Tommi Turunen

  • 20 814
  • 112

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tommi Turunen, kirjoitan sinulle ensimmäistä kertaa.

Sinä kirjoitit koko Suomen kansan lukemassa Jääkiekkolehdessä keväällä syvän paheksuntasi Summasen noudattamasta taktiikasta, joka esti Sinua pelaamasta haluaamaasi jääkiekkoa. Annoit ymmärtää, että kun Sinut vapautetaan mielestäsi taktisesti köyhästä ja vain puolustamiseen keskittyvästä pelityylistä, me katsojat saamme ihailla syksyllä mailasi jälkiä tulostaululla.

Sinut vapautettiin, mutta ainakaan minä en ole nähnyt tulostaululla yhtään mitään, joka olisi seurausta luistimiesi ja mailasi loistavista liikkeistä. Joskus suoraan sanoen ihmettelen sitä, että oletko kokoonpanossa lainkaan...

Onko Sinussa miestä lunastaamaan uhosi? Jos kotikaukalon valot vielä häikäisevät liikaa, tee se Hämeenlinnassa huomenna lauantaina 20.9. Olen paikalla ja piirrän mieleeni jokaisen luistimen ja mailan liikkeesi. Näytä niille ja meille, että olet sittenkin parempi pelaamaan jääkiekkoa kuin kirjoittamaan ja pohtimaan joutavia.

Terveisin

Cobolisi
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Tommi Turunen, minäkin kirjoitan Sinulle ensimmäistä kertaa.

Mielestäni oli rohkea teko lähteä Summasen linjaa julkisesti kritisoimaan ja siitä propsit Sinulle. Vielä emme ole nähneet aiemman urasi kaltaisia tehoja, mutta olen kuitenkin huomannut pelissäsi paljon parannusta, joten uskon vakaasti että olet oikealla tiellä ja pian niitä pisteitäkin ropisee, toivottavasti jo huomenna, kuten cobol edellä toivoo.

Tsemppiä kadonneiden tehojen hakuun !

Gags
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyvä avaus ja aihe cobolilta.

Tällä hetkellä Jokereiden peleissä yksi kiinnostavampia seurattavia on juuri Turunen. Tämä tosiaan nimenomaan siitä syystä, että mies itse avoimesti kritisoi Jokereiden aikaisempaa pelitapaa ja toisaalta oli varma siitä, että toisenlaisella pelityylillä/taktiikalla hänenkin tehonsa paranisivat.

Kausi on vasta alussa ja aikaa on. Vielä ei siis voida tehdä lopullisia johtopäätöksiä siitä, paraneeko Turusen esitykset uuden valmentajan myötä. Pieniä pilviä taivaalla kuitenkin on jo, olisiko Turunen sittenkin sellainen pelaaja, joka tarvitsee erittäin paljon jääaikaa ennen kuin tuloksia voidaan odottaa ?

Jos näin on, niin ongelmia on edessä. Jokereissa Turunen ei missään nimessä tule saamaan jääaikaa samaan malliin kuin esimerkiksi Lahdessa. Jokereissa ykkösessä pelaavat eri miehet ja materiaali on muutoinkin toinen kuin mitä se Lahdessa Turusen aikana oli. Näin siitä huolimatta, että tällä kaudella Jokerit on kenties "nimettömin" Jokeri-joukkue vuosiin.
 

Haie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Gags
olen kuitenkin huomannut pelissäsi paljon parannusta, joten uskon vakaasti että olet oikealla tiellä ja pian niitä pisteitäkin ropisee,
Mikä on parantunut TT:n pelissä? Itse olen nähnyt kaikki pelit Marskista asti pois lukien Porin turnaus, ja Turunen on ollut aivan p**ka. Paljon parjattu Vertalakin (ja maksava asiakas) kärsii syyttä kun joutuu pelaamaan tämän "avautujan" kanssa.
Ulos äijä ja nopeasti!!!
 

Stolk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt päästään asiaan!!

Nimittäin puhumaan meidän ykkösketjun laiturista nro 39#. On tullut seurattua tätä Tommi Läntisen roudaria nyt pari peliä oikein suurennuslasin kanssa.

Odotukset kauteen olivat tietysti kovat, pitihän Tommin päästä irti Summasen laittamista kahleista ja näyttää koko kiekkoa seuraavalle maailmalle, että viime kausi oli vain valmentajan taktiikasta johtuen surkea.

Niin, tekihän Tommi muutaman maalinkin harjoituspeleissä. Tosin ainakin kaksi tuli kiven kovaa, maailman parhaalla naisjääkiekkoilijalla vahvistettua, Kirkkonummen Salamoita vastaan(tod.näk. vielä ylivoimalla).

Kauden kaksi ensimmäistä peliä meni miten meni, en seurannut Tommin tekemisiä juuri ollenkaan. Häntä ei vain ifk-pelissä kentältä erottanut kuin pitkästä tukasta ja lukko-pelin raporteista ja kommenteista en löytänyt Turusen nimeä, vaikka luin kaikki 2-3 kertaa =). No tuleehan kaikille huonoja pelejä, jopa Tommille!!

Isoja ja pahoja Toronton poikia vastaan alkoi homma selvitä. Turusen pelistä paistoi suoranainen pelko. Ei tarvinnut Belakin kuin puhaltaa Tommia päin niin mies oli jäässä tai ainakin kiekko oli menetetty. Sekavaa surffailua pitkin kenttää laitojen vierustoja vältellen. Mallia olisi voinut katsoa vaikka ketjun toisesta laiturista Vertalasta!!!

Luulin kyllä pelokkaan pelin johtuvan suuresta, pahasta ja nimekkäästä vastustajasta, mutta vielä mitä. Eilen vieraili Areenalla fyysisestä pelistä tunnettu Oulun Kärpät Ari Valliineineen ja Topi Jaakoloineen. Tommihan jatkoi mihin Torontoa vastaan jäi. Uskomatonta muniin puhaltelua, kiekkojen menetyksiä, kaatuilua,ym. Kaikkea mitä kokeneelta ykkösketjun laiturilta, joka on tunnettu kiekollisesta osaamisesta, voidaan odottaa. Onneksi Mikkolan Ilkka oli loukkaantuneena. Olisi saattanut olla Jokereidenkin puolella yksi mies joka valittaa huimausta alkulämmittelyn jälkeen=).

Ihmettelen suuresti jos mies jatkaa ykkösketjussa vielä pitkäänkin. Kokeilisin jo seuraavassa pelissä Sjögreniä Turusen paikalla. Viimeistään Bergenheimin palatessa(?) Tommin on aika väistyä, ellei tahti parane!!!!

No kausihan on vasta alussa, mutta...........
 

Kiekkojuristi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
pitikös tämän kanssa mennä tekemään 3 vuoden sopimus ? Junnut päästetään minne sattuu, mutta aina muistetaan varmistaa, että tällainen "perusjokeri" kuin Turunen, pysyy joukkueessa tai että ainakin palkka juoksee.

Tuntuu siltä että on (edelleen) väärä mies ja väärässä joukkueessa.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
No nyt täytyy kumminkin muistaa, että kautta on pelattu vasta kolme peliä. En lähtisi näiden pelien ansiosta vielä kyseenalaistamaan Turusen paikkaa joukkueessa.

Summasen ajan pelityyli oli tosiaan perseestä ja huomasi että varsinmin Turusen tehot kärsivät nimenomaan sen vuoksi. Nyt Turunen on päässyt pelaamaan ykkösketjussa, mutta siltikään ei ole tehoja vielä tullut. Aikaa on kuitenkin vielä Turusellakin näyttää. Jos tilanne on marraskuussa sama kuin nyt, voin jo alkaa kyseenalaistamaan Turusen asemaa joukkueessa.
Suurin ihmetyksen aihe tällä hetkellä "Savonlinnan Pavel Pateran" pelissä on, miksei hän käytä parasta ominaisuuttaan, laukausta tarpeeksi. Turunen saa pelata ylivoimaa paljon, mutta laukaukset puuttuvat, mahtoikohan ampua eilenkään Kärppä-pelissä kertaakaan? Silloin on paha tulla maaleja, jos ei ammu.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mautonta

On muuten aivan helvetin reilua antaa kaverille kolme peliä aikaa näyttää osaamisensa. Varmasti kiva ja paineeton tila pelata, kun oman joukkueen kannattajat vaativat mieskuuro Huutajien kaltaisella äänenvoimakkuudella miehelle esimerkiksi potkuja.

Mikäli otteet ovat huonoja, asenne paska tai jätkä muuten vain turha joukkueessa, niin vittuun vaan. Ei siinä mitään. Jossain kohtaan menee kuitenkin raja siinä, kuinka pitkän ajan itse kukin saa osaamistaan näyttää ja minkälaisen työrauhan itse kullekin voi tällä ajanjaksolla suoda. Se aika ei ole vielä kulunut.

Vaikka osaan arvostaa nimimerkki cobolia, niin en voi olla paheksumatta tätä ja maalivahteja koskevia ketjunavauksia.

Itse olen tästä asiasta lausunut ajatukseni avaamassani ketjussa Mahdollisuuden aika, joka sijaitsee hivenen alempana.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Mautonta

Viestin lähetti Oiva
On muuten aivan helvetin reilua antaa kaverille kolme peliä aikaa näyttää osaamisensa. Varmasti kiva ja paineeton tila pelata, kun oman joukkueen kannattajat vaativat mieskuuro Huutajien kaltaisella äänenvoimakkuudella miehelle esimerkiksi potkuja.

Vaikka osaan arvostaa nimimerkki cobolia, niin en voi olla paheksumatta tätä ja maalivahteja koskevia ketjunavauksia.


Ensinnäkin, tämä on keskustelupalsta. Jotta keskustelua voi syntyä, pitää olla myös mielipiteitä. Toiseksi sanon, että jonkinlaista rajaa sentään! En ole taatusti vaatinut Turuselle potkuja. Jos satuit lukemaan tekstini ennen kommentointiasi, pyysin Turuselta tehoja. Onko siinä jotain, joka ei sinulle aukene? Turunen on joukkueeseen hankittu maalintekijäksi. Hän on pelannut joukkueen 1-2 ketjussa kymmeniä ja kymmeniä otteluita. Otteluita tuli viime kauden runkosarjassa 54 ja niissä tehot 14+13=27 +9. Se merkitsee 0.5 pistettä per ottelu. Ei huonosti.

Playoffeissa tuli sitten totaalinen sukellus, sillä kuudessa pelaamassaan playoff-pelissä syntyi vain 0+1 -1. Esitykset olivat suoraan sanottuna onnettomia. Turunen itse antoi julkisessa kirjoituksessaan Jääkiekkolehdessä viime keväänä ymmärtää, että vaisuus oli pantavissa pitkälti Summasen suosiman pelitavan piikkiin.

Nyt on pelattu kolme ottelua tämän kauden runkosarjaa ja kymmenkunta peliä muita otteluita (sis. harjoitusottelut ja Toronto-pelin). Turunen saa Jortikan johdolla peliaikaa ja roolia kiitettävästi. Silti otteluissa näkee sen, että Turunen vaeltaa aika tavoin yössä. Olen ollut pääosassa harjoitus- ja liigaotteluita paikalla ja voin suoraan sanoa, että näin se asia vaan on. Silti Turusella on mielestäni sellaista potentiaalia, jolla tehdään maaleja ja saadaan tulosta aikaiseksi. Ja ratkaistaan otteluita. Turusella on aineksia nousta yhdeksi liigan parhaista maalintekijöistä.

Avoimella kirjeelläni Tommilla halusin haastaa hänet ne kaivamaan ne esiin. Siinä tuo syy kirjeeseeni. Ja jos Tommi ei niitä piilossa olevia maalintekijän ominaisuuksia kaiva itsestään ulos, menee todellinen lahjakkuus hukkaan. Se ei ole ainakaan hänen itsensä tai Jokereiden etu?

Mitä siihen maalivahtiasiaa tulee, kannattaisiko sekin teksti sinun Oiva lukea ensi aivan rauhassa ja sitten vasta kritisoida? Kirjoitin mm. seuraavaa:

"Mutta kun Helasen otteita pääsi seuraamaan sekä harjoituksissa että otteluissa, niin hänestä jäi ainakin mulle kohtuullisen epävarman torjujan kuva. Tekniikka ei näyttänyt aina olevan kohdallaan ja useissa tilanteissa Helanen pelasi itsensä liian helposti ulos torjuen useammankin kerran selällään rähmäten enemmän tuurilla kuin taidolla. Kun panokset viime kaudella runkosarjassa kovenivat, Helanen otettiin parikin kertaa maaliltaan pois suunnilleen joka toisen laukauksen upotessa sisään - eivätkä kaikki kudit tulleet edes kohti maalia... Viime kauden ja aikaisempien kausien perusteella uskallan sanoa sen, että en enää usko Helasesta koskaan tulevan pelejä, mitaleja ja mestaruuksia voittavaa maalivahtia Jokereille."

"Etukäteen näyttää aika varmalta, että Jokereiden ensimmäisen täydennys tulee maalivahtiosastolle ja jo ennen sarjan alkua. Toivon, että näin ei käy ja Helanen & Häkkinen onnistuvat molemmat erinomaisesti. Mutta jos esimerkiksi Helanen jatkaa samanlaisia otteita kuin Oulussa ja viime kauden lopulla, ei Jokereiden mielestäni kannata myöskään pitkittää tarvittavia ratkaisuja hetkeäkään."


- - -

Eipä noissa ole mitään sellaista, minkä takana ei seisoisi nytkin. Häkkinen on noussut Jokereiden pelaavaksi maalivahdiksi juuri niistä syistä, joita on käsitelty mm. yllä.

Edit: yksi lihavointi.
 
Viimeksi muokattu:

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mautonta

cobol:
Ensinnäkin, tämä on keskustelupalsta. Jotta keskustelua voi syntyä, pitää olla myös mielipiteitä. Toiseksi sanon, että jonkinlaista rajaa sentään! En ole taatusti vaatinut Turuselle potkuja. Jos satuit lukemaan tekstini ennen kommentointiasi, pyysin Turuselta tehoja. Onko siinä jotain, joka ei sinulle aukene?

Mielipiteitä pitää olla. Samoin jonkinlainen työrauha joukkueelle, joka on reilusti uusiutunut, nuorentunut ja ollut yhdessä jäällä alle kaksi kuukautta. En ole missään kohtaa omaa kirjoitusta sanonut sinun vaatineen Turuselle potkuja. Jotain rajaa sentään. Tämän pitemmälle tällä linjalla ei liene syytä mennä.

Minusta on oikein odottaa esim. Tommi Turuselta tehoja nimenomaan hyökkäyspäässä. Yhtä lailla on oikein vaatia pientä rauhoittumista tässä vaiheessa kautta. Edellä on siihen kolme hyvää syytä ja yksi lisää on uusi valmentaja, uusi kiekollisempaan tarkkuuteen pyrkivä pelitapa.

En tiedä onko reilua odottaa sinulta sen kummempaa käytöstä kuin muiltakaan kirjoittajilta, mutta olet varsin selvästi antanut ymmärtää, että olet varsin lähellä Jokereita. Sinun tekeminäsi on tullut palstalle useita haastatteluita Jokeri-leiristä ja olet myös keskustelupalstalla kertonut välillä esim. Virmasen kommentteja toimien välikätenä fanien ja Jokeri-johdon välillä. Oletan, että sinulla oli myös tieto siitä, että Jokerit oli todella lähdössä kauteen näillä maalivahdeilla, millä menemme edelleen. Siksi en pitänyt varsin fiksuna vetona nostaa maalivahtikysymystä kyseisellä tavalla esille ennen ensimmäistäkään liigaottelua. Itse asiassa harjoituspelejäkään ei tainnut olla alla montaa.

cobol:

"Etukäteen näyttää aika varmalta, että Jokereiden ensimmäisen täydennys tulee maalivahtiosastolle ja jo ennen sarjan alkua. "

Sinä peräät oikeutta mielipiteillesi. Se sinulla on ja sitä minä en voi, enkä halua kiistää. Asialla on vastapuoli: myös minulla on oikeus mielipiteeseen. Minun mielipiteeni on se, että tämä joukkue ja joka ainoa sen pelaaja ansaitsee tällä hetkellä täydellisen työrauhan, paineettoman tilan. Tuo edellä lainaamani pätkä, jonka itse toit tähän ketjuun ei minusta edesauta maalivahtien työrauhaa pätkääkään. Eivät liioin kyseisen ketjun myöhemmät kirjoitukset, joista sinä et tietenkään ole vastuussa.

Ihmettelen yhä suuresti, miksi kirjoitit tuon, vaikka suhteidesi vuoksi sinun olisi ehdottomasti pitänyt tietää, että Jokereihin ei tule maalivahteja ennen kuin nykyinen parivaljakko on näyttänyt kykynsä liigaotteluissa. Tämän asian toisti useampaan otteeseen myös Jukka Ropponen.

Kukaan pelaaja ei saa, eikä voi olla immuuni arvostelulle. Tässä vaiheessa kautta on minun mielestäni kuitenkin syytä pitäytyä kovin suurten odotusten lataamiselta. (Enkä tarkoita tässä sitä, että esim. otteluketjussa ei saisi kertoa kuka epäonnistui pelissä. Tuollaista kukaan tuskin ajattelikaan, mutta palstan nykyisessä keskustelussa on syytä olla ylivarovainen.) Se on minun mielipiteeni. Itse en aio vaatia keneltäkään mitään tai haukkua ketään vielä moniin, moniin kierroksiin. Olen iloinen joka onnistumisesta, jonka joukkue ja sen pelaajat saavuttavat. Toisaalta olen valmis antamaan joukkueelle ja jokaiselle sen pelaajalle yhtälaisen mahdollisuuden epäonnistua. Siitä helvetin epäonnistumisen pelosta juonsi juurensa pitkälti viime kauden ylivarovaisuus. Tiedät sen varsin hyvin pelaajien kanssa keskustelleena.

Loppukommenttina voisin todeta: väittelymme tai keskustelumme (mikä tämä sitten onkin) keskeinen ongelma ja vastakkainasettelu on minun mielestäni sinun oikeuteesi julkaista mielipiteesi ja minun mielipiteeni antaa joukkueelle ja sen jokaiselle pelaajalle paineeton alku kauteen. Kummallakin on oikeus mielipiteeseensä. Minä en sinua yritä vaientaa: jos koet yhä jatkossa tarpeelliseksi avata vastaavia ketjuja, tee toki se.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Rauha vaan, Oiva. Samaa mieltä ollaan asiasta, mutta lähestymme sitä eri näkökulmista. Minä kun näin Helasen otteita harkkamatseissa ja Jokereissa yleensäkin viime kausina, niin uskalsin tuon näkemykseni kirjoittaa. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että olisin oikeassa. Ja kuten kirjoitin aivan selvästi ensimmäiseen viestiin ko. asiaa koskien, toivon todellakin olevani väärässä. Mutta vaikeista asioistakin pitää uskaltaa kirjoittaa ja olla eri mieltä. Itse kunnioitan mielipidettäsi ja olet yksi niistä, joiden kirjoituksia on aina ilo lukea.

Sen verran kommentoisin omaa asemaani taas kerran, että kuten ennenkin olen useamman kerran kirjoittanut, mulla ei ole mitään tekemistä Jokereiden kanssa enkä edusta millään tavalla heidän kantaansa tai jonkin muun tahon kantaa heidän suuntaansa. Olen aina maksanut kaikki omat lippuni ja muut kuluni ja hankkinut kausarini normaalin vaihtomyynnin kautta. Olen siis aivan tavallinen maksava asiakas, jolla on juuri sen vuoksi oikeus sanoa tuotteesta oma kantansa. Jokerit on kuitenkin ikuisesti seura, pelasi siellä kuka tahansa tai johti sitä kuka tahansa.

Sen myönnän, että Helasta kohtaan en ole ollut kovin kannustava. En siihen pysty siitä yksinkertaisesta syystä, että näkemäni perusteella hän ei ole ainakaan tällä hetkellä sitä tasoa oleva maalivahti, jota Jokerit tarvitsee. Tiedä sitten olenko oikeassa, mutta Häkkistä on myös joukkueenjohto toistaiseksi peluuttanut.

Turusen osalta uskon, että hän itse ymmärsi humoristisen kirjoitukseni kannustavaksi, ei suinkaan tuomitsevaksi. Kuten kirjoitin, kyse ei ole siitä, etteikö Turusen taidot riittäisi. Ne riittävät kyllä. Mutta ne pitäisi saada esiin nyt myös liigaotteluissa ja myöhemmmin play offeissa.

No niin. Täytyypä lähteä kannustamaan Jokerit voittoon Hämeenlinnassa.

Edit:

PS. Ei näistä kirjoituksista mitään ihmeitä paineita pelaajat ota. Osa ei ota vaikka lukisikin, osa ei edes luekaan. Fiksuimmat pelaajat (ja valmentajat) osaavat kuitata ne huumorilla ja työhön kuuluvana lisänä. Ja jos paineensieto olisi sitä luokkaa, että jokin keskustelupalstan kirjoitus häiritsee pelaajan suorituksia, suosittelisin sellaiselle pelaajalle suoraan sitä, että menisi vaikka kukkakauppaan myyjäksi. Näkisitpä Oiva sen, mitä suuressa maailmassa pelaajista, valmentajista ja joukkueen omistajista kirjoitetaan aivan myytävissä julkaisuissa -:)
 
Viimeksi muokattu:

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
T.T. Boyn ketjut

Mikä olisi mielestänne ideaalisin ketjukoostumus, jossa Mr. Turunen olisi omiaan? Mielestäni Pakaslahti ei ole oikea sentteri Turuselle. Mieshän osaa sekä maalin- että pelinteon ja on itsekin pelannut hyvillä tehoilla sentterinä mm. Pelicansin tehovuonnaan. Siis Turunen.

Olisiko Turunen-Filppula paha akseli? Siis ei pahan akseli.

Myös Laine-Turunen voisi olla kokeilemisen arvoinen, Metroa ja Jantusta kun ei mielestäni kannata erottaa. No siinäpä se:

Turunen-Metro-Jarna, tosin Piotrkowin-Kiteen vasara on pelannut erinomaisesti ykkösessä, eikä tuota nykyistä koostumusta tule ainakaan vielä rikkoa.

Ei ole helppoa Jorella.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
III Johtopäätöksiä Hämeenlinnasta

Ottelun aikana mulle selviää lopullisesti, että Jokereilla on kasassa loistava(hko) ykkösketju Valtonen-Metro-Jantunen, mutta ei kakkosta lainkaan. Pakaslahden ketjua ei saa luotua hyviä paikkoja. Senpä takia ketjun pistsaldo on mitä on. Sam päteen Filppulan ketjuun, jonka parasta antia oli Pesosen taklaus (loistava pommi!), mutta ei hyviä maalipaikkoja. Edelleen, sama pätee Mäen ketjuun. Ykkönen siis on, kakkosta ei, kolmonen no jaa ja sitten on nelosketjuja.

Pakeista Tukio missasi taas ylivoimassa viivalla ja siitä meinasi Kerho rokottaa omassa päässä. Latvalaa on mielstäni kentällä nähnyt, vaikka kyllä hän siellä oli. Kiekollisia siis vain Järventie eikä hänelläkään mikään hyvä päivä.

Häkkinen on Jokereiden ykkönen. Aivan loistavaa peliä muuten, paitsi 3-1 meni hanskakäden puolelta yläkulmaan ehkä liian helposti. Asiaa saattoi auttaa se, että siihen asti Häkkinen oli seisoskellut kylmissään.

Ketjuille on siis kenties pakko tehdä jotain. Muussa tapauksessa Jokereiden VMJ-ketju on liian helppo ottaa pelista pois ainakin vieraissa ja kun muut ketjut eivät pysty luomaan todellisia maalipaikkoja tai pitämään kiekkoa hallussaan syvällä vastustajan aluella, jotain muutoksia saattaa olla edessä.

Samaa mieltä P61 kanssa siitä, että Turunen-Paka-Vertsi ei todellakaan toimi. Ongelma on siinä, että muutkaan ketjut tuota ykköstä mukaan laskematta eivät toimi niin hyvin, että tulosta tulisi. Ja se kai on ainakin 2-ketjun tehtävä?

Ehkä voisi kokeilla Turunen-Filppula-Koiviisto kakkosena tai Turunen-Mäki-Koivisto. Mäki on kuitenkin hyvä ja hyökkäävä sentteri (tai osaa sentterinä pelata) ja sama pätee Filppulaan. Itse nostaisin Mäen tai Filppulan kakkoseen ja antaisin Turusen yrittää siinä. Kolmas vaihtoehto olisi tietysti kokeilla Turusta sentterinä.

Jotain on kuitenkin syytä tehdä, jotta Turunen+Vertsi saisivat putken auki. On vaan väärin, että tämän palkkaluokan ja prime-peliajan kaverit ovat neljän pelatun ottelun jälkeen saaneet yhteensä kaksi pisettä (molemmat syöttäneet yhden maalin).

Se tästä. Lähden vapaalle -:)
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ah Tommi, vielä ei ole myöhäistä

Tommi Turunen. Olisiko aika hankkia itseluottamusta ja aloittaa pelaamaan. Älä pelkää, kyllä niitä "kämmejä" sattuu paremmissakin piireissä. Muistatko Tommy Salon maukkaat imutukset edellisissä olympialaisissa tai viime kauden MM-kotikisoissa? Jos tuntuu paineita olevan liikaa, mikäli maila tärisee, ota yhteyttä Tommyyn. Häneltä saat varmasti vinkkejä siitä, miten jatkaa eteenpäin munausten jälkeen. Ei ole helppoa, kun tuntee olevansa ulkopuolinen. Tämän tietää tommykin, onhan hän vain puoliksi ruotsalainen tappion tullen. Kyllä se siitä Tommi, puhumalla siitä selviää. (kunhan et puhu liikoja jortsulle, jortsu ei välttämättä aina ihan ymmärrä näitä tunnepuolia)
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Viestin lähetti cobol Se tästä. Lähden vapaalle -:)

Toivottavasti vapaat maistu!

Tosiaan, Mäki vois olla se ketjukaveri T.T. Boylle.

T.T.-Mäki-Laine olisikos mitään, Jortsu? Tai Pesonen? Ehkä Pesonen-T.T.-Laine?!

Veikkaan, että jo seuraavassa pelissä Jokereilla on uusi kakkos-, kolmos- ja nelosketju.

Myös Sjöba Sjögren olisi hyökkäävän ketjun mies. Mutta ilmeisesti kondis ei riitä. Vielä.

Edit:Sjöba-kappale.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Pitää toivoa, että Mäki ja Filppula todella pääsevät kokeilemaan 2-sentterinä. Turusen kanssa tai ilman.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Peace

Viestin lähetti cobol
Rauha vaan, Oiva.

Totta kai.

Paljon on puhuttu siitä, että Pakaslahden ketju ei ole oikein tomivan oloinen kokonaisuus. Varmasti yksi syy voipi olla se, että Pakaslahti ja Turunen ovat kuitenkin aika verkkaisia kavereita. Ehkä toinen heistä voisi pelata kolmosessa. Näin vain mutulla ajateltuna se saattaisi tuoda ketjuihin lisää liikettä. Ehkä.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Hyvä Tommi Turunen 1+1! Loistavaa Timo Vertala 1+2!

Edit:

Ikijokerin pistekorjaus hyväksytty.
 
Viimeksi muokattu:

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Valoa tunnelissa

Hieno peli eilen Turuselta ja Vertalalta. Ei vielä välttämättä mikään loistomatsi, mutta pistepussin ja maalitilin aukeaminen varmasti helpottaa molempien tilannetta jatkossa. Hyvältä tuntuu sekä Dogin että Vertsin puolesta.

Mielenkiintoinen tuuletus muuten eilen Turuselta. Yläkatsomoon vaikutti siltä, että Dogi karisteli olkapäiltään gorillan kokoista apinaa... Toivottavasti irtosi.

Ps. Jos nämä yksittäisten pelaajien peli-esityksiin keskittyvät ketjut toimivat näin hyvin, lienee syytä jatkossa avata kaikille pelaajille oma ketju... Katsellaan nyt kuitenkin vielä jonkin aikaa.
 

Otakar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Re: Valoa tunnelissa

Viestin lähetti bozik
Mielenkiintoinen tuuletus muuten eilen Turuselta. Yläkatsomoon vaikutti siltä, että Dogi karisteli olkapäiltään gorillan kokoista apinaa... Toivottavasti irtosi.

Kyllä, itsekin kiinnitin huomiota juuri tuohon Dogin tuuletukseen. Ei tuulettanut maaliaan millään virkamiesmäisellä käden nostolla, vaan näytti tunteensa todella selvästi! Jokohan se reilun vuoden verran olalla roikkunut gorilla vihdoin putosi?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tänään sitten näemme Jyväskylässä jatkoa kun Jokereiden ykkönen Turunen-Pakaslahti-Vertala, Tukio-Latvala pistää menoksi.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Joo, toivotaan, ettei Tepsi-pelin hurmos ole hetkellistä.

Tepsi oli kyllä ajoittain käsittämättömän huono.

Päädyssä istuin ja näin mainiosti syöttölinjan, joka syntyi Jarnalle, kun tämä polkaisi maalintekoon. Koko Tepsin viisikko seisoi keskialueella ja Jarna näki tämän. Pieni sivuttaisliike ja Tukio (oliko?) napsautti loistavan avauksen lapaan.

Jarnalle täytyy kyllä antaa krediittiä loistavasta asenteesta. Pieninkin maalisauma muuttuu loistavaksi tilanteeksi miehen ollessa kiekossa.

Sorry pieni off-topiccaaminen. :)
 

john

Jäsen
Suosikkijoukkue
jokerit
Hieno niitti turuselta ja kohteena rakas j.korpisalo.Ai-jai todella maukas,siinä korppari keräili sanan mukaisesti kamoja ja paineli saman tien vaihtoon.Bisset tästä niitistä tommille pikkujouluissa. Carambaa..
 

bsb

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers& WHUFC
VIII-III--AAAA DOLOROOOSAAAA!!!!!!!!!!!
Olisiko vapahtajamme Jortikka viimeinkin antanut vaadittavan sysäyksen,jolla "dogi" Turunen roudaa "bäginsä" ulos Jokereista.Egoni on nimittäin liian suuri samaan ,vaikkakin puolityhjään ,halliin kuin Mr Turunen.Kertokaa minulle kun kyseinen herra ei ole enää aloituskokoonpanossa ja saavun Ilmalaan.
Onko Tommi Turunen muuten sukua Mika Niemiselle?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös