FourForty kirjoitti:
Lasken valehteluksi sen, että lähti joukkueesta vedoten henkilökohtaisiin syihin ja pahaan oloon, mutta tiedotustilaisuudessa paljasti lähdön syyksi isommat sopimustarjoukset muualta. Se voi tietysti jonkun mielestä olla henkilökohtainen syy, mutta itse ainakin odotin jotain muuta ensimmäisen lausunnon perusteella.
Monta mieltä voi tietysti olla tästä:
Keskisuomalaisen haastattelu Kovasen lähdettyä: "Kovanen, 31, oli perjantai-iltana haluton erittelemään tarkemmin kaikkia päätökseen johtaneita syitä. Hän kertoi kuitenkin kokeneensa, ettei ole omasta mielestään pystynyt antamaan joukkueelle sitä panosta, mikä hänen kuuluisi kapteenina ja pelaajana antaa.
– Syyt eivät silti liity pelkästään jääkiekkoon, vaan myös normaalin ihmisen elämään liittyviin asioihin. Mitä ne ovat, sitä en halua tarkentaa. Tahdon olla lojaali paitsi koko joukkuetta myös kaikkia asiaan liittyviä osapuolia kohtaan, Kovanen sanoi hiljaa."
Tiedotustilaisuuden referaatti: "Kovanen ei tuonut julki varsinaisia uusia syitä haluunsa purkaa sopimus. Hän myös korosti, että halu pelata jääkiekkoa Sveitsissä ei ollut ainoastaan jääkiekkounelma.
– Se oli koko elämääni koskettava unelma. Minä ja puolisoni pidämme maasta yli kaiken, meillä on siellä paljon ystäviä ja käymme siellä usein. Ja tosiasia on, että minulla ei ole kiekkoilijan uraa jäljellä enää kovin montaa vuotta, Kovanen sanoi."
Minun käsittääkseni nuo ovat aika lailla linjassa.