TPS:n ulkomaalaiset 2013–2014

  • 4 808
  • 7

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Olen aina ennen, jopa viime vuosina, lyönyt vetoa Tepsin mestaruudesta, mutta nyt se sitten unohtui. En pidä mitenkään mahdottomana, että kannu voitaisiin tuoda Turkuun, varsinkin jos Willsie palaa, Halpern pidetään ja Sweatt tulee kevääksi artistisopparilla.

Kyllähän tässä jo monta vuotta olikin epäonnea ulkkarien valinnassa, jos nyt sitten homma natsaisi oikein big time. Nyt on esiintynyt jo julkisuudessa valitusta TPS:n ulkomaalaisten määrästä, mikä on vanhojen aikojen mallin mukaista.

Ammattilaisjoukkue on ammattilaisjoukkue. Jos Suomesta tai Turusta ei löydy äijiä, ne haetaan jostain muualta. Nykyisin on aivan turha jatkaa ostojoukkue-mantraa. Onko kukaan valittanut KHL:n tai NHL:n joukkueista, että liian vähän on omia junnuja? Itse ainakin haluan mennä katsomaan viihdyttävää, voittavaa ja vastustajalle vittumaista Palloseuraa. Ihan sama kuka siellä pelaa, kunhan voitetaan. Jos huhtikuussa tavataan torilla, silloin harva enää muistaa, mistä maasta pelaajat ovat. Kannu muistetaan.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Olen aina ennen, jopa viime vuosina, lyönyt vetoa Tepsin mestaruudesta, mutta nyt se sitten unohtui.

Kyllä ainakin Unibetilla taitaa olla vielä mahdollista? Kerroin toki laskenut jo 12.5. Oli muistaakseni annen kauden alkua 18.
 

Uniquewn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames
Betssonilla oli ennen kauden alkua 31 ja sitä tuli otettua.

Kun katsoo tämän hetken ulkkareita, niin kyllähän me plussan puolella ehdottomasti ollaan. Verratkaapa vaikkapa Morrisonn - Seigoa IFK:n Birch - DeSantisiin.
 

Mänizeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New York Rangers
Tämä on kyllä sinänsä jännä homma, että mistä johtuu tämä ulkomaalaisten osumatarkkuus?

Onko:

1) Arse ottanut nokkiinsa aiemmista vuosista ja skoutannut kerrankin huolella?
2) Arse saanut lisää rahaa käyttöönsä, pelaajabudjetti sinänsä ei vaikuta isommalta kuin aiemmin?
3) Käynyt vaan hirveä säkä ja ensi vuonna ollaan taas ihan tatit otsassa? ( Tätä menoa kaikki näistä nykyisistä pelaa muualla, tavalla tai toisella)

Tai jokin näiden yhdistelmä. Haluan uskoa kohtaan 1 ja että ensi vuoden haut osuvat, jos ei nyt kaikki niin suurin osa.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Haluan uskoa kohtaan 1 ja että ensi vuoden haut osuvat, jos ei nyt kaikki niin suurin osa.

Minä toivon, ettei ensi kaudella tarvitsisi liiaksi ulkomaalaisia haeskella. Parélla on kaksivuotinen pahvi, Seigolla 1+1, Kumeliauskasilla taitaa olla samanlainen. Bertrand on kiinnitetty myös kahdeksi kaudeksi. Tietysti Sexton, Morrisonn, Willsie ja Halpern ovat pelaajia, joiden tilalle joudutaan uusia pelaajia hankkimaan jos ja kun eivät ensi kauden kokoonpanoon kuulu. Toivotaan tietysti, että jatkaisivat, mutta jotenkin tuntuu utopistiselta ajatukselta juuri nyt. Famularen toivon näkeväni ensi kaudellakin, jahka saa nyt sopparin vielä täksi kaudeksi. Mikäli toiveita ensi kauden ulkomaalaisista saa esittää, niin mieluusti näkisin jo sopimuksen alaisten pelaajien lisäksi Lee Sweattin kaukalossa. Siinä olisi jo runkoa johon rakentaa.

Mutta onneksi pelataan vielä kautta 2013-14 eikä näitä nyt enempiä tarvitse miettiä. Nautiskellaan esimerkiksi Sextonin ja Morrisonnin otteista kun vielä voimme ja palataan ensi kauden ulkomaanapuihin myöhemmin.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Tämä on kyllä sinänsä jännä homma, että mistä johtuu tämä ulkomaalaisten osumatarkkuus?

Onko:

1) Arse ottanut nokkiinsa aiemmista vuosista ja skoutannut kerrankin huolella?
2) Arse saanut lisää rahaa käyttöönsä, pelaajabudjetti sinänsä ei vaikuta isommalta kuin aiemmin?
3) Käynyt vaan hirveä säkä ja ensi vuonna ollaan taas ihan tatit otsassa? ( Tätä menoa kaikki näistä nykyisistä pelaa muualla, tavalla tai toisella)

Tai jokin näiden yhdistelmä. Haluan uskoa kohtaan 1 ja että ensi vuoden haut osuvat, jos ei nyt kaikki niin suurin osa.

Minä uskon siihen mitä olen aikaisemminkin monesti inttänyt.

Hyvän pelaajan lyötämisen ratkaisee se millä tavalla valmentajan ja pelaajakordinaattorin ajatukset kohtaa. Mielestäni valmentajalla on pelaajahankinnoissa lähes yhtä iso vastuu, hän hyväksyy loppupeleissä myös ne hankinnat. Mikäli valmentaja ei saa pelaajista irti mitä tarvitsee, mutta on kuitenkin kaikki hyväksynyt ja itse joukkueeseen halunnut, voi hän katsoa ihan omaa peiliä. Tämän vuoksi en syytä Vuorta kaikista viimekausien hudeista, osasta kylläkin. Esimerkiksi kuitenkin Schwartz(oliko se noin?) oli Upin tänne haluama vahti, tämän saman vuoden kakkonen jolla oli yhtä vaikea nimi oli Virran tänne haluama, nuo nyt vaan oli muutema esimerkki.

Jos lopussa muistelee aikaa jolloin meillä oli viimeksi valmennus kunnosa, siltä kaudelta hyviä ulkkareita Birner, Leggio, Plihal, Sweatt, Skålberg heistä yksi ennalta tuttu. Tuolla kaudella ketuiksi meni Radja ja Campell, aika hyvä oli siis osuma prosentti silloinkin. Jostain kumman syystä näistäkin pelaajista suurinosa oli tulevina vuosina vain kasa paskaa, ketkä nyt sattuivat tepsiin jäämään.
 

Mänizeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New York Rangers
Niin, onhan siinä valmentajalla vaikutuksensa. Toisaalta, Pelicansin viime kauden haut menivät pääsääntöisesti metsään, pl. Smolenak, muistaakseni. Eli jos haut olivat Suikkasen siunaamia,niin jokin siinä petti silloin. Oliko aikaa sitten niin vähän ja markkinat tyhjät
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös