Tobias Salmelainen IFK:n urheilujohtajana

  • 1 365 080
  • 8 108

Oliko valinta sopiva?

  • Kyllä

    Ääniä: 115 44,4%
  • Ei

    Ääniä: 37 14,3%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 107 41,3%

  • Äänestäjiä
    259
  • Poll closed .
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainakaan minä en ole samaa mieltä kanssasi. Noin toimien on moni yritys mennyt nurin.
Juuh. Kilpailija-analyysi on liiketoiminnan ytimessä oman toiminnan kehittämistä suunniteltaessa. Ja toki olen minäkin halunnut 40v uskoa , että organisaatio osaa hommansa. Kenties osaakin, jos urheilullisen menestyksen tavoitteet eivät ole prioriteeteissä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Täällä (allekirjoittanut mukaanlukien) oltiin kovasti Tuomenoksan perään aikanaan uutta UTJta hakiessa. Nyt nähdään sitten todellisuudessa, mihin Tuomenoksa kykenee Liigan huippuresursseilla. Eiköhän onnistu paremmin kuin Salmelainen ainakin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paperilla ero Kärppiin ja Tapparaan on kyllä melkoinen, mutta katsotaan nyt rauhassa, onko ero kentällä oikeasti yhtä suuri. Mitähän täälläkin tapahtuisi, jos kävisikin niin, että tiukkojen vaiheiden jälkeen HIFK voittaisi kummatkin 2-1? Väärin voitettu? Paremmalla jengillä olisi voitettu enemmän? Mutta tietty yksittäisillä runkosarjan peleillä ei ole väliä, vaan vasta pleijareilla… paitsi, jos joskus.

Kaikki riippuu aina agendasta ja siitä kuka sanoo. Pelin suola on se, että ne pitää ensin pelata.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kaikki riippuu aina agendasta ja siitä kuka sanoo. Pelin suola on se, että ne pitää ensin pelata.
Olet oikeassa, mutta harvassa on ne kerrat, että näin suurella materiaali-alivoimalla on mestaruuksia voitettu Liigassa. Ei tule mieleen kuin Kerhon toinen mestaruus ja Ässien mestaruus viimeisen parinkymmenen vuoden aikana. Molemmat melkoisia miracle on ice-tapauksia. Samanlaista miracle on icea vaatisi IFKn mestaruus nykyisellä kokoonpanolla ja maksimi lieneekin välierissä ulos. Itse en saa sellaisesta enää ennen, enkä jälkikäteen pienintäkään iloa, sillä kouluarvosanoin tyydyttävällä tasolla ollaan oltu jo riittävän kauan ja nyt olisi pitänyt päästä eteenpäin. Kun tuossa toisessa ketjussa otit kantaa tähän yleiseen keskusteluun niin minua henkilökohtaisesti ärsyttää se, että tällainen tyydyttävä taso hyväksytään kaudesta toiseen ja itsesuggeroidaan osan toimesta taas paremmaksi kuin todellisuus. Näen jo skeptikkona sieluni silmissä, että meidän kausi päättyy materiaali-alivoiman takia välierissä Tapparaa/Kärppiä vastaan, mutta kuitenkin hymistellään hienosta taistelusta, kliffasta meiningistä, jatkuvuudesta ja seuraavalla kaudella on kovat piipussa jne. Voisiko edes kerran kokeilla, että kauden alusta alkaen joukkue olisi kaikilla osa-alueilla Liigan parhaimmistoa, eikä Salmelaisen aikana nähtyjä selkeitä ja lopulta realisoituneita ongelmakohtia ole. Vaatinee ammattilaiset myös toimistolle ja se lienee tässä mädässä sisäsiittoisessa seurassa liikaa vaadittu.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Ainakaan minä en ole samaa mieltä kanssasi. Noin toimien on moni yritys mennyt nurin.
Näinhän se oikeassa maailmassa menee. Toisekseen HIFK on mukana kilpailullisessa sarjassa ja silloin luonnollisia vertailukohtia ovat muut saman sarjan joukkueet. Harrasteliikunta sitten erikseen, toki suositeltavaa itse kullekin.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Ainakaan minä en ole samaa mieltä kanssasi. Noin toimien on moni yritys mennyt nurin.
Jos ei ole fyrkkaa lähteä tämänhetkiseen kilpavarusteluun, en voi uskoa, että yritys lähtee ottamaan tolkutonta riskiä. Luulisi, että silloin yritys menisi varmemmin nurin.

Toisaalta, mikäs minä olen julkisen sektorin työntekijänä sanomaan, kuinka yritysmaailma toimii. Enkä siis tiedä, kuinka paljon IFK:lta löytyy taskusta rahaa. Kunhan pohdin.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Jos ei ole fyrkkaa lähteä tämänhetkiseen kilpavarusteluun, en voi uskoa, että yritys lähtee ottamaan tolkutonta riskiä. Luulisi, että silloin yritys menisi varmemmin nurin.
Totta eli ei kannata ottaa mallia HIFK:n jalkapallopuolesta talouden osalta, ei kyllä mistään muustakaan niiden tekemisistä.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Jos ei ole fyrkkaa lähteä tämänhetkiseen kilpavarusteluun, en voi uskoa, että yritys lähtee ottamaan tolkutonta riskiä. Luulisi, että silloin yritys menisi varmemmin nurin.

Toisaalta, mikäs minä olen julkisen sektorin työntekijänä sanomaan, kuinka yritysmaailma toimii. Enkä siis tiedä, kuinka paljon IFK:lta löytyy taskusta rahaa. Kunhan pohdin.
Joo, mutta ei ollut kyse rahan määrästä, vaan siitä että seuraa muiden toimintaa ettei jää kuin eno veneestä. En tosin tiedä onko Tobbe eno.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Joo, mutta ei ollut kyse rahan määrästä, vaan siitä että seuraa muiden toimintaa ettei jää kuin eno veneestä. En tosin tiedä onko Tobbe eno.
Nopealla googletuksella uskallan väittää, ettei Tobias Salmelainen ole eno. Paremmin tietävät korjaavat tarvittaessa.

Käsitykseni mukaan eno ei kylläkään jää veneestä vaan putosi.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Don Salmelainen. Sitähän se on. Toisille kummisetä, toisille eno. Toisille UTJ, toisille tet-harjoittelija.

Vanhanliiton fani alkaa (ja hänelle/minulle se suotakoon) kuitenkin pikkuhiljaa vaatimaan tuloksia ainaisten (meillä on tässä jatkuvuutta ja pitkäjänteisyyttä-) proggisten ja kyhäelmien lisäksi, joten pikkuhiljas sopisi ns. vastata puhelimeen, tai alkaa iso kyseenalaistaminen..
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Vaikka ihan vaan oppimismielessä jos ei muuten. Ja tämä nyt vaan siksi, että kysyit.

Kysymys oli retorinen mihin vastasin jo alkuperäisessä enkä välttämättä siihen odottanut edes vastausta.

Vastataan nyt omakin näkemys asiasta kun vaivauduit vastamaan. Se mitä Tapparalta kannattaisi kopioida on pitkäjänteinen työ ja jatkuvuus. Siinä se menestyksen sapluuna mikä sopii myös Kärppiin.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Don Salmelainen. Sitähän se on. Toisille kummisetä, toisille eno. Toisille UTJ, toisille tet-harjoittelija.

Vanhanliiton fani alkaa (ja hänelle/minulle se suotakoon) kuitenkin pikkuhiljaa vaatimaan tuloksia ainaisten (meillä on tässä jatkuvuutta ja pitkäjänteisyyttä-) proggisten ja kyhäelmien lisäksi, joten pikkuhiljas sopisi ns. vastata puhelimeen, tai alkaa iso kyseenalaistaminen..
Kunhan minua ei syytetä siitä, jos hänelle tulee lempinimeksi eno.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Muistan elävästi kun joku huuteli 2016 finaalisarjassa kotipelin jälkeen "Tappara onko bensa loppu?" tms.
Nyt samainen heppu voisi huutaa "HIFK onko rahat loppu?"...
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Miksi Tobiaksen pitäisi olla kiinnostunut toisen joukkueen puolustuksesta?

Miksi Nokian pitäisi olla kiinnostunut toisten firmojen (googlen ja applen) applikaatio-alustoista?
Miksi d'Albretin pitäisi olla kiinnostunut toisen maan (Englantilaisten) jousipyssyistä?
Miksi Villeneuvin pitäisi olla kiinnostunut toisen laivaston (Nelsonin) pikkulaivoista ja epäkonventionaalisista taktiikoista?
Miksi Napoleonin pitäisi olla kiinnostunut toisen maan pääkaupungin (tyhjän moskovan) ruokatilanteesta?
Miksi putlerin pitäisi olla kiinnostunut toisen maan puolustuksesta ja aseista kuten bayraktareista, javelineista ja NLAWeista?

Vastaus: Pärjätäkseen.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Juuri näin kuten veli Van Helsingin voima tuossa ylhäällä totesi. Pärjätäkseen markkinoilla (menestyäkseen Liigassa), tulee olla erittäinkin tietoinen pahimpien kilpailijoiden tuotekehittelystä (rosterin laadusta, rakenteesta ja mielellään jopa taktisista nyansseista, joita voisi osata aavistaa etupellosta ennen kauden alkua). Olisi ihan vitun spedeä jopa Tobiakselta ummistaa silmät vastustajien materiaalivertailulta (harrastaa "teollisuusvakoilua") ja olla satsaamatta siihen tuotteeseen, koska onhan seura myös tuote, jolla kaiketi on päämäränä tehdä myös tulosta (menestyä).

Sama kun Suomi lähtis jousipyssypataljoonalla vahvistamaan itärajaa, koska ylipäällikköä ei kiinnosta mitä sieltä tulee vastaan, vaan näillä mennään..
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Kertokaa yksi esimerkki urheilusta missä apinoimalla naapuria on tuonut menestystä? Tässä unohdetaan se, että Tappara on tehnyt vuosi pitäkäjänteistä työtä ja jokainen pelaaja tietää mitä siellä odotetaan.

Vaikka vaihdettaisiin rosterit Tapparan kanssa päittäin niin menestys odottama on korkeampi Tapparan kanssa.

Tähän perustuu se oma näkemys siitä, että Salmelaisen kannattaa keskittyä siihen IFK:n pitkäjänteisyyden ja jatkumon rakentamiseen. Ja mihin liittyy vahvana IFK:n identiteetin luominen kuten myös sen ylläpitäminen
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Tähän perustuu se oma näkemys siitä, että Salmelaisen kannattaa keskittyä siihen IFK:n pitkäjänteisyyden ja jatkumon rakentamiseen. Ja mihin liittyy vahvana IFK:n identiteetin luominen kuten myös sen ylläpitäminen
Eli Salmelainen on siis keksimässä pyörää uudestaan? Sitä ei toki käy kiistäminen, etteikö rakas seura olisi ollut enemmän luokkaa hmv viimeisen kymmenen kauden aikana, kuin perinteinen "iso ja paha".

Mihin suuntaan Tobbe on sitten jengin identiteettiä viemässä? En ole itse ainakaan ihan perillä siitä, mutta tuntuu vaan omaan silmään, että jengi on tälläkin kaudella pliisumpi (junnujen määrää ja pontentiaalia lukuunottamatta) verrattuna viime kauteen. Jos termi jatkuvuus kuvaa identiteettiä Åstenin ja Dykin muodossa niin mennään ihan saatanan syviin vesiin. Hinta/laatu/hyötysuhde ei mielestäno ihan kohtaa tässä yhtälössä..

Ja mitä tulee kilpailevan joukkueen apinointiin, niin ainakin jos tiedostetaan oma selkeä heikkous tietyssä kohti (esim. kiekollinen huippupakki) ja kaverit poimivat Kemiläisiä, Nikuja ja Matshuskineita yms, ja meidän ässä hihasta on Roope Rantakarin faijan poika, niin ei varsinaisesti vakuuta, kun ottaa huomioon ketä oikeasti kovia seppiä siihen oli saatavilla..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös