Mä taas luulen erittäin vahvasti, että IFK haluaa menestyä. Isosti ja pitkään. Seura on ollut huipulla, mutta tullut kolisten alas, mikä on tavanomaista huipulla olleille. Niin on käynyt Liigassa aika monelle. Ilves on hallinnut kotimaista lätkää aikoinaan suvereenisti, mutta kun liekki hiipui, alakulo oli pitkä ja syvä. Yritettiin kaikkea, mutta vasta pohjille nöyrtyminen opetti oeellisen, pitkä ja rehellinen työ on ainut oikea tie. Turkulaiset voitti vaikka ja mitä, mutta sen jälkeen pelkää paskaa. Nyt yritetään paluuta vanhaan loistoon sugardaddy-rahoituksella. Arvaas, miten luulen käyvän? Kärpät lopetti edellisen dynastiansa konkurssiin, mutta nousi Suomi-sarjan kautta uudelleen huipulle. Nyt näyttää taas huolestuttavalta. Tappara kynsi aikoinaan samoissa putoamistaistoissa Kärppien kanssa. Lukko taisi voittaa 60-luvulla jonkun mestaruuden, mutta sitte tuli lunta tupaan kunnola, ja seura pysyi pystyssä hädin tuskin. Taustalta löytyi fiksuja ihmisiä, jotka tekivät pitkän tähtäimen planin, joka tuottaa nyt hedelmää. 40 vuotta siihen meni. Jokerit. Aikansa menestyjä, huipulta alas, ja hevonvittuun. IFK on noihin verrattuna ollut uskomattoman vakaa menestyjä, vaikka mestaruuksia ei ole tullutkaan.
Mulla ei ole mitään menetymistä vastaan. Suon mestaruuden joukueelle erittäin mielelläni, mutta sen aika ei ole viellä. Seurassa on vasta 10 vuotta tehty oikeasti töitä sellaisiin pohjiin, joilta menestystä voi odottaa. Työ on yksinkertaisesti kesken. Pärjääminen Liigassa on todella kovan työn takana. Sekään ei vielä takaa mitään, vaan kaikkien pienimpienkin osasten on osuttava yksiin mestaruutta varten, ja siinä tuurillakin on osansa.
Joku voi olla sitä mieltä, että mestaruus voitetaan helposti, kun joukkue kasataan oikein sarjan parhaasta maalivahdista, keskus- ja laitahyökkääjästä, pakista tai parista. Tuota on moni seura kokeillut, ja vituiksi on mennyt. Mutta olisihan se mukavaa viihdettä kokeilla, onnistuisiko IFK. Siispä halukkaat kättä taskuun ja kolehti liikkeelle. Pelaajabudjetti tuplaksi ja shoppailemaan. Mä pysyttelen taka-alalla siitä typeryydestä.