Re: Huonoa peliä?
Viestin lähetti Vanha Len
Huonollakin pelillä tepsi voitti tänään. Onnittelut suurimmat...tuomareille ei välttämätä.
Vai että huonolla pelillä TPS voitti? Missäköhän pelissä minä sitten olin. Olen nimittäin kerrankin lähes vastalauseitta samaa mieltä Erkki Liesmäen kanssa, joka julisti aamun lehdessä, että Turkuhallissa nähtiin kauden parasta peliä.
TPS ei avauserässä ollut parhaimmillaan, mutta ei sitäkään minusta huonoksi sovi haukkua. Liike oli hieman tahmeaa ja omassa päässä tehtiin hölmöjä virheitä - toisaalta TPS vastasi alusta asti miehekkäästi Tapparan fyysiseen peliin, pelasi hyvää keskialueen peliä, hoiti aloitukset jne. Enemmän kuin TPS:n huonoutta, ensimmäinen erä oli minusta Tapparan hyvyyttä.
Kirvesrinnat ehkä hieman hiipuivat ottelun kuluessa, mutta yhtä lailla kyseessä oli kotijoukkueen otteiden parantuminen. TPS liikkui, liikutti kiekkoa, pelasi älykkään yksinkertaisesti ja ennen kaikkea suht rohkeasti. Maalivahti oli jälleen kerran loistava, puolustus ei koomaillut, eikä hyökkäystäkään suuremmin voi moittia. Tekopaikkoihin ei kovin paljon päästy - kiitos Tapparan? - mutta muuten peli oli uomissaan.
Myönnän toki, että syksyn räpellyksen jälkeen sitä ottaa kiitollisuudella vastaan vähän sekavammallakin pelillä tulleet pisteet, mutta en minä eilisestä pelistä silti suuremmin valittamista löydä. Kyseessä oli katsojan kannalta oivallinen show, jännä peli, kovaa ja hyvätasoista vääntöä. Ja kuten kunnon jääkiekko-ottelussa pitääkin ilmeisesti olla, kentälle omaa väriään toivat kaksi luvattoman huonoa tuomaria.
Tappara muuten oli juuri niin hyvä kuin uskalsi odottaakin. Siinä on joukkue, joka ei päästä vastustajaansa helpolla. Tepsin pienestä alennustilasta huolimatta Turussa ei tälläkään kaudella ole nähty montaa joukkuetta, joka olisi uskaltanut lähteä noin rohkeasti _pelaamaan_ kunnon jääkiekkoa hieman horjuvaa kotijoukkuetta vastaan. Tappara uskalsi, siitä kiitos.
Tampereelle vielä sen verran terveisiä, että näillä näkymin joukkue voi mennä pitkälle. Jos kuitenkin Tappara johonkin kaatuu, on syy sama kuin viime vuonna: teillä on isoja miehiä, kenties liian isoja. Ja erittäin raskas pelityyli. Eilen iski silmin nähtävä väsy loppua kohden, kun vastustaja ei ajoissa hiipunutkaan aggressiiviseen karvaukseen ja häirintään.
Eilisen kaltaisia pelejä katsoisi mielellään useamminkin.