Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Tunnetteko rajanne alkoholin käytössä, syytä olisi!

• 3 392
  • 20

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Näen tässä tiettyä analogiaa erääseen suomalaiseen televisio-sketsisarjaan, mutta ei se mitään. Suosittelenkin, että otat taksin ja suunnistat lähimpään keskiolutta myyvään liikkeeseen ostaaksesi uuden mäyriksen tuon menetetyn tilalle. Laskun näistä toimista voit lähettää ko. panimolle. Rahoja tuskin tulet näkemään, mutta ehkäpä ne sieltä pari tuotepakettia lähettävät, kun osaat tarpeeksi vuodattaa elämäsi vaikeutta saatekirjeessä.

Mitä tulee ketjun otsikkoon, niin olen aina pitänyt ohjenuorana sellaista, että rajat alkoholinkäytön osalta tulee ehdottomasti tunnistaa, mutta kukaan ei ole käskenyt välittämään niistä.

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Viina on viisasten juoma. Tämä tarkoittaa sitä, että opiskelu kannattaa, koska se tekee viisaaksi ja sitten saa juoda viinaa ilman, että omia rajoja tarvitsee tuntea.

krobbe

Jäsen
Master God kirjoitti:
Laskun näistä toimista voit lähettää ko. panimolle. Rahoja tuskin tulet näkemään, mutta ehkäpä ne sieltä pari tuotepakettia lähettävät, kun osaat tarpeeksi vuodattaa elämäsi vaikeutta saatekirjeessä.

Näin olen jo tietenkin toiminut. Mikä tuo sketsisarja muuten on?

Ps. Kaikkihan on jo tietty kirjoitettu aiemmin kirjoitit mitä hyvänsä.

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
krobbe kirjoitti:
Näin olen jo tietenkin toiminut. Mikä tuo sketsisarja muuten on?

Ps. Kaikkihan on jo tietty kirjoitettu aiemmin kirjoitit mitä hyvänsä.
Näinhän se menee. Pulkkisessako se oli tämä jannu, joka kehitteli kaikenmaailman pikkuasioista kauheita worst case scenarioita työpaikalla.

Erona tietenkin sinun kirjoitukseesi oli se, että tyhjä olutpullo ei missään tapauksessa ole mikään pikkujuttu.

krobbe

Jäsen
Master God kirjoitti:
Näinhän se menee. Pulkkisessako se oli tämä jannu, joka kehitteli kaikenmaailman pikkuasioista kauheita worst case scenarioita työpaikalla.

Erona tietenkin sinun kirjoitukseesi oli se, että tyhjä olutpullo ei missään tapauksessa ole mikään pikkujuttu.

No joo, tietenkin, "tarkoittaako tämä nyt sitä jne.."

Tyhjä olutpullo ei tosiaankaan ole mikään pieni juttu;)

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
krobbe kirjoitti:

Ei todellakaan. Tyhjillä olutpulloilla on kai tapettu ihmisiäkin - varmaankin juuri sen turhautumisen takia, mikä tyhjästä olutpullosta seuraa. On se saatanaa, kun haluaa ottaa huikan ja huomaa, että "siel enää mitää oo". Ja jumaleissön - valmiiksi tyhjä olutpullo. Sehän on jo huonompi vitsi, kun kofeiiniton kahvi.

Paskinaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, FC Bottom, Arsenal
krobbe kirjoitti:
No joo, tietenkin, "tarkoittaako tämä nyt sitä jne.."

Ei niin, äsken lähti emäntä ystävänsä kanssa jorviin, kun ystävä "ui" rikottuun olutpulloon ja jalkapohja auki verta niin perkeleesti, pakkoko niitä pulloja on vesistöön rikkoa saatana, jos rikottuja pulloja haluatte niin tulkaa tänne niin hakkaan teidän päihinne niitä vitun pers`reiät!

BitterX kirjoitti:
Viina on viisasten juoma. Tämä tarkoittaa sitä, että opiskelu kannattaa, koska se tekee viisaaksi ja sitten saa juoda viinaa ilman, että omia rajoja tarvitsee tuntea.
Siitä huolimatta että viina on viisasten juoma, tyhmin kansanosa sitä suurkuluttaa. :)

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Ainakin hivenen ketjun otsaketta sivuavaa aihetta olen usein joutunut pohdiskelemaan juomailtojen jälkeisinä aamuina ja päivinä. Nyt puhun tietenkin siitä faktasta, että avattuja ja rikolliseen tapaan vain puoliksi juotuja alkoholia sisältäviä pulloja löytyy vähän joka nurkasta.

Pöyristyttäväksi asian tekee myös se, että laseissakin notkuu yleensä sentti tai pari aiemmin täysin juotavissa ollutta väkevämpää alkoholiseosta. Ei sitä väljähtänyttä tärpättiä oikein viitsisi enää seuraavana päivänä itse alkaa kiskomaan. Ellei sitten omat juotavat ole muuten ihan lopussa.

Itse muista aina juoda viimeiseen pisaraan asti ja varmistan asian lopullisesti kumoamalla pulloa niin, että tippaa enempää juomaa ei pulloon jää. Toivoisin että muutkin käyttäisivät samaa tekniikkaa alkoholia juodessaan. Näin varmistaisimme sen, että hyvää ainetta ei menisi hukkateille ja kaikilla olisi juhlittaessa paljon kivampaa.

Ottakaa nyt jumalauta itseänne niskasta kiinni ja muistuttakaa lajitovereitannekin tästä asiasta!

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Moralistit suksikoon vittuun.
Olen aina hallinnut alkomahoolin käyttöni.
Syytä on koska skitsoja ämmiä on aina liikenteessä. Eli pitää tietää mihin munansa lykkää.

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Korppi kirjoitti:
Moralistit suksikoon vittuun.
Olen aina hallinnut alkomahoolin käyttöni.
Kaiken maailman seksuaalifantasioita!
Naurettava on pelkkä ajatuskin, että "Korppi" hallitsee Alkomahoolin käytön!!

Edit: Ja erittäin naurattava on, että minä hallitsen oman alkomahoolin käytön !!!

Viimeksi muokattu:

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Ei tunneta. Paitsi että sairaanhoitajana työskentelevä isosisko veti ässän hihasta kertomalla että ei vaadita suuriakaan säännöllisiä alko-annoksia jotta jotkut kaulaverisuonet pamahtavat rikki. Tiiä häntä, urbaanilegendoja? Maksa ja haima, missä pelaa!? Kai keskushermoston voi uusia siirrännäisenä? Pitäisikö lääkkeenä otettuun yömyssy-brandyyn muuttaa suhtautumistaan? Olen sen verran sivistymätön moukka etten ole täysin tietoinen siitä mitä myrkyksikin kutsuttu alkoholi tekee verisuonille ja sydämelle. Ei vissiin hirveen hyvää. Toisaalta, veritulppia on saattanut jäädä syntymättä huikalla koshkenkorvaa. Ja toisaalta, sisäisen verenvuodon sattuessa alko kiihdyttää verenkiertoa. Liuotteet ja muut ensihoidot, ota näistä nyt selvää.

Muutama viikko takaperin en ollut vielä tutustunut alkoholin saloihin, jokunen rairai -päivä vuodessa kunnon krapulalla riitti melko hyvin. Viimeisinä parina vuotena suhde alkkoholiin on arkipäiväistynyt; aina maistuu kun on saatavilla. Syy on luonnollisesti geeneissä. Isäntä on todellakin toteuttanut raskaan työn ja huvin suhdetta nuoruudestaan lähtien; työt tehään kunnolla, maat ja metsät hoidetaan, raskasta kestävyysliikuntaa suositaan - ja jokaisessa välissä vedetään viinaa niin vitusti! Välillä saa oikein ihmetellä kuinka vahvaa tekoa se ihmiskroppa onkaan, kun tollasta menoa on harrastettu kolkytävuotta ja vielä ollaan suhteellisen terveenä - toisaalta, kun yli viisikymppiseks on ehitty niin realistisesti ajateltuna, turha sitä on enää tahtia muuttakaan. Mun kestävyys ei kyllä riittäs tollaseen.

Vaikka pikku hiljaa sitä askel askeleelta voisi ollakin siirtymässä samoille raiteille. Ihan pikkasen oon vaan kade isäukolle ja nuoremmalle veljelle jotka kykenevät rankasemaan kroppaansa iloliemellä useampana päivänä putkeen - ja vähän hitaasti! Avainsana on tietysti se toisen päivän ryyppy, kuinka pitkälle antaa asioiden edetä, löytyykö itsehillintää? No ei löydy!

Vastaus kysymykseen: jonkinlaiset rajat löytyy vaikka ne ovatkin häilyvät ja niitä voi treenauttaa ja venyttää. Närästys ja sellainen tasaisen tappava heikotus seuraavat paria rännipäivää. Vittumaisinta on se ettei oikein uskalla tehdä ruumiillisia suoritteita, kuten käydä lenkillä tai raivata suvun metsää. Ei oo vissiin kovin suositeltavaakaan. Isäni ja lapsuuden sankarini J.Hynynen ilmeisesti kykenevät suhteellisen lähellä krapulapäivää rankaisemaan kroppaansa hyvän elämän johdosta. Kade. Kun ottaa häppää niin omatunto rupeaa painamaan sikäli että tulee läski olo. Pysyn kyllä geenien puolesta suht hoikkana, olen treenannut ja kiinteyttänyt lihaksia jne. mutta alko tuo nestettä ja rasvaa keskivartaloon. Se on vittumaista. Rupeaa ahistamaan. Ainoa keino sen poistamiseen on vähentää alkoa, rasvaa sekä käydä lenkillä - ja lievinäkään krapulapäivinä en uskalla. Käy pumpun päälle.

Eli sanotaan nyt että tän lauantain tissuttelun jälkeen alkaa tipaton kausi. Ennen Forssan kunkkuraveja ei alko kulje kurkusta alas. Mitäs se tekee? Reilun kuukauden, keskellä kesää, no huh huh...terveemmät elämäntavat, muutama lenkki ja kevyitä puntteja niin saa taas itsensä parsittua kasaan - henkisesti ja fyysisesti...no ainakin fyysisesti.

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
krobbe kirjoitti:
Entä jos erehdyn aukaisemaan suuni väärässä paikassa ja minut hakataan sairaalakuntoon tai peräti hautuumaalle?

Kiusippas vaan niitä tyttöjä jäähallilla kuten tiedät. ;)

MOHJMTS

Jäsen
Tunnen tunnen, lopetan alkoholin juomisen heti siinä vaiheessa kun sammun.., jos sen jälkeen jatkaisin niin ehkä voitaisiin puhua ongelmasta...

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Operaatio Uranuksen hengessä liikkeelle!

krobbe kirjoitti:
Tyhjä olutpullo ei tosiaankaan ole mikään pieni juttu..

Niin, itse suhtautuisin ko. panimon moiseen äärimmäiseen piittaamattomuuteen ja ällistyttävään sikamaisuuteen julistamalla fatwan ja aloittamalla reklamaatiovyöryn operaatio Uranuksen hengessä.

Täältä tähän

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
krobbe kirjoitti:
Purkaessani aarretta kylmälaitteeseen sydämeni melkein pysähtyi huomatessani, että nyt ovat panimon pojat laskeneet housuilleen. Yksi pulloista oli tyhjä kuin Jeesuksen hauta silloin munien maalaus aikoihin.

Kyllähän tässä on kyseessä selkeä amatööri. Ammattilainen ja koiranulkoiluttaja kyllä huomaa mäyriksen painosta, että nyt kannattaa valita uusi ulkoilutettava. Eli kyllä se siitä alkaa ajan myötä suttaantumaan Krobbellakin, mutta näin aluksi voisit vielä juoda ihan siidukkaa. Muista kuitenkin valita movea tai lihtiä, jotta ärräpussin kanssa ei sokerit nouse liian korkeeksi.

Edit: Miten hitossa minä luin aloituksen Ervan aikaansaannoksi. Olen siis tehnyt syntiä ja herjannut väärää puuta. Allah olkoon armollinen

Viimeksi muokattu:

Jeffrey

Jäsen
Kyllähän sitä ryyppy iltoina tulee ainakin kerran mieleen, että on alkoholi ongelma. Tämä tunne valtaa kropan yleensä silloin kun on viimeisestä kaljasta viimeiset tipat juonut.

ipaz

Jäsen
Paskinaamio kirjoitti:
Ei niin, äsken lähti emäntä ystävänsä kanssa jorviin, kun ystävä "ui" rikottuun olutpulloon ja jalkapohja auki verta niin perkeleesti, pakkoko niitä pulloja on vesistöön rikkoa saatana, jos rikottuja pulloja haluatte niin tulkaa tänne niin hakkaan teidän päihinne niitä vitun pers`reiät!

Ja miksi ihmeessä sitä olutta edelleen tupataan noihin lasipulloihin teinien kadulle paistottaviksi! Äsken kaupungilta kotiin pyöräillessäni sai parinsadan metrin välein väistellä maassa loikoilevia sirpaleita. Onhan se hienoa hommaa joo ja sirpaleet tuovat onnea muttei mitään järkeä.

Tölkkejä ihmiset, ostakaa tölkkejä! Painavat kauppakassissa vähemmän, jäähtyvät nopeammin ja niistä saa 15 c pantin! Lisäksi tyhjien tölkkien kantaminen tölkkimaattiin on kevyttä touhua varsinkin jos päätä kivistää niiden tyhjentämisen jälkeen.

ipaz

Jäsen
aceman81 kirjoitti:
Ei tunneta. Paitsi että sairaanhoitajana työskentelevä isosisko veti ässän hihasta kertomalla että ei vaadita suuriakaan säännöllisiä alko-annoksia jotta jotkut kaulaverisuonet pamahtavat rikki.

Mitäköhän tapahtui ipazille RMJ:n lauantai-iltana kun ei enää yksinkertaisesti pystynyt nielemään olutta kitusiinsa? Shoteilla ja lonkeroilla yritin korjata tilannetta mutta lopulta olotila voitti ja lähdin nukkumaan. Mistä johtuu ns. tulppa kurkussa?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy