TPS, media ja julkisuus

  • 2 965 228
  • 11 942

Lätkäfani66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Kuulinpa tuossa pääkallopaikalla, että seuran urheilumarkkinoinnista vastaava henkilö on irtisanoutunut.
No tämä on pelkästään positiivinen asia - ainakin kulupuolella. Ei nuo kumpikaan ole merkittävästi mitään aikaan saaneet...
Tämä hiljattain Jukureista tullut kaljupää?
Tämä kaljupää on ilmeisesti viestintäpäällikkö, eikä ole irtisanoutunut.
 

Viheltää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turku + länsirannikko
Tämä hiljattain Jukureista tullut kaljupää?
Mun mielestä hoitanut homman hyvin ja uudenlaista sisältöä tullut tähän asti.
Markkinointi homma on sellainen että toivon että ketään ei jatka 2 vuotta pidempään.
Esim. Osku valtonen hyviä ideoita ja kaikki loppu alkuunsa ja edes otteluennakkoa ei kyennyt jossain vaiheessa saamaan aikaiseksi.
Punatukkainen nainen(nimeä en muista)
Hyvä sisääntulo tuli ohjelmaa yms ja pikku hiljaa kaikki sisältö loppui.
Nykyinen tuottaa jotain sisältöä vielä mutta esim ens kauden loppupuolella todennäköistä että vähäinenkin on loppunut.
Jonkun verran seurannut ässien median toimintaa ja mun mielestä todella ensi luokkaista.
Ässissä kun tyhjennysmyynnit menossa niin:
JAAKKO RUUSUNEN hoitamaan mediaa, olisi varmasti paras vahvistus tämän kauden ässistä.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Jossain vaiheessa tietysti tuon rallin pitää loppua. YT-kierroksen jälkeen nyt siis ilmeisesti kaksi myynnin/markkinoinnin tyyppiä poistunut kuviosta omasta aloitteestaan. Edes The Rane ei hoida tuota pakettia yksin.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Mun mielestä hoitanut homman hyvin ja uudenlaista sisältöä tullut tähän asti.
Markkinointi homma on sellainen että toivon että ketään ei jatka 2 vuotta pidempään.
Esim. Osku valtonen hyviä ideoita ja kaikki loppu alkuunsa ja edes otteluennakkoa ei kyennyt jossain vaiheessa saamaan aikaiseksi.
Punatukkainen nainen(nimeä en muista)
Hyvä sisääntulo tuli ohjelmaa yms ja pikku hiljaa kaikki sisältö loppui.
Nykyinen tuottaa jotain sisältöä vielä mutta esim ens kauden loppupuolella todennäköistä että vähäinenkin on loppunut.
Jonkun verran seurannut ässien median toimintaa ja mun mielestä todella ensi luokkaista.
Ässissä kun tyhjennysmyynnit menossa niin:
JAAKKO RUUSUNEN hoitamaan mediaa, olisi varmasti paras vahvistus tämän kauden ässistä.
Minustakin hoitanut hommansa hyvin, eikä siis kyse samasta kaverista ollutkaan kuten @Lätkäfani66 korjasi.
 

TimanttiLada

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen kiekko ylipäätänsä
"Kakon pelipaitoja painetaan nyt kovaa vauhtia. Hänen paitaansa on postitettu nyt USA:han muun muassa Arizonaan ja Minnesotaan sekä ympäri Kanadaa."


https://www.leijonat.com/2019/01/15...aa-ympari-maailmaa-fanikamat-viedaan-kasista/


Kiinnostavia kommentteja. TPS ottaa ilmeisesti kaiken ilon irti Kakon kansaivälisestä mediahypestä/suomalaisen kiekkokansan buumista. Ja näinhän se pitääkin ottaa - ylimääräiset eurot kassaan kelpavat varmasti jokaiselle Liiga-seuralle. Tämän kaltaisia huippunimiä kasvaa jopa Turussa melko harvoin.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kovin on käynyt ovi ulospäin, kyllä. Mikäli henkilöstökulut ollaan nähty liian korkeiksi niin siinä tilanteessa hyvä, mutta myyntipuolella kymmenen henkeä on kutistunut kuuteen -- tämän luulisi vaikuttavan jo jotenkin. Noh, aika näyttää.
Mun mielestä hoitanut homman hyvin ja uudenlaista sisältöä tullut tähän asti.
...
Nykyinen tuottaa jotain sisältöä vielä mutta esim ens kauden loppupuolella todennäköistä että vähäinenkin on loppunut.
Suurin muutos nykyisessä viestintäpäällikössä muutamaan aikaisempaan on, että hänet on vartavasten palkattu tekemään juuri kyseistä työtä eikä hoida yhtä sun toista ohella. Täten mielestäni on kohtuullista odottaa laadukasta, informatiivista ja hyvää jälkeä. Itse olen huomattavasti kriittisempi tämän kauden tuotettuun sisältöön -- pikemminkin sen puutteeseen.

Yhdessä jos toisessakin ketjussa olen harmitellut mm. epäinformatiivisia otteluennakoita sekä viestintäkanavien vajavaista käyttöä. Todellakin, ottaen huomioon että viestintämme on tänä päivänä ammattilaisen käsissä eikä opiskelijoiden, niin mielestäni viestintämme tulisi olla Liigan parhaimmistoa. Niin ei ole ollut, mutta tämän kalenterivuoden aikana ollaan otettu aimo harppaus eteenpäin. Sähköpostiviestintä ollaan herätetty kuolleista, kotiotteluista luodaan "infopaketteja" ja interaktiivisuus on lisääntynyt näin muutamana kohtana. Toivottavasti suunta jatkuu samana!
Jonkun verran seurannut ässien median toimintaa ja mun mielestä todella ensi luokkaista.
Ässissä kun tyhjennysmyynnit menossa niin:
JAAKKO RUUSUNEN hoitamaan mediaa, olisi varmasti paras vahvistus tämän kauden ässistä.
Tähän eri. Oikeastaan, argumentti pätee myöskin nykyiseen viestintäpäällikköön. Viestinnästä vastaavan henkilön tulisi mielestäni omata ns. TPS-sydän. Viestintää tulisi hoitaa henkilö, kenelle TPS on muutakin kuin työpaikka. Maistaahan sen ruoastakin, että onko se vain tehty vai onko se tehty rakkaudella. Mikäli viestintää hoidetaan vain pakollisena pahana, koska työ, niin jälki on sen mukaista. Tunnetta kaipaisin TPS:n viestintään/markkinointiin enemmän tänä päivänä. Toki ei pelkällä tunteella pitkälle pötkitä, on oltava myös ammattilainen.
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Suurin muutos nykyisessä viestintäpäällikössä muutamaan aikaisempaan on, että hänet on vartavasten palkattu tekemään juuri kyseistä työtä eikä hoida yhtä sun toista ohella. Täten mielestäni on kohtuullista odottaa laadukasta, informatiivista ja hyvää jälkeä. Itse olen huomattavasti kriittisempi tämän kauden tuotettuun sisältöön -- pikemminkin sen puutteeseen.

Kyllä, viestintäpäällikön tehtävä on hoitaa laadukasta viestintää kaikkiin mahdollisiin kanaviin.

Tai niin, hoitaa ainakin se, että joku muu tekisi sen ja itse katsoisi päältä. En tiedä mikä tilanne siellä nyt on, että jakaako ”Jukureista tullut kaljupää” tehtäviä jo muille vai tekeekö kaiken vielä itse?

Jos tekee, niin se on aika lyhyt tie. Ei sitä työmäärää tee yksin kukaan.

Mun mielestä hoitanut homman hyvin ja uudenlaista sisältöä tullut tähän asti.
Markkinointi homma on sellainen että toivon että ketään ei jatka 2 vuotta pidempään.
Esim. Osku valtonen hyviä ideoita ja kaikki loppu alkuunsa ja edes otteluennakkoa ei kyennyt jossain vaiheessa saamaan aikaiseksi.
Punatukkainen nainen(nimeä en muista)
Hyvä sisääntulo tuli ohjelmaa yms ja pikku hiljaa kaikki sisältö loppui.
Nykyinen tuottaa jotain sisältöä vielä mutta esim ens kauden loppupuolella todennäköistä että vähäinenkin on loppunut.

Herra Valtoselle tuli burnout ja mitä masennuksia yms. muita haittaamaan työtehtäviä, jonka jälkeen herra itse irtisanoutui. Sen jälkeen kaikki Oskun hommat kaadettiin Jessin niskaan ja yllättäen Jessi teki sen minkä pystyi - eli melkein kolmen ihmisen työt yksin.
Mielestäni hoitui yllättävän hyvin olosuhteet ottaen huomioon.

Jessin lopputilistä voitte vain arvailla totuutta.
 
Viimeksi muokattu:

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Esim. Osku valtonen hyviä ideoita ja kaikki loppu alkuunsa ja edes otteluennakkoa ei kyennyt jossain vaiheessa saamaan aikaiseksi.
Punatukkainen nainen(nimeä en muista)
Hyvä sisääntulo tuli ohjelmaa yms ja pikku hiljaa kaikki sisältö loppui.
Nykyinen tuottaa jotain sisältöä vielä mutta esim ens kauden loppupuolella todennäköistä että vähäinenkin on loppunut.

Kannan roolia, jolla jotenkin osaan asettua näiden asemaan. Iso ero toki se, etten tienaa rahaa. Kävijät ovat se minun palkkioni. Tuo pistää minut väkisin miettimään, onko kävijäpuute näillekin se hieman masentava tekijä. Palkka ei tällaisissa töissä aina riitä motivaattoriksi.

Viestinnästä vastaavan henkilön tulisi mielestäni omata ns. TPS-sydän. Viestintää tulisi hoitaa henkilö, kenelle TPS on muutakin kuin työpaikka. Maistaahan sen ruoastakin, että onko se vain tehty vai onko se tehty rakkaudella. Mikäli viestintää hoidetaan vain pakollisena pahana, koska työ, niin jälki on sen mukaista. Tunnetta kaipaisin TPS:n viestintään/markkinointiin enemmän tänä päivänä. Toki ei pelkällä tunteella pitkälle pötkitä, on oltava myös ammattilainen.

Tämä juuri. Mutta kun vaikka matsia tiedottaa ja lataa itseä siihen, että saisi porukkaa eikä sitä tulekaan. Tässä se tunne voi tehdä tepposensa. Tässä tosiaan ne kävijät olisi se palkkio. Nykypäivän mausteena kun vielä somessa tulee kommentit ottelun jälkeen.

Joiltain osin pitää kylmäpäisyyttäkin löytyä, ja liika tunne voi olla vähän haastekin.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kovin on käynyt ovi ulospäin, kyllä. Mikäli henkilöstökulut ollaan nähty liian korkeiksi niin siinä tilanteessa hyvä, mutta myyntipuolella kymmenen henkeä on kutistunut kuuteen -- tämän luulisi vaikuttavan jo jotenkin. Noh, aika näyttää.
Käyttäjän @Askaisten Visa huhu osui maaliinsa, HC TPS:n yhteystietoja selatessa myyntipuolella on enää vain viisi nimeä. Puolet poistuneet sitten kesän, kuulostaa kyllä hurjalta.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Tämä juuri. Mutta kun vaikka matsia tiedottaa ja lataa itseä siihen, että saisi porukkaa eikä sitä tulekaan. Tässä se tunne voi tehdä tepposensa. Tässä tosiaan ne kävijät olisi se palkkio. Nykypäivän mausteena kun vielä somessa tulee kommentit ottelun jälkeen.

Toisaalta jos tälläiset asiat keikuttavat venettä heti ensimmäisessä aallokossa, on markkinointi/viestintä väärissä käsissä. Pro-toimijat eivät vedä tässä mielessä tunteella, vaikka Seuran miehiä/naisia olisivatkin fiilikseltään.
 

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tähän eri. Oikeastaan, argumentti pätee myöskin nykyiseen viestintäpäällikköön. Viestinnästä vastaavan henkilön tulisi mielestäni omata ns. TPS-sydän. Viestintää tulisi hoitaa henkilö, kenelle TPS on muutakin kuin työpaikka. Maistaahan sen ruoastakin, että onko se vain tehty vai onko se tehty rakkaudella. Mikäli viestintää hoidetaan vain pakollisena pahana, koska työ, niin jälki on sen mukaista. Tunnetta kaipaisin TPS:n viestintään/markkinointiin enemmän tänä päivänä. Toki ei pelkällä tunteella pitkälle pötkitä, on oltava myös ammattilainen.

Tästä ihan samaa mieltä. Tällä hetkellä nimenomaan hommasta jää vaikutelma, että asiat hoidetaan juuri ja juuri, eikä kiinnostusta ole toimintaa sen kummemmin kehittää. Hyvänä esimerkkinä tästä sekin, että varmaan esim. TPS-risteilyltä olisi saanut mielenkiintoista sisältöä someen, mutta eipä tuolla kukaan somea ollut päivittämässä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tästä ihan samaa mieltä. Tällä hetkellä nimenomaan hommasta jää vaikutelma, että asiat hoidetaan juuri ja juuri, eikä kiinnostusta ole toimintaa sen kummemmin kehittää. Hyvänä esimerkkinä tästä sekin, että varmaan esim. TPS-risteilyltä olisi saanut mielenkiintoista sisältöä someen, mutta eipä tuolla kukaan somea ollut päivittämässä.

Sama tullut mieleen tuosta Tuomisesta. Juosten virtsaten mennään, äänensävy ja tyyli jo esim. mediatilaisuuksien juontajana hyvinkin puolivillainen. "Äkkiä pois alta tämä vain".
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hyvänä esimerkkinä tästä sekin, että varmaan esim. TPS-risteilyltä olisi saanut mielenkiintoista sisältöä someen, mutta eipä tuolla kukaan somea ollut päivittämässä.
Tähän osaan oikeastaan vastata itse, koska risteilyllä keskustelin erään Seuran toimihenkilön kanssa ja ihmettelin samaa asiaa ääneen. Viestintäpäällikön piti tulla risteilylle, mutta sairastapaus perheessä esti hänen osallistumisen.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Itse kehittäisin viestinnässä/markkinoinnissa em. asioiden ohella myös Jore-karhun osuutta. Somepäivitykset loppuneet ainakin IG:ssa jo viime kesänä. Perhepelissä synttärisankari ei käynyt perhekatsomossa tiettävästi kertaakaan.

Mitäsh kvittoa tämmöne sit o? Paljonko selkeämpää väylää myydä perheille ja lapsille ideaa TPS:n kannattamisesta on olemassa kuin Jore-karhu?

Viestinnän ja markkinoinnin puutteista on Seuraa jo lähestytty, joten toivottavasti hommat oikenevat myös. Omaan jalkaan ampuminen satuttaa eniten.
 

-TMA-

Jäsen
Perhepelissä synttärisankari ei käynyt perhekatsomossa tiettävästi kertaakaan.

Poimin tämän vastaavan huomion myös twitteristä. Ymmärrän luonnollisesti, että varmasti moni pieni kuin vähän isompikin katsoja toivoo Jorelta vierailua omaan katsomoonsa ja tietysti perhekatsomossa on suhteessa enemmän lapsia mukana. Tietty sen huomioiminen ja katsomossa käyminen olisi ollut positiivista, mutta matsin teeman ja Joren synttärit huomioiden, niin varmasti on ollut melko kiireistä. Huomasin, että alakatsomoissa oli myös kiitettävästi perheitä paikalla. Jos jätetään katsomoravintola (K18) laskutoimituksen ulkopuolelle, niin hallissa on perhekatsomon lisäksi 32 muutakin katsomolohkoa.

Itse pääsin ensimmäistä kertaa tällä kaudella jälkikasvun kanssa peliin. En nähnyt meidän katsomossa Jorea, mutta jäällä ja screenillä sitäkin enemmän. Käytävillä kyllä törmättiin pari kertaa ja fistbumpit heitettiin Hunajamaailmassa Pikku Myyn ja Muumipeikon kanssa.

Lyhyesti, en nyt tätä ko. tapausta pitäisi kovinkaan isona negatiivisena asiana, sillä hallissa oli erilaisia mielipiteitä ja näkökulmia lauantaina aika tarkalleen 4559 kappaletta. Paljon hyvää oli näin lapsiperheen näkökulmasta, mutta kyllä sieltä pari parannettavaakin kohtaa tarttui taas matkaan.

edit. tarkennus
 
Viimeksi muokattu:

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Lyhyesti, en nyt tätä ko. tapausta pitäisi kovinkaan isona negatiivisena asiana, sillä hallissa oli erilaisia mielipiteitä ja näkökulmia lauantaina aika tarkalleen 4559 kappaletta. Paljon hyvää oli näin lapsiperheen näkökulmasta, mutta kyllä sieltä pari parannettavaakin kohtaa tarttui taas matkaan.

edit. tarkennus

Toki katsomoita piisaa ja valinnat ovat vaikeita jos ja kun kaikkia ei ehdi yhden ottelun aikana viihdyttämään. Eikä kahden Joren taktiikka ole käytössä. MUTTA: jos hallissa on "perhekatsomo"-niminen osio niin kai silloin ensimmäisenä varmistetaan, että siellä ainakin käydään selfiekierroksella eikä toisin päin?

Jore-karhu noin muuten on parasta Tepsiä. Hauska ja lapsille sopivan anarkistinenkin hahmo hassuine tempauksineen (hahmon alkuaikoina tuli ihailtua Joren grillissä paistunutta Näätää). Onnistunut look myös. Monilla paikkakunnillahan maskotti on lähinnä ruma tai pelottava.

Merchandiseakin löytyy asiallisesti. Viime pelissäkin alle kouluikäiset tyypit hypistelivät minikokoisia Jore-nalleja innokkaasti kun fanishopista sellaiset oli varmaankin ostettu. Kokonaispaketti vielä kuntoon ja yksi osa hyvin positiivisesta TPS-markkinoinnista on laitettu kuntoon.
 
Viimeksi muokattu:

-TMA-

Jäsen
Toki katsomoita piisaa ja valinnat ovat vaikeita jos ja kun kaikkia ei ehdi yhden ottelun aikana viihdyttämään. Eikä kahden Joren taktiikka ole käytössä. MUTTA: jos hallissa on "perhekatsomo"-niminen osio niin kai silloin ensimmäisenä varmistetaan, että siellä ainakin käydään selfiekierroksella eikä toisin päin?

Jore-karhu noin muuten on parasta Tepsiä. Hauska ja lapsille sopivan anarkistinenkin hahmo hassuine tempauksineen (hahmon alkuaikoina tuli ihailtua Joren grillissä paistunutta Näätää). Onnistunut look myös. Monilla paikkakunnillahan maskotti on lähinnä ruma tai pelottava.

Merchandiseakin löytyy asiallisesti. Viime pelissäkin alle kouluikäiset tyypit hypistelivät minikokoisia Jore-nalleja innokkaasti kun fanishopista sellaiset oli varmaankin ostettu. Kokonaispaketti vielä kuntoon ja yksi osa hyvin positiivisesta TPS-markkinoinnista on laitettu kuntoon.

Kyllä, todella onnistunut toteutukseltaan kyllä niin tarinan, ulkoasun kuin persoonankin osalta! Melko kaameita vastaavia on nähty muilla paikkakunnilla. Potentiaalia on viedä hahmoja kokonaisuudessaan vielä pidemmälle yhdessäkin. Rapakon takana hauskoja yhteisiä hyväntekeväisyystapahtumia maskottien kesken jne.
 

Jazzy76

Jäsen
Jore-karhu noin muuten on parasta Tepsiä. Hauska ja lapsille sopivan anarkistinenkin hahmo hassuine tempauksineen (hahmon alkuaikoina tuli ihailtua Joren grillissä paistunutta Näätää). Onnistunut look myös.

Itse asiassa se ei ollut näätä, jota grillattiin, vaan eväjalkainen vedessä elävä otus. Kyseessä oli pieni työtapaturma, sillä Jorelle annettiin tilaa myös improvisoida, koska silloin mukana ollut kaveri oli todella pro. Vaikka oli pro, niin taiteilijana flow-tilassa ei aina ehtinyt ajatella syy-seuraus-yhteyksiä. Jorea on siis ollut tekemässä mm. kaveri, joka on esiintynyt Taru sormusten herrasta -näytelmässä. Hyvässä hengessä tämä case purettiin auki.

Valtaosa tempauksista käsikirjoitettiin huolella. Osa onnistui paremmin, mutta ihan kaikkea käsikirjoitettua toilailua suuri yleisö ei nähnyt: Joren korvanappi saattoi joskus pudota touhussa ja kamera ei ehtinyt mukaan.

En ole Joren hahmoa tai nimeä suunnitellut, mutta luonnetta kirjoitin aikanaan. Anarkismi kuului hahmoon, mutta hyvällä tavalla. Luonne meni jotenkin, että ”Jore on takapulpetin poika, jolla periaatteessa hyvä sydän, mutta jostain syystä aina sattuu ja tapahtuu”.

Joren ulkonäön ja nimen suunnittelivat mm. samat kaverit, jonka takana on TPS:n nykyinen peliasu. Hyvää duunia tekivät. Toivottavasti pieni anarkismi säilyy jatkossakin ja Joren kanssa jaksetaan pohtia yksityiskohtia. Hahmon pyöritys ei myöskään toimi ilman mukana olevaa saattajaa. Nämä saattajat tekevät duuniaan sydämellä.
 
Viimeksi muokattu:

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Itse asiassa se ei ollut näätä, jota grillattiin, vaan eväjalkainen vedessä elävä otus. Kyseessä oli pieni työtapaturma, sillä Jorelle annettiin tilaa myös improvisoida, koska silloin mukana ollut kaveri oli todella pro. Vaikka oli pro, niin taiteilijana flow-tilassa ei aina ehtinyt ajatella syy-seuraus-yhteyksiä. Jorea on siis ollut tekemässä mm. kaveri, joka on esiintynyt Taru sormusten herrasta -näytelmässä. Hyvässä hengessä tämä case purettiin auki...

Aah...good old times! Tämä valkoinen pikkukaveri oli erään pääyhteistyökumppanin maskotti. Siinä tilanteessa se helvetin kivaa, mutta jostain syystä joillain toimihenkilöillä meni vähän ihon alle.
 

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
Jore-karhu noin muuten on parasta Tepsiä. Hauska ja lapsille sopivan anarkistinenkin hahmo hassuine tempauksineen (hahmon alkuaikoina tuli ihailtua Joren grillissä paistunutta Näätää). Onnistunut look myös. Monilla paikkakunnillahan maskotti on lähinnä ruma tai pelottava.

Merchandiseakin löytyy asiallisesti. Viime pelissäkin alle kouluikäiset tyypit hypistelivät minikokoisia Jore-nalleja innokkaasti kun fanishopista sellaiset oli varmaankin ostettu. Kokonaispaketti vielä kuntoon ja yksi osa hyvin positiivisesta TPS-markkinoinnista on laitettu kuntoon.

Ehdottomasti samaa mieltä. Jore-karhu on tämän vuosikymmenen paras keksintö Turun Palloseuralta, joten olen jaan huolesi Joren kehityksen suhteen, joka näyttää valitettavan heikolta. Ymmärrän, että pitää säästää ja kaikki varmasti tietävät miten käy markkinoinnin tässä yhtälössä.

Toivon syvästi, että suunta muuttuu, sillä Jorella on mahdollisuus korvata jotain mikä on ollut liian kauan rikki. Jos ajatellaan hallissa käyviä ihmisiä, niin suoralla kädellä heittäen voisi todeta, että 1990 - 2005 välillä syntyneitä on harmittavan vähän. Historiaa selailemalla löytää syyt, mutta ehkä 2000-luvun alkupuolilla keksitty Jore-karhu olisi voinut korjata nykypäivän tilanteen. Toivotaan siis, että Jore-karhua ei säästetä hengiltä, ja pääsemme nauttimaan sen pitkällä tähtäimellä tuottamista tuloista, kun nykyinen lapsisukupolvi kasvaa siihen 15-20v ikään ja siirtyvät mahdollisuuksien mukaan kannattajakatsomoon.

Merchandise-puolesta myös vahva sama, ja mielestäni tässäkin olisi iskun paikka myydä vielä vähän enemmänkin.

Mutta joo, summa summarum eiköhän siellä markkinointi ole jollain tasolla kokemassa muutoksia lähiaikoina.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Kyllä, todella onnistunut toteutukseltaan kyllä niin tarinan, ulkoasun kuin persoonankin osalta! Melko kaameita vastaavia on nähty muilla paikkakunnilla. Potentiaalia on viedä hahmoja kokonaisuudessaan vielä pidemmälle yhdessäkin. Rapakon takana hauskoja yhteisiä hyväntekeväisyystapahtumia maskottien kesken jne.

Nimenomaan tätä puolta lähtisin rakentamaan. Markkinoiden koon toki huomioiden mutta silti. Toimeksi vaan. Mutta ajatuksella.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Aah...good old times! Tämä valkoinen pikkukaveri oli erään pääyhteistyökumppanin maskotti. Siinä tilanteessa se helvetin kivaa, mutta jostain syystä joillain toimihenkilöillä meni vähän ihon alle.

Eli välitön uusinta seuraavaan K***ät-peliin. Ohjattu kohtaus, jossa Joren #someklassikko -banneri ei myöskään jää keneltäkään huomaamatta.
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Eikös Joresta oo painettu kaikkea fanikrääsää paidoista ja pehmoleluista avaimenperään? Esim, Jore -sämpylät, jotka meillä ainakin menevät kuumille kiville pelkästään Joren takia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös