@peekay
Minulle pelaajan/valmentajan taustalla ei ole niinkään suurta merkitystä. Jos vaikka joku Ville Peltonen tulee Tepsin penkin taakse pyörimään niin minulle sillä ei ole väliä. Kunhan ammattitaitoa ja osaamista löytyy.
Turkulaisuudella tarkoitin lähinnä sitä, että luotaisiin Artukaisiin oma "kiekkokulttuuri" ja erityisesti jokkueeseen sellainen
runko joka on mahdollista pitää kasassa.
Öö.. Mistä sait ton puoli joukkuetta? Mun ketjuhahmotelmassa yksi pelaaja nykykokoonpanon ulkopuolelta..
Ja tosta puheet tosta Turkulaistamisesta on ihan turhaa, hyviä pelureita mielummin ku jotain "omien poikien" palautuksia. Paré menee mun mielestä ihan yhtä turkulaisena kuin Tallinder ja Tukonen.
Turkulaistamisella en tarkoittanut mitään"omien poikien" palautuksia, vaan omien runkopelaajien sisäänajoa. Kuten aiemmin sanoin, pelaajan tausta on minulle toissijainen.
Kysytään vaikka näin; millaiseksi olet hahmotelmassasi kaavaillut esim. Lämsän, Virran, Karvosen ja Niemisen roolin? Näistä em. neljästä uskon ainoastaan Niemisen pelaavan ensi kaudella jossain muualla kuin liigassa. Ja hänenkin ainostaan siksi, että en usko hänen pääsevän pelaavan omilla vahvuuksillaan ensi kaudella pääsarjatasolla. Ainakaan Tepsissä. Kilpailu on jo nyt todella kovaa.
Virta on osoittanut kuuluvansa liigatasolle.
Lämsä kärkkyy paikkaa myös hankalan alkukauden jälkeen.
Karvonen taas menee monipuolisuutensa ansiosta monessa roolissa.
Jos näille pelaajille ei löydy liigaminuutteja Tepsistä, niin Mikkelistä, Vaasasta tai Kouvolasta niitä saattaa löytyä. Näin esimerkkeinä.
"Bobi" Lehtonen sanoo moi.
Nuorten lupausten siirtyessä muihin seuroihin peliajan perässä saadaan pelaajat ostaa runkopelaajia myöten jatkossakin muista seuroista.
Sitä tarkoitin puolen joukkueen uudistamisella.
Ysärillä oli varaa pitää 40 jätkän ryhmää kasassa, jotka kaikki kärkkyivät liigapaikkaa. Nykyään liigaseuroja on enemmän ja liigapaikka on helpompi lunastaa. Jos ei Turussa niin sitten jossain muualla.
Siitä, että onko tämä hyvä vai huono asia niin on taas aivan eri juttu.....
Hagman - Perrin - Kallio
Tukonen - Paré - Spina
Piku - Kume - Vähätalo
Moisio - Virtanen - Friman
Esimerkiksi Hagmania, Parea ja Tukosta ei kaikkia tarvita. Hyökkäykseen uppoaa silloin liika euroja.
Näistä kolmesta pelkästään Tukosen kanssa kamppailtiin neljännesta sijasta ja ilmankin vielä suorasta pudotuspelipaikasta.
Ensi vuonna joukkue on vuotta vanhempi ja toivottavasti myös yhtenäisempi.
Nuoret astuvat esiin jo nyt, saati sitten ensi kaudella.
Jos Tukonen siirtyy Lukkoon ja Hagman Ässiin, niinkuin palstalla on huhuttu, niin heistä säästetty palkka voitaisiin kiinnittää esim. Pareen ja loppu pakiston vahvistamiseen. Vähätalo nousisi kakkoseen ja kolmosen laitaan aukeaisille paikka Virralle, Taavitsaiselle, Karvoselle tai jollekulle muulle.
Esimerkiksi vaikka Ahtolalle jos hän sen osoittaa ansaitsevansa.
Tervettä kilpailua.
Jos jonkun hyökkääjän haluaa Hagmanin/Tukosen/Paren lisäksi Turkuun naarata niin jotain Kokkala/Vainiola tyyppistä pelaajaa kannattaisi harkita.
Kokenut kettu, jolla on viimeinen steppi liigatasolla vielä ottamatta.
Ei kuitenkaan itse
Vainiolaa. Se kortti on jo käännetty.
En usko, että TPS pystyy lähtemään ihan näin kovalla hyökkäyksellä ensi kauteen.
En minäkään. Jos hyökkäys on luokkaa tuo, niin se on joltain muulta osa-alueelta pois.
Todennäköisesti siitä kuuluisasta pakistosta, joka on tällä
kin kaudella harmaita hiuksia aiheuttanut.
Hagman/Tukonen/Pare - Perrin/McIntyre - Kallio
Spina - Kumeliauskas - Vähätalo
Virta/Taavitsainen/Lämsä - Kokkala/Lämsä - Pikkarainen
Ahtola - Virtanen - Karvonen/Moisio/Friman
+Siiki ym.
McIntyre tulee kyseeseen, jos Perrin ei jatka.
Kume on paiskinut kentällä töitä apinan raivolla tultuaan takaisin kokoonpanoon ja on osoittanut kuuluvansa kahteen kärkikenttään.
Kolmosen laituripaikoista on kova kilpailu ja varsinkin Ahtola on vaarassa tipahtaa neloseen, koska Virralle ja Taavitsaiselle se rooli ei sovellu.
Jos TPS todella aikoo olla Euroopan paras kasvattajaseura, niin pelaajia pitää nimenomaan
kasvattaa, eikä ostaa vinolla europinolla muualta.