Niinpä.Tämä on hirveää kateltavaa. Tuolla rosterilla tämä tulos. Nyt on jo tammikuu.
Emäntä katseli taas Kärppien pelin ja minä sivusilmällä sen mitä kerkesin siinä sivussa. Emme muista yhtään laadukasta maalipaikkaa Kärpiltä. Vain sitä viivasta vetelyä määrällisesti paljon ja reboundpierujen haistelua, josko semmoinen pomppaisi oman miehen lapaan. Ei pompannut, ja ainoa maali mikä tuli, niin oli maskin takaa ovela lerppu. Heikkalalta, joka ei kohta taas mahdu kokoonpanoon.
Voiko köyhempää kiekkoa enää pelata? Millä hemmetin vuosikymmenellä Marjamäki oikein elää? Eihän tuo inspiroi ketään, edes noista taitopelaajista. Aivan kellokorttitouhuksi mennyt, juuri kun se tekeminen ei pitkässä juoksussa maistu. Työpaikalla vaan käydään ja palkkahan on mitä parhain. Espoon Blues 2.0 sijaitsee nyt Oulussa.
Kärpät ei rakentanut ainuttakaan maalipaikkaa jota edeltäisi joku useamman pelaajan syöttökuvio. Vain vetoja viivasta ja äijää maalille. Tämmöisellä pelillä menestyttiin 2000-luvun alkupuolella. Tämä Laten ideaköyhyys minua kummastuttaa. Kärpät pelaa aivan hemmetin köyhää jääkiekkoa. Vieläköhän puhuu jostain Mike Babcockin jääkiekosta, jonka copy-cat aiemmin oli? Onkohan koskaan keksinyt mitään omaa? Late-kiekko on varmasti liigan vähiten viihdyttävääkin ja onhan tuo yrittänyt kaikille vittuilla, että eivät olleet viihdyttäviä silloin kun menestyivät. Varmaan se noin oli, mutta nyt ei ole enää sitä menestystäkään, koska itse Lauri ja vain Lauri itse, ei ole osannut uusiutua ja päivittää pelikirjaansa.
On siis ollut suomeksi laiska.