Tuhannen taalan paikka

  • 755
  • 0

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Oletko itse päässyt tai oletko ollut mukana kun joku sukulaisesi tai tuttavasi on päässyt ns. lataamaan vastapalloon oikein huolella?

Esimerkki:
Meillä oli joskus muinoin kesämökki Mäntyharjussa. Mökin lähistöllä n. kilometrin päässä oli autioitunut, asumaton maalaistalo, jonka pihapiirissä oli edelleen "toimivia" ja tuottoisia omenapuita. Meilläkin oli tapana kerran pari kesässä käydä muutama hedelmä maistamassa.
Kerran autiotaloa lähestyessämme huomasimme, että pihalla on muutakin väkeä. Se ei meitä (isäpuoli, äiti ja minä) huolettanut, mutta meidät huomattuaan nämä muut omenavarkaat juoksivat piiloon pihan laidalla olleeseen talliin. He (näyttivät stadilaisilta opiskelijoilta) olivat kuitenkin huomanneet tulleensa huomatuiksi ja pikaisen neuvonpidon jälkeen puhemieheksi valittu nuorukainen tuli luoksemme ja alkoi puhutella lonksuviin kumisaappaisiin, sarkahousuihin, ruutupaitaan & henkseleihin ja Hankkijan lippikseen sonnustautunutta isäpuoltani, joka oli englannin kielen vanhempi lehtori!:
"It was raining and we tried to find some shelter and that is why we came here..."

Isäpuoli ei voinut vastustaa kiusausta vaan mörähti parhaalla opettajan äänellään ja Oxfordin englannillaan: "Well, it doesn't rain any more!"
Nuoret eväti jääneet selittämään enempää vaan poistuivat nopeahkosti paikalta...

Esimerkki 2:
Opiskelupaikan kielistudiossa minulle oli tullut tavaksi istua aina samalle paikalle toisen rivin vasempaan reunaan. Minulle luovutettiin jopa vapaaehtoisesti joskus se paikka, vaikka en sitä millään lailla vaatinut tai edellyttänyt. Kirjoitin kuitenkin kerran salaa nimeni ko. paikalla olevan tuolin pohjaan. Meni sitten muutama kuukausi ja ko. paikalla istui jo muuan naispuolinen besserwisser. En sanonut mitään, mulkaisin vain. Tyttö erehtyi sanomaan: "mitä siinä mulkoilet, onks tää paikka muka nimetty sulle?"

Toki kehotin häntä katsomaan tuolin pohjasta. Tuhahti ja meni muualle istumaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös