TPS, media ja julkisuus

  • 2 965 096
  • 11 942
Täältä iso peukku myös toiminnalle. Itselle ei väliä mitä siinä passissa lukee syntymämaan tai kaupunking kohdalla. Tärkeimmät elementit lähdettäessä kauteen ovat järjestyksessä:
1. Joukkue on mielenkiintoinen, eli sen pelaajat herättävät kiinnostusta ja tunteita ja tietynlaista arvoitusta ja ovat valitut jonkun suunnitelman mukaan joka tuleville kausille on valittu.
2. Menestys.

Esim itselleni se olisi ollut yksi ja sama jos nyt vaikka olisi hankittu 10 pelaajaa siitä taannoisesta iltalehden artikkelista missä listattiin työttömiä KHL pelaajia. Mutta tämä meidän tämän päivän joukkue , minun kotikaupunkini lätkäjätkät lähtevät hakemaan sitä Suomessa arvostetuinta pystiä yhdessä , tämä on minulle mielenkiintoisempi jengi ja siksi parempi kuin valmiista pelaajista koottu. Nyt on mahdollisuus yllättyä , olla ylpeä kun joku taustalta tuleekin ja pelaa hyvin.
 

SirBallWax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä on hieman topicin ulkopuolelta, mutta myös sisältä kun sitä myös täällä käsitellään.

Itse hieman ihmettelen koko ulkomaalaispelaajien lukumäärän käsittelyä ja sen aiheuttamaa ihan rehellistä vinkumista. Liiga on ammattilaisille tarkoitettu sarja. Jokaisen joukkueen suora tavoite on menestyä ja päästä mahdollisimman lähelle kannua. Jokaisella joukkueella on oma rajallinen tai rajaton määrä resursseja, jotka tämän tavoitteen saavuttamiseksi käytetään.

Juniorimylly on oma itsenäinen, mutta samalla kiinteä osa organisaatiota. JOS sieltä on nostettavissa kyvykkäitä pelaajia edustukseen, niin silloin he todennäköisesti pelaisivat siellä. Jos näin ei edustuksen seurajohto arvioi, niin silloin työntekijät parhaalla mahdollisella hinta-laatu -suhteella ostetaan sieltä mistä se parhaaksi nähdään.

Ihanaa olisi nähdä rosterissa 40 nuorta ja kilpailukykyistä liigakelpoista turkulaista (ok, lähikuntalaiset voidaan laskea mukaan [hymiö]) junnua haastamassa miehen ikään ehtinyttä ammattilaisurheilijaa. Siihen asti se rakennetaan toisin keinoin.

Rakennetaan junnuista (raakileistä) jengi, tappioita tulee, se on varma. Ja mikä pahempaa se kokemuksen puute tosipeleistä tuo mukanaan todella vakavia loukkaantumisia. Viime kaudella se nähtiin Liigassa. Iso mies kun rymistelee päälle ja juniori ei sitä a) osaa ottaa vastaan ja b) fysiikka ei riitä ottamaan sitä vastaan, ni huili on pitkä.

Kun niitä omia poikia siellä nyt kuitenkin avainpaikoillakin on, niin ei voi kuin spedemäisesti taputtaa itseään otsaan ja todeta monelle, että hoh hoijaa.

Raflaava termi ’muukalaislegioona’ saa jo hiukan ärsyyntymään. Sen voi onneksi ravistella nopeasti pois mielestä ja todeta, että Palloseura on ehkä mielenkiintoisin jengi ensi kaudella. Kaikki muu puhe on kateellista skeidaa
 

JJN

Jäsen
Itse olen ainakin lopen kyllästynyt viime vuosikymmenen taapertamiseen (jätetään muutama kelvollisesti mennyt runkosarja laskematta), että katson mieluusti vaikka millaista muukalaislegioonaa kunhan vain tämä muukalaislegioona pärjää kentällä. Urheiluromantikko minussa tietenkin itkee, mutta ajat ovat muuttuneet.
Minä vaadi edes menestystä, vaan satunnaiset voitotkin olisi viime kauden jälkeen niin maan p****leen ihana asia ja se, että jos kaadutaan niin kaadutaan saappaat jalassa, eikä selkiä suoristellen. Ei minua tappio v***ta jos kentälle jätetään kaikki, koska ei aina voi voittaa, mutta parhaansa voi yrittää tehdä sen eteen.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Itseänikin jo särähtää tuo muukalaislegioona korvaan. Samalla kumminkin siellä on Pärssistä jne. nousemassa hienosti valokeilaan mikä on loistavaa.

TPS on hoitanut nämä uusien hankintojen sopparijulkaisut kyllä mehukkaasti ja onnistuneesti. Palstallakin on ollut havaittavissa mukavanlaista ja positiivista kuhinaa tämän rämpimisen keskellä.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Itseänikin jo särähtää tuo muukalaislegioona korvaan. Samalla kumminkin siellä on Pärssistä jne. nousemassa hienosti valokeilaan mikä on loistavaa.

TPS on hoitanut nämä uusien hankintojen sopparijulkaisut kyllä mehukkaasti ja onnistuneesti. Palstallakin on ollut havaittavissa mukavanlaista ja positiivista kuhinaa tämän rämpimisen keskellä.
Asiaa!! Ja positiivisen pöhinän päälle muiden kannattajien viestit tukkii kaikki ketjut. Näin hoidetaan uusien pelaajien julkistukset.
 

AAPEEli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura

khufu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Peliitat
Tuo Oinosen mielipide oli jo melko surkuhupaisa suoritus. Tietysti tässä oli sattumallakin osansa, kun TPS sattui juuri julkaisemaan tuon Uraman haastattelun, joka ilmeisesti jäi Oinoselta huomaamatta. Mutta tässä nyt taas tulee ilmi kuinka ohuella tietämyksellä ja köykäisillä lähteillä näitä juttuja verkkolehteen suolletaan. Tietysti jotain yleistason tietämystä ja ymmärrystä lajin taloudellisesta puolesta soisi "toimittajalla" olevan, ja tämän pohjalta pitäisi ymmärtää tulevan kauden joukkueen nimilistaa katsomalla, ettei tässä olla millään ylivertaisilla taloudellisilla resursseilla lähdetty ostamaan suoraa pudotuspelipaikkaa.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jatkoajan toimitus yhtä kassalla kuin puolet jatkiksen kirjoittajista. No ei yllätä, kun ottaa huomioon, että Juha Oinosen kirjoitukset ovat olleet jokainen tasoa nolla. En ymmärrä miksei voi asioista ottaa selvää ennen kuin kirjoittaa, varsinkin jos kirjoitat jonkun lehden toimitukseen.
Vittu, että alkaa vituttaa nää puusilmät. Tossa artikkelissa oli helvetin paljon asiaa, kuten myös nimim. @Black Star :n kirjoituksessa toisaalla tässä osiossa. Se että Palloseurassa on omien kasvattien lisäks kohtuullisen paljon yhden vuoden ulkkareita ei ole pelkästään hienoa ja positiivista. Asiaa voi ja pitääkin tarkastella myös kriittittisellä silmällä. Positiivista on, että nyt ainakin tehdään jotain ja pidetään kohtuullista meteliä tekemisistä, mutta aika riskialttiilla ja hyvin lyhytjännitteisellä suunnitelmalla nyt mennään.
Liigaa pelataan (toiv. myös Turussa) ensi kauden jälkeen, mutta tällä hetkellä tuntuu siltä, että Palloseurassa tätä asiaa ei olla välttämättä kovin paljon funtsittu. Nyt ollaan hankittu marginaalisen pienen piirin (Jatkiksen Palloseura-osion hyödylliset idiootit) huomiota hankkimalla puolijoukkueellista lähinnä kakkos- ja kolmoskorin ulkkareita vuoden sopimuksilla. Valmentajakin pestattu alustavasti vain vuodeks. Missä on se pitkäjänteisyys, jolla menestystarinat yleensä luodaan? Täällä rinkirunkkaillaan jollekin Jalosen toiselle tulemiselle, mutta ennen ensimmäistäkään faktaa, touhu on aikamoista toiveajattelua. En ole mistään muualta kuin täältä kuullut, että Jalonen olisi Palloseuraan palaamassa. Jos olis, ni ehkä siinä vois olla hyvä alku vähän pitkäkestoisemmalle projektille.
Toivottavasti Palloseura menestyisi tulevalla kaudella edes kohtalaisesti, mutta riskit konttaamisen jatkumiselle ovat vähintään kohtalaiset, eikä niistä puhumista voida kuitata vaan ajojahtina ja ilkeämielisenä vittuiluna.
 

AAPEEli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vittu, että alkaa vituttaa nää puusilmät. Tossa artikkelissa oli helvetin paljon asiaa, kuten myös nimim. @Black Star :n kirjoituksessa toisaalla tässä osiossa. Se että Palloseurassa on omien kasvattien lisäks kohtuullisen paljon yhden vuoden ulkkareita ei ole pelkästään hienoa ja positiivista. Asiaa voi ja pitääkin tarkastella myös kriittittisellä silmällä. Positiivista on, että nyt ainakin tehdään jotain ja pidetään kohtuullista meteliä tekemisistä, mutta aika riskialttiilla ja hyvin lyhytjännitteisellä suunnitelmalla nyt mennään.
Liigaa pelataan (toiv. myös Turussa) ensi kauden jälkeen, mutta tällä hetkellä tuntuu siltä, että Palloseurassa tätä asiaa ei olla välttämättä kovin paljon funtsittu. Nyt ollaan hankittu marginaalisen pienen piirin (Jatkiksen Palloseura-osion hyödylliset idiootit) huomiota hankkimalla puolijoukkueellista lähinnä kakkos- ja kolmoskorin ulkkareita vuoden sopimuksilla. Valmentajakin pestattu alustavasti vain vuodeks. Missä on se pitkäjänteisyys, jolla menestystarinat yleensä luodaan? Täällä rinkirunkkaillaan jollekin Jalosen toiselle tulemiselle, mutta ennen ensimmäistäkään faktaa, touhu on aikamoista toiveajattelua. En ole mistään muualta kuin täältä kuullut, että Jalonen olisi Palloseuraan palaamassa. Jos olis, ni ehkä siinä vois olla hyvä alku vähän pitkäkestoisemmalle projektille.
Toivottavasti Palloseura menestyisi tulevalla kaudella edes kohtalaisesti, mutta riskit konttaamisen jatkumiselle ovat vähintään kohtalaiset, eikä niistä puhumista voida kuitata vaan ajojahtina ja ilkeämielisenä vittuiluna.
Eli minä olen ristiin runkkaava puusilmä, kun ostan Uraman ja TPS:n selostuksen asiasta, että oltiin myöhässä pelaajamarkkinoilla ja rahat eivät riittäisi, kuin 3 kotimaiseen laatupelaajaan niin lähdettiin hakemaan ulkomailta pelaajia. Nuoria, eteenpäin meneviä pelaajia, jotka on valittu roolituksen puolesta mielestäni osuvasti.

Oinonen puhuu artikkelissaan, että TPS on lähtenyt ylivertaisilla resursseillaan ostamaan oikotietä pudotuspeleihin sekä hyljeksii omia kasvattejaan.

Tepsin 2 ensimmäisessä ketjussa voisin omalla mutulla väittää pelaavan 4-6 nuorta omaa kasvattia.

Mutta mikäs siinä jos sinä ja Oinonen näette asian omilla faktoillanne eri tavalla.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eli minä olen ristiin runkkaava puusilmä, kun ostan Uraman ja TPS:n selostuksen asiasta, että oltiin myöhässä pelaajamarkkinoilla ja rahat eivät riittäisi, kuin 3 kotimaiseen laatupelaajaan niin lähdettiin hakemaan ulkomailta pelaajia. Nuoria, eteenpäin meneviä pelaajia, jotka on valittu roolituksen puolesta mielestäni osuvasti.

Oinonen puhuu artikkelissaan, että TPS on lähtenyt ylivertaisilla resursseillaan ostamaan oikotietä pudotuspeleihin sekä hyljeksii omia kasvattejaan.

Tepsin 2 ensimmäisessä ketjussa voisin omalla mutulla väittää pelaavan 4-6 nuorta omaa kasvattia.

Mutta mikäs siinä jos sinä ja Oinonen näette asian omilla faktoillanne eri tavalla.

Puhetta, valheita ja katteetonta lätinää Palloseuran pukuosastolta on riittänyt viime vuosina enemmän kuin tarpeeksi, joten en ymmärrä, miksi penkkipaita-Ralen höpinät pitäisi ottaa yhtään sen vakavammin, kuin aikaisempien puhuvien päiden vastaavat jargonit, ennen kuin kentällä ollan todistettu, että nyt on oikeasti jotain yritystä taistella muustakin ku surkeasta säälipleijaripaikasta. Ja kyllähän tossa Oinosen jutussa mainitaan myös Palloseuran omat kasvatit. Otsikko on toki taattuun Jatkis-tyyliin raflaava.
 

AAPEEli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Puhetta, valheita ja katteetonta lätinää Palloseuran pukuosastolta on riittänyt viime vuosina enemmän kuin tarpeeksi, joten en ymmärrä, miksi penkkipaita-Ralen höpinät pitäisi ottaa yhtään sen vakavammin, kuin aikaisempien puhuvien päiden vastaavat jargonit. Ja kyllähän tossa Oinosen jutussa mainitaan myös Palloseuran omat kasvatit. Otsikko on toki taattuun Jatkis-tyyliin raflaava.
Mistä moinen hyökkäys sitten minua kohtaan? Minä en ole palloseuraa missään kirjoituksessa povannut varmaksi suorittajaksi tai hihkunut ilosta, että ompas kaikki hyvin. Pidän vain kyseisiä hankintoja hyvänä olosuhteet ja tarpeet huomioiden sekä sen, että meidän koutsi tosiaan nyt on vuoden verran vain hääräämässä.
En myöskään ole Jalosesta puhunut sanaakaan, mutta uskon myös, että Tepsillä on juhlakaudeksi odotettavissa jotain parempaa, kuin perus kyntäämiskausi.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Puhetta, valheita ja katteetonta lätinää Palloseuran pukuosastolta on riittänyt viime vuosina enemmän kuin tarpeeksi, joten en ymmärrä, miksi penkkipaita-Ralen höpinät pitäisi ottaa yhtään sen vakavammin, kuin aikaisempien puhuvien päiden vastaavat jargonit, ennen kuin kentällä ollan todistettu, että nyt on oikeasti jotain yritystä taistella muustakin ku surkeasta säälipleijaripaikasta. Ja kyllähän tossa Oinosen jutussa mainitaan myös Palloseuran omat kasvatit. Otsikko on toki taattuun Jatkis-tyyliin raflaava.
Voitko siis antaa jätkien näyttää kentällä ennen kuin tyrmäät? Vähän samoin kun me runkkarit luotetaan jo nyt. Vai onko se väärin runkata jos siltä tuntuu? Kyllä mä ostan sun mielipiteitä, mutta en sitä että estät mua runkkaamasta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mistä moinen hyökkäys sitten minua kohtaan? Minä en ole palloseuraa missään kirjoituksessa povannut varmaksi suorittajaksi tai hihkunut ilosta, että ompas kaikki hyvin. Pidän vain kyseisiä hankintoja hyvänä olosuhteet ja tarpeet huomioiden sekä sen, että meidän koutsi tosiaan nyt on vuoden verran vain hääräämässä.
En myöskään ole Jalosesta puhunut sanaakaan, mutta uskon myös, että Tepsillä on juhlakaudeksi odotettavissa jotain parempaa, kuin perus kyntäämiskausi.

Älä ota henkilökohtaisesti, en todellakaan tarkoittanut/halunnut hyökätä juuri sua kohtaan. Alko vaan ärsyttämään tää palstalla yleisesti vallitseva lähes täysin kritiitikön hehkutus Palloseuran tekemisiä kohtaan ja se, että kaikki seuraan kohdistuva arvostelu tulkitaan pahantahtoiseksi vittuiluks. Ei siis mitään henkilökohtaista sinua kohtaan, sori jos näin luulit.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Voitko siis antaa jätkien näyttää kentällä ennen kuin tyrmäät? Vähän samoin kun me runkkarit luotetaan jo nyt. Vai onko se väärin runkata jos siltä tuntuu? Kyllä mä ostan sun mielipiteitä, mutta en sitä että estät mua runkkaamasta.
Missäs mä olen kieltäny sua runkkaamasta? Ja olenko tyrmännyt mitään tai ketään? Esitin vaan näkemyksen, että asioita pitää tarkastella aina myös kriittisesti ylenpalttisen hehkutuksen sijasta. Varsinkin Palloseuran lähihistorian liiankin hyvin tuntien, kriittisyyteen todellakin on aihetta. Sanoin myös, että katsotaan syksymmällä, miten tällä politiikalla pärjätään.
 

AAPEEli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Älä ota henkilökohtaisesti, en todellakaan tarkoittanut/halunnut hyökätä juuri sua kohtaan. Alko vaan ärsyttämään tää palstalla yleisesti vallitseva lähes täysin kritiitikön hehkutus Palloseuran tekemisiä kohtaan ja se, että kaikki seuraan kohdistuva arvostelu tulkitaan pahantahtoiseksi vittuiluks. Ei siis mitään henkilökohtaista sinua kohtaan, sori jos näin luulit.
Ymmärrän kritiikin, mutta en ymmärrä Oinosen kaltaisia lähes peräättömiä kirjoituksia. Tai vaikka ne eivät olisi perättömiä, voisi hän toimittajana tuoda esiin ne vaihtoehtoiset tiedot (lue: Kallion ja Uraman kertomukset pelaajahankinnoista sekä tulevasta) eikä aina kirjoittaa tepsistä mollaten niinkuin ei olisi lainkaan tietoa tilanteesta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mas@

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Missäs mä olen kieltäny sua runkkaamasta? Ja olenko tyrmännyt mitään tai ketään? Esitin vaan näkemyksen, että asioita pitää tarkastella aina myös kriittisesti ylenpalttisen hehkutuksen sijasta. Varsinkin Palloseuran lähihistorian liiankin hyvin tuntien, kriittisyyteen todellakin on aihetta. Sanoin myös, että katsotaan syksymmällä, miten tällä politiikalla pärjätään.
Olet tyrmännyt... Puhetta, valheita ja katteetonta lätinää Palloseuran pukuosastolta on riittänyt viime vuosina enemmän kuin tarpeeksi, joten en ymmärrä, miksi penkkipaita-Ralen höpinät pitäisi ottaa yhtään sen vakavammin, kuin aikaisempien puhuvien päiden vastaavat jargonit.
Mutta edelleen, vaikka olen ensimmäisen kerran vuosiin ostanut pukuherrojen puheet, ostan myös tuon sun kritiikin. Kyllä me kaikki tiedetään viimeisten vuosien puheet ja lupaukset, aikamoista tuuleen huutamista se on ollut.
 
Suosikkijoukkue
TPS
TPS on Liigan terävintä kärkeä omien kasvattien määrässä ja sitten "toimittaja" ottaa TPS:n silmätikuksi omien kasvattien hyljeksimisessä. Jokainen voi miettiä onko tämä "toimittaja" täysin ammattitaidoton vai onko Jatkoajalla tarkoituksellinen ja selkeä linja sen suhteen minkälaista juttua Tepsistä kirjoitetaan.
 

mtallskog

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itsekin haluan uskoa parempaan ja TPS johto varsinkin männä vuosien tapahtumien perusteella on kritiikkinsä ansainnut. Ja kyllä Turusta on karannut monta hyvää pelimiestä maailmalle.
Mutta Oinosen uusimmat kirjoitukset on taas niin luokatanto kuraa, että huh huh. Omia junnuja on joukkueessa iso nippu tulevalla kaudella, joista ainakin Korpikosken, Pajuniemen, Pärssisen, Nurmen, Viron ja Rafkinin uskon olevan vakiokamaa, jos eivät ihan vihkoon vedä.
Toki Oinosen mielestä Patrik Moisio tai Oskari Siiki olisivat olleet hyviä vahvistuksia, siis häh. Moisiosta en viitsi sanoa mitään ja Siiki on mestistason ukkon.
Kyllä Maccellin olisin mieluusti nähnyt Turussa, mutta hän valitsi Ilveksen viime kaudeksi ja ymmärrettävästi jatkaa siellä. Olisiko tilanne ollut eri, jos olisi vasta tälle kaudelle tulossa Liigaan, ehkä.
Ortiosta tai Mikko Lehtosesta on turha haaveilla, heillä varmasti nykyään eri palkkaluokka.
Vittasmäki ja Friman löivät itsensä läpi muualla ja hyvä heille. Turusta ei heistä järin hyvää muistoa jäänyt.
Luceniusta en kaipaa, mielialapelaajien kuningas.

Milläköhän tavalla Palloseura on kussut tämän verkkomedian toimittajien muroihin, Wenneström ja Oinonen???
 

Nati

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Eetu Liukas
Kertokaas mulle miten TPS kusee omien junnujen muroihin ostamalla ulkomaalaisia pelaajia verrattuna siihen, että pelaajat ostettaisiin kotimaasta? Puhtaasti junnukärki edellä mentäessä ei ostettaisi yhtään ketään vaan nostettaisiin miehistö U20-joukkueesta. Ja minkälainen nurina tästä tulisi... Toivottavasti Mesikämmen saa tähän kirjoitteluun jotain ryhtiä...

Ja missä kesälomareissulla kaikki @Moderaattorit ovat kun katsoo noita ylemmän tason ketjuja. Yksikään ei pysy aiheessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös