Tobias Salmelainen IFK:n urheilujohtajana

  • 1 365 264
  • 8 108

Oliko valinta sopiva?

  • Kyllä

    Ääniä: 115 44,4%
  • Ei

    Ääniä: 37 14,3%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 107 41,3%

  • Äänestäjiä
    259
  • Poll closed .

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistan kun KJ halusi meille sen länsinaapurissa loistaneen veskan, oliko Pitkä-jotain..? Enivei, Nybahan oli jo valmistellut toista nimeä mutta KJ piti päänsä ja sai haluamansa. Ei natsannut ja mun mielestä ehkä liiankin pitkään annettiin veskalle mahis mutt lopulta päätettiin luopua ja hommata uusi. Sen jälkeen käsittääkseni KJ luotti Nybaan enemmän veskahankinnoissa, kunhan vain pääsi sanomaan osansa ennen hankintaa.
Niin siis KJ ei halunnut lähteä kauteen "kahden poikasen", eli Niemisen ja Ahlqvistin kantaessa torjuntavastuun, vaan vaati maalin suulle ja puolustuksen yleisesti riittävästi kokemusta. Tuohon huutoon Nyba vastasi sitten hommaamalla kaudeksi 2008-09 Pitkämäen ja veetuiksihan se meni monestakin eri syystä. Siinä tilanteessa tosin Pitkämäki oli varsin kelvollinen haku, kun veskarijahti päästiin aloittamaan vasta keväällä. Seuraavalla kaudella sitten Lunkka tuli hoitelemaan kakkoskassarin tonttia ja kokeiltiin Hattu Nieminen ykkösenä, mutta eihän se toiminut ja tilalle naarattiin Noronen, joka nyt ei ollut merkittävästi parannus tilanteeseen. Seuraavalle kaudelle saatiin sitten Riksman ja loppu onkin historiaa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Dennis joo noinhan se meni. Mutta KJ kyllä nimenomaan halusi Pitkämäen vaikka Nyballa oli vaihtoehtona joku muu. Oisko ollu Toskala jopa..? Oli kuka oli, loppu on historiaa.

Ahlqvist oli muuten kans yks oma junnu ketä raahattiin mukana vaikka siitä mitään tullu. Luokassa samoja jannuja kuin eräs jonihaverinen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Dennis

Ahlqvist oli muuten kans yks oma junnu ketä raahattiin mukana vaikka siitä mitään tullu. Luokassa samoja jannuja kuin eräs jonihaverinen.

Aleksis Ahlqvist ei ollut oma junnu, vaan JYPin kasvatti. Nuori tulevaisuuden lupaus, josta Sakke Lindfors ei kaikkien suureksi yllätykseksi saanut koulittua edes tasokasta liigaveskaria. HIFK:n mv-asiathan ei todellakaan olleet Saken aikaan mitenkään kaksisesti, pikemminkin päinvastoin ja veskarit oli syystä tai toisesta pääasiassa joukkueen heikoin lenkki. Ahlqvistin kanssahan tehtiin pitkä diili, mutta muistaakseni sopparin vikaa vuotta ei kuitenkaan enää meillä pelannut (?).

Pitkämäkihän oli oikeasti ihan hyvä haku silloin. Kaatoi melkein yksin HIFK:n Ilveksessä pelatessaan pleijareissa ylisuurine housuineen. Valitettavasti alku oli melko tahmea ja se Grönholmin kentän toisesta päästä erän viime sekunneilla imuroitu veto sinetöi sitten miehen HIFK-uran. Itseluottamus suli aivan täysin ja sitä oli kauheaa katsoa. Ja kuunnella. HIFK-fanit itse omilla törkeillä huudoillaan katsomosta olivat varmasti yksi iso syy siihen, miksi tärisi maalilla. Sääliksi kävi. Ja joo, ammatinvalintakysymys, mutta mua vitutti tuolloin ja edelleenkin, kun omat huutaa törkeyksiä omille pelaajille. Kun se ei ole kenenkään etu, että pelaaja epäonnistuu. Ei tarvitse keksiä positiivista, mutta tällöin voi pitää turpansa kiinni sen sijaan, että koko pelin läpi mölisee negatiivista ja oikein odottaa epäonnistumista, jotta voi huutaa lisää ja sanoa ”no, niin mitäs mä sanoin, vittu sä olet paska”. Mulle case Pitkämäki jäi mieleen varmaan räikeimpänä tapauksena HIFK-fanien raakuudesta omis kohtaan ja kyllä mua hävettää ne huudot. Lätkässä itseluottamuksella on todella suuri merkitys ja kun se horjuu, koko ura voi pahimmillaan olla vaakalaudalla, jos et saa päätä kondikseen. Itse en ainakaan toivo yhdellekään HIFK-pelaajalle mitään pahaa tai epäonnea, vaikka ei pelaajasuosikkini olisikaan. Vastustajalle kuittailut onkin sitten asia erikseen, mutta toki on asioita, joista ei kovaan ääneen huudella.

Edit: mistä päästäänkin siihen, että Salmelaisen tulee huomioida hankinnoissaan myös pelaajan pään kovuus. HIFK:ssa pärjää vain henkisesti kovat pelaajat. Nuorten pelaajien kohdalla voi hyvin riittää se, että tiedostaa aidosti, että kausi voi olla henkisesti rankka kentän ulkopuolella ja haluaa kehittää sitä puolta. Lisäksi on tietenkin ylirento ihmistyyppi, joka ei stressaa yhtään mistään. Heilläkin on varmasti keskimääräistä paremmat onnistumismahdollisuudet.
 
Viimeksi muokattu:

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle case Pitkämäki jäi mieleen varmaan räikeimpänä tapauksena HIFK-fanien raakuudesta omis kohtaan ja kyllä mua hävettää ne huudot..
Mulla nousee esiin se Bluesista EHT-statuksella tullut puolustaja, jonka nimeä en nyt muista, mutta jonka tässä yhteydessä kyllä kaikki muistavat. Hänen kohdallaan on varma, että luki Jatkoaikaa, kun otteet menivät alaspäin samaa tahtia kun täällä keksittiin mitä mielikuvituksellisimpia tapoja dissata häntä - enkä oikein enää käsitä, että miksi kaveri suolattiin jo ennen kauden alkua. Hedberg taisi olla nimi - HIFK:sta italian kakkostasolle ja ura pakettiin.

Toinen oli aikanaan Kai Rautio, mutta silloin mentiin ihan vaan käytävä- ja katsomohuutelulla.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@BOL Käsi pystyssä täällä virheen merkiksi. Allu tosiaan oli janareiden kasvatti. Se vika vuosi muistaakseni(köh) oli jotain pumpputulehduksen jälkeistä aikaa eikä tosiaankaan natsannut enää. Saken koutsaus..no. Ei mennä siihen =D

Omille huutelusta. Fanithan on maailman ilo ja toisaalta se suurin perseläpi. Rotsit viuhuu ja rakastetaan vihata. Itse ainakin kerran kajautin ärräpään kohti Isohousua kun päästi taas helpon. Annan toisille anteeksi ajoittaiset tunteenpurkaukset kun itekin niihin sorrun. Sitten on, mihin sä mielestäni viittaat, selvä sikamainen huono käytös ja sitä ei pidä ymmärtää tai hyväksyä. Mutta kukin tavallaan. Emmä vaadi ketään katsomossa tukemaan jos pelaaja vetää päin helvettiä illasta toiseen. Vähän aikaa sitten Erosella oli horror ilta ja katsomo missä istuin dumasi kaverin alimpan helvettiin jämänarrina. Seuraavassa ne samat luultavasti rakasti kun kaveri toimitti magiaa jäällä. Nää on näitä.

Nykyisin itsellä tuo suora huutelu paskalle pelaajalle on muuttunut aika lailla facepalm-myötähäpeäksi. Sama dumareilla muuteen. Paitsi jos pelaaja välttelee kontaktia, pelkää konfliktia tai sikailee ruutumaisesti. Sillon mulla nousee kierrokset ka venttiili tärähtää auki.
 

444

Jäsen
Mulla nousee esiin se Bluesista EHT-statuksella tullut puolustaja, jonka nimeä en nyt muista, mutta jonka tässä yhteydessä kyllä kaikki muistavat. Hänen kohdallaan on varma, että luki Jatkoaikaa, kun otteet menivät alaspäin samaa tahtia kun täällä keksittiin mitä mielikuvituksellisimpia tapoja dissata häntä - enkä oikein enää käsitä, että miksi kaveri suolattiin jo ennen kauden alkua. Hedberg taisi olla nimi - HIFK:sta italian kakkostasolle ja ura pakettiin.

Toinen oli aikanaan Kai Rautio, mutta silloin mentiin ihan vaan käytävä- ja katsomohuutelulla.
Niklas Hedberg tosiaan oli 10 vuotta pelaamatta tuon jälkeen, kunnes Sveitsin nelosdivarista löytyi pelipaikka ja Zugerlandissa uraa tuli 5 kautta vielä lisää.
Itse tapausta en muista miltään osin, mutta pienikokoinen puolustaja 0,11 ppg statseilla ei itsessäni edes jälkeenpäin nostata riemun kiljahduksia. Toki ollaan silti kaukana siitä, että menisin huutelemaan hänelle henkilökohtaisuuksia.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Miten HIFK on toistanut samaa epäonnistuvaa kaavaa kaudesta toiseen sitten KJ:n? Joukkue on ollut kauden alussa aina puutteellinen joltain olennaiselta osa-alueelta. Sitten kauden aikana(= lue liian myöhään) ollaan herätty tähän ja tehty hätäratkaisuja.

Tällä tasolla joukkueen pitää olla valmis ennen kauden alkua, piste. Se tarkoittaa että kauden aikana sitten paikataan pahat loukkkaantumiset, epäonnistuneet kriittisen paikan pelaajat ja täydennetään jos koutsi näkee tarvetta.

Ykkössenan toistaminen on joistakin jo väsynyttä mutta ei se sitä asiaa miksikään muuta; olennainen osa menestyvää jengiä ja asian jättäminen puolitiehen on perseilyä, plain ’n simple. Miksi rakentaa hyvää pakistoa ja laitureita jos keskusta on heikko? Tätä ei saa tapahtua kuin politiikassa.

Toinen epäonnistumisen kaava HIFK:ssa on projektien ajoitus. Siis: palkataan uusi koutsi ja aloitetaan nousu mutta sitä ei ’tueta’ pelaajapolitiikalla mikä ajoittuisi tukemaan kyseisen koutsin aikaa. Nytkin esim. voi jo kyseenalaistaa kuinka moni tän hetkisistä pelaajista(keillä sopparit jatkuu) on Pikkaraisen mieleen. Eli jos koutsille ollaan rakennettu runko 2-3v ajaksi niin on epärealistista(ja saatanan tonttumaista) usko että poispotkitun tilalle tuleva kaveri saa siitä saman irti.

Heitän pari esimerkkiä; kuinka monta koutsia meillä on onnistuneesti valmentanut Lennua? Kankea? Åstenia? Nämähän ovat olleet jo ’pitkään’ tai takaisin hankittuja?

Yksittäisistä pelaajien epäonnistumisista en narise, ei sitä ukko ylijumalakaan voinut tietää että vaikkapa KQ on vain ’duunissa’. Tai että Ruusu ei riitä kakkoseksi Liigaan(luotan Lunkan olleen mukana hankinnassa). Meidän skoutit on lähinnä surkea läppä mutta ei nyt mennä siihen. Kokonaisuus on AINA Utj:n vastuulla ja koutsin siunauksella. Muistan kun KJ halusi meille sen länsinaapurissa loistaneen veskan, oliko Pitkä-jotain..? Enivei, Nybahan oli jo valmistellut toista nimeä mutta KJ piti päänsä ja sai haluamansa. Ei natsannut ja mun mielestä ehkä liiankin pitkään annettiin veskalle mahis mutt lopulta päätettiin luopua ja hommata uusi. Sen jälkeen käsittääkseni KJ luotti Nybaan enemmän veskahankinnoissa, kunhan vain pääsi sanomaan osansa ennen hankintaa.

Tällaista yhteistyötä ja toimintaa mä kaipaan. Tarvitaanko me siis aina kokenut ja menestynyt diktaattori koutsiksi Alkkisfaijalle? Mun näkemyksen mukaan kyllä, kunnes faija ite tekee muutoksen. Tai kun helvetti jäätyy tjsp...

Hyvää settiä Punakone.

Kyllä me tarvitaan se diktaattori tonne. Aikoinaan Nybahan valotti IFKn pelaajapolitiikkaa jossain Sportmaganizet/viikkomakasiini -ohjelmassa. Ohjelmassa ne istui koutsien kanssa pohtimassa mitä ja ketä hoidetaan jengiin. Eli IFKn politiikka on rakentaa joukkue yhdessä koutsien kanssa. Sä olet ihan oikeassa, että UJn se pitää hoitaa, mutta koutsin pitää myös osata vaatia ja koutsilla pitää olla myös näkemystä.

Esimerkiksi Kankihan oli Selinin toivelistalla. Se itse juhli Kangen tuloa, "kun saatiin vihdoin alivoimaan kykenevä peruspakki". Selin puhui hallilla syksyllä usein pakkipulasta. Eli Selin on esittänyt toiveen pelaajasta ja UJ on hommannut (taisi olla Salmelainen eikä enää Nybarin jäänteitä). Ja eiköhän Kangen jatko ole tullut Selinin toiveesta. Hänen sapluunansa Kanki sopii.

Samoin kyllähän se on myös koutsin duuni sanoa Kasken kaltaiselle pelaajalle, että: "mä tuun peluuttaa sua ensi kaudella ykkösylivoimassa ja sä tuut kasvamaan huipuksi mun valmennuksessa". Näinhän Ville Nieminen oli tehnyt ja soittanut Kaskelle. Näin se koutsikin kasaa joukkuetta.

Ja Kojo osasi tämän. Se osasi vaatia ja se uskalsi heittää Ramun kaltaisia "Omia kasvatteja" katsomoon. Tyranni siis.

Mutta pakkohan sulla on olla jotain jatkuvuutta. Et sä voi kaikkia pelaajia vaihtaa joka kerta, kun koutsi vaihtuu. Siksi noita ylikalliita Lennuja pyörii tuolla. Åsten nyt on yksi lysti. Pidetty jätkä kopissa ja pelaa ihan verkkaripalkalla.

Ydinongelma on juuri tuo koutsien projektien lyhyys. Ehkä tämä Pikkarainen vaihto tuo jonkun "jatkuvuuden" ja sitä kautta ensi kauden ja sitä seuraavan kauden joukkueet on paremmin rakennettu.

Quinceysta muuten sivuhuomiona, että voi olla kova luu keväällä. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun kanukit vertyy ratkaisupeleihin. MM-kisojen jokakeväinen traditio.
 

Stigu

Jäsen
Toinen epäonnistumisen kaava HIFK:ssa on projektien ajoitus. Siis: palkataan uusi koutsi ja aloitetaan nousu mutta sitä ei ’tueta’ pelaajapolitiikalla mikä ajoittuisi tukemaan kyseisen koutsin aikaa. Nytkin esim. voi jo kyseenalaistaa kuinka moni tän hetkisistä pelaajista(keillä sopparit jatkuu) on Pikkaraisen mieleen. Eli jos koutsille ollaan rakennettu runko 2-3v ajaksi niin on epärealistista(ja saatanan tonttumaista) usko että poispotkitun tilalle tuleva kaveri saa siitä saman irti.
Samaa mieltä. Tuo ongelma poistuisi jos IFK:n UJ loisi jonkun vision siitä, minkä näköistä lätkää seura tulee pelaamaan vaikkapa seuraavan 5 kauden aikana ja lähtisi toteuttamaan tätä visiota. Kun olisi tällainen sapluuna, olisi a) valmentajien valinta ja vaihtaminen helpompaa, b) pelaajien skouttaaminen tuohon sapluunaan helpompaa ja c) seuralla luultavasti isompi imu myös pelaajien keskuudessa, kun sillä olisi pelillinen identiteetti.

Nykyaikanahan jengit pelaavat jotakuinkin samantyyppistä lätkää, mutta kyllä esim. Kärpät, Tappara ja jopa Jyp ja Kalpa omaavat tiettyjä spesifisiä pelillisiä nyansseja, joista ne on helppo tunnistaa pelillisesti. IFK:n identiteetti tuntuu muokkautuvan aina kulloisenkin valmentajan mukaan. Jos nyt miettii esim. Nokan jälkeistä aikaa, niin meillä on ollut Poliisin ajokoiralätkää, Sopan jätönjätönjättö-sekametelisoppaa, Summasen Mother Nature hockeyä, Stögön käkikellolätkää, joka huipentui pleijareissa ja Selinin semi-modernia lätkää, joka ei kehity mihinkään.

5 eri valmentajaa, 5 eri pelillistä identiteettiä. Joista ei yhdessäkään ole varsinaisesti ollut mukana esim.fyysinen peli - siis se elementti johon IFK:n brändi on ainakin joskus perustunut.
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
meillä on ollut Poliisin ajokoiralätkää, Sopan jätönjätönjättö-sekametelisoppaa, Summasen Mother Nature hockeyä, Stögön käkikellolätkää, joka huipentui pleijareissa ja Selinin semi-modernia lätkää, joka ei kehity mihinkään.

5 eri valmentajaa, 5 eri pelillistä identiteettiä. Joista ei yhdessäkään ole varsinaisesti ollut mukana esim.fyysinen peli - siis se elementti johon IFK:n brändi on ainakin joskus perustunut.
Päivän paras! Samaan aikaan itkettää ja naurattaa.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niklas Hedberg tosiaan oli 10 vuotta pelaamatta tuon jälkeen, kunnes Sveitsin nelosdivarista löytyi pelipaikka ja Zugerlandissa uraa tuli 5 kautta vielä lisää.
Itse tapausta en muista miltään osin, mutta pienikokoinen puolustaja 0,11 ppg statseilla ei itsessäni edes jälkeenpäin nostata riemun kiljahduksia. Toki ollaan silti kaukana siitä, että menisin huutelemaan hänelle henkilökohtaisuuksia.

Oli muistaakseni viisi senttiä liian lyhyt - aloitti ikan ok, mutta luhistui, ja mun mielestä samaa tahtia kun dissattiin. No, mene ja tiedä. Sitten oli pelicansin viltistä meidän yv:hen hankittu Kousa, joka sai kuraa täälläkin ennen ensimmäistä peliäkään koomisesti varmaan sadan viestin verran, ellei enemmän, joku sen joskus laski, ja sitten pamautti muistaakseni ekassa pelissä just hienon maalin ja jatkoi siitä erinomaisia otteita, sen minkä nyt sitten jatkoi.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kun Salmelainen nimitettiin HIFKin urheilujohtajaksi, odotin pelon ja kauhun sekaisin tuntein HIFKn nousevan ammattilaisen käsissä nopeasti ihan sinne Kärppien ja Tapparan kantaan. No, nyt kun on herran edesottamuksia seurannut, pelko oli turhaa. Kovin on mukavoitunutta ja puolivillaista tekemistä. Saunakaverit saa oletettavasti rahakkaita jatkoja, markkinat kun humisee tyhjyyttään.

Oikeasti uskon Salmelaisen olevan ihan ammattilainen työssään, mutten usko miehen olevan pääroolissa kun katselee HIFKin toimintaa. Taitaa ihan muut miehet vedellä naruista, Salmelaisen toimiessa räsynukkena.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Selvähän se nyt on että valittiin Tommin poika koska se oli Tommin poika. Näinhän tämä meillä menee vuodesta toiseen. Naamakerroin ratkaisee enemmän kuin ansiot tai osaaminen.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kun Salmelainen nimitettiin HIFKin urheilujohtajaksi, odotin pelon ja kauhun sekaisin tuntein HIFKn nousevan ammattilaisen käsissä nopeasti ihan sinne Kärppien ja Tapparan kantaan. No, nyt kun on herran edesottamuksia seurannut, pelko oli turhaa. Kovin on mukavoitunutta ja puolivillaista tekemistä. Saunakaverit saa oletettavasti rahakkaita jatkoja, markkinat kun humisee tyhjyyttään.

Oikeasti uskon Salmelaisen olevan ihan ammattilainen työssään, mutten usko miehen olevan pääroolissa kun katselee HIFKin toimintaa. Taitaa ihan muut miehet vedellä naruista, Salmelaisen toimiessa räsynukkena.
Ai että on mukavaa, kun myös kilpailevien jengien kannattajat ottavat näin asiallisesti kantaa. Kiitos!
Toivottavasti nyplääjät ja töppääjät myös lukevat näitä. Tobbelle ei kannata edes toivottaa heräämistä.
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun Salmelainen nimitettiin HIFKin urheilujohtajaksi, odotin pelon ja kauhun sekaisin tuntein HIFKn nousevan ammattilaisen käsissä nopeasti ihan sinne Kärppien ja Tapparan kantaan. No, nyt kun on herran edesottamuksia seurannut, pelko oli turhaa. Kovin on mukavoitunutta ja puolivillaista tekemistä. Saunakaverit saa oletettavasti rahakkaita jatkoja, markkinat kun humisee tyhjyyttään.

Oikeasti uskon Salmelaisen olevan ihan ammattilainen työssään, mutten usko miehen olevan pääroolissa kun katselee HIFKin toimintaa. Taitaa ihan muut miehet vedellä naruista, Salmelaisen toimiessa räsynukkena.

Valitettavasti näyttää erittäin vahvasti siltä, että meistä ei ole muutamaan vuoteen (10-20v) haastamaan puolen Suomen joukkuetta. Saatte setviä välejänne jatkossakin Kahvaran kanssa.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Millä perusteella?

Yleensä loogisin vaihtoehto on oikein ja tässä kohtaa se ei ole että Salmelainen on marioneetti, vaan se että osaaminen on vaatimatonta.

Occamin partaveitsi toimii ehkä salapoliisidekkareissa, mutta yleensä se on simpletonselitys kompleksisten ongelmien edessä. Tässäkään tapauksessa ei ole kyse mistään jokotai-vaihtoehdosta, vaan vaatimattoman osaamisen omaava kaveri on myös muiden tahojen vaikutuksenalaisuudessa.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Iso pettymys on tämä kaveri ollut tähän mennessä. Jotenkin postiivisin fiiliksen tähän päivään, eli pari mieltä ilahduttava jatkosopparia ja sitten vakuuttava voitto Sportista. Lopputuloksena pari happy family sopparia ja Sportin kanssa nuhjataan tasaista vääntöä Nordiksella. Sanoisin Sportin jopa vieneen maalipaikat. Pitäisikö alkaa olemaan huolissaan pelin tasosta vuodenaika huomioon ottaen? Salmelaisen toiminta ei kyllä luo uskoa paremmasta huomisesta.
 
Tähän asti olen koittanut ymmärtää ja antaa aikaa, tähän päivään loppui kaikki usko siihen, että Salmelainen saisi HIFK:sta rakennettua kestävän menestysjoukkueen. Satunnaisia suonenvetoja voi tulla, mutta ei riitä näillä resursseilla. Petrell on kaikilla mittareilla ollut tällä kaudella riippakivi ketjulleen (pisteet, tehotilasto, edistyneet tilastot, omat silmät), Kankaanperä on täysi turhake. Viton vielä ymmärrän ja hyväksyn. Eikä ongelma ole edes se, että Lennuun ja Kankaanperään menee rahaa, vaan se, että sinne menee yksi kokoonpanopaikka per nuppi. Nyt siellä on suojeltava nelikymppinen turhake, kun vastaavalla paikalla voisi ajaa rauhassa sisään jotain nuorempaa tulevaisuuden edustajaa.

Oikeastaan kaiken huippuna vielä, että päivää etukäteen piti hypettää somessa hatullista paskaa.
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Jep jep. Mulla alkaa olemaan ikänäkö jo tähän HIFK:n näpertelyynkin, kun en millään näe miten rakennetaan menestyvää, kärkisijoista taistelevaa joukkuetta, palkkaamalla löysistä löysin kahdeksi lisävuodeksi ja pari uran ehtoolla olevaa pakkia, joiden suoritustaso on täysi kysymysmerkki tulevaa ajatellen. Tobbe <-> Nybbe, Nybbe <-> Tobbe, mikä on muuttunut, häh???
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Petrell, Kankaanperä ja Varakas olivat kovaa valuuttaa vuonna 2011. Mutta nyt eletään vuotta 2019 ja näille herroille sorvataan jatkosopimuksia, kahdelle vielä kahden vuoden paperit. Ei pysty ymmärtämään. Country Club elää ja voi hyvin.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olin pitkään Tobben veneessä, mutta nyt voi tässä vaiheessa antaa jo jonkinlaisen välitilinpäätöksen: epäonnistunut täysin tehtävässään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös