Treidispekulaatiot ja huhut 2022–2023

  • 374 632
  • 1 312

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Monahan Montrealiin!
Mitähän helvettiä nyt? >6M lisää jo muutenkin cap-rajalla keikkuvaan joukkueeseen, joka ei ensinkään tarvitse senttereitä, saati sitten lisää monivaivaisia raatoja joukkueeseen. Ei kai tuota lonkkaleikkauksen jäljiltä ihan LTIR-dumpiksikaan voi olettaa? Mielenkiintoiset ajat taisivat alkaa.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Mitähän helvettiä nyt? >6M lisää jo muutenkin cap-rajalla keikkuvaan joukkueeseen, joka ei ensinkään tarvitse senttereitä, saati sitten lisää monivaivaisia raatoja joukkueeseen. Ei kai tuota lonkkaleikkauksen jäljiltä ihan LTIR-dumpiksikaan voi olettaa? Mielenkiintoiset ajat taisivat alkaa.

Joo-o.

Joku on menossa LTIR:ään jossain. :D

Onko se sitten Carey Price, jos ei Monahan itse?
 

Boogey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voittamisen kulttuuri
Monahan Montrealiin!

Jaa-a, että sillain. Milläköhän ilveellä tämä Montrealin cap tilannetta helpottaa (se suuri ääneensanottu tavoite).

Kyl tää nyt haisee siltä että Pricen polvi ei kestä ja ura on paketissa. Otetaan mitä saadaan muualta ja koitetaan leipoa niistä kauppatavaraa eteenpäin deadlinelle tai myöhemmin.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
MacKinnon lähellä jatkosopimusta ja puhutaan vähemmän yllättäen 10+ millin caphitistä. Saas nähdä vaan kuinka paljon yli kympin mennään.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
MacKinnon lähellä jatkosopimusta ja puhutaan vähemmän yllättäen 10+ millin caphitistä. Saas nähdä vaan kuinka paljon yli kympin mennään.

Evohoki ennustaa 7 vuotta 12.1M.

Ite veikkaan että 11,5M.
 

Ralph

Jäsen
Itse veikkaan kahdeksaa vuotta ja tasan 12 miljoonaa. Ei riitä Connor McDavidin lukemiin, kuten ei pitäisikään, mutta toiseksi pääsisi tällä hetkellä. Tai siis ensi kaudella.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Friedman on höpötelly parissakin 32 thoughts jaksossa, että MacKinnonista saattaa tulla änärin parhaiten palkattu pelaaja seuraavan diilin tehdessään.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
MacKinnon pelannut sen verran halvalla sopparilla että ei yllättäs jos se nyt vähän hyvitettäs ja tosiaan ois NHL:län parhaiten palkattu pelaaja kaudella 2023-24. Tosin sitten Auston Matthews menee kärkeen 2024-25 alakavalla sopparillaan.
 
Itse veikkaan Mackinnonin antavan kotiseutualennusta ja että sopimus on luokkaa 8x10,5milj. Tämä pohjautuen että Makar, Landeskog ja Rantanen tekivät myös alesopparit (Makar useamman miljoonan).

Tuntuisi hölmöltä että Makar joukkueen parhaana ja tärkeimpänä pelaajana on kiinnitettynä tasoonsa nähden täysin ryöstöhinnalla (jonka koko joukkue varmasti tietää) mutta Sakic ei saisi vakuutettua Mackinnonia tekemään edes hitusen joukkueystävällisrmpää diiliä. Mackinnon haluaa varmasti voittaa myös tulevaisuudessa ja voisi kuvitella menevän mentorinsa Crosbyn jalanjäljissä vaihtamalla miljoonan tai pari kaudessa paremmasta mahdollisuudesta nostella kanisteria uudemman kerran.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Tuntuisi hölmöltä että Makar joukkueen parhaana ja tärkeimpänä pelaajana on kiinnitettynä tasoonsa nähden täysin ryöstöhinnalla (jonka koko joukkue varmasti tietää) mutta Sakic ei saisi vakuutettua Mackinnonia tekemään edes hitusen joukkueystävällisrmpää diiliä.

Itse en kyllä tuosta ELC:n jälkeisestä lähinnä RFA-vuodet kattavasta sopparista kyllä oikein ryöstöhintaista saa. Taitaa itse asiassa olla yksi kovimmista soppareista heti ELC:n jälkeen.

MacKinnon vastaavasti pelasi selkeällä alelapulla jo nykyisen sopparinsa, joten tuskin siinä kehdataan edes ehdotella toista alelappua perään.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Itse veikkaan Mackinnonin antavan kotiseutualennusta ja että sopimus on luokkaa 8x10,5milj. Tämä pohjautuen että Makar, Landeskog ja Rantanen tekivät myös alesopparit (Makar useamman miljoonan).
Pitää muistaa, että Makar on nyt siinä pisteessä missä Mackinnon oli nykyisen sopimuksensa alkupuolella, eli suoraan verrannollisena näitä ei voi pitää. Makar toki jo valmis supertähti sopimusta tehdessään, mutta silti seuraava sopimus tulee vasta olemaan se pankin räjäyttäjä, nykyinen on vielä hyvin joukkueystävällinen.

Itse en kyllä tuosta ELC:n jälkeisestä lähinnä RFA-vuodet kattavasta sopparista kyllä oikein ryöstöhintaista saa. Taitaa itse asiassa olla yksi kovimmista soppareista heti ELC:n jälkeen.
Taitaa toisaalta olla myös yksi kovimmista pelaajista viime vuosina ELC:n päättymisen aikoihin. Ehkä ryöstöhinta on kova väite 9 miljoonan cap hitistä, mutta toisaalta puhutaan 23-vuotiaasta kaverista, joka viime kaudella putsasi palkintopöydän. Hirveästi ei ole ollut kritisoivaa kommentointia tätä sopimusta kohtaan ilmoilla.
 
Taitaa toisaalta olla myös yksi kovimmista pelaajista viime vuosina ELC:n päättymisen aikoihin. Ehkä ryöstöhinta on kova väite 9 miljoonan cap hitistä, mutta toisaalta puhutaan 23-vuotiaasta kaverista, joka viime kaudella putsasi palkintopöydän. Hirveästi ei ole ollut kritisoivaa kommentointia tätä sopimusta kohtaan ilmoilla.
Eivät toki RFA/UFA kuvioiden takia suoraan verrannollisia, mutta Nursella, Jonesilla ja Makarilla sama palkka joten siinä suhteessa Makarin sopparia voi pitää todella isona ryöstönä.
Itse en kyllä tuosta ELC:n jälkeisestä lähinnä RFA-vuodet kattavasta sopparista kyllä oikein ryöstöhintaista saa. Taitaa itse asiassa olla yksi kovimmista soppareista heti ELC:n jälkeen.

MacKinnon vastaavasti pelasi selkeällä alelapulla jo nykyisen sopparinsa, joten tuskin siinä kehdataan edes ehdotella toista alelappua perään.
Totta tämäkin. Naiivisti sitä haluaisi ajatella että Mackinnon olisi jo tehnyt tarpeeksi rahaa urallaan :D vanhasta sopimuksesta toki todettava, että sen tekoaikaan cap oli tiukempi verrattuna viime vuosiin joten mielekkäämpää vertailla prosenttiosuuksina vaikutusta kokonaiscapiin ja mitä on ollut mahdollista maksaa.
 
Itse en kyllä tuosta ELC:n jälkeisestä lähinnä RFA-vuodet kattavasta sopparista kyllä oikein ryöstöhintaista saa. Taitaa itse asiassa olla yksi kovimmista soppareista heti ELC:n jälkeen.

Kova on tosin pelaajakin. Tuossa vaiheessa Makar oli ehtinyt pelata kaksi kautta (+ yhdet pudotuspelit päälle) ja oli voittanut Calderin ja ollut Norris-äänestyksen toinen. En sano onko ryöstö oikea termi, mutta onhan tuo aivan naurettavan halpa sopimus joukkueelle pelaajan arvoon nähden. Samasta joukkueesta Rantanen sai identtisessä tilanteessa isomman sopimuksen.

Ja sitten taas MacKinnonin sopimusta ei sen tekohetkellä muistaakseni pidetty minään alesopimuksena. Alla oli 38 ja 52 pisteen kaudet. Oikeastaan vasta vuosi tai puolitoista vuotta sopimuksen teon jälkeen konsensus kääntyi siihen, että onhan se naurettavan edullinen. Niinkuin onkin kun asiaa nyt peilaa kun MacKinnon on noussut yhdeksi maailman parhaista.

Itse tykkään vertailla eri aikakausien sopimuksia sen suhteellisen osuuden mukaan. Jos nyt ajatellaan, että MacKinnon hakee liigan ykkösasemaa, niin mittatikuksi pitää ottaa McDavidin sopimus, joka osuudeltaan (16,7%) sekä caphitiltään (12,5M) liigan korkein. Toisaalta kaikki ovat varmasti samaa mieltä siitä, että McDavidin sopimus on joukkue- ja liigaystävällinen. Hän olisi saanut halutessaan enemmänkin, mutta ”tyytyi” tuohon. Liigan nykyisistä sopimuksista kolme yltää tuon maagisen 15% yli ja nämä ovat McDavid sekä Chicagon kaksikko Kane&Toews. Kauden 2024-24 capin ennustetaan olevan noin 84 miljoonaa. Siitä tuo 15 pinnaa olisi 12,6 miljoonaa. Sitä voisi pitää jonkinlaisena ensimmäisenä arviona MacKinnonin tulevalle sopimukselle. En usko, että ainakaan kovin paljon tuon alle, joskaan ei kovin paljon ylikään tuon.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
MacKinnon pelannut sen verran halvalla sopparilla että ei yllättäs jos se nyt vähän hyvitettäs ja tosiaan ois NHL:län parhaiten palkattu pelaaja kaudella 2023-24. Tosin sitten Auston Matthews menee kärkeen 2024-25 alakavalla sopparillaan.

Tuo on kyllä vaarallinen tie ja Colorado on tässä nyt antanut ylimääräistä miljoonan puolikasta kaikille ketkä olivat voittamassa kannua. Tuolla tyylillä cappi on hyvin nopeasti syöty ja ylivoimainen Contender-asema vaihtuu hyvin pian vain sellaiseksi hyväksi contender-joukkueeksi.

Esim 7M korotus, kun samaan aikaan Nichuskinille meni reilu 5M korotus, niin 12M tulee lisää cappiin ja samat miehet jatkaa. Joukkue ei parantunut mitenkään, tulonjako vain meni uusiksi.
 

viljelmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Habs
Rangersin Nil Lundkvist kuulemma pyytänyt siirtoa. Ei selvinnyt mistä syystä. Pelaaja on varmasti tuttu Montrealin Gortonille ja Montrealilla tarvetta RD:lle, mutta mitään huhuja Montrealin suuntaan ei siis ole.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Rangersin Nil Lundkvist kuulemma pyytänyt siirtoa. Ei selvinnyt mistä syystä. Pelaaja on varmasti tuttu Montrealin Gortonille ja Montrealilla tarvetta RD:lle, mutta mitään huhuja Montrealin suuntaan ei siis ole.

Syy on se, että edessä on kolme parempaa rightin pakkia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös