TPS-fani – nyt on paluun aika!

  • 18 334
  • 56

Kossu

Jäsen
Suosikkijoukkue
PARAS SEURA
Enpä uskonut vielä muutama vuosi sitten avaavani tällaista viestiketjua. Lyhyestä virsi kaunis - nöyryydellä hattu kädessä:

- päävalmentaja "itkee ilosta" joukkueen päästessä sääläreihin,
- joukkue iloitsee aitiossa joukkueen päästessä sääläreihin,
- Turun Sanomat noteeraa tilanteen - hymy on palannut JOUKKUEEN kasvoille
- joukkue ja päävalmentaja kääntävät ennakkoasetelmat päälaelleen ja kaatavat HIFK:n vieraissa...

Aivan sama jäädäänkö tähän vai tuleeko voitto seuraavasta kotiottelusta. Palaan hallille.

Pyydän kaikkia tepsin faneja, jotka ovat boikotoineet seuran toimintaa ja harvakseltaan tai ei ollenkaan käyneet hautausmaalla pelejä katsomassa. NYT on perusteet palata, kävi niin tai näin.

Menkäämme kotipeliin ja osoituksena JOUKKUEELLE - jokainen ottakoon päällensä tai mukaansa MUSTAA ja VALKOISTA, jota voi myös heiluttaa hallissa maalin kunniaksi,

Nyt on oikeasti aika palata!


Kossu
 

juice_1

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Todellakin. Nyt sinne hallille turkulaiset, mäkin sentään käyn täältä 75km:n päästä peleissä...Ei sinne artukaisiin nyt niin helvetin pitkä matka ole =o)
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Tulen minäkin nostamaan omaa häntää ja mainostan, että aika monessa kotipelissä on tullut käytyä 160km päästä. Mikä muuten on liigan säälipelien katsojaennätys? Tai aivan sama. Laitetaan sunnuntaina sellaiset lukemat tauluun, että menee ennätys rikki joka tapauksessa.
 

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tulen minäkin nostamaan omaa häntää ja mainostan, että aika monessa kotipelissä on tullut käytyä 160km päästä.
Matkat senkun pitenee ja minulla onkin kotimatsiin jo 420 km. Olin jo perjantaina varma, että sunnuntain peliä tulen katsomaan, mutta tuli este kuitenkin. Jyppisarjaa kuitenkin tulen katsomaan sekä Turussa, että ryynikylässä, jos sinne tie selvitetään. Ei mennä kuitenkaan asioiden edelle, vaan huutakaahan huomenna tsadilaiset suohon.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Tänään oli upeasti 8200 paikalla. Täytyy sanoa, että fiilis on melkoinen kun tämä halli on täynnä ja koko joukko kannustaa. Liian kauan siitä olikin kun näin viimeksi tapahtui.

JYP on täysin kaadettavissa, mm. kaksi viimeistä kotipeliä Tepsille. Nyt vaan kansaa hallille sillä tämä joukkue pelaa tällä hetkellä todellakin voitosta. Kiekkoja ei pelkästään syödä vaan ne jauhetaan suussa ja niistä puhallellaan purkkapalloja.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Tänään on tuntunut helvetin hyvältä. Siis juurikin sen takia, että on TPS-fani ja on ylpeä joukkueesta. Syksyllä katsottiin jo pelillisesti kuolemaa silmiin Hantan alaisuudessa, mutta sen jälkeen on tapahtunut paljon. Nämä 3 viimeistä IFK-peliä ovat meidän remmiltä olleet sellaista tykitystä, että oksat pois. Nyt on kova usko joukkueeseen ja muidenkin fanien luotto on tällä hetkellä joukkuetta kohtaa kova!
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Kiekkoja ei pelkästään syödä vaan ne jauhetaan suussa ja niistä puhallellaan purkkapalloja.

Tämä oli hyvä! Hatunnosto ufolle! :D Suomisella ainakin oli tämä asenne tänään.
 

miklaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät (Sympatiat HIFK)
Enpä oikein tiedä, ajattelisinko tästä ketjunavauksesta positiivista vai negatiivista. On ihan selvä, että menestyvän joukkueen peleissä käy enemmän jengiä, mutta tätä voisin kutsua gloryhanttaamiseksi. Fani kannattaa joukkuetta kaikkina aikoina. Itse olen asunut kauemmin Turussa kuin Porin suunnalla, mutta aina kaikkina vuosina olen mieltänyt itseni Ässä-faniksi. On jopa oikeastaan hauskaa fanittaa joukkuetta, joka on esimerkiksi selvästi liigan huonoin.
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Harmittaa kovasti että eilen ei mitenkään päässyt paikalle, olisi varmaankin tullut tippa linssiin aaltojen iskiessä... Uudeltamaalta on silti tälläkin kaudella tullut matkailtua Turkuun kotimatseihin kymmenisen kertaa. Vitutus on välillä ollut kova vaikeimpina aikoina mutta se ainakin on ollut selvää että jatkuva kitinä ja kotiinjääminen asenteella "koskaan en tuollaista joukkuetta mene katsomaan enää" ei joukkuetta ja seuraa auta yhtään. Tosifanit elävät mukana vaikeatkin ajat; silloin katsotaan kuka oikeasti välittää omasta seurastaan. Mestaruusvuosina on helppo gloryhuntata kenen tahansa. Lauantaina ollaan taas paikalla.

Kiitos joukkue, kiitos Suikkas-Kaitsu ensimmäinen Suuri. Tunne eilisen voiton varmistuttua oli verrattavissa makeimpiin mestaruusmuistoihin; sen verran kuraa on lennellyt.
 

tutzba

Jäsen
On ihan selvä, että menestyvän joukkueen peleissä käy enemmän jengiä, mutta tätä voisin kutsua gloryhanttaamiseksi.

Eilisen pelin ja erään TPS-Ässät-matsin nähneenä voisin sanoa, että kenties lievää gloryhuntausta on havaittavissa, mutta vain pientä.

TPS-Ässät vs. TPS-HIFK

-Viheltäminen Kivenmäelle joka kerta kun koski kiekkoon vs. viheltäminen Hirschovitsille joka kerta kun koski kiekkoon tai kyyristyi aloitukseen
-Raikuvat TPS-huudot vs. mielettömästi raikuvat TPS-huudot
-Pieni fanikatsomo piti mekkalaa vs. pieni fanikatsomo piti helvetillistä mekkalaa
-Tulostaulua käytettiin tunnelman nostattamiseen vähän vs. tulostaulua käytettiin tunnelman nostattamiseen paljon
-Standing ovation nolla kertaa vs. standing ovation kaksi kertaa
-Aallot nolla kertaa vs. aallot, jumalauta, kuka niitä jaksoi edes laskea!

On siis mielestäni aivan sama onko tuo eilisen pelin kaltainen tunnelma gloryhuntausta vai ei, se oli joka tapauksessa aivan uskomatonta. Tämä on jo pikkuisen noloa kun aina TPS-matsien jälkeen itken Hartwallin tunnelmasta, mutta vittu, samanlainen elämä Hartwallille, kiitos!

Edit: ja ettei jää epäselväksi, niin en syytä ketään gloryhuntauksesta.
 
Viimeksi muokattu:

Tyrannos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rohkeat maljannostajat
Näissä gloryhunt-jutuissa näyttäisi olevan taustalla sellainen oletus, että koko kaudella katsomossa istui enemmän tai vähemmän samat 5000 katsojaa ja nyt IFK:ta vastaan sinne olisi tullut jostain tyhjästä 3000 katsojaa lisää. Välttämättä asia ei kuitenkaan ole ollenkaan näin, ja olisikin kiva nähdä jotain tilastoja, että kuinka moni oli eilen ekaa kertaa tällä kaudella katsomassa peliä. Varmasti näitäkin oli aika paljon, mutta ei varmaan montaa tuhatta.

Kai se on aika luontevaa, että jos vaikka tuhat ihmistä käy katsomassa kauden aikana kymmenen matsia, niin aika moni niistä tuhannesta oli paikalla eilen ja vastaavasti aika harva lokakuisessa Kalpa-pelissä. Onko se sitten gloryhuntia?
 

TPS4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuossa eilisessä ottelussa saatu tunnetila oli ehkä paras minkä olen koskaan saanut paikan päällä ottelussa. Jopa finaaleihin verrattuna tai sitten muisti, vaan pettää.

Mulla on hallille tuollainen +50 km matkaa, joten ei oo hirveä matka. Vuosien 2002-2006 välissä en käynyt katsomassa varmaan kuin yhden pelin vuodessa. Toki siinä oli armeijaa ja muuta eikä jääkiekko ollut niin intohimoista (aina kuitenkin seurannut tepsin pelejä). Nyt viime vuodesta lähtien on jotenkin saanut isomman syyn lähteä hallille. Mä jotenkin "nautin", kun tepsi kiusaa nykyään isompiaan. Onhan tuo korpivaellus jo kestänyt, mutta tällaisina aikoina sitä tuntee kannattamisen ja siteen omaan seuraan vahvemmin. Tietysti yksi motiivi on 6-vuotias poikani. Se, kun täytyy opettaa kannattamaan oikeaa joukkuetta. Tänä vuonna olen ollut viittä peliä katsomassa.

Nykyinen vuorotyö ja perhevelvollisuudet vähän vaikeuttaa ajan löytämistä peleihin menoon. Mulla on oli jo vähän huono omatunto, kun en mennyt JYP-peliin paikan päälle edellislauantaina. Koen peleissä käynnin olevan kuitenkin suht edullista ja hyvää viihdettä. Ei se peli niin paskaa ole vaikka kulta-aikoina Turussa onkin totuttu maailmanluokan suorituksiin. Tietää vielä, että ne eurot menevät hyvään tarkoitukseen eli tän seuran pystyssä pitämiseen. Turussa, jos asuisin hommaisin lähes 100% varmuudella kausarin.

Tepsiä en koskaan ole nähnyt vieraspelissä, mutta tekisi kyllä mieli jossain porukassa mennä. Itse asiassa Bluesin kotipeli finaaleissa (5.peli) on ainoa peli jonka olen nähnyt liigasta Turun ulkopuolella. Siellä vasta huono tunnelma oli vaikka kyse oli finaalista. Olin luullut Turun olevan se todellinen hautausmaa.

Mulla on siis paluun aikaa ollut kaksi vuotta. Jotenkin kotiseuturakkaus on tuonut lähemmäksi myös tepsiä. Suomeen kaivattaisinkiin vielä enemmän kunnon yhteisöllisyyttä a la Euroopan jalkapalloseurat.

Tämmöistä tällä kertaa :) Vähän OT:ksi meni
 

miklaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät (Sympatiat HIFK)
Eilisen pelin ja erään TPS-Ässät-matsin nähneenä voisin sanoa, että kenties lievää gloryhuntausta on havaittavissa, mutta vain pientä.

TPS-Ässät vs. TPS-HIFK

-Viheltäminen Kivenmäelle joka kerta kun koski kiekkoon vs. viheltäminen Hirschovitsille joka kerta kun koski kiekkoon tai kyyristyi aloitukseen
-Raikuvat TPS-huudot vs. mielettömästi raikuvat TPS-huudot
-Pieni fanikatsomo piti mekkalaa vs. pieni fanikatsomo piti helvetillistä mekkalaa
-Tulostaulua käytettiin tunnelman nostattamiseen vähän vs. tulostaulua käytettiin tunnelman nostattamiseen paljon
-Standing ovation nolla kertaa vs. standing ovation kaksi kertaa
-Aallot nolla kertaa vs. aallot, jumalauta, kuka niitä jaksoi edes laskea!


Edit: ja ettei jää epäselväksi, niin en syytä ketään gloryhuntauksesta.

En minäkään varsinaisesti syytä ketään gloryhunttauksesta ja mitä sen väliä, minkä takia tunnelmaa hallille tulee. Toisaalta huonoina aikoina käy niin kuin TPS:lle on käynyt. Pistää vaan jotenkin silmään lauseet

fani - nyt on paluun aika!!!!

... Palaan hallille.

... faneja, jotka ovat boikotoineet seuran toimintaa ja ... NYT on perusteet palata ...

Nyt on oikeasti aika palata!

Ehkä sana fani ei perustele tuota toimintaa. Tietysti uusia faneja tulee, mutta niistä ei tuossa puhuttu.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
En minäkään varsinaisesti syytä ketään gloryhunttauksesta ja mitä sen väliä, minkä takia tunnelmaa hallille tulee. Toisaalta huonoina aikoina käy niin kuin TPS:lle on käynyt. Pistää vaan jotenkin silmään lauseet

fani - nyt on paluun aika!!!!

... Palaan hallille.

... faneja, jotka ovat boikotoineet seuran toimintaa ja ... NYT on perusteet palata ...

Nyt on oikeasti aika palata!

Ehkä sana fani ei perustele tuota toimintaa. Tietysti uusia faneja tulee, mutta niistä ei tuossa puhuttu.

No joo, uskoakseni tämä ketju on perustettu levittämään sanaa siitä miten hyvä meininki hallilla on ja minkänäköinen TPS siellä luistelee. Koitetaan saada niitä paikalle, jotka harvemmin peleissä erinäisistä syistä käyvät. Oli kyseessä fani tai fanipala.

Ja pakko todeta myös se, että minulta ainakin riittää ymmärrystä niille jotka kyllästyivät Tepsin toimintaan tässä lähivuosina. Nyt on vaan täysin väärä aika ja paikka ruveta keskustelemaan tällaisista asioista kun Tepsi vääntää tuolla mestaruudesta.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Matkat senkun pitenee ja minulla onkin kotimatsiin jo 420 km. Olin jo perjantaina varma, että sunnuntain peliä tulen katsomaan, mutta tuli este kuitenkin. Jyppisarjaa kuitenkin tulen katsomaan sekä Turussa, että ryynikylässä, jos sinne tie selvitetään. Ei mennä kuitenkaan asioiden edelle, vaan huutakaahan huomenna tsadilaiset suohon.
Mulla olisi noin 9000 km Artukaisiin maapallon pintaa pitkin. No, toki olen aina Suomessa talvella käydessäni Tepsin matseissa käynyt jos vain suinkin ehdin. Nytkin joulun jälkeisissä kahdessa pelissä (silloin Helsingin Urheiluyhdistyksen Tovereilta turpaan reilusti ja parikymmenpäinen HIFKin kannustajaporukka piti ääntä selkäni takana noin kymmenen kertaa kovemmin kuin muu Turkuhalli yhteensä). En lupaa nyt tulla Tepsiä paikan päälle kannustamaan vaikka mieli tekisikin kovasti, varsinkin kun lukee tuosta viime matsin tunnelmasta. Tosin vaikea uskoa, että 1989-finaalin viimeistä ottelua parempaa tunnelmaa voisi ylittää mikään, silloin kai vain vajaa 7000 Kupittaalla, mutta sitä tunnelmaa ei ole mikään vielä peitonnut. Kovempaa ääntä olen kuullut toki NHL-matseissa.

Oh how the mighty have fallen...nyt ollaan onnesta sekaisin kun Tepsi pääsee kahdeksan sakkiin, 80-luvun lopusta tämän vuosituhannen alkuun ei kukaan uskonut Tepsin voivan edes jäädä play-offien ulkopuolelle. No, nyt ollaan eri tilanteessa ja iloitaan tästä saavutuksesta vilpittömästi. Käy jatkossa Tepsille sitten miten vain, on Tepsi jo ylittänyt tämän kauden odotukset.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Siitä naapurikunnasta...Liput hommattu pitkästä aikaa ennakkoon..

Stokkalla oli aamulla jonoa, kun olin hakemassa lippuja. Alhaalta keskeltä taitaa olla jo liput myyty loppuun, ainakaan kahta vierekkäistä ei enään lippupalvelun mukaan saanut. Joten jos hyvät paikat haluaa niin kannattaa varmaan suhteellisen nopeasti käydä hakemassa liput matsiin.
 
Joo kyllä peliin on aika maaginen volyymi. Kaikki keskikatsomot on myyty ja reunoilta alkaa täyttyä. Voipi olla, että myös lakanat pitää poistaa.

Tämä kaupunkihan suorastaan elää ja hengittää jääkiekkoa, jos se vaan on sille sopivan laatuista. Nyt saatana seurassa riskillä yksi ratkaisupelaaja ja Salakin jatkosopimus... niin on kurjat vuodet kohta takanapäin.
 

miklaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät (Sympatiat HIFK)
Tämä kaupunkihan suorastaan elää ja hengittää jääkiekkoa, jos se vaan on sille sopivan laatuista. Nyt saatana seurassa riskillä yksi ratkaisupelaaja ja Salakin jatkosopimus... niin on kurjat vuodet kohta takanapäin.


Näin se näyttää olevan joka kaupungissa, missä vastaavaa tapahtuu. Ihmiset ovat iloisempia, löytyy yhteinen puheenaihe vaikka toinen ei urheilua seuraisikaan, ikävämmät uutiset jäävät saavutusten alle jne. Vaikka se kuulostaa hölmöltä, niin tämä on varmaan merkityksellisintä, mitä Turussa on pitkään aikaan tapahtunut. Kansa rakastaa tuhkimotarinoita ja Suikkanen on tämän näytelmän tuhkimo. Turkulaiset toivovat (joukkueen voiton lisäksi) voittoa Suikkaselle ja hän on rinnastettavissa mihin tahansa tähtipelaajaan. Joukkueurheilu osaltaan kääntyy kuitenkin yksilöurheiluksi ja tähdillä on erittäin tärkeä osuus suosiossa.

Jos TPS menee voittamaan jommankumman 2 ensimmäisestä pelistä JYPiä vastaan (varsinkin ensimmäisen), niin silloin viimeistäänkin kaikki padot murtuvat. Sen jälkeen sama diili kuin Porissa eli loppupeleihin varmistaa paikkansa vain hankkimalla samalla ensi kauden kausikortin ja TPS:n talous tulee kertaheitolla kuntoon tämän ja ensi kauden tuloilla.

Onneksi jatkosopimus Suikkasen on tehty jo ensi vuodeksi. TV-haastattelukin oli jotenkin sympaattinen, kun yritti korjata "p..kaan väliä" ilmaisun "siis ei mitään väliä".
 

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Liput kotipeleihin...

.. on hankittu, joten tässä vain kädet ristissä(kuvaannollisesti) odotellaan pelejä alkavaksi. MIelenkiinnolla odotan ja odottavan aika tuntuu olevan pitkä.
 
Porukalla ollaan menossa!

Olen ainakin itse ottanut tehtäväkseni saada kaikki kaverit mukaan matsiin, ollaan tällä hetkellä kymmenen ja eikä ole edes tällä kertaa ollut vaikeata ylipuhua jätkiä mukaan kun ovat seuranneet tepsin edesottamuksia. 10.000 RIKKI lauantaina olisi mahtavaa, kaikki levittämään sanaa niin saadaan typhooni täyteen! :D
 
Porukalla ollaan menossa!

Olen ainakin itse ottanut tehtäväkseni saada kaikki kaverit mukaan matsiin, ollaan tällä hetkellä kymmenen ja eikä ole edes tällä kertaa ollut vaikeata ylipuhua jätkiä mukaan kun ovat seuranneet tepsin edesottamuksia. 10.000 RIKKI lauantaina olisi mahtavaa, kaikki levittämään sanaa niin saadaan typhooni täyteen! :D

Lauantai matsista puheen ollen, niin paljonko lippuja on jo nyt myyty? Olisi kyllä hieno nähdä typhooni täynnä! Viimeksi oli täynny vuonna 2005 kuninkaan paluuottelussa. Hyvää duunii TPS ja TURKU!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös