Mainos

Tory on taas valmis kilpailemaan?

• 1 702
  • 7

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko Iso-Britannian politiikassa viimein tapahtumassa vallanvaihto?

Iain Duncan Smithin erottaminen Toryn johdosta taisi olla melkoinen lottovoitto konservaativeille. Uusi keulahahmo Michael Howard on saavuttanut heti suurta suosiota ja nyt kun Michael Portillo vielä ilmoitti jättävänsä politiikan tämän kauden jälkeen, niin näyttää siltä, että uudistunut ja entistä yhtenäisempi Tory kykenee pitkästä aikaa haastamaan Labourin tai varmasti ainakin muodostamaan paremman opposition.

IDS ei kyennyt millään tavoin hyödyntämään Labourin vaikeuksia mm. Irak-jupakassa, tapaus-Kellyn kohussa tai Brownin ja Blairin keskinäisissä mittelöissä. Itse en usko Tony Blairin mahdollisuuksiin jatkaa pääministerinä, sen verran mies on joutunut haukkumisen kohteeksi kotimaassaan. Mutta onko seuraava pääministeri sitten Gordon "punnan pelastaja" Brown vai Michael Howard? Toivon jälkimmäistä.

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Itse olen yllättynyt siitä, kuinka vähäistä Blairin (julkinen) arvostelu on Briteissä ollut. Jenkeissä Tupla-Weetä arvostellaan lähes päivittäin ja erilaisia mielipidemittauksiakin herran suosiosta tehdään lähes päivittäin.

Toivottavasti Tory herää arvostelemaan Blairia, ennenkuin todella on liian myöhäistä (ja vaalit hävitään). Tässä nyt olisi työnsarkaa jollekin back-bencherläiselle whipille...:)

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näytti Howard piikittäneen tehokkaasti Blairia kyselytunnilla. Blairin olisi kyettävä puolustautumaan ehkä hiukan paremmin, ainakin veropäätökset ovat syöneet hallituksen suosiota. Howardin suosio senkun kasvaa. Tory voimistuu, watch out Blair and Brown! Tätä on ihan mukava seurata.

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
Viestin lähetti Teacup
Uusi keulahahmo Michael Howard on saavuttanut heti suurta suosiota ja nyt kun Michael Portillo vielä ilmoitti jättävänsä politiikan tämän kauden jälkeen, niin näyttää siltä, että uudistunut ja entistä yhtenäisempi Tory kykenee pitkästä aikaa haastamaan Labourin tai varmasti ainakin muodostamaan paremman opposition.
Pelinavaus erikoislaatuisesta aiheesta, ja pahoittelut chat-viestistä, mutta: minkä opposition? Itse asiassa voisiko joku kertoa, minkä maan johdosta löytyy kaksi valtapuoluetta, joiden johtajien kannat todella eroavat jotenkin toisistaan? Tory ei taida Englannissakaan uskaltaa olla rehellisen porvarillinen - kunhan paasaavat samaa pro-business -läppää kuin kaikki muutkin maailman oikeistopuolueet, ja toisaalta labourissa ei ole pitkään aikaan ollut mitään työväkeen liittyvää. Ei kovin kiinnostavaa sinänsä. Vai olenko täysin tietämätön?

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse ainakin uskon Toryn keventävän verotusta jos hallituksen muodostavat ja vallan saavat. Kun Englannissa asustelin, huomasin miten lehdet paasasivat ajoittain Blairin ja Brownin sodanjulistuksesta keskiluokalle tiukentaessaan verotusta ja näin syöneen omaa kannatustaan radikaalisti. Ja nyt Toryn jälleen voimistuessa nähdään miten tuo vaikutti.

Itse olen tässä kyllä täysin brittimedian armoilla, en tiedä kuinka paljon lehdet vaikuttavat kansan mielipiteeseen siellä päin äänestettäessä. Ainakin The Suniin suhtaudun pienellä varauksella :-). Siitä lehdestä taisin kylläkin lukea Englannin todella kovasta tarpeesta saada vahva oppositio heittämään kritiikkiä hallituksen päätöksille. Tätä kun ei ole niin paljoa viime vuosina tapahtunut, Duncan Smithin piikkiin taitaa sekin mennä.

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei sitten kyennyt Tory taaskaan voittoon, vaikka paikkoja saikin lisää kahmittua. Howard ilmoitti eroavansa, joten uusi nousu on taas aloitettava uuden miehen vetämänä. Blairille siis jälleen yksi kausi lisää pääministerinä ja Labour saa jatkaa siitä mihin jäi.

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Viestin lähetti Teacup
Blairille siis jälleen yksi kausi lisää pääministerinä ja Labour saa jatkaa siitä mihin jäi.

Joo, mutta mitä olen uutisia seurannut, niin yleisesti ollaan varmoja, että Blair luopuu paikastaan melko nopeasti, jotta uusi pääministeri kerkeää tulla tutuksi kansalle. Eli uutta verta kehiin. Onhan se kuitenkin mielenkiintoista, että Bush ja Blair porskuttavat voitosta voittoon. Sinänsä minulla ei nyt sitä vastaankaan ole mitään, mutta kyllähän Suomen poliittisesti suuntautuneet tiedotusvälineet ovat antaneet ymmärtää, että molemmissa maissa olisi suurtakin vastarintaa havaittavissa. No onhan niitä vastustajiakin, mutta ei nähtävästi riittävästi.

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pilaanpas nyt samantien muuten ihan asiallisesti alkaneen ketjun. Luulin nimittäin heti otsikon perusteella että tässä ketjussa keskustellaan Tony Halmeen nyrkkeilijäuran comebackistä. Ei kait tässä sit muuta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy