Ettei mene offtopiciksi, niin onhan se Panarinin voitettava. Samat säännöt kaikille, olkoot sitten reilusti vanhempi. Jos haluavat sitten tulevaisuudessa "reilumman" kisan nii muuttakoot sääntöjä.
Tasta kylla taysin samaa mielta. Olkootkin, etta McDavidilta, erittain hyva ja lupaava kausi (samoin Gostisbeherelta), niin ei kylla parjaa Panarinin kaudelle ja Panarinille pysti suotakoon. Mutta saannot palkinnon saantiin onkin sitten mun mielesta tulkinnan alla.
Saannoissahan taitaa lukea, etta "Most proficient player in his first NHL season" ja siihen sitten ikaraja paalle. Sinansa kuulosta hyvalta, mutta mun mielesta, tuohon pitaisi ehdottomasti laskea mukaan se, etta jos on pelannut muissa ammattilaisliigoissa. Esimerkiksi eihan Wayne Gretzkyn 137 pistetta ekalla NHL-kaudellaan ole virallinen tulokasennatys, koska Gretzky ehti pelata WHA:ssa ennen sita, eika muutenkaan tulkittu tulokkaaksi ja muuan Ray Bourque vei Calder-pystin tuolla kaudella kotiin. Joten missa palaa NHL?
Oljenkortena tasta sitten paastaankin siihen, etta mitka liigat laskettaisiin ammattilaisliigoiksi ja mitka ei? Ja menisiko noissa liigoissa vietetyt kaudet yksi-yhteen NHL-kausien kanssa? Mulle kuulostaisi kaikkein jarkevimmalta joku ratkaisu, etta Euroopan paremmat liigat (esim KHL, NLA, Liiga, SHL) laskettaisiin mukaan, mutta tulokas-statuksen NHL:ssa menetat vasta kun kaksi kautta (tai lahes taytta kautta) Euroopassa alla. Toki tasta paastaan sitten melko helposti siihen ongelmaan, etta iso osa Eurooppalaisista pelaajista menettaisi tulokas-statuksensa. Esimerkiksi Mikael Granlund ei olisi koskaan ollut tulokas NHL:ssa tai toisena aika aaripaana Aleksander Barkov, joka olisi aloittanut NHL-uransa ei-tulokkaana muutama kuukausi varauksensa jalkeen 18-vuotiaana, koska kaksi kautta Liigassa olisi vieneet hanen tulokas-statuksen.
Ehka tassa pitaisi olla kaksi ikarajaa, esimerkiksi kaikki alle 23v pelaajat ovat tulokkaita riippumatta ammattilaiskausista Euroopassa ja sitten kaikki alle 27v pelaajat joilla on vahemman kuin 5 ammattilaiskautta Euroopasta. Oletan kuitenkin etta tilanne pysyy taysin samana ja mikaan ei muutu, tai sitten NHL vaan laskee suoraan tuota ikarajaa.