Itse olen kyllä erittäin tyytyväinen siihenkin jos Karvonen pelaa meillä ensi kauden kolmossentterinä, kunhan vain lunastaa paikkansa ensin peliotteillaan eikä niin, että Eliasta väkisin ajetaan siihen rooliin, koska halutaan kehittää nuoria tai jätetään ruutu alunperin kokonaan täyttämättä toivoen, että joku junnuista siihen kasvaa.
Perrinin kanssa lähtisin neuvottelemaan vaikka jotain 50 k€:n sopimusta, siis sellaista Tepsin kannalta sillä tavalla ehdottomasti edullista paperia, josta ei tulisi kuluja paljoa enempää kuin kenestä tahansa rotaatiojunnusta, mutta korvaus olisi kuitenkin sellainen, että suurin osa ihmisistä olisi erittäin tyytyväisiä jos heille maksettaisiin sen verran siitä, että saa tehdä vuoden sitä mitä rakastaa. Haluaisin nähdä rosterissa vaihtoehtoja. Hifkillä oli vaihtoehtoja ja oli varaa laittaa jopa joukkueen kapteeni poppareille ratkaisevaan poffi-otteluun. En ymmärrä miten Perrin veisi kenenkään kehittyvän junnun paikkaa. Esimerkiksi tämän Karvosen kehityksen kannalta satavarmasti hyvä vaihtoehto olisi täysi kausi divaria. Joten Karvosen kehitystä Perrinin sopimus ei haittaisi. .
Tässä on paljonkin asiaa. Tärkeintä on mun mielestä, että tuohon keskikaistalle nyt panostetaan todella. Sentteripeli on monin kerroin tärkeämpää kuin laitureiden pelaaminen, koska niitä vikkeliä laiturisähikäisiä kyllä saadaan kesken kaudenkin/omia junnuja voidaan tarvittaessa rotaation kautta tuonne laittaa. Sentteripelaamisen vastuullisuus muodostuu ympäri kenttää ja olisi tärkeää, että tätä pelipaikkaa ei tarvitsisi etsiä mistään kesken kauden, koska senttereillä sopeutuminen ketjudynamiikan kannalta vie enemmän aikaa. Perrin voitaisiin hyvin tosiaan pitää joukkueessa, mutta Ekin varaan ei tavallaan voida enää mitään laskea, ainakaan liikaa.
Karvosen oikea paikka on mun mielestä divari, mutta kerran miehestä yritetään väkisin tehdä liigasentteriä, niin hyväksyttäköön, mutta virhe tuo mun mielestä on. Liike ja sitä kautta pelinäkemys ei vain riitä. Karvonenhan pelasi viime kaudella ja toissakaudellakin ajoittain hyvin ja väläytti, mutta etenkin debyyttikaudellaan suurellakin peliajalla tuon ajan Tepsiä ei kovin moni enää loppukaudesta tosissaan ottanut, mikä selittää myös Karvosen pisteitä. Okei, loukkaantumisia ollut, mutta tämä on kilpaurheilua ja tulos määrittelee tasan sen, että ketä siellä pelaa. Senttereiden tulee ollakin mielestäni kokeneita pelimiehiä sekä selvästi liigatason pelaajia eikä mitään mestiksen ja liigan välimaastossa keikaroivia duunareita. VVV oli tällainen, Karvonen on tällainen, ei vain riitä. En myöskään ymmärrä, että täällä jengi edelleen roikkuu Kumessa kiinni. Nyt vain on päästettävä mun mielestä irti. Tadaksen potentiaalia on hoettu kyllästymiseen asti, mutta kun ei jesarillakaan tunnu Liettuan Malkin pysyvän ehjänä, niin hallaa TPS vain itselleen tekee. Ja turha olisi kiinnittää millään nollatuntisopparilla Kumea, tuskin itsekään moiseen suostuu. Senttereiden tulee olla lähtökohtaisesti kokeneita, monipuolisia, lähtökohtaisesti terveitä sekä heitä tulee olla määrällisesti tarpeeksi eli näitä Virran kaltaisia sentteri/laitureita tarvitaan myös. Filppulan tulo olisi mahtava juttu, mutta vielä ehkä enemmän tarvittaisiin jalkoja keskelle. Filari, Karvonen(?), Perrin(?), Monni. Ei mitään raketteja.
Laitureista vielä sen verran, että ajat ovat muuttuneet paljolti tuon mestiksen suhteen. Takavuosina nuo Tanukset ja Palveet sun muut divarin tähdet menivät mukisematta liigaseurojen neloskenttiin niin kuin Tero Forsselkin aikanaan Tepsiin. Nyt, kun joukkueita on enemmän ja liigan taso on laskenut, niin nuo mestiksen tähdet tulisi melkein sijoitella kärkikenttiin, koska hekin tajuavat tämän ja tuskin suostuvat minnekään neloseen kirmaamaan enää. Ja eihän siinä mitään järkeä olisikaan, koska tyhmää olisi joku Tanus laittaa neloseen roiskimaan, kun mies on pisteidentekijä.
Jos kuvitellaan, että Tallen jatkaisi, niin puolustus kaipaisi mun mielestä Savilahti-Naganderin paikalle laadukkaampaa ja Tallenin tavoin isokokoista sekä hieman ilkeää alakerran luutaa. Shaone Morrisonin pelaaminen oli parhaimmillaan juuri tätä. Osasi myös avata peliä mallikkaasti sekä Big Mossin lämärikin heilahti näyttävästi. Pakin tulisi olla nimenomaan fyysinen, koska kevään peleissä tällainen jyrä on omimmillaan. PSN oli jotenkin kovin pehmeää poikaa. Puolivittumainen Finley osasi kuin osasikin pelata, mutta hoiti myös fyysisen puolen kyseenalaisen kurinalaisesti liikkuen välillä harmaalla alueella. Ja sen ison pakin tulisikin olla sellainen Finleyn kaltainen peto eikä mikään kissoja silittelevä Gysbers.
-Nyt sitten älkää naurako. Katsoin TuTo:n välierää telkkarista ja Numppahan se edelleen siellä klaarasi hommat kotiinpäin näyttävästi. Säihke oli kuitenkin osittain sen takia pienempää, koska pelikavereiden taitotaso on matalempi, mutta kyllä Numppa edelleen liigaan menisi. Joten, olisiko aivan järjen vastaista palkata Petu ns. Leimuksi meille eli toisin sanoen ylivoimaan spesialistiksi? Muuten ei Numppaa kentälle uskaltaisi kentälle päästää, mutta onhan tuo pelinäkemys edelleen jotain sellaista, mistä teemueroset voivat vain haaveilla, vaikka äijä lähentelee viittäkymppiä. Laukaus on edelleen oma vanha itsensä. Erittäin isoa jossittelua, mutta miksei koska mun mielestä Petu olisi juuri oikeanlainen täsmäase todella säälittävään ylivoimapeliin, joka ei kalenterivuoden 2017 puolella toiminut lainkaan. Heikkinen osaa vetää, mutta ei ole mikään Petumainen playmaker viivalla, jota myös tarvittaisiin.
-Entä Hamilton? Curtisista ei ehditty nähdä juuri mitään, mutta olisiko tuossa meille potentiaalinen maaliruisku? Liiga jo miehelle tuttu, pelimiehen iässä ja aineksia pisteiden tekoon ja maalille ajamiseen, kuten näytti alkukaudesta? Spinan jatkon kannalla vähän kahden vaiheila. Parhaimmillaan tekee mitä haluaa, mutta sitten taas terveenä säilyminen?