Mainos

TOP 5-ketju

• 419 463
  • 4 576

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Top 5 Huorat

1. Pyörällä Baariin (Taksilla Himaan)
2. (Älä) Luovuta
3. Oispa kaljaa
4. Bonobo
5. Normaali?

On kova bändi.

ace

Jäsen
Yllättävää ja jokseenkin surullista, ettei kukaan ole muistanut mainita Bart the Bearia noissa karhulistauksissaan. Kyseessä oli sentään yksi näkyvimmistä ja tunnetuimmista eläinnäyttelijöistä ei pelkästään Hollywoodissa, vaan ihan maailmanlaajuisestikin.
Ja missä on Nalle Luppakorva, kysyn vaan? Legendaarinen Heikki Määttä äänenään.

Buster

Jäsen
Top 5 animaatioelokuvien neitoset:

1. Chel (Tie El Doradoon) & Kidagash "Kida" Nedakh (Atlantis - Kadonnut maailma)
2. Jessica Rabbitt (Kuka viritti ansan, Roger Rabbitt?)
3. Holly Would (Cool World)
4. Esmeralda (Notre Damen kellonsoittaja)
5. Lola Bunny (Space Jam)
Bubbling: Megara (Herkules) ja Nala (Leijonakuningas)

Ykkösten kohdalla ei voi kuin ihmetellä, missä maailmassa nuo on menneet yhtään mistään seuloista läpi. Erityisesti Chel, elokuvan vielä Rosie Perezin äänellä nähneet tietävät mitä tarkoitan. Vitosen kohdalla myös animaattorit ja hahmosuunnittelijat tiesivät tasan tarkkaan mitä tekivät, koska hahmo ei näyttänyt tuolta alkuperäisissä Väiski-piirretyissä.

Notre Damen kellonsoittaja taisi olla Muumipeikon ja pyrstötähden jälkeen toinen elokuva, jonka katsoin elokuvateatterissa ja muistan ihastuneeni palavasti Esmeraldaan. Ei ihme, että Frollo sekosi. Ehkä vielä vahvemmin ihastuin seuraavalla teatterivisiitillä kyyniseen Megaraan. Nala saa vielä kunniamaininnan ikonisella katseellaan.

Top 5 sankarittaret animaatioelokuvissa:

1. Mulan
2. Sophie (Liikkuva linna)
3. San (Prinsessa Mononoke)
4. Megara (Herkules)
5. Shizuku (Sydämen kuiskaus)
Bubbling: Chihiro (Henkien kätkemä), Motoko Kusanagi (Ghost in the Shell), Mima Kirigoe (Perfect Blue), Merida (Brave) jne.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Top 5 -Martit

1. Martti Ahtisaari
2. Martti Kuusela
3. Martin koulu
4. Martti Jarkko
6. Jarkko Martikainen

Majoneesi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki voijjaan tuhota
Edelliseen liittyen asioita, joita ei saanut ennen wanhaan kutsua niiden oikeilla nimillä. (myös nykyajasta voisi koota sellaisen listan, mutta se olisi ehkä ennemmin löylyhuoneen kamaa)

1. Karhu
2. Susi
3. Saatana
4. Ukkonen
5. Teurastaminen / kuoleminen

Jos kielenhistoria tältä osin kiinnostaa, niin tässä mielenkiintoista luettavaa aiheesta + enemmänkin sijaissanoja ja kiertoilmaisuja listattuna.
Atlantti -> lätäkkö on ihan mielenkiintoinen muistaakseni jo siirtolaisvuosina käyttöön otettu pelon lievennys.

TOP 5: meidän talon sexyimmät muijat

1. Oma vaimo
2. B-rapun Vanessa
3. Yläkerran Anna
4. Yläkerran Maria (Annan sisko)
5. C-rapun Halonen

Varalla: naapurin Laura. Tämä siksi varalla etten ole ihan 100% varma onko vaihtoehto 3 Yläkerran Anna jo ylittänyt suojaikärajan.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Top 5 Panu

1. Panu Rajala
2. Panu Mieho
3. Panu Mikkola
4. Panu Hörkkö
5. Panu Toivonen

Pitää mainita myös Harvoin tarjolla-sarjan Panu Möttö ja hänen radio-ohjelmansa Kulttuurin kuuloluu.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olette niin ennalta-arvattavia, että jätin mainitsematta, kun tiesin, että maalarinhommat varmaan joitakin on kovin kiinnostaneet ja joku Panu-tytön kaihoisasti täällä mainitsee.

Maalaamista harjoiteltiin näillä tavoin top-5:

1. Commodore 64 -pelillä Painterboy
2. sutimalla vettä esim. talon seinään, jolloin väri muuttui hetkeksi
3. väriävaihtavalla Matchbox-autolla - väri muuttui kun sitä piti kylmän veden alla ja uudestaan kun vaihtoi veden kuumaksi
4. vesiväreillä seinään (ei paha), mutta myös tussilla, lainatuilla huulipunilla ja meikeillä esim. sisarusten leluihin (vähän huonompi homma)
5. hieman näitä myöhemmin myös polttomaalaus-yritykset, eli spray-maalitölkistä tavaraa pihalle ja sytkärillä palamaan liekinheittimenä (ja sitten kamala jännitys, että jos se imaiseekin tulen sisään ja purkki räjähtää käsiin - tästä oli vakavasti varoitettu, mutta en tiedä vieläkään, että olisiko se ollut mahdollista)

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Maalaamista harjoiteltiin näillä tavoin top-5:

1. Commodore 64 -pelillä Painterboy
2. sutimalla vettä esim. talon seinään, jolloin väri muuttui hetkeksi
3. väriävaihtavalla Matchbox-autolla - väri muuttui kun sitä piti kylmän veden alla ja uudestaan kun vaihtoi veden kuumaksi
4. vesiväreillä seinään (ei paha), mutta myös tussilla, lainatuilla huulipunilla ja meikeillä esim. sisarusten leluihin (vähän huonompi homma)
5. hieman näitä myöhemmin myös polttomaalaus-yritykset, eli spray-maalitölkistä tavaraa pihalle ja sytkärillä palamaan liekinheittimenä (ja sitten kamala jännitys, että jos se imaiseekin tulen sisään ja purkki räjähtää käsiin - tästä oli vakavasti varoitettu, mutta en tiedä vieläkään, että olisiko se ollut mahdollista)
Toivottavasti et sentään äidin parhaita meikkejä tuhonnut. Vähän huonompi homma.

Mun veljeni ovat onneksi mua vain vuoden nuorempia niin eivät tehneet mitään tihutöitä millekään mun omaisuudelleni.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos vielä tuolla edellisellä jatketaan, niin lapsuuteni uhreja olivat ainakin:

1. Paperinuket ja kiiltokuvat
2. Barbien hiukset
3. Muurahaiset
4. WC:n seinällä olevien kaakelien saumat (en muista olenko vieläkään tunnustanut, että minä se olin, joka niitä ajattelemattomuuksissani raaputtelin - ainakin vanhemmat kovasti ihmettelivät, että onpas erikoista kun saumat murenee)
5. Siskon kuvataidekerhossa paperimassasta muotoilema pää

Anteeksi.

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Jos vielä tuolla edellisellä jatketaan, niin lapsuuteni uhreja olivat ainakin:

1. Paperinuket ja kiiltokuvat
2. Barbien hiukset
3. Muurahaiset
4. WC:n seinällä olevien kaakelien saumat (en muista olenko vieläkään tunnustanut, että minä se olin, joka niitä ajattelemattomuuksissani raaputtelin - ainakin vanhemmat kovasti ihmettelivät, että onpas erikoista kun saumat murenee)
5. Siskon kuvataidekerhossa paperimassasta muotoilema pää

Anteeksi.
Minä nakkelin meidän talon seinään kirsikoita ja eihän se jonkinlainen kivilaatta-ulkoverhous siitä oikein tykännyt. Taloon tuli sitten punainen ja puinen verhous. Anteeksi isä.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Top 5 lapsuuteni uhrit:
Nämä yritän saada aikajärjestyksessä.

1. Alakerran naapurien parveke mihin meidän parvekkeestä kaadoin elintarvikeväriä kun olin saanut sitä veteen. Äiti joutui siivoomaan :D
2. Joku äijä kenen päähän täysosumalla tiputin partsilta lumpparin :D
3. Yksi naapuri ketä me kaikki skidit häirittiin, alussa potkittiin jalkapalloa roskikseen, hänellä kun oli tapana iltaisin tsekata auto ja huudettiin, Eiiih se osus ******** autoon. No herra tuli heti sen jälkeen takaisin tsekkaamaan onko auto kunnossa.
4. Sama kuin ylempi ja sen asunnon olkkariin taskulampun näyttö syyspimeässä vastapäisestä metiköstä. Saakeli se pääs hiipimään kerra meidän taakse ja jösses me pojat juostiin karkuun :D
5. Pieni hiljainen hetki kaikille lähialueiden postilaatikoille minun lähistössä uuden vuoden aattona.

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Top 5 - Uuden vuoden paukut.

1. Thunder King
2. Jätti kiinalaiset
3. Pikku kiinalaismatto
4. Roomalainen kynttilä
5. Pikku raketit

Jos joulu oli lapsuudessa iso ja odotettu juhla, niin uuden vuoden aatto ei hirveästi päivänä joululle hävinnyt. Taisi olla jopa hauskempi päivä, koska mentiin kavereiden kanssa keskenään ilman vanhempien valvontaa ja tulihan sitä tuhmuuksia tehtyä. Mutta ikinä en kenenkään henkilökohtaista omaisuutta tuhonnut, sillä tavalla olin kyllä kiltti poika. @WarWas yllä myönsi tuhonneensa postilaatikoita!!??!! WTF??

5. Pieni hiljainen hetki kaikille lähialueiden postilaatikoille minun lähistössä uuden vuoden aattona.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue

1. Thunder King
2. Jätti kiinalaiset
3. Pikku kiinalaismatto
4. Roomalainen kynttilä
5. Pikku raketit

Jos joulu oli lapsuudessa iso ja odotettu juhla, niin uuden vuoden aatto ei hirveästi päivänä joululle hävinnyt. Taisi olla jopa hauskempi päivä, koska mentiin kavereiden kanssa keskenään ilman vanhempien valvontaa ja tulihan sitä tuhmuuksia tehtyä. Mutta ikinä en kenenkään henkilökohtaista omaisuutta tuhonnut, sillä tavalla olin kyllä kiltti poika. @WarWas yllä myönsi tuhonneensa postilaatikoita!!??!! WTF??
Mitäs valittaa turhasta jos lapset pelaa palloa pihalla, sitä saa mitä tilaa!! Talks shit, get shot kuten Jäätee on sanonut!!

1. Tykäri
2. Roomalainen kynttilä ja mieluiten sodankäynnissä.
3. Pikkukinari millä sai räjäytettyä aika paljon pikkusotilaita juoksuhaudoissansa.
4. Iso kiinalainen
5. Joku jauhe mikä paloi, oli siistiä, mutta ei soveltunut illkivaltaan tai nyt mietittynä en edes ajatellut sitä silloin :D

Yks postilaatikko kovissa pakkasissa meni kerran ihan tuhannen pillun päreiksi :D

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joskus vielä yläaste-ikäisenä sai kiinareita tukkupaketeissa. Niillähän sitä sitten sota otettiin ala-asteen koulun jäällä. Anteeksi ala-asteen talonmies.

Yläkiskalta (Kouvolassa) sai ostaa ympäri vuoden paukkuja samaan tapaan kuin irtokarkkeja. Eli sieltä käytiin ostamassa viidellä markalla kiinalaisia ja sitten pari irtomyynnissä ollut papattimattoa vielä lisäksi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy