Tsau

  • 3 505
  • 33
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Oma kohde olisi varmaankin ranska.
Ja mulla tosiaan vois olla se italia! #jatkoaikagoesinternational

Una lingua così bella!

(vielä joudun kysymään translatorilta apua kokonaisten lauseiden aikaansaamisessa mutta odottakaapaas, olen lahjakas kielissä!)
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Tästä voisikin tehdä sellaisen virallisen #opitaanerikieliäyhdessä tyylisen ketjun. Taidankin luikauttaa vielä tuoreesta musainnostukseni kohteesta italiaksi just for the kicks.

Deep As Ocean da Milano è la migliore giovane banda di metallo italiana a mio parere. Ho ottenuto il loro album oggi finalmente. Sono così felice a questo proposito!

Adoro la loro musica còsi tanto e spero di poter vai al loro concerto un giorno...
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Laitetaan nyt vielä otsikon kunniaksi omat tsaut ja kuulumiset ennen kuin poistun telkkarisarjojen maailmaan seuraavaksi pariksi tunniksi:

Ciao a tutti! È stata una lunga giornata ma ora guarderò la tv e bevi un po 'di birra.

PS. Mi piacerebbe anche amore a imparare più portoghese da @Via Dolorosa in seguito! ;)
In ogni caso, sto andando ora. Arrivederci!

Eli sama suomeksi tiivistettynä, alan nyt kattomaan töllöä samalla ku otan bisseä mut en pistä pahitteeksi vaikka Via Dolorosa laittais myöhemmin enemmänki portugalinkielistä tekstiä. Tuntemattomat kielet kiehtoo mua ja sharing is caring, eiks vaan?
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eli sama suomeksi tiivistettynä, alan nyt kattomaan töllöä samalla ku otan bisseä mut en pistä pahitteeksi vaikka Via Dolorosa laittais myöhemmin enemmänki portugalinkielistä tekstiä.

As palavras em português são bonitas porque têm muitos apóstrofes por causa do sotaque. Mas parece ainda mais bonito e sexy quando alguém lhe fala isso. Felizmente, esse meu conhecido brasileiro do maravilhoso mundo da internet me fala isso enquanto me ensina a pronunciar as palavras corretamente.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
As palavras em português são bonitas porque têm muitos apóstrofes por causa do sotaque. Mas parece ainda mais bonito e sexy quando alguém lhe fala isso. Felizmente, esse meu conhecido brasileiro do maravilhoso mundo da internet me fala isso enquanto me ensina a pronunciar as palavras corretamente.
Puta merda! Minha mente está deslumbrada. Obrigado irmão!
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onneks on tullut katsottua Serranon perhettä ja käytyä espanjan alkeiskurssi amiksessa, espanja ja portugali kun on samalla tavalla sukulaiskieliä kuin norja ja tanska.

Kieltämättä näin jälkikäteen hieman harmittaa, kun ei tullut käytyä kursseja ja hyödynnettyä mahdollisuuksia oppia uusia kieliä koulussa. Uuden kielen opettelu kun ei ole mikään läpihuutojuttu siinä vaiheessa kun ikää on pian mittarissa 28 ja samalla pitäisi leikkiä perhettä, käydä töissä ja kaikkea muutakin.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
No ei välttämättä tästä testitsau-ketjusta, mutta johonkin muualle kyllä. Joskus pyytelin palstan nuorisolta kielikylpyketjua tulille.

Mammamiia di tuttifrutti!
Tuttifruttipa hyvinkin :D Tunnustan naurahtaneeni
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tämä @Snacilep ketju ainakin nimetty minua varten tuonne otsikko ja viimeinen kirjottaja varten.

Portugalia luin aikoinaan korkeakoulussa (vaikka sen nimi valmistumisvuotenani muutettiinkin yliopistoksi) saman opettajan alaisuudessa, joka oli opettanut isääni vuonna 1978 ennen kuin hän (ja me muu perhe eli äiti ja minä muutama kuukausi myöhemmin) muutimme Brasiliaan sellutehdasta rakentamaan keskelle sademetsää. Tai no en minä parivuotiaana mitään rakentanut muuta kuin huolia vanhemmille, kun tapasin kadota viidakkoon.

Mutta kyllä tuosta jonkun verran silti ymmärtää kun vähän jaksaa miettiä. Ranskaa osaan kyllä ihan ok vieläkin siellä opiskeltuani vaihtovuoden ja espanjallakin olen Meksikossa pärjännyt aikoinaan (ruostunut toki sekin käytön puutteessa).
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Itse en italiaa osaa yhtään, mutta sen verran opin italiaiselta työkaverilta neljässä vuodessa, jotta osaan kaverille sanoa: katso merta. Kirjoitus asu ei välttämättä ole oikea, mutta kait kielen osaajat tietää mitä yritän sanoa.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Itse en italiaa osaa yhtään, mutta sen verran opin italiaiselta työkaverilta neljässä vuodessa, jotta osaan kaverille sanoa: katso merta. Kirjoitus asu ei välttämättä ole oikea, mutta kait kielen osaajat tietää mitä yritän sanoa.
Pelkkä merihän on italiaksi mare mutta sitten jos puhutaan valtamerestä, kirjoitusasu tuolle lauselle on tosiaan suomalaiselle hieman hankalempi muistaa: guarda l'oceano vs. guarda il mare jos puhutaan ihan vain merestä.
 

redpecka

Jäsen
Pelkkä merihän on italiaksi mare mutta sitten jos puhutaan valtamerestä, kirjoitusasu tuolle lauselle on tosiaan suomalaiselle hieman hankalempi muistaa: guarda l'oceano vs. guarda il mare jos puhutaan ihan vain merestä.
@Krepo yrittää tuossa tavata vanhaa vitsiä. Mitä lie oli "katso/cazzo..." tai vastaava ja tuo "merta" olisi niinku merda eli paska. Hassunhauskaa näin suomalaisittain.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tässä Jatkiksen virallisessa kielikylpyketjussa kun ollaan niin ihan kuuklettaa tuppasin tuon "Katso merta!" eli "Cazzo merda!"

"Vittupaskakyrpäsaatana!"

Tuosta voi lähteä itse kukin tutkailemaan asiaa cazzon kohdalta ja edetä pelissä ihan vaikka tuonne merdaan asti: cazzo suomeksi - Sanakirja.org (italia-suomi)
Katso voi! Taisi olla toinen mukava heitto. Ei sitten mitään käryä mitä mahtaa tarkoittaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös