Tobias Salmelainen IFK:n urheilujohtajana

  • 1 365 299
  • 8 108

Oliko valinta sopiva?

  • Kyllä

    Ääniä: 115 44,4%
  • Ei

    Ääniä: 37 14,3%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 107 41,3%

  • Äänestäjiä
    259
  • Poll closed .

Rantsukoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tapparan pakisto ei varsinaisesti ole pohjaltakaan vahva;

Moravcik - Blood
Suhonen - Utunen
Rouhiainen - Kinnunen
Pärssinen

Noista neljä viimeistä eivät oikein mahtuneet pelaamaan Liigaa viime kaudella, ja tällä hetkellä kaikki ovat pelaavassa kokoonpanossa. HIFK:ta vertailtiin paljon Tapparaan, niin ainakin pakiston osalta teillä on paremmin palikat valmiina ja saitte tuossa ihan hyvänoloisen sentterihankinnankin. Ulkopuolisena kun katson tuota, niin HIFK:n rosteri on oikein hyvissä uomissa, etenkin jos miettii näissä poikkeusoloissa.

Kemiläisen jatko on täysin mahdollinen. Voi tehdä klokit.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
No mikä tuossa perustellussa vasta-argumentissani oli vikana?

Ne perustelut oli onnettomat. Ja @Hattu purkikin ne alas.

Olit ja olet väärässä, mutta ymmärrän, että joskus tekee vaikeaa myöntää olevansa väärässä.

Isompi kysymys on, että miksi vaivaudut kirjoittamaan tänne Jatkikseen, jos sulla ei ole aikaa ja kaikki HIFKssa on tällä hetkellä paskaa? Olisko kivempaa ajankäyttöä pitää vähän Jatkis-taukoa ja palata, kun Pikkaraisen aikakausi on ohi. Kysyn tätä ihan vilpittömästi. Mitä iloa tää sulle tällä hetkellä antaa?
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Ainakin sen totuuden mukaan, mikä minulle on kerrottu, tämä väite ei pidä paikkaansa. Minulle kerrotun mukaan silloin, kun Dyk valitsi IFK:n, ei pöydällä ollut tarjouksia SHL:stä. Hyvää skouttausta ja reagointia IFK:n seurajohdolta. Enkä toki väitä, etteikö Dyk olisi saattanut valita IFK:ta vaikka rahallisesti parempia tarjouksia olisikin ollut pöydällä.

Oman tietoni mukaan oli muita tarjouksia. Eikö se ihan tänne tullessaan itsekin sanonut haastattelussa, että valitsi HIFKn koska koki että Liiga on ollut hyvä ponnahduslauta ja oli kuullut hyvää tästä organisaatiosta.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Olet taas oikeassa; niin kauan kun Pikkarainen on puikoissa niin ei mitään.

Ainakin itse sitten keskittyisin muihin hommiin vähäksi aikaa. Eikä mulla siis ole oikeutta sua ”neuvoa”. Ihan vilpittömästi mietin, jos se jeesaisi elinkautisfanin tuskaa. Aika moni klassikkokirjoittajahan on tämän tien valinnut.

Jäljelle meistä Fränkin aikalaisista jäävät me optimistit, kunnes mahdolliset uudet vastoinkäymiset taltuttavat meidätkin.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Olisko kivempaa ajankäyttöä pitää vähän Jatkis-taukoa ja palata, kun Pikkaraisen aikakausi on ohi.
Jos Tobias on tehtäviensä tasalla, Pikkaraisen aika on ohi ennen ratkaisupelejä. Toivon fanien IFK -sydämen olevan vahvempi kuin yhden Joensuulaisen Mestisvalmentajan vaikutuksen. Jos sallit tällaisen sivusta huutelun..
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Jäljelle meistä Fränkin aikalaisista jäävät me optimistit, kunnes mahdolliset uudet vastoinkäymiset taltuttavat meidätkin.
Syytän negatiivisuudestani synkkiä 90-luvun alun vuosia Nordiksella, ajasta ennen Keklua. Ne jättivät lähtemättömän vaikutuksen reilun parikymppisen IFK-fanin sieluun. Tiedät miltä tuntuu kun kahdeksaatuhatta ihmistä vituttaa niin paljon että voit kosketella sitä fyysisesti. Loppujen lopuksi olen siis se uhri täällä. Meikäläisen kovistelu on periaatteessa sama kuin potkisit jotain vammaista hallilla, haha.
 
J

Just-Ice-Hockey

Ahaa, no sitten on kyllä vain ruotsalais- ja suomalaismedioiden uutisointi pettänyt viime keväänä. Tuolloinhan kirjoiteltiin useiden SHL-seurojen olleen Dykin perässä, kun tieto edenneistä sopimusneuvotteluista IFK:n kanssa alkoi vuotaa julkisuuteen. Perustan tietoni vain ja ainoastaan senaikaiseen median ulosantiin. Jos näin ei ole kuitenkaan ollut, niin seison toki korjattuna.

Kuten kirjoitin, minulle kerrotun totuuden mukaan SHL:stä ei ollut yhden yhtä tarjousta, kun IFK naulasi sopimuksen. Itse toki olen täysin minulle kerrottujen juttujen varassa tältä osin.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Kuten kirjoitin, minulle kerrotun totuuden mukaan SHL:stä ei ollut yhden yhtä tarjousta, kun IFK naulasi sopimuksen. Itse toki olen täysin minulle kerrottujen juttujen varassa tältä osin.
Niin tai näin, Dyk on meidän paras hankinta vuosiin. Ei ehkä paras pelaaja mutta paras hankinta.
 
J

Just-Ice-Hockey

Niin tai näin, Dyk on meidän paras hankinta vuosiin. Ei ehkä paras pelaaja mutta paras hankinta.

Tästä olen kyllä aika isostikin eri mieltä. Esimerkiksi viime kauden osalta pidän Sallista ja Turusta parempina hankintoina. Mutta samapa tuo, Dykistä pitää antaa monta strutsinsulkaa koko organisaatiolle. Kertakaikkisen erinomainen hankinta.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Tästä olen kyllä aika isostikin eri mieltä. Esimerkiksi viime kauden osalta pidän Sallista ja Turusta parempina hankintoina
Itse taas arvostan enemmän Dykin löytämistä kuin esim. Turusen ”löytämistä” toisesta Liiga joukkueesta. Kyse on aina myös hinta-laatu suhteesta.
edit. Dyk on myös hankinta, joka nostaa Liigan tasoa vaikka IFK onkin se joka laskee sitä ali-suorittamalla vuodesta toiseen.
 

Eastoni

Jäsen
Jos Tobias on tehtäviensä tasalla, Pikkaraisen aika on ohi ennen ratkaisupelejä. Toivon fanien IFK -sydämen olevan vahvempi kuin yhden Joensuulaisen Mestisvalmentajan vaikutuksen. Jos sallit tällaisen sivusta huutelun..
Pakko huudella vieraisiin pöytiin. Sitä vaan tulin sanomaan, että olkaa kärsivällisiä Pikkaraisen ja Tobben työskentelyyn. Omiin silmiin tuo viime kausi näytti ihan perus Pikkaraisen valmentamalta joukkueelta, hieman hankalia vaiheita kaudella, YV ei toimi koko kauden aikana, mutta sarjataululokossa ollaan iskuetäisyydellä kun pudotuspelit alkaa. Sit vaan jostain syystä, uskokaa pois, Pikkaraisen joukkueet ovat todella kovia tosipeleissä. Näin olisin uskonut IFK:n olevan tänä keväänä ennen koronaa.

Tobben työtä on ollut hienoa seurata kauempaa. Hyviä hankintoja tosiaan, Dyk todella hyvä.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Omiin silmiin tuo viime kausi näytti ihan perus Pikkaraisen valmentamalta joukkueelta
Tästä samaa mieltä :) En ole vielä koskaan nähnyt Pikkaraisen valmentaman joukkueen olevan (joukkueena) kiekollisena vastustajaa parempi ja voittavan ottelua.

Tässä vähän juttua siitä mihin ollaan menossa. ”Hieman yllättäen” meidän sepältä ei ole tarvittu kommentteja:
 
J

Just-Ice-Hockey

Itse taas arvostan enemmän Dykin löytämistä kuin esim. Turusen ”löytämistä” toisesta Liiga joukkueesta. Kyse on aina myös hinta-laatu suhteesta.
edit. Dyk on myös hankinta, joka nostaa Liigan tasoa vaikka IFK onkin se joka laskee sitä ali-suorittamalla vuodesta toiseen.

Juu, kyllähän Dykin löytäminen on vaikeampaa kuin Turusen tai Sallisen, siitä ei kahta sanaa. Mutta kyllä kumpikin mainitsemistani pelaajista on jääkiekkoilijana niin paljon Dykiä edellä, että jo pelkästään pidän kumpaakin kovempana hankintana. Lisäksi, siinä missä Dyk on pitänyt löytää, on nämä mainitsemani herrat pitänyt houkutella Stadiin. Varsinkin Turusen kohdalla pidän IFK:hon saapumista keskikokoista ihmettä suurempana temppu a Salmelaiselta. Ja tämä kaikki mitään Dykiltä pois ottamatta.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Tästä samaa mieltä :) En ole vielä koskaan nähnyt Pikkaraisen valmentaman joukkueen olevan (joukkueena) kiekollisena vastustajaa parempi ja voittavan ottelua....

Itselleni muistuu liigan sivuja katsomatta useampikin. Heti tulee mieleen kevättalven Ilves ja KooKoo himamatsit, joissa nöyryytettiin niitä 4-0 ja vastustajilla ei ollut palaakaan. Ei taktisesti eikä lopputuloksellisesti. Oli muitakin.

Mä ymmärrän, että Pikeä dissataan. Aika raskas kausi ja 6.sija. (Itsekin ehkä kutsuisin KJn tänne mieluiten vaikka hänenkin HIFK-uransa oli yhtä läpiajoa vaille mahdollinen floppi). Mutta kyllä tää Pikkaraisen dissaaminen on ajoittain taas sitä samaa fanien ajojahtia, kuin monen aiemmankin valkun kohdalla. Eli sivuutetaan mahdolliset hyvät hetket ja keskitytään siihen, että kaikki on paskaa. Ja mikään ei muuta mielipidettä. Esim. pelaajien itse esilletuomat loukkaantumisten ja niiden aiheuttamat ongelmat sivuutetaan jne.

Kaikki ei ole paskaa. Oli paljon hyvää. btw. Mun liitossa työskentelevän frendin mukaan Wisehockey datan mukaan HIFKta vastaan oli kait 5-5 pelissä vähiten maalipaikkoja ns. sota-alueella ja oliko peräti vähiten maaleja siltä alueelta koko kevätkaudella. Eli se mitä me fanit ei ehkä nähdä on miten toi jengi ja sen valmennus valmistautuu pleijareihin. Ehkä kevätpelien kokeneet ketut kuten Sallinen ja Leskinen näkee ja siksi jäivät katsomaan vielä vuoden josko ensi keväänä se tuottaa hedelmää.

En ole vielä täysin 100% tosta meidän nykyisestä rosterista. Aiheeseen palatakseni, mutta parilla oikealla -ja Pikkaraisen peliin sopivalla-hankinnalla tästä voi tulla vielä aika nasta kausi.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
kyllä tää Pikkaraisen dissaaminen on ajoittain taas sitä samaa fanien ajojahtia, kuin monen aiemmankin valkun kohdalla
Koska itsehillintäni on silkkaa rautaa, en kommentoi tätä muuten kuin toistamalla saman toiveen kuin tähänkin asti; Voitaisiinko me vihdoinkin lopettaa kokeilut valmentajien suhteen ja hankkia joskus meritoitunut, laadukas valmentaja? Sellaisten johdolla meillä ollaan mestaruudet voitettu. Sama toive koskee muitakin organisaation avainhenkilöitä kuten esimerkiksi urheilujohtajaa.
edit lisäys.
 
Viimeksi muokattu:

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä samaa mieltä :) En ole vielä koskaan nähnyt Pikkaraisen valmentaman joukkueen olevan (joukkueena) kiekollisena vastustajaa parempi ja voittavan ottelua.

Tässä vähän juttua siitä mihin ollaan menossa. ”Hieman yllättäen” meidän sepältä ei ole tarvittu kommentteja:
Tämä oli hyvä, ja allekirjoittikin vieläpä oikein hyvin sitä helvetillistä tilastovääntöä jota täällä taannoin käytiin, eli että ei se ihan kaiken kattava tilasto ollut kuitenkaan, joka kertoi IFK:n jatkuvasti häviävän väärin.

Eli siis ne meidään ns "edistyneet tilastodatat". Katsomallahan sen ihan näki, että ei se IFK.n voitto-odottama ihana aina, eikä edes välttämättä useinkaan, tukenut sitä voittamiasta, vaikka ne edistyneet tilastot ihan muuta väittivätkin. Vähän syvemmälle kaivamalla voisi tulla esiin kaikki se, mikä ei sitten loppuviimeksi tuekaan voittamista.

Ja koska Poffi-maailma on ihan oma lukunsa ja maailmansa, niin koen kutienkin että sitä valmennuksenkin onnistumista pitää tarkastella koko kautta silmällä pitäen, eikä vain poffien pohjalta. Onhan se kuitenkin ikävää katsella pitkää (ja osin melko turhaakin) runkosarjaa, jos joukkue esiintyy puolivillaisesti eikä tunnu edes tavoittelevan runkosarjan voittoa, joka kaikesta huolimatta on myös menestyksen mittari, avaten tietä taloudellisestikin parempaan tulevaisuuteen. Pelkkä poffimenestys ei kuitenkaan sii tee valmennuksesta "huippua", koska siellä marginaalit korostuvat enemmän ja siten välillä yksittäisissä peleissä myös sattumat nostavat enemmän päätään, kun pelataan melkein vain yhdestä tehdystä maalista. Tätä toki pitkä otteusarja osin karsii, ja yleensä kuitenkin se parempi joukkue voittaa sarjan, mutta tuntuu että muutakin on nähty, vaikka se voikin olla vain mielen harhaa.

Pikkaraisen kiekko ei siis viimekaudella ollut niin huikaisevaa kuin välillä puhutaan, mutta ei myöskään niin paskaa etteikö huonompaakin olisi IFK:ssa nähty. Selvää kuitenkin on, että se oli usein enemmän näennäisesti, kuin oikeasti erinomaista kiekkoa, joten hitokseen parannettavaa siihen kyllä jäi, ja pidän edelleen kiinni näkemyksestä että se oli usein vain sitä "pörräämistä" vailla oikeasti todellista uhkaa maalin syntymisestä, ja se edelleen oli osasyy turhatumislle joka edesauttoi maalintekemisen vaikeutumista entisestään ja nakersi joukkueen itseluottamusta. Se edelleen johti siihen, etät jos ei yksilöt olleet joka ottelussa parhammillaan, niin peli takelteli entistä pahemmin, sillä ei ollut niin selkeää taktista selkänojaa, jonka turvin viedä pelit vaikka sitten rimaahipoen. Heti jos ei peli alkanut sujumaan noiden yksilöiden kautta, tuntui että koko joukkue meni jotenkin syväjäähän ja pään seinään hakkaamiseksi.

Osin tästä tuntuikin johtuvan se, että kun junnut astuivat pahassa loukkaantumiskriisissä kehiin, peli sujui mystisesti vähän aikaa paremmin, koska pystyivät pelaamaan vapautuneemmin ja vailla ahdistusta.

Tästä pidän kiinni siitäkin huolimatta, että IFK:lla toki oli veemäinen kausi (jälleen) loukkaantumisten valossa, mutta juuri sekin on yksi osa-alue, jota maailmalla on onnistuttu parantamaan hyvän tilastoanalytiikan kautta, jonka turvain on paremin ohjattu henkilökohtaista treenaamista.

NHL:n yksi ero -joka voi tulevalla kaudella poikkeuksellisesti hitusen muuttua (kiitos koronan) on se, että siellä ei kauden aikana harjoitella ihan samoin kuin täällä, johtuen ottelumääristä. Siellä se peruskunto rakennetaan -käsitykseni mukaan- enemmänkin juuri sillä peruskuntkaudella, eikä niinkään koko kauden jatkuvana prosessina, kuten täällä tuntuu asia olevan. Ainakin jos osaa porukasta kuuntelee, kun perustellaan sitä miksi ei IFK:lla kulje peli.

Tämä on siis ehdottomasti yksi asia, jossa nimenomaan IFK:n PITÄÄ olla edelläkävijä ja panostaa tähän voimakkaammin, eli juurikin siihen tarkempaan dataan ja sen analysointiin. Korostan vielä, että tästä on - mm. juuri loukkaantumisten vähenemisen suhteen - ihan koviä näyttöjä olemassa vaikkapa yhdysvalloissa, joten ei sitä väheksyä tosiaankaan kannata.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Koska itsehillintäni on silkkaa rautaa, en kommentoi tätä muuten kuin toistamalla saman toiveen kuin tähänkin asti; Voitaisiinko me vihdoinkin lopettaa kokeilut valmentajien suhteen ja hankkia joskus meritoitunut, laadukas valmentaja? Sama toive koskee muitakin organisaation avainhenkilöitä kuten esimerkiksi urheilujohtajaa.

En ole kanssasi eri mieltä tuosta. Olin vain siitä eri mieltä etteikö myös Pikkaraisen kanssa ole voitettu pelejä kiekollisesri dominoiden.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
En ole kanssasi eri mieltä tuosta. Olin vain siitä eri mieltä etteikö myös Pikkaraisen kanssa ole voitettu pelejä kiekollisesri dominoiden.
On tietysti vaikea sanoa, milloin voitto on tullut taitavampien yksilöiden ja milloin laadukkaan yhteispelin turvin mutta seison liioitellun mielipiteeni takana. :)
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Sekin ratkaisee aika paljon mahdollisessa menestyksessä ja Tobben rakentamassa pakistossa, että kuinka suuren roolin Teräväinen pystyy ottamaan, ja pystyykö Lyytinen pelaamaan jatkossa vähemmän virhealttiisti ja järkevämmin, eli nostamaan reippaasti tasoaan.

Jos nuo isot JOS-kyssärit toteutuvat positiivisesti, niin kiekolliset pakit Kousa, Lyytinen ja Teräväinen voisivat riittää muuten suht puukätisessä alakerrassa, mutta esimerkiksi Lyytisen varaan en kyllä hirveästi laske. Hänellä on iso näytön paikka muuttaa odotusarvo.

Kousa-Ahonen
Lyytinen-Karjalainen
Teräväinen-Varakas
Winberg-Motin

Laakso
Seppälä
 
Viimeksi muokattu:

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Debaatti jatkukoon!
Siispä:

Mun liitossa työskentelevän frendin mukaan Wisehockey datan mukaan HIFKta vastaan oli kait 5-5 pelissä vähiten maalipaikkoja ns. sota-alueella ja oliko peräti vähiten maaleja siltä alueelta koko kevätkaudella. Eli se mitä me fanit ei ehkä nähdä on miten toi jengi ja sen valmennus valmistautuu pleijareihin.

Tässä on hyvä esimerkki siitä mitä me fanit nähtiin. Eikä tuossakaan loukkaantumisiin kaaduttu:


Playoffseihin valmistautunut petolauma hävisi lopulta kuudesta viimeisestä pelistä viisi. Onnea vielä kerran voittajille Jukurit, HPK, Ilves, Kookoo ja Jyp. Kuudennen sijan naulaamiseen huipentuvaa Lukko -peliä ei ”päästy” näkemään. Ensi kautta ajatellen, Paajasen, Turusen, Kangasniemen, Keräsen ja Nypsin korvaajiksi on hankittu Hursti ja joku divarisentteri. Koska negatiivisyys ei ole rakentavaa eikä kuulu muutenkaan tapoihini, nastan kauden odottelu jatkukoon. Pari täsmähankintaa enää ja joukkue on valmis yllättämään.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
hyvä puheenvuoro @tommy36

Lisätääs vielä hieman syvennystä. Liiton miehen mukaan HIFK ja Kärpät olivat kevätkaudella tilastollisesti useissa pleijareihin liittyvissä tilastoissa vahvoilla. HIFK oli itseasiassa kuntopuntarinkin kahden parhaan jengin joukossa ennen tuota HPKn Tikan maalista alkanutta surkea loppua.

Jos kaavio (riippuen vikan kierroksen pelistä) olisi mennyt oikein, Frendini olisi laittanut vedon sisään, että Kärpät ja HIFK on finaalissa.

Itse kyseenalaistin, koska omaan silmään Lukko oli menossa mestaruuteen. Tästä taas sain vastaväitteenä seuraavat perustelut:

HIFKn ja Lukon välisissä peleissä HIFK oli tilastollisesti edellä. HIFK hävisi ne pelit yksilöiden typeriin virheisiin. Nämä virheet menevät pleijareissa minimiin. Hänen mukaansa HIFK ja Lukko olisivat pelanneet Pelicans-tyyppisen sarjan, jossa kaikki oddsit on HIFKta vastaan, mutta HIFK olisi vienyt sarjan 4-2 tai 4-3, koska HIFK oli rakennettu voittamaan pleijareita. Oli Leskistä, Sallista, Turusta, Paajasta ja muita jotka osaavat siinä viimeisessä tiukassa paikassa nostaa tasoaan. HIFK oli täytetty kevään miehillä, joihin pikku hiljaa tasoaan nostanut Järvinenkin kuului.

Tämä oli vain yhden jääkiekkoa ammatikseen tekevän ihmisen mielipide ja edelleen epäilen HIFKn kykyä voittaa viiime kevään Lukko, mutta se antoi itselleni kiinnostavaa sisältöä, että tuolla on paljon asioita, joita ei me tavikset välttämättä nähdä. Ja se voi olla syy miksei UJ (aiheeseen palatakseni) anna Pikelle monoa. Viime kausi oli myös oikeasti poikkeuksellisen haastava loukkien takia. Siksikin on vaikea arvioida sitä täysin objektiivisesti, että mikä se oikea taso olisi voinut olla..

Mun silmään HIFK ei myöskään panosta runkosarjaan. Mielessä on hieman liikaa ”kevään pelit”. Koko kauden ajan on keskiössä viihde ja kaiken maailman legendojen kakkukahvit. Siitä on aikaa, kun olen vieraspelejä reissannut fanibussissa, mutta tuntuu siltä, että Stadissa on enemmän sitä showta. Pleijareissa on sitten keskiössä se pelin voittaminen eikä mikään prinsessa-kakku tai ennen peliä jaettava diplomi.

Itse odotan ensi kautta todella oudoissa fiiliksissä. Joukkue ei ole valmis, mutta ymmärrän jos kausi aloitetaan tällä rosterilla ja täydennyksiä haetaan, kun virus on taltutettu. Toivon, että Pike kehittyy ja tästä tulisi hieno kausi. On siltä vähän raskas oli viime kaudesta.

Mutta näin tuossa taanoin Sallista ja hetken jututin. Antoi kyllä optimismia. Kovin tykkää valmennuksesta ja vakuutteli, että siellä tehdään paljon asioita oikein. Ja viihtyy erinomaisesti HIFKssa. Ja kova oli usko, että ensi kaudesta tulee hieno kausi. Kunhan vain päästään pelaamaan.

Hieno kapteeni. Yksi Tobben parhaimpia ellei paras hankinta.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Sitä vaan tulin sanomaan, että olkaa kärsivällisiä Pikkaraisen ja Tobben työskentelyyn. Omiin silmiin tuo viime kausi näytti ihan perus Pikkaraisen valmentamalta joukkueelta, hieman hankalia vaiheita kaudella, YV ei toimi koko kauden aikana, mutta sarjataululokossa ollaan iskuetäisyydellä kun pudotuspelit alkaa.

Sen verran tähän kiinni ja tuohon boldaamaani kohtaan, että YV% osaltahan keikuttiin ihan kärkikahinoissa ja kärjessä läpi koko kauden ja sen lisäksi viime kaudella nähtiin semmoista ylivoimapeliä mitä ei olla ihan hetkeen nähty. En muista tuliko loppuun joku notkahdus tuossa, mutta pääsääntöisesti YV-pelaaminen oli viime kaudella ihan jäätävän hyvää ja hienoa katsottavaa niin kuin noilla nimillä sen pitääkin olla.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jos kaavio (riippuen vikan kierroksen pelistä) olisi mennyt oikein, Frendini olisi laittanut vedon sisään, että Kärpät ja HIFK on finaalissa.

Tähän piti ottaa vielä kiinni. Minkä säälijengin frendisi olisi oikein nähnyt menevän omasta puolivälieräparistaan jatkoon? Sitähän tuo olisi vaatinut ettei Kärppiä olisi kohdattu jo välierissä. Eikö siellä top-3 ollut Kärppien lisäksi Lukko ja Tappara, joten vaikea olisi ollut nähdä tuota tapahtuvan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös