Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

  • 1 068 019
  • 4 548

chamberlin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika vaisuksi jäi tunnelma. Ilveksen fanit saivat hyvää metakkaa aikaiseksi, mutta vaikka yritin lähteä IFK:n loitsuihin mukaan, niin harva muu oli omasta katsomosta mukana. Onneks tuli bongot himaan.

Jännä juttu, olit ilmeisesti paikan päällä kun taas itse olin kotisohvalla, mutta minun mielestäni kannustus oli parhainta mitä olen tällä kaudella kuullut! Siis totta helvetissä Ipalaisten kannustus kuului paremmin, mutta olin nimenomaan kiitollinen kun IFK-fanit piti möykkää ihan takuuvarmasti paremmin kuin mitä ovat tällä kaudella tehneet suurimmassa osassa pelejä! Kotisohvalta oli kiva kuulla kilpalaulantaa, joka hävittiin oman arvioni mukaan vain noin 60-40 -suhteella. Kuitenkin nautin siitä, kun mökää oli koko matsin läpi, ihan sama kumpi pääty piti meteliä. Uskon että esim. poffeissa, jos/kun IFK saa sen n. 300+ fania lähtemään vierasmatsiin, niin varmasti saadaan sama mökävoitto mistä tahansa hallista samoin kuin nyt sai viikonlopun villitsemä Ipa-faniyleisö voiton omasta reissustaan. Yhtä kaikki, musta on hienoa, että halliin saadaan kilpalaulantaa. Normi-tiistaina marras-helmikuussa, vastassa kuka tahansa susirajan ulkopuolelta ja hallissa on vähemmän tunnelmaa kuin kadunmiehen hautaanpanijaisissa..
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jännä juttu, olit ilmeisesti paikan päällä kun taas itse olin kotisohvalla, mutta minun mielestäni kannustus oli parhainta mitä olen tällä kaudella kuullut! Siis totta helvetissä Ipalaisten kannustus kuului paremmin, mutta olin nimenomaan kiitollinen kun IFK-fanit piti möykkää ihan takuuvarmasti paremmin kuin mitä ovat tällä kaudella tehneet suurimmassa osassa pelejä!

Tämähän johtuu täysin mikityksestä. Paikan päällä katsomossa voi hyvinkin olla usein niin, että ei vain kuulu kovin hyvin toiseen päätyyn se kilpalaulanta ja samaan aikaan televisiota pitää laittaa hiljemmalle.

Kuuntelin radiosta niin kuin aina joudun kuunnella enkä huomannut mitään erikoista. Joskus aina radioonkin eksyy joku huutamaan juuri siihen selostajan viereen, niin sitten on taas aika erilainen kokemus ja toivoo vain, jos tuokin voisi nyt olla hiljaa. Yksittäiset huudot aina välillä kuuluu yllättävän kirkkaasti suoraan radiolähetykseen.

Perusmölystä ei voi tehdä arvioita, jos ei ole paikalla.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Jännä juttu, olit ilmeisesti paikan päällä kun taas itse olin kotisohvalla, mutta minun mielestäni kannustus oli parhainta mitä olen tällä kaudella kuullut! Siis totta helvetissä Ipalaisten kannustus kuului paremmin, mutta olin nimenomaan kiitollinen kun IFK-fanit piti möykkää ihan takuuvarmasti paremmin kuin mitä ovat tällä kaudella tehneet suurimmassa osassa pelejä! Kotisohvalta oli kiva kuulla kilpalaulantaa, joka hävittiin oman arvioni mukaan vain noin 60-40 -suhteella. Kuitenkin nautin siitä, kun mökää oli koko matsin läpi, ihan sama kumpi pääty piti meteliä. Uskon että esim. poffeissa, jos/kun IFK saa sen n. 300+ fania lähtemään vierasmatsiin, niin varmasti saadaan sama mökävoitto mistä tahansa hallista samoin kuin nyt sai viikonlopun villitsemä Ipa-faniyleisö voiton omasta reissustaan. Yhtä kaikki, musta on hienoa, että halliin saadaan kilpalaulantaa. Normi-tiistaina marras-helmikuussa, vastassa kuka tahansa susirajan ulkopuolelta ja hallissa on vähemmän tunnelmaa kuin kadunmiehen hautaanpanijaisissa..
Jes, paikalla olin ja vieläpä suht lähellä omaa fanikatsomoa – oikeastaan vastapäätä, kun taas Ilveksen fanit jäivät ns. kauas sivulle. Ihan OK meno kokonaisuutena toki, koska halli täynnä. Tuolla 60 - 40 suhteella itsekin tuota arvioisin; hiukan noloa periaatteessa kotijoukkueen fanien kannalta. Mutta kaikkeni annoin, kurkku käheänä tänään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Alustavan tiedon mukaan Launtain ottelu tulee olemaan loppuunmyyty. Tänäänkin jo varmaan hyvä määrä porukkaa hallilla

Joitain kymmeniä paikkoja jäljellä siellä täällä Jos haluaa ison porukan vierekkäin, niin ainoastaan F9:aan mahtuu. Muut F-katsomot on aivan tukossa, vaikka joitain yksittäisiä paikkoja on.

Täyteen menee, aina joku yksinäinen sen viimeisenkin ottaa.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin näyttää menevän. Vielä kun näkisi sen tilanteen, että lauantai-pelissä valmennus tajuaisi, että himayleisö pitäisi saada mukaan heti matsin alussa. Joskus aikanaan tätä haettiin mm. siten, että nelonen aloitti matsin ja ajeli surutta ja sitten rotaatiossa heti kohta uudestaan kentälle. Nyansseja, mutta tuon kaltaisissa peleissä sen kotiyleisön voittamalla voi saada paljon -> ja toisin toimimalla saa aikaiseksi vaan normimäärää enemmän viheltelyitä.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Niin näyttää menevän. Vielä kun näkisi sen tilanteen, että lauantai-pelissä valmennus tajuaisi, että himayleisö pitäisi saada mukaan heti matsin alussa. Joskus aikanaan tätä haettiin mm. siten, että nelonen aloitti matsin ja ajeli surutta ja sitten rotaatiossa heti kohta uudestaan kentälle. Nyansseja, mutta tuon kaltaisissa peleissä sen kotiyleisön voittamalla voi saada paljon -> ja toisin toimimalla saa aikaiseksi vaan normimäärää enemmän viheltelyitä.
Viime himapeli alkoi periaatteessa tuolla kaavalla. Maalikin saatiin alkuun. Telkkarin välityksellä näiden vaikutusta tunnelmaan on vaikea arvioida.
 

VapaahetoisGM

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, K-Vantaa, Minnesota Blue Jays, Kapa, VG-62
Osaako joku viisaampi kertoa, miltä näyttää lipunmyyntitilanne lauantain Game2:sen osalta? Pleijareiden eka kotimatsi, lauantai-ilta, Nordis, vastassa Pelsu (=fyysistä) jne. Voisi kuvitella, että vetää porukkaa paikalle.
 

Ardbeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Osaako joku viisaampi kertoa, miltä näyttää lipunmyyntitilanne lauantain Game2:sen osalta? Pleijareiden eka kotimatsi, lauantai-ilta, Nordis, vastassa Pelsu (=fyysistä) jne. Voisi kuvitella, että vetää porukkaa paikalle.

Yläkatsomoissa vielä reilummin tilaa, alakatsomoiden osalta, vieraspäädyn alarivejä lukuunottamatta, hajapaikkoja näyttäisi tällä hetkellä olevan. Jos IFK häviää Lahdessa niin veikkaan ettei tule täyteen, vaan päätyy 7500 tienoille
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Osaako joku viisaampi kertoa, miltä näyttää lipunmyyntitilanne lauantain Game2:sen osalta? Pleijareiden eka kotimatsi, lauantai-ilta, Nordis, vastassa Pelsu (=fyysistä) jne. Voisi kuvitella, että vetää porukkaa paikalle.

Tänään soitti HIFK:n myyntiheppu ja koetti kaupata paikkaa ledi-seinälle ja siihen kylkiäisiksi paria lippua Pelsu-sarjaan. Joten ilmeisesti ei ihan täyteen ole pukkaamassa.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Yläkatsomoissa vielä reilummin tilaa, alakatsomoiden osalta, vieraspäädyn alarivejä lukuunottamatta, hajapaikkoja näyttäisi tällä hetkellä olevan. Jos IFK häviää Lahdessa niin veikkaan ettei tule täyteen, vaan päätyy 7500 tienoille

Aika usein playoffien ekojen pelien yleisömäärä on jäänyt runkosarjan peleistä. Itse veikkaan että tämä selittyy yrityslipuilla, joita IFK on sitounut sponsorikuvioihin mutta pleijareihin noilla lipuilla ei pääse tms.
 

Naakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika usein playoffien ekojen pelien yleisömäärä on jäänyt runkosarjan peleistä. Itse veikkaan että tämä selittyy yrityslipuilla, joita IFK on sitounut sponsorikuvioihin mutta pleijareihin noilla lipuilla ei pääse tms.

Tähän vaikuttaa myös toimiston älytön päätös pitää runkosarjan kausikorttipaikkoja varattuna perjantaihin saakka. Eli huomenna pitäisi vapautua lisää hyviä paikkoja myyntiin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: MJ64

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Mä veikkaan, että en ole ainoa jolta on jäänyt huomaamatta IFK:n kevätvire. Samalla vastassa runkosarjassa meitä vastaan ylivoimainen joukkue jolla kova buusti päällä. Moni odottelee varmaan mitä Lahdessa käy. Ekaa kertaa moneen moneen vuoteen en ota ekaan poffien kotipeliin lippua, vaikka jopa säälejä on tullut käytyä katsomassa. Odotukset IFK:n osalta täysin nollissa.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
IFK 12 pelin kuntopuntarissa sijalla 3. ja 16 pelin sijalla 2. Eli joo, todella paska kevätvire.
Joku tuossa aiemmin toi esille mitä jengejä vastaan on pärjätty. Kaikissa tärkeissä paikoissa, pl. Kuhdan peli, otteet on olleet munattomia. Ei pärjätty tiukassa paikassa CHL:ssä eikä poff-paikoista taistelussa. Viimeisin peli Ässiä vastaan oli aivan karseeta katsottavaa.

Omituisia poimintoja muuten kuntopuntariin, yleensä kun puhutaan esim. 10:tä tai 15:ta pelistä. Niitä voi käydä tsiigaamassa liigan sivuilta. Eikä ne varsinaisesti mairittele.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli käytyä Nordiksella Game 2:ssa (obviously) ja tuossa edellisessä pelissä Lahdessa. Lahteen otin isäpappani matkaseuraksi. Faija matkalla sadatteli, että Lahissa on kova tunnelma, ”varmaan kovempi vielä kuin jäähallissa.” En mä suoralta kädeltä uskaltanut vanhemmalle vastaan väittämään... Paikan päällä sitten kyllä.

Itsellä ei Nordiksen lisäksi oikein muilta paikkakunnilta ole playoff -matseista kokemusta muuta kuin joskus vuosien takaa. Onhan se ero kuitenkin edelleen ihan kuin yöllä ja päivällä kun vertaa Nordista johonkin muuhun liigamökkiin. Stadissa kun seuraa playoff -matsia niin sitä tajuaa miten onnellisessa asemassa on. Lahissakin oli tunnelmaa lähinnä silloin, kun kotijoukkue laukoi maalia kohti.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuolla kun Samuli Edelmann lauloi Maamme-laulun, niin tuli mieleen, että eikö hänessä ole vähän sellaista jokeri-leimaa? Muistelen, että olisi 90-luvulla kuulunut sellaiseen Helsingin kaupunginteatteri - santerikinnunen - markusselin - sushi-Aki - hjallis ja kaikki kivat jokerit -nousukasporukkaan. Olenko ainoa joka muistelee näin? Pitäisikö hakeutua hoitoon?
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Tuolla kun Samuli Edelmann lauloi Maamme-laulun, niin tuli mieleen, että eikö hänessä ole vähän sellaista jokeri-leimaa? Muistelen, että olisi 90-luvulla kuulunut sellaiseen Helsingin kaupunginteatteri - santerikinnunen - markusselin - sushi-Aki - hjallis ja kaikki kivat jokerit -nousukasporukkaan. Olenko ainoa joka muistelee näin? Pitäisikö hakeutua hoitoon?
Jos joku löyhkää narrilta niin se on narri. Muistan vieläkin 90-luvun alussa hesarissa olleen aukeaman kokoisen narriversion "Tiitisen listasta" eli "mekin kannatamme jokereita" -mainoksen. Sieltä löytyi kaikki mätämunat mikkokivisistä pavemaijasiin. Ihan saletisti tylsä-samulikin oli messissä.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Kyllä huomaa. että Nordikselle on tullut kevät! Ihan huikeaa menoa! Kiitos kaikille! <3
 

Päähaku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos nyt niin kävisi, että alkkisfaijallamme saattaisi hetkellisesti hirttää kiinni perjantaina, moneltakohan liput mahdolliseen lauantain matsiin tulevat myyntiin? Viime kaudelta muistelisin, että Ticketmasteriin ilmestyvät kuitenkin saman illan aikana aika pian. Kysymys on kai, muuttavatkohan Bättre Folk -kuviot asiaa? Onko kellään tarkempaa tietoa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös