Tommi Hannus, mitä jäi käteen?

  • 4 489
  • 7

Jöysmä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja D-Team
Nyt kun Tommi Hannus siirtyi TPS:ään, niin jäi jotenkin sellainen maku, että JYP kuntoutti miehen ja TPS alkaa kerämään nyt hedelmiä. Hannus tuskin lienee ihan halpa mies ja oli kuitenkin rampana paljon JYP ajasta. Onkohan JYPillä ollut hyvät vakuutukset tätä varten vai olikohan Hannus virhesijoitus? Miehestä ei mielestäni saatu kyllä paljoa irti, toki Dufvan peluutus vaikutti tähän roimasti.

BTW: Filppula ja Hannus lienee TPS paidassa aika vaaralliset, jos/kun saavat peliaikaa hyvin. Jäivät molemmat vähän ykkösketjun varjoon tällä kaudella.
 
Viimeksi muokattu:

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt kun Tommi Hannus siirtyi TPS:ään, niin jäi jotenkin sellainen maku, että JYP kuntoutti miehen ja TPS alkaa kerämään nyt hedelmiä.

Tätä olen itsekin mielessäni miettinyt. Minulle jäi sellainen maku suuhun, että Hannus jäi yhden kauden JYPille velkaa. Mutta toinen asia on tietenkin se, että Hannus ei oikein sopinut Dufvan pelitapaan. Enkä usko, että Dufva edes oli Hannuksen jatkon kannalla.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Olen sitä mieltä, että turha tänne jäädä roikkumaan kun ei vastuuta tullut. Sama filppulan kohdalla. Ensi vuonna iskevät Tepsissä hienot pisteet. Dufva itki ettei sovi pelitapaan, mutta en ymmärrä mihin pelitapaan ei sovi 20 maali kaudessa paukuttava hyökkääjä. Todella katkera olen Hannuksen kohtelusta.
 

McWerkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Dufva itki ettei sovi pelitapaan, mutta en ymmärrä mihin pelitapaan ei sovi 20 maali kaudessa paukuttava hyökkääjä. Todella katkera olen Hannuksen kohtelusta.
En kyllä muista tuollaista mainintaa missään vaiheessa lukeneeni, Aho sen sijaan varsin suoraan kertoi eräässä peliennakossa, että asennepuolessa on huomattavasti parannettavaa, mikä enimmäkseen oli syynä Hannuksen penkityksiin.

Hieno pelaajahan Hannus kaikinpuolin on, mutta viestit monelta suunnalta (mm. Lukosta ja JYP-valmennuksen taholta) vihjaisivat, ettei Tommi välttämättä ole niitä helpoimpia tyyppejä pukukopissa.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
En kyllä muista tuollaista mainintaa missään vaiheessa lukeneeni, Aho sen sijaan varsin suoraan kertoi eräässä peliennakossa, että asennepuolessa on huomattavasti parannettavaa, mikä enimmäkseen oli syynä Hannuksen penkityksiin.

Risto kommentoi jotenkin tähän suuntaan että "pojat vasta loppukaudesta oppivat miten tässä joukkueessa pelataan".
 

Läski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Dufva itki ettei sovi pelitapaan, mutta en ymmärrä mihin pelitapaan ei sovi 20 maali kaudessa paukuttava hyökkääjä. Todella katkera olen Hannuksen kohtelusta.

Jos tuolla pakki/veskarimateriaalilla päästää liigassa toiseksi vähiten maaleja, niin minua ei katkeroita pätkääkään, jos se vaatii Dufvalta jonkun taiteilijasielun hetkittäistä penkittämistä. Tiivis viisikkopuolustus, johon kaikki sitoutuvat kun ei tule tyhjästä.

Ja kyllähän sitä Hannuskin pääsi mm. kakkosylivoimaa pelaamaan enemmän kuin kerran, ykkösyyveehen ei noilla näytöillä sitten ollutkaan asiaa.

Ja ennenkuin puhutaan "20 maali kaudessa paukuttava hyökkääjästä", niin olisi tietysti hyvä jos pelaaja olisi joskus tehnyt 20 maalia kaudessa. Edes kerran. Jatkoajan tilastot menvät kauteen 1996-97. Ei ole onnistunut edes junnuissa.

Mutta onnea matkaan, jospa se 20 maalia vaikka menisi rikki. Kyllähän Hannus on ihan potentiaalinen maalintekijätyyppi, ei siinä mitään.
 
Viimeksi muokattu:

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt kun Tommi Hannus siirtyi TPS:ään, niin jäi jotenkin sellainen maku, että JYP kuntoutti miehen ja TPS alkaa kerämään nyt hedelmiä. Hannus tuskin lienee ihan halpa mies ja oli kuitenkin rampana paljon JYP ajasta.

Mitään takeita ei kai ole siitä, että Hannus pysyy ehjänä ensi kaudella, joten en puhuisi vielä hedelmien keräämisestä. Vai ovatko selkävammat nyt täysin historiaa eikä niillä ole riskiä uusiutua?

Eniten harmittaa Hannuksen loukkaantuminen playoffeissa, koska olisi ollut mielenkiintoista nähdä, olisiko hänen panoksensa auttanut JYPiä lähemmäs jatkopaikkaa. Ei kuitenkaan ole mikään älytön menetys, jos korvaajaksi on tulossa Virpiön ja Tuppuraisen kaltaisia nimiä.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
En minäkään itke Hannuksen tahi Filppulan perään. Jos pelaajat eivät mahdu valmentajan kuvioihin, niin turha heitä on roikottaa ilmapiiriä synkistämässä. Varmasti kaikki pelaajat saivat mahdollisuuden muuttaa asennettaan dufvamaiseksi - tuskin Tuomas Vänttinen olisi saanut niin suurta roolia joukkueessa, jos ei olisi ymmärtänyt, että hänen tulee jatkossa pelata valmentajan haluamalla tavalla osoitetussa roolissa.

Onnea molemmille Turkuun. Näin se maailma on pyörähtänyt kymmeneen vuoteen päälaelleen, kun JYP-pelaajan pitää hakea uutta nostetta uralleen Aurajoen rannoilta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös