Tommi Virkkunen – uusi toimitusjohtaja Junnon saappaissa

  • 18 322
  • 67

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ainakin fanit on ajettu kauemmaksi seurasta kuin koskaan Junnon aikana. Junno sai joka ikisen kannattajan tuntemaan itsensä tärkeäksi, Virkkuselle me ollaan pala pakollista paskaa, joihin ei kannata millään muotoa panostaa.
Voisiko olla mahdollista, että Virkkunen on erittäin pätevä työssään ja on sitä erittäin motivoitunut tekemään, mutta persoonana hän on sellainen, joka ei viihdy julkisuudessa ja esillä? Voisiko olla niin, etteivät kannattajat ole hänelle pala pakollista paskaa? Voisiko olla niin, että hän on vain persoonana erilainen kuin ekstrovertti Junno? Oletko tuollaista tulokulmaa koskaan pohtinut?
 
H

Hidas_ja_kankea

Minä en ole seurannut tuota Uroksen hommaa juurikaan. Mitä väärää kyseinen yhtiö tai sen johtajat ovat tehneet?
Siitä on ollut talouslehdissä kattavasti monisivuisia juttuja. En ala enempää avaamaan niitä.

Kokenut hallitusammattilainen,Ikätoveri ja varhainen koulukaveri katseli touhua pari kuukautta tj:nä ja poistui takavasemmalle. Siis Hallikaisen kaveri, ei minun.

Tällä hetkellä konkretiaa on usean pankin ja Business Finlandin velkasaatavat, mutta lisää on tulossa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siitä on ollut talouslehdissä kattavasti monisivuisia juttuja. En ala enempää avaamaan niitä.

Kokenut hallitusammattilainen,Ikätoveri ja varhainen koulukaveri katseli touhua pari kuukautta tj:nä ja poistui takavasemmalle. Siis Hallikaisen kaveri, ei minun.

Tällä hetkellä konkretiaa on usean pankin ja Business Finlandin velkasaatavat, mutta lisää on tulossa.
Siis yritys on ajautunut taloudellisesti haasteelliseen tilanteeseen, sen teidän. Etkö viitsi kertoa, mitä paheksuttavaa Uros on tehnyt?
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siis yritys on ajautunut taloudellisesti haasteelliseen tilanteeseen, sen teidän. Etkö viitsi kertoa, mitä paheksuttavaa Uros on tehnyt?
Siinä hieman taustalukemista aiheeseen liittyen:





Eli aika paljon salailua, väärien tietojen antamista, valehtelua, katteettomia lupauksia ja harhaanjohtamista taustalla. Sen lisäksi siis, että yritys on pahoissa talousvaikeuksissa eikä selviä taloudellisista velvoitteistaan lähellekään kunnialla. Toivon, että Kärppien arvomaailma poikkeaa tuollaisesta toiminnasta ja aikamoista ristiriitaahan tuossa onkin seuran ilmoitettujen arvojen kanssa:

Oulun Kärpät 46 RY kirjoitti:
Seuran kaiken toiminnan lähtökohtana ovat seura (sic) perusarvot: urheilullisuus, avoimuus, yhteisöllisyys,oikeudenmukaisuus, luotettavuus ja kunnioitus. Arvot näkyvät niin valmennuksessa kuin talouden suunnittelussakin. Arvostamme kilpakumppaneitamme ja muita liikuntamuotoja sekä kulttuuria. Urheilullisuutta toteuttaaksemme, on talouden oltava kunnossa. Tarkan suunnitelmallisuuden avulla pyrimme tasapainoiseen talouteen, jonka tärkeä lähtökohta on omavaraisuus. Teemme vain sellaisia sitoumuksia, joista voimme vastata.
 
Viimeksi muokattu:

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Voisiko olla mahdollista, että Virkkunen on erittäin pätevä työssään ja on sitä erittäin motivoitunut tekemään, mutta persoonana hän on sellainen, joka ei viihdy julkisuudessa ja esillä? Voisiko olla niin, etteivät kannattajat ole hänelle pala pakollista paskaa? Voisiko olla niin, että hän on vain persoonana erilainen kuin ekstrovertti Junno? Oletko tuollaista tulokulmaa koskaan pohtinut?
Voi olla, sitä en kiistä. Toimitusjohtaja on omalta osaltaan kuitenkin vastuussa "seuran imagosta", sitä puolta Junno hoiti esimerkillisesti. Jos Virkkunen ei siihen itse kykene, palloa pitäisi antaa jollekin, joka kykenee - hoitamatta jättäminen ei ole järkevä vaihtoehto. Jos kannattajilla olisi jotain merkitystä, heihin panostettaisi, heitä pidettäisi tärkeänä, heidän mielipiteitäkin huomioitaisi jollain tasolla. Väännöt fanikatsomon sijainnista, jatkuva ottelutapahtuman rapistuminen, palautteiden huomiotta jättäminen, lippujen hinnan vuosittainen nosto "taviskannattajan" kipukynnyksen yli, kaikki nämä tuo omalta osaltaan sitä signaalia meille, että paskaakaan ei kiinnosta. Ihan sama, vaikka puoli hallia on tyhjänä, kunhan sponsoreilla on kaikki hyvin. Sponsoreiden Kärpät, sitä tämä seura nykyään on, ei puolen Suomen. Tämä ei ole yksin minun mielipide, vaan tälläkin palstalla on puhuttu paljon tästä aiheesta, joten ongelma on laajempi kuin vain holynordicin korvien välissä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siinä hieman taustalukemista aiheeseen liittyen:
Kiitos, nopeasti vilkaisin nuo. Vajaa kymmenen vuotta vanha kiistanalainen asia, josta ei ole vielä päätöstä. Muutoin dilemma vaikuttaa olevan pitkälti romahtaneessa taloudellisessa tilanteessa. Ei siinä, vähän hämärältä tuo vaikuttaa. Ei minulla ole mitään tarvetta Urosta puolustella, kunhan vain tunteetonta totuutta etsin. Kuinka suuri sponsori Uros muuten Kärpille on?

Mutta joo, en minä kolmen sponsorisopimuksen vuoksi lähtisi vaihtamaan menestyksekästä toimitusjohtajaa, vaikka osa kannattajista ei hänen persoonastaan pidäkään.
 

Snopek

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arttu Hyry
Kiitos, nopeasti vilkaisin nuo. Vajaa kymmenen vuotta vanha kiistanalainen asia, josta ei ole vielä päätöstä. Muutoin dilemma vaikuttaa olevan pitkälti romahtaneessa taloudellisessa tilanteessa. Ei siinä, vähän hämärältä tuo vaikuttaa. Ei minulla ole mitään tarvetta Urosta puolustella, kunhan vain tunteetonta totuutta etsin. Kuinka suuri sponsori Uros muuten Kärpille on?
Eikös se pääsponsori taida olla.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eikös se pääsponsori taida olla.
Näinhän se on. Tai siis täsmennetään sen verran, että ilmeisesti tällä kaudella ei enää ole pääsponsori, mutta vuodesta 2017 alkaen kerkesi olla sitä ennen. Nykyään vain sponsori.

Taloussanomat kirjoitti:
Uros toimi Kärppien pääsponsorina neljän kauden ajan syksystä 2017 alkaen, eli järjestely päättyi viime kauteen. Yhtiö jatkaa edelleen seuran sponsorina. Virkkusen mukaan nykyinen sopimus kattaa tämän kauden, eikä tänä vuonna yhtiö ole enää seuran pääyhteistyökumppani.

 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Eikös se pääsponsori taida olla.
Ei enää tällä kaudella ole. Oli pääsponssi neljän kauden ajan, mutta nyt vain muiden tavoin "rivisponsori".

 

Glove

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos jokainen sponsori alettaisiin käymään tiheimmällä täikammalla läpi niin voisi olla sponsorit vähissä. Vaikka ihan tämän uutisen perusteella.
Ehkä sille ihan tiheimmälle täikammalle ei ole tarvetta, mutta esimerkiksi, jos merkittävän ja näkyvän sponsorin omistaja kirjoittelee näkyvästi ja julkisesti Facebookissa kaikenlaisia hulluuksia koronarokotteisiin, poliitikkoihin, holokaustiin yms. liittyen ja kehottaa firmansa sisäisessä sähköpostissa työntekijöitä olemaan ottamatta koronarokotetta niin vähän nähtyä ripeämminkin voisi Kärpät harrastaa kriisinhallintaa.
 
H

Hidas_ja_kankea

Mutta joo, en minä kolmen sponsorisopimuksen vuoksi lähtisi vaihtamaan menestyksekästä toimitusjohtajaa, vaikka osa kannattajista ei hänen persoonastaan pidäkään.

Sinä sitten onnistut vääristämään vastapuolen esittämän argumentin niin, ettei se vastaa lähtökohtaa. Tarkoituksellista?

Sponsorointi leimaa myös seuraa ja toin esille kolme epäselvää viimeaikaista sponsoria. Itse pidän tätä imagohaittana, joka esimerkiksi laskee kiinnostusta sponsoroida seuraa jatkossa. Tältä osin kysymys on imagohaitasta, eikä tj:n erottamisesta tämän yksittäisen asian vuoksi.

Urokseen liittyvässä uutisoinnissa on tuotu esiin esimerkiksi velallisen epärehellisyys ja kirjanpitorikos. Saatavia vaaditaan takaisin yksityisille pankeille sekä myös julkisin varoin annettuja avustuksia. Talousrikoksissa läpimenoajat ovat pitkiä, joten asiat eivät ole vielä konkretisoituneet. Organisaatiosta on tehty globaali himmeli, ja voitot on kirjattu etäiseen pöytälaatikkoon.

Nämä sponsoroinnit ja Virkkusen lausunnot ovat vain yksi epäkohta kokonaisuudessa. Ainakin minut tämä kokonaisuus on onnistunut vieroittamaan seurasta. Tämän vuoksi minulta on jäänyt varsinainen pelikommentointi tekemättä. Kirjoittakoot ne ketä kiinnostaa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sinä sitten onnistut vääristämään vastapuolen esittämän argumentin niin, ettei se vastaa lähtökohtaa. Tarkoituksellista?
Törkeä väite. Mielestäni tein ihan hyvän tiivistelmän asiasta. Virkkuselle on ehdotettu potkuja tällä palstalla. Perusteena on ollut ”ikävät” sponsorisopimukset, jotka tuottava imagohaitan ja pahoittavat mielen. Näitä sopimuksia on nostettu esiin kolme kappaletta. Toisena perusteena on ollut Virkkusen hymistelevä persoona, joka etäännyttää kannattajat seurasta. Kolmas asia, jota tässä keskustelussa ei kuitenkaan vielä mainittu, on laskevat yleisömäärät. Yleisömäärät pitää suhteuttaa aikaan ja kilpailijoihin. Niiden nousuun saattamisen eteen pitää tehdä töitä ja niin tehdäänkin. Minusta mikään noista ei ole niin suuri asia, että lähtisin boikotoimaan seuraa tai huutamaan Virkkuselle potkuja. Virkkunen tekee työnsä hyvin.
 

Glove

Jäsen
Törkeä väite. Mielestäni tein ihan hyvän tiivistelmän asiasta. Virkkuselle on ehdotettu potkuja tällä palstalla. Perusteena on ollut ”ikävät” sponsorisopimukset, jotka tuottava imagohaitan ja pahoittavat mielen. Näitä sopimuksia on nostettu esiin kolme kappaletta. Toisena perusteena on ollut Virkkusen hymistelevä persoona, joka etäännyttää kannattajat seurasta. Kolmas asia, jota tässä keskustelussa ei kuitenkaan vielä mainittu, on laskevat yleisömäärät. Yleisömäärät pitää suhteuttaa aikaan ja kilpailijoihin. Niiden nousuun saattamisen eteen pitää tehdä töitä ja niin tehdäänkin. Minusta mikään noista ei ole niin suuri asia, että lähtisin boikotoimaan seuraa tai huutamaan Virkkuselle potkuja. Virkkunen tekee työnsä hyvin.
Voi olla, että minulla on mennyt ohi, mutta mitä Kärpät on tehnyt saadakseen yleisömäärät nousuun? Yhdet muistelot ja yksi paidan hinaus tulee mieleen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Voi olla, että minulla on mennyt ohi, mutta mitä Kärpät on tehnyt saadakseen yleisömäärät nousuun? Yhdet muistelot ja yksi paidan hinaus tulee mieleen.
Paljon myyntityötä ja markkinointia, myös ottelutapahtumaa on raikastettu viime vuosina. Palo parempaan on. Helppoa yleisön hallille saaminen ei tämä aikana ja tällä tuotteella ole.
 
H

Hidas_ja_kankea

Törkeä väite. Mielestäni tein ihan hyvän tiivistelmän asiasta. Virkkuselle on ehdotettu potkuja tällä palstalla. Perusteena on ollut ”ikävät” sponsorisopimukset, jotka tuottava imagohaitan ja pahoittavat mielen. Näitä sopimuksia on nostettu esiin kolme kappaletta. Toisena perusteena on ollut Virkkusen hymistelevä persoona, joka etäännyttää kannattajat seurasta. Kolmas asia, jota tässä keskustelussa ei kuitenkaan vielä mainittu, on laskevat yleisömäärät. Yleisömäärät pitää suhteuttaa aikaan ja kilpailijoihin. Niiden nousuun saattamisen eteen pitää tehdä töitä ja niin tehdäänkin. Minusta mikään noista ei ole niin suuri asia, että lähtisin boikotoimaan seuraa tai huutamaan Virkkuselle potkuja. Virkkunen tekee työnsä hyvin.

Mikä tässä voi olla näin vaikeaa?

Sinä pidät Virkkusen toimintaa oivallisena ja minä puolestaan hyvinkin tuomittavana. Perustellessani kantaani suhtaudut kuin majesteettirikokseen.

Kukaan ei ole esittänyt asiaa tässä ketjussa näin yksinkertaisena.

Mutta joo, en minä kolmen sponsorisopimuksen vuoksi lähtisi vaihtamaan menestyksekästä toimitusjohtajaa, vaikka osa kannattajista ei hänen persoonastaan pidäkään.

Mitään käsitystä minulla ei ole tj:n persoonasta ja se ei ole syynä arvosteluun, vaan toiminta kokonaisuudessaan.

Sinä toistuvasti esität täysin korrektit vastaväitteet epäasiallisuuksina ja törkeyksinä. Täällä on puolueettomia henkilöitä, jotka puuttuvat asiattomuuksiin. Olet sattumoisin ainoa henkilö tai pseudo, joka on kirjoittanut viestini olevan törkeä.

Olen oikeastaan hivenen jopa surullinen, että monen vuosikymmenen kannatukseni on kääntynyt välinpitämättömyyden puolelle.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Perustellessani kantaani suhtaudut kuin majesteettirikokseen.
Höpölöpö. Sinulla saa olla juuri sellainen mielipide Virkkusesta kuin haluat. Se, mitä pidin törkeänä, on lainattu tuohon alle uudestaan:
Sinä sitten onnistut vääristämään vastapuolen esittämän argumentin niin, ettei se vastaa lähtökohtaa. Tarkoituksellista?

***

Sinä toistuvasti esität täysin korrektit vastaväitteet epäasiallisuuksina ja törkeyksinä. Täällä on puolueettomia henkilöitä, jotka puuttuvat asiattomuuksiin. Olet sattumoisin ainoa henkilö tai pseudo, joka on kirjoittanut viestini olevan törkeä.
Minusta tuntuu, että ennakkoasenteesi kirjoituksiani kohtaan saa nyt sinut väittämään ihmeellisiä asioita.
 
H

Hidas_ja_kankea

Minusta tuntuu, että ennakkoasenteesi kirjoituksiani kohtaan saa nyt sinut väittämään ihmeellisiä asioita.

Höpö höpö itsellesi.

En mitään syytä perustella mitään asiaa uudelleen, jonka olen jo edellisessä viestissäni ymmärrettävästi perustellut.

Minulla ei ole mitään pakottavaa tarvetta kommentoida viestejäsi, kun ne ovat korrekteja ja neutraaleja. Kokeilisit joskus.

Täältä jälleen tähän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös