Tobias Winberg – the next one?

  • 30 491
  • 184

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Epäilemättä ensi kaudelle saadaan kasaan kilpailukykyinen hyökkäys mutta mitenhän mahtaa käydä puolustuksen kanssa? Salmelainen sen enempää kuin Nybondaskin ei ole pätevää puolustusta osannut kasata koskaan. Ja nuoret pakit, juuri breikin kynnyksellä sössitään maakuntiin. Noh, annetaan mahdollisuus. Kuten on annettu niin monena edellisenäkin vuotena. Vimperille varmasti hyvä ratkaisu.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Harmillisesti on nyt parinkin puolustajan kohdalla me ensin maksettu ne kasvarahat: Kaski, Winberg, Teppo ja Karjalainen ja nyt sitten kukoistanevat muualla. Se tuleeko Karjalaisesta ja Winbergista vakaa 6-7 liigaan kuten Teposta vai sellainen "tuleva EHT-mies", kuten Kaskesta, jää nähtäväksi.

Winberg omaa hyvän potentiaalin ja toivon miehelle kaikkea onnea Jyväskylään! Toivottavasti palaa valmiimpana pelaajana takaisin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kotkansalo on paljon kovempi prospekti kuin Winberg. Kotkansalo on kolmannen kierroksen alkupään varaus siinä missä Winbergiä ei ole edes varattu. Ei tämä sitä meinaa etteikö Winberg voisi ajaa edelle ja pelata parempaa uraa, mutta kovempi prospekti Kotkansalo on ollut scouttien ja asiantuntijoiden mielestä. Itseä ei haittaa Winbergin lähteminen, ei mielestäni esittänyt mitään kummoista. Veikkaan tekevän ihan ok Liiga-uran, mutta siinä se. Kotkansalosta ei voi tietää mitä tulee. Kaikki flopin ja hyvän luokan pakin väliltä on mahdollista.
 
J

Just-Ice-Hockey

Onnea ja menestystä Tobbelle Jyväskylään. Hyvä pakki, ja itse olisin mielelläni nähnyt tässä Ahosen paikon. Toisaalta Winberg ei myöskään ole sen tason pelaaja, että kovasti jäisin hänen peräänsä itkemään. Ei IFK tähän siirtoon kaadu millään tavalla.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Onnea ja menestystä Tobbelle Jyväskylään. Hyvä pakki, ja itse olisin mielelläni nähnyt tässä Ahosen paikon. Toisaalta Winberg ei myöskään ole sen tason pelaaja, että kovasti jäisin hänen peräänsä itkemään. Ei IFK tähän siirtoon kaadu millään tavalla.
Ei kaadu ei kunhan ei sitten tuoda samantason kavereita maakunnista tai ulkomailta tilalle. Aina sitä mielummin omia kasvatteja katselee kun junantuomia.
 
J

Just-Ice-Hockey

Ei kaadu ei kunhan ei sitten tuoda samantason kavereita maakunnista tai ulkomailta tilalle. Aina sitä mielummin omia kasvatteja katselee kun junantuomia.

Tietyissä rooleissa joo katsoo mielummin omia kasvatteja kuin junantuomia. Ja siis oman junnun kasvutarina jengin kärkijätkäksi ja siitä isompiin kuvioihin on ehkä hienointa mitä yksittäinen pelaaja voi jääkiekkoilijana tarjota. Mutta sen verran maallistunut olen jääkiekon osalta(kin), että mulle on ihan se ja sama minkä jengin kasvatti meidän kolmospakkiparissa kurvailee.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan ei mennyt Winberg-Teräväinen -kaksikon IFK-taival, niin kuin keväällä 2020 oli meikäläisellä toiveissa.

Tietynlainen uusiutuminen IFK:n "junnuosasolla" edessä – parin viime kauden satsista ei pidemmän aikavälin runkopelaajia ole saatu ehkä loukkaantumisten runtelemaa Jääskää lukuun ottamatta. Viime kaudella junnut oli syksyn alun jälkeen pitkälti poissa kuvioista, mutta toivottavasti ensi kaudella näyttöpaikkoja siunaantuu ja joku käyttää ne hyväksi.

Winbergille tsemppiä J-kylään – potentiaalia löytyy.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kotkansalo on paljon kovempi prospekti kuin Winberg. Kotkansalo on kolmannen kierroksen alkupään varaus siinä missä Winbergiä ei ole edes varattu. Ei tämä sitä meinaa etteikö Winberg voisi ajaa edelle ja pelata parempaa uraa, mutta kovempi prospekti Kotkansalo on ollut scouttien ja asiantuntijoiden mielestä. Itseä ei haittaa Winbergin lähteminen, ei mielestäni esittänyt mitään kummoista. Veikkaan tekevän ihan ok Liiga-uran, mutta siinä se. Kotkansalosta ei voi tietää mitä tulee. Kaikki flopin ja hyvän luokan pakin väliltä on mahdollista.

Tämä on sinänsä ihan mielenkiintoinen kommentti, että siinä saattaa olla vissi perä, miten seura on asiaa ajatellut. Itse taas ajattelen ensisijaisesti niin, että haluaisin omista junnuista tuleva VL-pelaajia ja sitten, jos kehitys kehittyy, he ottavat seuraavia steppejä ja nykyään ovia voi avautua myös myöhemmällä iällä, jopa ihan NHL:ään asti.

On ihan totta, että Kotkansalo on ollut kovempi prospekti. Mutta luotan myös omiin silmiini ja väitän, että NHL-varauksestaan huolimatta Kotkansalo pelasi oikeasti pelillisesti huonomman kauden kuin Tobias Winberg. Huolimatta siitä, että Kotkis valittiin EHT:lle.

Kaski pelasi meillä 1,5 kautta, eikä HIFK todellakaan maksanut mitään oppirahoja. Sai hyvän pelaajan halvalla. Miihkali Teposta taas olisi pitänyt ymmärtää päästää irti jo aiemmin.

Kyllä mulle omat HIFK-junnut ovat lähtökohtaisesti tärkeämpiä kuin ulkopuoliset hankinnat, jollei ulkopuolelta tule sellaista nuorta, josta kasvattajakorvaukset ovat ns. pomminvarmoja ja joille HIFK on viimeinen steppi ja kasvun paikka Liigassa ennen kirkkaita NHL-valoja. Olisin itse halunnut Winbergin pitää, koska todennäköisesti hän ottaa taas seuraavilla kausilla steppejä eteenpäin ja hänestä olisi voinut olla iloa HIFK:lle pidemmäksikin aikaa, mutta tietenkin sillä ehdolla, että hänelle olisi peliaikaa sitten myös oikeasti annettu.

Kaikkea hyvää Winbergille jatkoon. Parasta hänen urakehitykselleen on se, että hän pääsee pelaamaan mahdollisimman paljon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös