Muuten näyttää ihan hyvältä, mutta aivan ensimmäiseksi vaihtaisin Nummelinin ja Mojzisin paikkoja. Petulle vähemmän 5 vs. 5 peliaikaa, niin jaksaa painaa sitten vaikka kaikki ylivoimat. Nummelinin puolustusalueen puolustuspeli on aivan järkyttävää, joten turha sitä on siellä roikottaa isolla vastuulla.
Jos Honkaheimo ei syystä tai toisesta saavukaan TPS:ään, niin Tallinderin vierelle voi reippaasti heittää Erosen tai jopa Keskitalon. Ei löydy paljon parempaa paikkaa pelata. Esim:
Mojzis - Tikkanen
Tallinder - Eronen/Keskitalo
Forsström - Nummelin
Ihan hyvältä näyttää toikin. Oikeassa olet, että varmasti Tallen nostaisi kenen tahansa junnun tasoa kotoisessa Liigassa ja tässä roolissa saisimme varmasti katsoa hymyssä suin joko sitten Keskitaloa tai Erosta. Honkaheimo olisi kyllä hemmetin kova hankinta kun katsoo kokonaisuutta. Lähtökohtaisesti olisi parempi, ettei junnuja olisi kokoonpanossa. Ei mitään heiltä pois, mutta pari loukkaantumista ja puolet pakistosta on suhteellisen kokemattomia junioreita. Eskolan laittamasta viestistä kyllä vähän paistaa läpi, että nuorille pakeille annetaan nyt paljon enemmän vastuuta kuin aiemmin. Mihin muuten itse heittäisit Frimanin? Aika vähän on näkynyt kenenkään ketjusuunnitelmissa ja kaverilla kuitenkin alla jo yli 120 liigaottelua + oma kasvatti.
Noi parit kävisi kyllä ihan hyvin. Toisaalta Forsström on pienoinen kysymysmerkki, vaikka omassa päässäni olen muovannut hänestä täysin liigatason peruspakin. 267 liigaottelua ja parhaassa iässä riittää tähän perusteluksi. Ei yksi ulkomaankeikka ja siitä Mestiksen mestarijoukkueeseen Forsströmin taitoja vie pois.
Toisinsanoen pakistossamme on tällä hetkellä 2½ liigapuolustajaa (Tikkanen, Mojzis ja Nummelin).
Mä en ihan allekirjoita tätä väitettä. Kaikissa joukkueissa on kysymysmerkkejä ja mun mielestä meillä on siellä tällä hetkellä Tikkanen, Mojzis, Nummelin, Forsström ja Friman liigatason puolustajia. Siis liigatasolla tarkoitan, että pysyy mukana, enkä todellakaan usko, että Friman olisi hirveässä pulassa JOS saa pelata edes yhden kauden jossain muussa joukkueessa kuin siinä joka on sarjataulukossa sijalla 13. Mun mielestä joukkueen paskat otteet näkyvät myös pelaajien tilastoissa. Otan esimerkiksi Harri Tikkasen, jolla oli SaiPassa plusmiinus -39. Lukossa plusmiinus oli taas +45. En itse kyllä muista yhtäkään peliä, missä Friman olisi ollut se suurin syntipukki ja kussut koko pelin. Kyllä mulle tulee mieleen yksi "todella-hyvä-liigatason-tähtipuolustaja" Gysbers, joka munasi pelejä viime kaudella ihan törkymäärän. Pointti oli siis, että annetaan sille Frimanille nyt reilu mahdollisuus, eikä heti lytätä paskakasaksi, kun joukkueella menee huonosti. Joka tapauksessa tohon lyödään päälle vielä Tallinder, joka omalla kokemuksellaan ja johtajuudellaan voisi nostaa meidän junnustakin (Keskitalo tai Eronen) uuden liigapakin. Toinen junnu vuorollaan lainalle TuToon ja täten saadaan paljon leveyttä ja kasvualustaa meidän puolustukseen. Honkaheimo olisi kyllä loistava haku, kuten yllä mainitsin, kokonaisuuden kannalta.
Sitten vertaus viime kauden avaukseen. Tuskin TPS tänäkään vuonna aloittaa täysin terveellä kokoonpanolla, mutta viime kaudella sieltä oli ainoastaan Seigo vakiopakeista pois. Seikolasta ei mitään hyötyä olisi ollut kuitenkaan. Farssiäijä ainakin Tepsissä.
Tallinder - Keskitalo
Honkaheimo - Tikkanen
Mojzis - Nummelin
Forsström
vs.
Gysbers - Nummelin
Nakladal - Pulli
Friman - Lehtonen
Karhu
Viime kaudella Tepsin puolustus nähtiin todella hyväksi kiekollisena ja noin muutenkin. Tällä kaudella siellä on kuitenkin vain muutama liigatason pakki ja helvetisti kysymysmerkkejä. Mun mielestä puolustusta kuten muutakin joukkuetta pitää rakentaa kokonaisuutena, eikä ajatella esim. Honkaheimon olevan "ihan ok" vahvistus, jos se tuo paljon enemmän varaa loukkaantumisille ja lisää depthiä. Perustelkaa nyt edes paremmin mitä tarkoittaa se
liigatason puolustaja? Eikö Miro Keskitalo nousisi "liigapuolustajan" tasolle, jos hän pelaisi Henrik Tallinderin vierellä? Hohhoijaa.