Tobias Salmelainen IFK:n urheilujohtajana

  • 1 337 581
  • 7 866

Oliko valinta sopiva?

  • Kyllä

    Ääniä: 115 44,4%
  • Ei

    Ääniä: 37 14,3%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 107 41,3%

  • Äänestäjiä
    259
  • Poll closed .

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Ei niitä tarvitse paljon etsiä kun sinä niitä täällä paukutat, kunnes sitten taas osoittautuu, ettei ne olleetkaan mitään faktoja vaan pelkkää mutua.

Mä en edelleen näe mitään, mikä tukisi Nordgrenin liittyvän millään tavalla Lession saapumiseen tai lähtemiseen. Itseasiassa ainoat lausunnot viittaavat siihen, että Atu ja Tobias rupesi kirjoittelemaan, kun Lessio välillä iskikin kiekon maaliin vielä yhden ränniin vyöryttämisen sijaan. Salmelaisen lausunnot sopimuksen purun yhteydessä tukevat tätä.

Kyllä ajankohta sopii juurikin siihen Nordgrenin loukkaantumiseen ja niihin huhuihin jossa epäiltiin Nordgrenin kauden olevan ohi. Tätä on käsitelty jo Lession omassa ketjussa.

Sinä taas tartut neutraaliin tiedotteeseen millä ei välttämättä ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.

Sinun faktoissa roikkuminen alkaa olemaan hupaisaa. Tännehän kaikki mikä kirjoitetaan on faktaa? Minä ainakin kirjoitan vaan miten itse näen asian. Se on minulle riittävä fakta. Sinunhan pitäisi silloin kiistää faktalla minun mutu jos niitä täällä peräänkuulutat?
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Turha sinun on yrittää asettua tässä mitenkään toisen yläpuolelle. Kyllä minä olen tietoinen Salmelaisen tekemisistä ja tekemättä jättämisistä IFK:n urheilujohtajana. Ihan yhtälailla kuin olen tietoinen Nyban toimista IFK:n urheilujohtajana.

Ensinnäkin täytyy muistaa, että Salmelainen jätti jo viime kaudella sen ratkaisevan palan hankkimatta. Pari liikettä onnistui tekemään, joiden seurauksena meillä on tämän kauden ikivemppa ja miinuskuningas ja kauppakumppanilla EHT-tason hyökkääjä. No joo, ehkä tuo ei ole reilu tapa tarkastella vaihtokauppaa Jukurien kanssa, sillä Partanen ei ollu puhkeamassa kukkaan meillä.

Tälle kaudelle lähdettäessä tehtiin muutamia täysin päättömiä jatkosopimuksia (O’Connor, Nypsi ja Åsten(?)) ja jätettiin joukkue pahasti keskeneräiseksi. Harvoin rajusti kesken kauden uudistunut, ainakaan avainroolissa osalta uudistunut, joukkue voittaa nakkikattilaa. Lisäksi reagointi ilmeisiin ongelmakohtiin on ollut tuskaisen hidasta tämän kauden aikana. Maalivahtitilannetta ei ole vieläkään korjattu mitenkään. Meillä on perkele torjuntaprosenttilla mitattuna liigan paskimmat veskat. Engreniin löytyy jo hieman luottoa, mutta mitäs sitten jos herralle käy jotain. Ruusullako me lähdetään muita kaatamaan? Kaiken kruunaa täysin käsittämättömät ja vain subjektiivisesti järkiperusteisiksi perusteltavissa olevat pelaajasiirrot (Lessio, Koules ja Koivisto).

Aika helvetin päättömältä tuo toiminta minust vaikuttaa. Sitä ei muutama hyvä hätähankinta tai yhteistyöseura siirtäminen Joensuuhun korjaa. Nybakin osasi jättää jengin vajaaksi kauteen lähdettäessä, Nybakin osasi hankkia pelaajia kesken kauden, jopa hyviä sellaisia ja Nybakin osasi allekirjoittaa yhteistyöseurasopimuksen. Siinä sitä kokonaisuutta.
Jep. Onhan tässä tosiaankn huomioitava se, että eivät nyt tehdyt hankinnat ole lainkaan sellaisia, että niiden varaan olisi voinut edes aiemmin laskea, ja on ikäänkuin "tuuria" että nämä syliin putosivat. Kyllähän puusilmäisemmällekin UTJ:lle on pitänyt olla jo pitkään selvä, ettei joukkue kovin balanssisa ollut, eikä varsinkaan valmis kauden alkaessa.
Sen paskan kaataminen näennäsesti (oikeastaan ihan julkisesti ja hyvinkin selvästi) joukkueen niskaan (ei tehdä hankintoja ennenkuin alkavat pelaamaan) on ihan silkkaa tuubaa, ja kyse on vain ollut keskittymisestä iänkaikkiseen jumppaamiseen, joka olisi varmaan jatkunut edelleen -kauden loppuun asti- ilman nyt hankittujen herrojen kohdalla tapahtunutta äkillistä vapautumista. Eli en nyt todellakaan anna tästä mitään synninpäästöä Tobiakselle paskasti tehdystä duunista, ja varsinkaan osta jotakin hassua ajatusta siitä, että tämä oli jotenkin "suunniteltu". Nyt kävi jätkällä tsägä, ja nähdään kohta miten se tsägä realisoituu. Hankinnat ovat jees, mutta ei nilläkään välttämättä kuuhun asti mennä, ja koska ovat vain hätäapua paskaan duuniin, niin ei niiden varaan voida myöskään jatkumoa laskea. Nybarilta näyttä ja haisee, ja voisi luulla että on Nybari. On siis turha tulla kauden jälkeen esittämään sellaista "just näin mää tän suunnittelin" höttöä, jos vaikka kausi nyt mestaruuteen sattuisikin päätymään. Munkki on munkki ja sillä hyvä.

Ensi kausi on hyvin ratkaiseva herran kohdalla sen suhteen, että onko oikeasti tekijämies vai lähinnä tyhjänpulputtaja, kuten tällä kaudella näytöt ovat antaneet ymmärtää (ei saa siis vapautusta näilä onnenkantamoisilla). Mitään järjellistä suunnitelmallisuutta tuosta joukkueen kasaamisesta on ihan turha etsiä, ja ensimmäisen kauden näyttää pelastavan vain tosiaankin se hitonmoinen munkki- eikä siitäkään vielä toki ole takuita, mutta voisi kuvitella että se kuitenkin on nyt resursseiltaan lähempänä kuin aiemmin tällä kaudella. Pointsit siis kuitenkin siitä, että oli aktiivisena kun paikka tuli. Muuten ei mikään ainakaan tässä kohtaa näytä entisestä muuttuneen juurikaan.

Jos kuitenkin ensi kauden joukkue on valmiina keväällä, niin sitten laetaan katsomaan uusin silmin. Tekopyhäksi uhritujaksi mallia Nuha Pipilä (nimi muutettu) on kuitenkin Tobiaksen ihan turhaa alkaa tässä asiassa. Munkki kävi ja kiva että oli hereillä. Nyt on kuitenkin kokolailla parempi mahis tämän kauden tuloksen suhteen kuin vielä viikko sitten.
 
Viimeksi muokattu:
J

Just-Ice-Hockey

Kyllä ajankohta sopii juurikin siihen Nordgrenin loukkaantumiseen ja niihin huhuihin jossa epäiltiin Nordgrenin kauden olevan ohi. Tätä on käsitelty jo Lession omassa ketjussa.

Sinä taas tartut neutraaliin tiedotteeseen millä ei välttämättä ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.

Sinun faktoissa roikkuminen alkaa olemaan hupaisaa. Tännehän kaikki mikä kirjoitetaan on faktaa? Minä ainakin kirjoitan vaan miten itse näen asian. Se on minulle riittävä fakta. Sinunhan pitäisi silloin kiistää faktalla minun mutu jos niitä täällä peräänkuulutat?

Salminen lienee siis Nykoppin paikkaaja. Ajankohdat sopii vaan niin hyvin yhteen.

Sinänsä hassua, että sinä tässä kohtaa tyrmäät tuon tiedotteen, kun viime kauden budjetin kohdalla Valtasen lausunto osoittaa totuuden aukottomasti. Vähän vaikuttaa rusinat pullasta -toiminnalta.

Tiedostan, että helvetin pieni osa tänne kirjoitetuista jutuista on faktaa. Siksi sitä sinulta tiedustelenkin, kun Salmelaista puolustellessasi olet mm. tiennyt kertoa Lession potkujen taustalla olleen järkiperusteet. Ja ihan noilla sanoilla vielä. Kyllä tuo antaa ymmärtää, että sinä tiedät jotain enemmän potkujen syistä. Nyt sitten paljastuikin, että kyseessä oli puhtaasti oman agendan ajamisesta tosiasioista niin välittämättä. Mutua sinänsä ei tarvitse kiistää, sinulla kun on oikeus tuntea juuri niin kuin haluat.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Ikonen on Nykoppin paikkaaja. Tämä on faktaa, sen kertoi ihan itse Tobias Salmelainen.

Meinaat siis todella, että Salmelaista vain alkoi vittuttamaan Lession surffailu ja sanoi lähde menemään? Tosin ennen sitä kävi pelaajan kanssa syömässä jossa perusteli päätöksensä. Useimmiten tätä kutsutaan järkiperäiseksi toiminnaksi. Jos sinulla on asiasta faktaa niin kerro toki.
 
J

Just-Ice-Hockey

Ikonen on Nykoppin paikkaaja. Tämä on faktaa, sen kertoi ihan itse Tobias Salmelainen.

Meinaat siis todella, että Salmelaista vain alkoi vittuttamaan Lession surffailu ja sanoi lähde menemään? Tosin ennen sitä kävi pelaajan kanssa syömässä jossa perusteli päätöksensä. Useimmiten tätä kutsutaan järkiperäiseksi toiminnaksi. Jos sinulla on asiasta faktaa niin kerro toki.

Ei minulla ei tosiaan ole asian suhteen mitään faktaa. Vetoan vain Salmelaisen omiin sanoihin, joiden perusteella potkujen syy oli Se, ettei Lessio sopinut joukkueen viisikkopeliin. Puhuttiin yhdestä tehokkaimmista hyökkääjistä ja pelaajista koko jengissä ja niistä harvoista pelaajista, jotka saivat kiekon joskus maaliin asti. Tällainen kaveri piti kenkiä pois vailla tietoa korvaajasta hetkellä jolloin hyökkääjistä oli muutenkin pulaa. Minä en näillä tiedonmurusilla saa tuosta järkiperusteista ratkaisua mitenkään. Mitä taas tulee tuohon kertomaasi Salmelaisen toiminnasta, niin syöminen on tosiaan järkiperusteista. Sen kun tarpeeksi kauan laiminlyö, käy huonosti. Sen sijaan sitä, että potkuista kerrotaan lounaan yhteydessä en sanoisi järkiperusteiseksi. Suoraselkäiseksi ehkä, mutta sekin riippuu siitä, missä luulossa pelaajan on annettu ko. aterialle saapua.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Aika jännää miten @jph27 perustelet täällä nyt esim Salmisen hankinnan jotenkin helvetin moiseksi messiaan hankinnaksi, kriisijoukkueen säästellessä pelimerkkejä tulevalle kaudelle! Sen sijaan, kun Nybari hankki tuurilla vastaavassa tilanteessa esim Haatajan, niin lasket sen löysäksi, kalliiksi ja keskinkertaiseksi hankinnaksi. Ei ole puolustuspuhe karavaanin suuntaan, mutta laivasi tuntuu taas kääntyvän ja yrität perustella täällä paskan kuseksi.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika jännää miten @jph27 perustelet täällä nyt esim Salmisen hankinnan jotenkin helvetin moiseksi messiaan hankinnaksi, kriisijoukkueen säästellessä pelimerkkejä tulevalle kaudelle! Sen sijaan, kun Nybari hankki tuurilla vastaavassa tilanteessa esim Haatajan, niin lasket sen löysäksi, kalliiksi ja keskinkertaiseksi hankinnaksi. Ei ole puolustuspuhe karavaanin suuntaan, mutta laivasi tuntuu taas kääntyvän ja yrität perustella täällä paskan kuseksi.
Niin, omin avuin ei mitään saatu jumpattua, niin olihan se IFK:n kannalta hyvä että joku ajutui kriisiin, mutta eihän sitä nyt kelleen toivo että se niin menisi...no ellei nyt sitten narreille, ja nyt ei oikein niillekään kun ovat venäjällä hommissa. :-)
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Aika jännää miten @jph27 perustelet täällä nyt esim Salmisen hankinnan jotenkin helvetin moiseksi messiaan hankinnaksi, kriisijoukkueen säästellessä pelimerkkejä tulevalle kaudelle! Sen sijaan, kun Nybari hankki tuurilla vastaavassa tilanteessa esim Haatajan, niin lasket sen löysäksi, kalliiksi ja keskinkertaiseksi hankinnaksi. Ei ole puolustuspuhe karavaanin suuntaan, mutta laivasi tuntuu taas kääntyvän ja yrität perustella täällä paskan kuseksi.

Missä olen Salmelaisesta messiasta tehnyt? Totesin vain, että Salmelainen sai hankittua markkinoiden parhaan kalan. En muista vastaavaa Nybondakselta, Haataja se ainakaan ollut.

Ja sinun koko teksti oli sen verran sekava ettei oikein aukea mihin liittyy. Hieman erikoisesti tulkitset mitä olen kirjoittanut kun kaikki on tekstissä hieman sinne päin.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Missä olen Salmelaisesta messiasta tehnyt? Totesin vain, että Salmelainen sai hankittua markkinoiden parhaan kalan. En muista vastaavaa Nybondakselta, Haataja se ainakaan ollut.

Ja sinun koko teksti oli sen verran sekava ettei oikein aukea mihin liittyy. Hieman erikoisesti tulkitset mitä olen kirjoittanut kun kaikki on tekstissä hieman sinne päin.
No vielä en ole vakuuttunut tuostakaan, jos sitten se Strömwall päätyy vaikkapa ouluun tahi tampereelle. Sitä ykkössentteriä kuitnekin oltiin vailla, joten jää nähtäväksi että oliko paras kala vai ei. Huono kala ei kuitenkaan ollut, se lienee selvä. Ja tokihan emme koskaan absoluuttista totuutta saa selville siitä, kuka ja ken se paras kala olisi ollut. Jos IFK mestaruden voitaa, niin se lienee sitten samantekevääkin. Jos taas ei, ja Strömwall hakkaa sen voittomaalin meitä vastaan, niin koko kesän pyhitän UTJ:n haukkumiselle. ;-)
 
Viimeksi muokattu:

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kannattaa varmaan tuohon listaan lisätä ne pelaajat jotka eivät ihan siihen laatukategoriaan yllä. Itse pidän A-luokan pelaajina Salmista ja Lyytistä. Noista pelaajista ei tainnut kukaan pitää lähtökohtaisesti A-korin pelaajina paitsi ehkä Högströmiä. Sitten voi jatkaa siitä loistavilla valmentaja valinnoilla.

.

Eiköhän voida pitää henkilöä aavistuksen liian lukittautuneena omiin näkemyksiinsä, jos ei esimerkiksi Daniel Fernholmia suostu laittamaan A-korin hankinnaksi saapumishetkellä. Tai ainakin mulle kelpaa edellisellä kaudella 25 matsia arvokisoja myöten Ruotsin paidassa pelannut puolustaja. Ihan tulevaisuudessakin.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Siis, @jph27 lemme get this straight: Kun lehdessä/artikkelissa lukee jotain, joka tukee agendaasi messiaan ylistämisestä, se on tietenkin faktaa. Kun lehdessä lukee jotain, joka ei tue agendaasi, se on "faktoissa roikkumista" eikä sillä "välttämättä ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä". Eli kun Salmelainen sanoo jotain haastattelussa, hänen lausuntonsa on absoluuttinen totuus.. Paitsi kun hän tai etenkin joku muu sanoo jotain haastattelussa, joka ei sovi yhteen mutusi kanssa, sillä silloinhan lausunto on vain heitto, joka ei välttämättä kerro mitään totuudesta. Ja kun sinä kirjoitat miten itse näet asian, kirjoitat sen faktana, koska se on sinulle riittävä että itse uskot omaan näkemykseesi.

Siis, sä oot aivan käsittämätön hahmo. Oman mutusi esität faktana, mutta omaan agendaan sopimattomat faktat sivuutat. Sun oma mutu voittaa ja painaa vaakakupissa enemmän kuin faktat... Taidat myös uskoa Mandela-efektiin?

Tämän nimimerkin kirjoitusten lukemiset taitaa olla omalta osaltani tässä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Eiköhän voida pitää henkilöä aavistuksen liian lukittautuneena omiin näkemyksiinsä, jos ei esimerkiksi Daniel Fernholmia suostu laittamaan A-korin hankinnaksi saapumishetkellä. Tai ainakin mulle kelpaa edellisellä kaudella 25 matsia arvokisoja myöten Ruotsin paidassa pelannut puolustaja. Ihan tulevaisuudessakin.

Olihan sitä myös Janne Pesonen, en sitä kiistä. Nyt vain vertasin vain vastaavia tilanteita yleisesti ja kokonaisuutta toimintatavoissa. Ensi kausihan näyttää miten se sitten näkyy suhteessa joukkueen rakentamiseen niin kuin aikaisemmin jo kirjoitin.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
@Lemieaux Minä en ole yhtään asiaa esittänyt faktana. Kertonut vain miten itse näen asiat sitten niitä tulla näköjään joukolla haastamaan omilla mutuilla. Täytyy olla jatkossa tarkkana, että yksilöinä erikseen mikä on faktaa ja mikä ei
Sitähän täällä palstalla tehdään?

Mitä tulee viimeiseen viestin viimeiseen kappaleeseen niin tunne on molemmipuolinen.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
...Tämän nimimerkin kirjoitusten lukemiset taitaa olla omalta osaltani tässä.

Mitä tulee viimeiseen viestin viimeiseen kappaleeseen niin tunne on molemmipuolinen.

Nohnoh, johan sen nestori-JHag joskus sanoi, että erimieltä oleminen on hieno asia. Ignoreen tms. kuuluu ihan muunlaiset kirjoittajat. Koittakaa nyt vaan tulla toimeen. Hyviä tekstejä kummallakin! Piis än laav ändaaaa... :)
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Minä en ole yhtään asiaa esittänyt faktana. Kertonut vain miten itse näen asiat sitten niitä tulla näköjään joukolla haastamaan omilla mutuilla. Täytyy olla jatkossa tarkkana, että yksilöinä erikseen mikä on faktaa ja mikä ei
Sitähän täällä palstalla tehdään?
[/USER]
Ei tarvitse yksilöidä erikseen, mutta sen sijaan voisit lisätä joskus viesteihisi sanan "mielestäni" tai "näin sanoi henkilö x ja x paikassa" niin silloin täällä kukaan ei tulkitsisi niitä faktoina, kuten nyt on tapahtunut. Ja ylipäätään tämä JA olisi helvetin tylsä paikka, jos ei olisi eriäviä mielipiteitä, kuten sinulla ja minulla usein. Asiathan tässä kinastelevat, eikä henkilöt.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Ei tarvitse yksilöidä erikseen, mutta sen sijaan voisit lisätä joskus viesteihisi sanan "mielestäni" tai "näin sanoi henkilö x ja x paikassa" niin silloin täällä kukaan ei tulkitsisi niitä faktoina, kuten nyt on tapahtunut. Ja ylipäätään tämä JA olisi helvetin tylsä paikka, jos ei olisi eriäviä mielipiteitä, kuten sinulla ja minulla usein. Asiathan tässä kinastelevat, eikä henkilöt.

Ihan vaan tähän sen enempää palaamatta niin koko hommahan lähti siitä kun kerroin eriävän meilipiteen olisiko Nybondas saanut Salmiseen joukkueeseen hankittua. Mielestäni viestien varrella yritin perusteella niin hyvin kuin se on mahdollista oma agendani. Sitten alettin sivuamaan asioita mitä ollan jo toisissa ketjuissa käsitelty esim. Lessio keissi, siellä Lession ketjussa kyllä yritin parhaani esittä miten itse näen asioiden menneen. Sitten keskustelun sävy alkoi vähän haiskahtaa tarkoituksenhakuiselta ja päätin luovuttaa näiden kolmen nimimerkin kanssa.Nybondakseen liittyviiin asioihin olen kirjoittanut Nybarin omaan ketjuun kuin myös Rf ketjuun. Sieltä se kontrasti kyseisen kaverin kanssa on helposti havaittavissa jos haluaa niitä kaivaa. Voihan sama tapahtua Salmelaisenkin kanssa.

Tulin oppineeksi tästä, että jatkossa lisään nämä mielestäni ja yms. artikuloinnit viesteihin jotta väärin käsityksiä ei tulisi. Tuli myös opittua Nybondaksella on edelleen oma kannttajakuntansa. Minä taas toistaiseksi liputan Salmelaisen puolesta, mutta sekin muuttuu jos asiat ei miellytä. En anna Salmelaiselle välitodistukseen huonoa arvosanaa enkä kiitettävää.

Näitä asioita kun arvioin niin ajattelen miten itse olisin tilanteessa toiminut, siitä tulee ne näkemykset mistä pidän kiinni ennen kuin joku todellisuudella ampuu ne alas. Harva asia mitä tänne kirjoitan faktaa ja en kyllä sitä odota muilta käyttäjiltäkään, pystyn näistä näkemysistä keskustelemaan tarttumatta lillukan varsiin.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1. Tulin oppineeksi tästä, että jatkossa lisään nämä mielestäni ja yms. artikuloinnit viesteihin jotta väärin käsityksiä ei tulisi. 2. Tuli myös opittua Nybondaksella on edelleen oma kannttajakuntansa. Minä taas toistaiseksi liputan Salmelaisen puolesta, mutta sekin muuttuu jos asiat ei miellytä.
1. Hyvä.
2. Voi olla että on, mutta ainakin itselleni on kaikessa tärkeintä suoriutuminen. Nybondas ei ollut hyvä (viimeisinä kausinaan), muttei Salmelainenkaan (ainakaan alkukaudesta) Miksi ihmeessä liputat juuri Salmelaisen puolesta? Minä ainakin liputan HIFK:n puolesta, ja jos joku typanoksellaan hyödyntää menestystä, liputan sille.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan vaan tähän sen enempää palaamatta niin koko hommahan lähti siitä kun kerroin eriävän meilipiteen olisiko Nybondas saanut Salmiseen joukkueeseen hankittua. Mielestäni viestien varrella yritin perusteella niin hyvin kuin se on mahdollista oma agendani. Sitten alettin sivuamaan asioita mitä ollan jo toisissa ketjuissa käsitelty esim. Lessio keissi, siellä Lession ketjussa kyllä yritin parhaani esittä miten itse näen asioiden menneen. Sitten keskustelun sävy alkoi vähän haiskahtaa tarkoituksenhakuiselta ja päätin luovuttaa näiden kolmen nimimerkin kanssa.Nybondakseen liittyviiin asioihin olen kirjoittanut Nybarin omaan ketjuun kuin myös Rf ketjuun. Sieltä se kontrasti kyseisen kaverin kanssa on helposti havaittavissa jos haluaa niitä kaivaa. Voihan sama tapahtua Salmelaisenkin kanssa.

Tulin oppineeksi tästä, että jatkossa lisään nämä mielestäni ja yms. artikuloinnit viesteihin jotta väärin käsityksiä ei tulisi. Tuli myös opittua Nybondaksella on edelleen oma kannttajakuntansa. Minä taas toistaiseksi liputan Salmelaisen puolesta, mutta sekin muuttuu jos asiat ei miellytä. En anna Salmelaiselle välitodistukseen huonoa arvosanaa enkä kiitettävää.

Näitä asioita kun arvioin niin ajattelen miten itse olisin tilanteessa toiminut, siitä tulee ne näkemykset mistä pidän kiinni ennen kuin joku todellisuudella ampuu ne alas. Harva asia mitä tänne kirjoitan faktaa ja en kyllä sitä odota muilta käyttäjiltäkään, pystyn näistä näkemysistä keskustelemaan tarttumatta lillukan varsiin.
Se että joku toteaa Nybondasinkin onnistuneen ihan yhtä lailla näissä kauden aikaisissa hankinnoissa, ei vähemmässäkään määri tarkoita sitä, että joku kuuluisi hänen fanikuntaansa. Itse en tule kaipamaan Nybondasia takaisin -paitsi jos Salmelaisen taso vielä täsä putoaa- mutta en siis olel varma myöskään haluanko nähdä lisää Salmelaisen kausia, toki pois lukien se ensi kausi joka itsessään kertoo jo riittävän hyvin sen, mitä on odotettavissa.

Jos Salmelainen siis jatkaa edelleen tällä toivotaan toivotaan linjalla, ja jättää joukkueen kasaamisen kesken ennen kauden alkua ja juttelee diiba daabaa kuten tähänkin asti, niin viimeistään syksyllä vaihtoon. Mikäli taas ensi kauden joukkue on ajoissa kunnossa ja oma orkesteri iskussa löytämään niitä "parhaita" pelaajia ajallaan ja ylipäätään, niin fine, katsellaan seuraavakin kausi.

Tällä hetkellä en näe mitään ratkaisevaa eroa Nybondasin touhuiluun. Joukkue on ollut -ja osin on edelleenkin- epäbalansissa tällä kaudella, eikä herrasta ole ollu tjuurikaan muuhin kuin jumppaamaan ja selittelemään. Se että nyt kävi munkki, antoi tsänssin pelastaa kausi, mutta ei se minulta synninpäästöä saa vaikka tulisi mestaruuskin. Joukkueen kasaamista ei vaan voi jättää sattumakortin varaan, ja juuri sehän on aina ollut Nybondasinkin juttu, ettei joukkue koskaan ole valmis. On kokonaan toinen asia "viritellä" näillä lainapelaajilla esim loukkaantumisia (joista en itse oikein muuten tykkää, ja ainoastaan loukkaantumisen kohdalla hyväksyn näitä "väliaikaisia"), kuin osata tehdä joukkue valmiiksi kauteen. Sitä ei vielä ole kumpikaan herroista osannut tehdä, ja juuri nyt pelkään ettei osaakaan. Mutta katsellaan nyt vielä.

Korostan siis vielä, että Nybondasia en takaisin halua. Tobiaksen kohdalla ensi kauden joukkueen kokoonpano nyt keväällä on hyvin ratkaisevassa osassa arviointia.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
1. Hyvä.
2. Voi olla että on, mutta ainakin itselleni on kaikessa tärkeintä suoriutuminen. Nybondas ei ollut hyvä (viimeisinä kausinaan), muttei Salmelainenkaan (ainakaan alkukaudesta) Miksi ihmeessä liputat juuri Salmelaisen puolesta? Minä ainakin liputan HIFK:n puolesta, ja jos joku typanoksellaan hyödyntää menestystä, liputan sille.

Totta kai liputan nimenomaan juuri IFK:n puolesta, mutta samalla haluan uskoa Salmelaisen onnistumiseen koska haluan sen henkilön joka siinä onnistuu tulee IFK perheen sisältä. Itse havaitsen, että se on asia minkä takia monet uskoo Salmelaisen epäonnistuvan. Itse haluan uskoa onnistumiseen.

Ihan samanlailla liputin Nybondaksen puolesta, mutta 2012 avasi silmiä. Turbulenssin päätös nosti toiveita, mutta lopulta se toivo karisi ja olin varma Nybondaksella olevan ikuinen suojatyöpaikka.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
@tommy36 Ei Nybondas paljon oman muistikuvan selitellyt mitään. Sormusen palkkauksen yhteydessä lausunto koirat haukkuu ja karavaani kulkee oli aika lailla se taso mitä sieltä ulos tuli.

Salmelainen on useampaan otteeseen kertonut missä mennään ja pidän sitä hyvänä asiana. Salmelainen on huomattavasti enemmän esillä ulospäin kuin edeltäjä.

Itse en usko, että syksyllä ollaan vastaavassa tilanteessa. Salmelainen on tähän kommentoinut ensi kauden joukkueen rakennuksen olevan hyvässä vaiheessa. Nekin sanomiset näkyisi erikoisessa valossa,en usko Salmelaisen ajavan itseään sellaiseen miinaan.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse pidän noita Tobiaksen puheita diiba daabana, koska toiminta joukkueen kasaamisessa ei ole vastannut noita puheita. Samasta syystä en siis usko ensi kauden joukkueen kasaamiseuutisointiin, ennen kuin näen että joukkue on oikeasti keväällä valmiina, ja joukkueessa kavereita jotka myös oikeasti ovat pelaamassa, eikä se mainostettu plan B ole samaa luokkaa kuin tällä kaudella, joka siis on se, että Salmelainen jumppaa.
Vaikka olen toki iloinen vahvistuksista, niin niistä en varsinaisesti pisteitä anna, sillä nehän putosivat syliin, eivätkä tosiaankaan voi olla osaavan UTJ:n plan b, eikä edes kymmenen seuraavaakaan aaakkosten kirjainta.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@tommy36

Itse en usko, että syksyllä ollaan vastaavassa tilanteessa. Salmelainen on tähän kommentoinut ensi kauden joukkueen rakennuksen olevan hyvässä vaiheessa. Nekin sanomiset näkyisi erikoisessa valossa,en usko Salmelaisen ajavan itseään sellaiseen miinaan.

En nyt mitenkään olis halunnu jatkaa, mutta sulle ei ole kyllä riittänyt kriittisyyden palikkaa - eikö se just viime keväänä ajanut keskushyökkääjälausunnoilla itsensä siihen miinaan?

Ei tarvii vastata, lähden matsiin just nyt.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Ne vahvistukset ei pudonnut syliin vaan Salmelainen oli molemmissa tapauksissa aloitteellinen. Nyt puhun Lyytisestä ja Salmisesta. Näiden pelaajien perässä oli varmasti muitakin joukkueita. Tuuri kylläkin kävi siinä, että tuon tasoiset kaverit oli saatavilla.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
samalla haluan uskoa Salmelaisen onnistumiseen koska haluan sen henkilön joka siinä onnistuu tulee IFK perheen sisältä. Itse havaitsen, että se on asia minkä takia monet uskoo Salmelaisen epäonnistuvan. Itse haluan uskoa onnistumiseen.
Ihan jees ajattelutapa toki, mutta voisi sitä koittaa välillä niitä ulkopuoleisiakin ja ihan oikeasti etsiä sitä pätevintä henkilöä toimeen, eikä vain pätevintä henkilöä omasta porukasta. Joku sellainen henkilö, joka on jo muualla oppinut, ettei kauteen kannata lähteä ilman ykkössentteriä. Jos paras lopulta tulisi (todistetusti) kuitenkin IFK:n sisäpiiristä, voisi tällöin yleinen usko onnistumiseenkin olla isompi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös