TPS, media ja julkisuus

  • 2 965 169
  • 11 942

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Valitettavasti hallia ei voida rakentaa sadan metrin päähän kaikkien turkulaisten asunnoista. Ja kait Tepsin peleissä käy väkeä lähikunnistakin, joille hallin nykyinen sijainti voi olla parempikin kuin ratapiha.

Ei voida ei, enkä sellaista ole tietenkään vaatimassakaan, mutta tohon ratapihalle sellaista on ainakin kaavailtu ja sehän sopis mulle mainiosti. Olisin ollu siihenkin tyytyväinen, jos Turkuhalli oltais joskus rakennettu sinne Yo-kylän pieleen, mikä oli yks vaihtoehto hallin paikaksi. Ja trendi nykyään taitaa olla, että näitä isoja areenoita rakennetaan mielummin keskustoihin kuin periferiaan.
 

Oddmanrush

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun joukot,Leijonat,Colorado, NyR.
Liigan mielenkiintoa laskee myös toi säälittävä ottelu ohjelmien suunnittelu. Miten on muka niin vaikeaa suunnitella lähes täysiä kierroksia? Kaikki Liiga-joukkueet ovat kuitenkin se hallin suurin käyttäjäkunta ni miten vitussa ei voida suunnitella ottelu iltoja niin, että on jotain muuta kuin 1-3 ottelun kierroksia. Ne ketkä lätkää seuraavat ovat kyllä kiinnostuneita muidenkin joukkueiden tekemisistä. Itseäni ainakin vituttaa ihan helvetisti juuri nämä 1-3 joukkueen kierrokset ja se latistaa tunnelmaa koko touhusta.
Itselle sopii se, että pelejä on eri päivinä sillä seuraan liigassa
muidenkin pelejä telialta/C morelta. Samaan aikaan alkaneita pelejä ei tule katsottua jälkilähetyksenä sillä jostain sen tilanteen/tuloksen kuitenkin näkee tai kuulee. Lauantaina kerkeää katsomaan parhaimmillaan kolmea peliä jos alkavat porrastetusti klo 16,1700 sekä 1830.
Ymmärrän kyllä jos perheissä ei innostuta liigakiekon jylistessä useampana päivänä viikon aikana :"Taivas varjele mitä sieltä tulee, mitä sieltä tulee!"
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Terry Broadhurst
En usko, että hallin sijainnilla on oikeasti merkitystä katsojamääriin.. muutamat valittaa siitä ja sekin on vain tekosyy.

Paskapuhetta, mutta tuskin esim. junalla kotiin matkaavat ovat mikään valtava kohderyhmä Tepsille. Paitsi tietysti minä, joka vastaan about kymmentä tyyppiä baarissa.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Valitettavasti hallia ei voida rakentaa sadan metrin päähän kaikkien turkulaisten asunnoista. Ja kait Tepsin peleissä käy väkeä lähikunnistakin, joille hallin nykyinen sijainti voi olla parempikin kuin ratapiha.
Itse asun 20100 alueella ja menen mieluummin Artukaisiin, kuin kuviteltuun Köydenpunojankadun halliin. Toki jos jotain firman juttuja on, joista sitten jatketaan yöhön, niin siinä tapauksessa sijainti on täysin perseessä.
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
En usko, että hallin sijainnilla on oikeasti merkitystä katsojamääriin.. muutamat valittaa siitä ja sekin on vain tekosyy. Ennen kaikki vaan oli toisin.

Ehkä hallin sijainnin merkitys kiekkomatsien katsojamääriin ei ole välttämättä kovin suuri, mutta hallin muuhun ohjelmatarjontaan sijainnilla voi olla suurikin vaikutus.
 

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei voida ei, enkä sellaista ole tietenkään vaatimassakaan, mutta tohon ratapihalle sellaista on ainakin kaavailtu ja sehän sopis mulle mainiosti. Olisin ollu siihenkin tyytyväinen, jos Turkuhalli oltais joskus rakennettu sinne Yo-kylän pieleen, mikä oli yks vaihtoehto hallin paikaksi. Ja trendi nykyään taitaa olla, että näitä isoja areenoita rakennetaan mielummin keskustoihin kuin periferiaan.

Minneköhän päin tarkalleen tuolla Yo-kylän lähellä oli hallia suunniteltu? Itse kun en muista tuota ollenkaan.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Minneköhän päin tarkalleen tuolla Yo-kylän lähellä oli hallia suunniteltu? Itse kun en muista tuota ollenkaan.
Meniköhän futisstadionin kanssa sekaisin? Eikös sitä suunniteltu niille nurkille.
 

Laiska pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sijaintipaikasta tuli iso kiista. SDP ei hyväksynyt Kupittaan aluetta. Kompromissina halli päätettiin rakentaa Artukaisten peltomaisemiin – mahdollisimman kauas kaupunkilaisista. Toisena vaihtoehtona oli nykyisen hotelli Caribian paikka. Myös Kupittaan Citymarketin takana olevaa kallioaluetta mietittiin.

 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Jos ja kun tämä hanke toteutuu niin tulen junalla hallille. Olisi todella helppoa tulla kun ei tarvitse ajaa tuota matkaa ja siinä samalla olisi mahdollisuus juoda 2-3 ohraista. Kävisin peleissä varmasti enemmän kuin nykyisin.
Uskoisin että HIFK:n faneja voisi kiinostaa useampi fanimatka turkuun ihan tuosta helppoudesta johtuen, voin toki olla väärässäkin.
 

Smirnoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS #26
Jos ja kun tämä hanke toteutuu niin tulen junalla hallille. Olisi todella helppoa tulla kun ei tarvitse ajaa tuota matkaa ja siinä samalla olisi mahdollisuus juoda 2-3 ohraista. Kävisin peleissä varmasti enemmän kuin nykyisin.
Uskoisin että HIFK:n faneja voisi kiinostaa useampi fanimatka turkuun ihan tuosta helppoudesta johtuen, voin toki olla väärässäkin.
Jotenkin sinne juna-asemalle on päästävä siellä toisessa päässäkin. Lisäksi noita TPS-HIFK lauantai pelejä ei montaakaan ole. Viikolla taas aikatauluttaminen stadista Turkuun katsomaan lätkää on kovinkin haasteellista niinkuin muualtakin.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos ja kun tämä hanke toteutuu niin tulen junalla hallille. Olisi todella helppoa tulla kun ei tarvitse ajaa tuota matkaa ja siinä samalla olisi mahdollisuus juoda 2-3 ohraista. Kävisin peleissä varmasti enemmän kuin nykyisin.
Uskoisin että HIFK:n faneja voisi kiinostaa useampi fanimatka turkuun ihan tuosta helppoudesta johtuen, voin toki olla väärässäkin.
Vaikka juna pääsisi raiteita pitkin ovista sisään, niin fanimatkan helppouteen tämä ei vaikuta. Vieraskannattajien bussit nyt muutoinkin ajavat hallin välittömään läheisyyteen riippumatta hallin sijainnista, Turussa parkkitilaa busseille on vaikka millä mitalla. Junamatkathan ovat ymmärtääkseni aika monimutkaisia järjestää ja loppupeleissä bussivaihtoehtoa kalliimpikin.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Jotenkin sinne juna-asemalle on päästävä siellä toisessa päässäkin. Lisäksi noita TPS-HIFK lauantai pelejä ei montaakaan ole. Viikolla taas aikatauluttaminen stadista Turkuun katsomaan lätkää on kovinkin haasteellista niinkuin muualtakin.

Kyllä, asemalle on itsellä 5min matka, joten tulen käyttämään junaa kunhan halli valmistuu. Junamatka kestää itsellä n. 25min, joten viikonpäivällä ei väliä. Junassa on paljon mukavampi matkustaa talviaikaan kuin autolla motarilla ja saa tosiaan pari oluttakin juoda.
Stadistakin on huomattavan paljon mukavampi tulla junalla kuin bussilla vaikka kalliimpi onkin, tosin arkipäivinä tämä saattaa mennä liian myöhäiseksi.

Vaikka juna pääsisi raiteita pitkin ovista sisään, niin fanimatkan helppouteen tämä ei vaikuta. Vieraskannattajien bussit nyt muutoinkin ajavat hallin välittömään läheisyyteen riippumatta hallin sijainnista, Turussa parkkitilaa busseille on vaikka millä mitalla. Junamatkathan ovat ymmärtääkseni aika monimutkaisia järjestää ja loppupeleissä bussivaihtoehtoa kalliimpikin.

Niin sitä en tiedä onko helpompi fanimatka vai ei, mutta oma matka on junalla huomattavasti mukavampi ja tulen katsomaan useammin pelejä kuin nykyisin. Bensa maksaa, parkki maksaa ja ajamisen vaiva olisi poissa kun voi tulla mukavasti junalla. Itselle paljon rennompi ilta kuin nykyisin.
 

IkuinenVappu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Turkuhalliin pääsee junalla jo nyt ja on päässyt hallin valmistumisesta asti. Fanijunia on Turkuhalliin ainakin Helsingistä ja Jyväskylästä. Ei varmasti olisi ongelmaa kokeilla lippu+junamatka yhteispakettien myyntiä niin kuin Jokerit ja VR on tehnyt. Toki siinä on eroa, että Pasilassa on rautatieasema mitä ei Artukaisissa ole. Juna pitäisi ajattaa muutama kilometri Turun aseman ohi, jotta se homma toimii. En silti oikein usko, että olisi mikään myyntimenestys koska pääsisi sitä jo nyt junalla Turkuun ja taksilla Turkuhalliin. Ja saisi ne ohrat nauttia junassa silloinkin.
 

Tepsinmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täällä on minua kauemmin Tepsiä seuranneita, ja siksi kysyn tätä. Ennenhän junalla on päässyt suoraan melkein Turkuhallin oville.
Miksi tämä on viety pois?
 

mtallskog

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Turkuhalliin pääsee junalla jo nyt ja on päässyt hallin valmistumisesta asti. Fanijunia on Turkuhalliin ainakin Helsingistä ja Jyväskylästä. Ei varmasti olisi ongelmaa kokeilla lippu+junamatka yhteispakettien myyntiä niin kuin Jokerit ja VR on tehnyt. Toki siinä on eroa, että Pasilassa on rautatieasema mitä ei Artukaisissa ole. Juna pitäisi ajattaa muutama kilometri Turun aseman ohi, jotta se homma toimii. En silti oikein usko, että olisi mikään myyntimenestys koska pääsisi sitä jo nyt junalla Turkuun ja taksilla Turkuhalliin. Ja saisi ne ohrat nauttia junassa silloinkin.
Toisaalta tuo vaatii nimenomaan reilummin kokoisen fanijoukon, ennen kuin juna ajetaan tuolle seisakkeelle.
Suurin merkitys tuon aseman sijainnilla on varmasti silloin, kun puhutaan muista tapahtumista, kuin jääkiekosta. Suuri konsertti vetää kuitenkin enemmän väkeä Turun ulkopuolelta, kun jääkiekko.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Vaikka en itsekään ole mikään raittiusmies, niin musta alkaa olla aika huolestuttavaa että maan ykkösjoukkueurheilulajin on näin isolla kädellä maksimoitava yleisön mahdollisuus "repiä märkää" kun jo kierrosaikataulut on optimoitu sitä varten(vanhat tiistai- ja torstaikierrokset on dumpattu perjantaikierroksen tieltä), peleihin on sisällytetty pidemmät erätauot ja nyt pitää sitten hallien sijainnitkin suunnitella tuota silmällä pitäen. Jotain on pielessä.
 

jelnausen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Turkuhalliin pääsee junalla jo nyt ja on päässyt hallin valmistumisesta asti. Fanijunia on Turkuhalliin ainakin Helsingistä ja Jyväskylästä. Ei varmasti olisi ongelmaa kokeilla lippu+junamatka yhteispakettien myyntiä niin kuin Jokerit ja VR on tehnyt. Toki siinä on eroa, että Pasilassa on rautatieasema mitä ei Artukaisissa ole. Juna pitäisi ajattaa muutama kilometri Turun aseman ohi, jotta se homma toimii. En silti oikein usko, että olisi mikään myyntimenestys koska pääsisi sitä jo nyt junalla Turkuun ja taksilla Turkuhalliin. Ja saisi ne ohrat nauttia junassa silloinkin.

Joku taisi joskus mainita, ettei sähköt mene artukaisiin asti. Ei siis ihan normi sähköjunalla sinne asti pääse, vaan tarvitsee vähän veto apua.

Ei tosin vie yhtään painoarvoa pointeiltasi, jotka allekirjoitan myös.
 

IkuinenVappu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Joku taisi joskus mainita, ettei sähköt mene artukaisiin asti. Ei siis ihan normi sähköjunalla sinne asti pääse, vaan tarvitsee vähän veto apua.

Ei tosin vie yhtään painoarvoa pointeiltasi, jotka allekirjoitan myös.
Okei no tuskin edes nämä Supercell-tyypit ovat valmiita vetämään sähköjä Artukaisiin asti (toki ovat ne valmiita purkamaan erittäin upean hallin) mutta siihen Turun rautatieasemalle vaikka joku vanhempi ”lättähattu” tai vastaava kiskobussi viemään halliin menossa olevat katsojat sinne Artukaisten seisakkeelle ja sama laite voi odotella tapahtuman päättymistä ja viedä ihmiset sitten takaisin rautatieasemalle.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Okei no tuskin edes nämä Supercell-tyypit ovat valmiita vetämään sähköjä Artukaisiin asti (toki ovat ne valmiita purkamaan erittäin upean hallin) mutta siihen Turun rautatieasemalle vaikka joku vanhempi ”lättähattu” tai vastaava kiskobussi viemään halliin menossa olevat katsojat sinne Artukaisten seisakkeelle ja sama laite voi odotella tapahtuman päättymistä ja viedä ihmiset sitten takaisin rautatieasemalle.
Tämäkin on vanhaa tietoa. Uudenkaupuingin rata on sähköistetty, joten nyt menee. Ehkä näissä enemmän haetaan niitä omatoimi reissaajia. Turkuhallille pitää olla tilausjuna, että pääsee perille. Jos paikallisjuna liikenne niin tilanne voi muuttua. Jos joskus tunninrata tulee ja halli olisi ratapihalla, niin pääkaupunkiseudulta jengi pääsisi julkisilla todella näppärästi jopa arkipeleihin. Olen joskus ollut arkena katsomassa Jokereita junalla, niin suurin osa paluujunassa vaikutti olevan TPS henkisiä. Ravintolavaunu vaikutti perusawayvaunulta.

Salo - Turkuhalli junaa ollaan joskus pyöritelty, niin että keräisi vielä jäljellä olevilta pysäkeilta porukka mukaan.
 

Pirkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Uudenkaupungin rata on sähköistetty, mutta Turkuhallin pysäkki sijaitsee Telakalle menevällä sivuraiteella, joka ei ole kai sähköistetty? Muutenkin lähijunaliikenteen aloittaminen Varsinais-Suomessa ei ole Väyläviraston ykkösprioriteetissa.
 

charlieglide

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Uudenkaupungin rata on sähköistetty, mutta Turkuhallin pysäkki sijaitsee Telakalle menevällä sivuraiteella, joka ei ole kai sähköistetty? Muutenkin lähijunaliikenteen aloittaminen Varsinais-Suomessa ei ole Väyläviraston ykkösprioriteetissa.

Juuri noin, tuota sivuraidetta ei ole sähköistetty. Tuo sivuraide ei tosin montaa sataa metriä lähde Uudenkaupungin radasta, joten isosta asiasta ei olisi siinä kyse. Kyllä minäkin sen positiivisena asiana näkisin etenkin Tampereen ja Helsingin fanimatkoille jos saadaan porukka raiteille uuden hallin valmistuessa, on kuitenkin sen verran mukavampi matkustusmuoto kuin mikään bussi.
 

jelnausen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Uudenkaupungin rata on sähköistetty, mutta Turkuhallin pysäkki sijaitsee Telakalle menevällä sivuraiteella, joka ei ole kai sähköistetty? Muutenkin lähijunaliikenteen aloittaminen Varsinais-Suomessa ei ole Väyläviraston ykkösprioriteetissa.

Juuri noin, tuota sivuraidetta ei ole sähköistetty. Tuo sivuraide ei tosin montaa sataa metriä lähde Uudenkaupungin radasta, joten isosta asiasta ei olisi siinä kyse. Kyllä minäkin sen positiivisena asiana näkisin etenkin Tampereen ja Helsingin fanimatkoille jos saadaan porukka raiteille uuden hallin valmistuessa, on kuitenkin sen verran mukavampi matkustusmuoto kuin mikään bussi.

Väyläviraston sivujen mukaan uudenkaupungin sähköistetty rata voidaan avata liikenteelle 2021. Eli ei liene vielä valmis. Mitä tulee Turkuhallin radansähköistämiseen niin ilmeisesti about kilometrin radansähköistäminen maksaa n. 100k€-200k€. Kyseessä vuoden 2014 hintatason mukainen kustannusarvio. Sikäli varmaan lähempänä sitten 200k€. Ja itsearvioin ton hinnan Väyläviraston taulukon perusteella (16 eri ratahankkeen kustannusarviot).

Ottaen huomioon, että tolla radan pätkälle ei varmaan oo mitään muuta käyttöä. Jos tosin telakalle vie, niin telakka varmaan hyötyy sähköistyksestä myös jotain, kun ei tarvi veturia kesken vaihtaa. En tosin tiedä, mistä teräsvaunut telakalle tulee, joten mikä on tuon sähköistämättömän prosenttiosuus koko reitistä eli ajaako dieseljuhta koko matkan, vai vaihdetaanko veturia.

Mutta, kun ehkä mahdollisesti uusi hallikin rakennetaan, niin tuskin pätkää kannattaa gatoraden takia sähköistää sen takia, että pari fanijunaa tulee kaudessa gatoradelle. Toki periaatteessa, kun jos Tampereen ja Helsingin junat tepsin pelin ollessa ajaisi aina gatoradelle (Ei tosin varmaan toimi laivajunien takia), niin sillä voisi marginaalinen vaikutus olla yleisömäärään. Mutta ite nään ton junan enemmän sellasena nice-to-have. Jos myös juna säännöllisemmin tulisi gatoradelle, niin pitäisi varmaan olla jonkin sortin asemakin. Varmaan jonkin sortin EU-direktiivikin on jo tota hanketta vastaan, jos asemaa ei ole (oma mutu). Toki vihreät voisi rahoittaa sähköistetyn radan, niin päästöt vähenee, kun jatkossa kaikki tulee pyörällä, sähköbussilla tai junalla.

Lähteet:
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös