Ai helvetti, miksi olen poistanut tämän omalta kovalevyltä ja unohtanut koko hahmon olemassaolon??? Parasta komiikkaa. Conan oli kyllä tuon 2000-luvun alun kovimpia.
Ja missä on Nalle Luppakorva, kysyn vaan? Legendaarinen Heikki Määttä äänenään.Yllättävää ja jokseenkin surullista, ettei kukaan ole muistanut mainita Bart the Bearia noissa karhulistauksissaan. Kyseessä oli sentään yksi näkyvimmistä ja tunnetuimmista eläinnäyttelijöistä ei pelkästään Hollywoodissa, vaan ihan maailmanlaajuisestikin.
Marteista ei voi tehdä top5- listaa, muuten jäävät legendaariset Servo ja Innanen vaille mainintaa.Top5 - Martti
1. Martti Syrjä
2. Martti Ahtisaari
3. Martti Mielikäinen
4. Martti Kuusela
5. Martti Jarkko
Atlantti -> lätäkkö on ihan mielenkiintoinen muistaakseni jo siirtolaisvuosina käyttöön otettu pelon lievennys.Edelliseen liittyen asioita, joita ei saanut ennen wanhaan kutsua niiden oikeilla nimillä. (myös nykyajasta voisi koota sellaisen listan, mutta se olisi ehkä ennemmin löylyhuoneen kamaa)
1. Karhu
2. Susi
3. Saatana
4. Ukkonen
5. Teurastaminen / kuoleminen
Jos kielenhistoria tältä osin kiinnostaa, niin tässä mielenkiintoista luettavaa aiheesta + enemmänkin sijaissanoja ja kiertoilmaisuja listattuna.
Top 5 Panu
Olette niin ennalta-arvattavia, että jätin mainitsematta, kun tiesin, että maalarinhommat varmaan joitakin on kovin kiinnostaneet ja joku Panu-tytön kaihoisasti täällä mainitsee.Joku Panu Möttö mahtuu varasijoille, mutta nostalginen Panu-tyttö ei saa edes kunniamainintaa. O tempora, o mores!
Olette niin ennalta-arvattavia, että jätin mainitsematta, kun tiesin, että maalarinhommat varmaan joitakin on kovin kiinnostaneet ja joku Panu-tytön kaihoisasti täällä mainitsee.
Toivottavasti et sentään äidin parhaita meikkejä tuhonnut. Vähän huonompi homma.Maalaamista harjoiteltiin näillä tavoin top-5:
1. Commodore 64 -pelillä Painterboy
2. sutimalla vettä esim. talon seinään, jolloin väri muuttui hetkeksi
3. väriävaihtavalla Matchbox-autolla - väri muuttui kun sitä piti kylmän veden alla ja uudestaan kun vaihtoi veden kuumaksi
4. vesiväreillä seinään (ei paha), mutta myös tussilla, lainatuilla huulipunilla ja meikeillä esim. sisarusten leluihin (vähän huonompi homma)
5. hieman näitä myöhemmin myös polttomaalaus-yritykset, eli spray-maalitölkistä tavaraa pihalle ja sytkärillä palamaan liekinheittimenä (ja sitten kamala jännitys, että jos se imaiseekin tulen sisään ja purkki räjähtää käsiin - tästä oli vakavasti varoitettu, mutta en tiedä vieläkään, että olisiko se ollut mahdollista)
Minä nakkelin meidän talon seinään kirsikoita ja eihän se jonkinlainen kivilaatta-ulkoverhous siitä oikein tykännyt. Taloon tuli sitten punainen ja puinen verhous. Anteeksi isä.Jos vielä tuolla edellisellä jatketaan, niin lapsuuteni uhreja olivat ainakin:
1. Paperinuket ja kiiltokuvat
2. Barbien hiukset
3. Muurahaiset
4. WC:n seinällä olevien kaakelien saumat (en muista olenko vieläkään tunnustanut, että minä se olin, joka niitä ajattelemattomuuksissani raaputtelin - ainakin vanhemmat kovasti ihmettelivät, että onpas erikoista kun saumat murenee)
5. Siskon kuvataidekerhossa paperimassasta muotoilema pää
Anteeksi.
5. Pieni hiljainen hetki kaikille lähialueiden postilaatikoille minun lähistössä uuden vuoden aattona.
Mitäs valittaa turhasta jos lapset pelaa palloa pihalla, sitä saa mitä tilaa!! Talks shit, get shot kuten Jäätee on sanonut!!Top 5 - Uuden vuoden paukut.
1. Thunder King
2. Jätti kiinalaiset
3. Pikku kiinalaismatto
4. Roomalainen kynttilä
5. Pikku raketit
Jos joulu oli lapsuudessa iso ja odotettu juhla, niin uuden vuoden aatto ei hirveästi päivänä joululle hävinnyt. Taisi olla jopa hauskempi päivä, koska mentiin kavereiden kanssa keskenään ilman vanhempien valvontaa ja tulihan sitä tuhmuuksia tehtyä. Mutta ikinä en kenenkään henkilökohtaista omaisuutta tuhonnut, sillä tavalla olin kyllä kiltti poika. @WarWas yllä myönsi tuhonneensa postilaatikoita!!??!! WTF??
Joskus vielä yläaste-ikäisenä sai kiinareita tukkupaketeissa. Niillähän sitä sitten sota otettiin ala-asteen koulun jäällä. Anteeksi ala-asteen talonmies.