Tuleeko seurattua politiikkaa?

  • 1 496
  • 11

Suhteesi politiikkaan?

  • Olen ollut ehdokkaana tai toiminut kansanedustajana

    Ääniä: 3 1,7%
  • Olen ollut ehdokkaana tai toiminut kunnallisvaltuutettuna

    Ääniä: 5 2,9%
  • Seuraan mielenkiinnolla päivänpolitiikkaa

    Ääniä: 73 41,7%
  • Kiinnostukseni politiikkaan rajoittuu lähinnä vaaleihin

    Ääniä: 51 29,1%
  • Ei kiinnosta

    Ääniä: 43 24,6%

  • Äänestäjiä
    175

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Eduskuntavaalit (mielestäni mielenkiintoisimmat vaalit) lähestyvät, mielipidepalstat täyttyvät ehdokkaiden ja heidän tukiryhmiensä kannanotoista ja puolueet alkavat kaivautua asemiin. Kiinnostaako?

Itse tulee seurattua päivänpolitiikkaa aika tarkasti. Täällä kai uskaltaa näin nimettömänä tunnustaa että eduskunnan kyselytunnit ja varsinkin välikysymyskeskustelut ovat mielestäni mitä parhainta viihdettä tv:stäkin seurattuna.
Edellisissä kunnallisvaaleissa olin ehdolla, käteen jäi lautakuntapaikka. Yhdessä valtuuston kokouksessa olen istunut varajäsenenä. Nyt on alkanut tuntua että henkilökohtainen osallistuminen politiikkaan saa jäädä, mutta seuraan kyllä mielenkiinnolla miten Suomen kunnissa ja eduskunnassa yhteisiä asioita hoidetaan.

Politiikka=yhteisten asioiden hoitamista vai kovapalkkaisten herrojen puuhastelua tavallisen kansalaisen kiusaamiseksi? Mikä on suhteesi/asenteesi politiikkaan?
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Politiikka seurataan päivittäin. Ehdokkaana en ole ollut (vielä), mutta erään eduskuntavaaliehdokkaan kampanjapäällikkönä toimin viime vaaleissa. Aika jännä seurata vaalikampanjontia siitä suunnsta.

Ei muuten päästy läpi.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Jii kirjoitti:
Politiikka seurataan päivittäin. Ehdokkaana en ole ollut (vielä), mutta erään eduskuntavaaliehdokkaan kampanjapäällikkönä toimin viime vaaleissa. Aika jännä seurata vaalikampanjontia siitä suunnsta.

Ei muuten päästy läpi.

Heh, itse taas pääsin tukiryhmän mukana todistamaan veretseisauttavaa läpipääsyä viime eduskuntavaaleissa. Kova on usko tälläkin kertaa että jatkopaikka tulee.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Ei kyllä kiinnosta pätkääkään, miksi stressaisin asioista joihin ei juurikaan voi vaikuttaa.

Eli ei kiinnosta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kiinnostaa kun kilo kiviä...

Sanokoot muut mitä sanovat, mutta meikäläiseen elämään ei tässä maassa vaikuta paskan vertaa minkä värinen hallitus on tai kuka ministeri on milläkin pallilla.

Eli aivan E.V.V.K.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Seuraan päivänpolitiikkaa sen mitä television uutisista, ajankohtaisohjelmista ja lehdistä irtoaa. En lue mitään poliittista kirjallisuutta ainakaan vielä. Kiinnostusta on kuitenkin.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Olen varsin anti-poliittinen tyyppi, vaikka olenkin ollut Euroopan huippupolitiikan ytimessa ja huippupolitiikon vieressa viisi vuotta elamastani.

Noin yleisesti en usko politiikkaan, niin kun sita nykyisin maailmassa hoidetaan. Olenkin lahinna sita mielta, etta uskonnot ja politiikan (niin kun sita nykyaan varsin yleisesti hoidetaan) kun saisi poistettua tasta maailmasta, niin meilla olis huomattavasti parempi elaa. Olis ainakin sotien syyt vahissa...
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Jörkka juuri härnäsi pasifisti Tuomiojaa eduskunnan kyselytunnilla. Kuten sanottua, niin erinomaista viihdettä. Hakkaa koomisuudessaan monet tehdyt viihdeohjelmat.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Hyvin vaihtelevasti tulee seurattua, vaalien alla tosin enemmän. On aina mielenkiintoista tietää, minkälaiset lupaukset kukakin on valmis rikkomaan jos pääsee eduskuntaan tai presidentiksi. Päivittäin en seuraa ja yksi iso syy tähän löytyy kun lukee vaikka tuota eduskuntavaaleja koskevaa keskustelua. Tai siis "keskustelua". Tuntuu, että politiikasta puhuttaessa terve järki heitetään liian usein romukoppaan ja rummutetaan niitä mantroja, jotka on puolueen jäsentiedotteesta luettu. Ei ole mun juttu sellainen.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Aika marginaalinen kiinnostus päivänpolitiikan suhteen. Vaalit tietysti aina nostavat mielenkiintoa vaikka enemmänhän Suomen järjestelmässä on kysymys taktiikasta kuin mistään kovin olennaisista ideologisista eroista (ainakaan käytännön tasolla). Tämä on ehkä osin hyväkin asia, mutta tekee kyllä poliittisen keskustelun aika ikävystyttäväksi.
 

Vesku

Jäsen
Seuraan politiikkaa muiden uutisten mukana, mutta kiinnostus nousee todenteolla vasta juuri vaalien kynnyksellä. Olen silti perillä puolueiden vaaliohjelmista ja päivän kysymyksistä, mutta puoluepolittiset väännöt eduskunnassa jää minulta lukematta.
 

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappaja, Nashville Predators, FC Köln
Itseäni kiinnostaa enemmän maailman ja esimerkiksi U.S.A.n politiikkakuviot, kuin Suomen. Eikö olekin järkevää?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös