Siirretty
Ari-Pekka Selin - TPS:n seuraava päävalmentaja & pelastaja -ketjusta parempaan paikkaan.
Tallinderilla ja Forsströmillä on sitten optiot. Näistä Forsströmin nyt voisi laittaakin omien junnujen tieltä kiertoon, mutta Tallinder Tepsissä toivottavasti jatkaa.
Tästä on pakko kysäistä...
Todella monissa kauden 2016-17 hahmotelmissa Jani Forsströmin nimi laitetaan seiskapakin paikalle. Onko Forsström oikeasti pelannut niin huonosti, että hän ei ansaitse paikkaa pelaavassa kuusikossa? Tällä hetkellä Forsström (+3) on kuitenkin TPS-pakkien plus-miinus -tilastossa sijalla kolme heti Elmeri Erosen (+8) ja Henrik Tallinderin (+6) jälkeen.
Mulle ei nyt tule mieleen, että kenenköhän junnupakin paikan Jani Forsström vie. Forsström on kuitenkin kohtuullisen isokokoinen ja luotettava peruspakki. Ei sellaisia juuri kasva puissa enkä mä nyt näe, että junnuistakaan sellaista on välittömästi kasvamassa. Yksi puolustavan pakin tärkeimmistä ominaisuuksista on kuitenkin kokemus. Mä en todellakaan näe pienintäkään syytä sille, että Forsström pitäisi jättää seiskapakiksi tai laittaa ensi kaudeksi jopa joukkueesta pihalle. Kaikkein hölmöin ehdotushan oli tuolla hieman aiemmin, kun peruspakkiosastolle pitäisi raahata jotain IFK-ikoni Ilari Melartia ja samalla heittää Forsström seiskapakiksi.
Jos nämä optiot saataisiin käytettyä, niin mun mielestäni TPS-pakiston
puolustavan osaston depth chart näyttäisi jo todella hyvältä ensi kaudellakin.
Henrik Tallinder
Harri Tikkanen
Jani Forsström
Markus Kojo
Martin Berger
Tässä olisi jo ihan hyvännäköinen runko pakistolle - erityisesti sille puolustavammalle osastolle. Sen oloisia kavereita, että ainakin kaikkien kolmen ensinmainitun plus-miinus -saldo jäänee kauden päätteeksi plussalle. Näiden rinnalle on sitten huomattavasti helpompi tiputella niitä junnuja ihan pistetehtailuunkin tyyliin...
Henrik Tallinder - Elmeri Eronen
Miro Keskitalo - Harri Tikkanen
Jani Forsström - Matias Pulli
Markus Kojo - (Jesse Dudas)
Martin Berger - (Niklas Friman)
Periaatteessa tuo pakisto ei edes tule tarvitsemaan vahvistuksia - sikäli mikäli kaikki pysyvät kunnossa. Luonnollisesti tuohon mahtuisi joku "
ykköskorin" kiekollinen maestro tyyliin Lee Sweatt, Sam Lofquist tai Otso Rantakari, mutta mä en näe sellaisen hankintaa mitenkään pakollisena. Jotenkin todella hankalaa nähdä tarvetta jollekin "
kakkoskorin" hankinnalle - siis puolustajalle, joka kellottaisi jotain 10-15min peliaikoja. Kolmosparissa Jani Forsström pystyy takuuvarmasti pelaamaan menestyksekkäästi niitä 10-15min peliaikoja sekä toimimaan alivoimissa. Sellaisia kohtuullisen lahjakkaita kiekollisia sekä yleispuolustajia meillä on kasvamassa, mutta Martin Bergerin lisäksi kunnon alakerran isäntää ei mun nähdäkseni ole näkökentässä.
Laitoin nimilistaan myös Jesse Dudasin nimen. Jotain suunnitelmiahan Antero Niittymäellä/TPS:lla lienee kaverin suhteen? Pitävätkö ne huhut sitten paikkaansa, että kaveri olisi kiekollisesti lahjakas, mutta elämäntyyli ei ollut ammattiurheilijamainen? Jonkinlainen optiohan kaverista kuitenkin on olemassa kaudeksi 2016-17, joten eiköhän Dudas ainakin kesätreeneihin tule näytille. Samaten Niklas Frimanin nimen pidin listassa mukana. Jotenkin hänelle toivoisi kuitenkin jatkoa - alkukaudella meno näytti paremmalta kuin viime kaudella. Erityistä plussaa Frimanille on annettava hänen monikäyttöisyydestään. En kyllä yhtään pistäisi pahakseni, jos TPS:n nelosketju olisi muodossa Moisio-Virtanen-Friman.