edekingi kirjoitti:
Itse voisin veikata ja syvästi toivoa että Sinkku ei pelaa huomenna maalissa. Tuokkola pelannut kaksi todella hyvää peliä putkeen ja Alatalo tuskin lähtee noin kuumaa miestä pois maalilta vaihtamaan. En tässä Sinkkua halua dissata enkä hänen panostaan yhtään väheksyä, mutta viimeisimmät Sinkun pelaamat pelit eivät ole olleet mieheltä mitenkään erikoisia suorituksia. Tämä johtuu luultavasti kipeästä akillesjänteestä ja toivon valmennuksen odottavan Sinkun täydellistä parantumista.
Samoilla linjoilla.
Minä vain pahoin pelkään että Sinuhen peliin vaikuttavat muutkin asiat kuin pelkät nivuset, kuten vaikka median kestosuosikkina paistattelu.
Kun Wallinaattori pääsi hiljattain IS-Veikkaajan kanteen ja kaikkien muidenkin jääkiekkomedioiden hehkuttamaksi, tyyliin "JYP = Sinuhe", se valitettavasti näkyy miehen otteista - hän pelaa omaan pussiin mediapisteitä. Kun siihen lasketaan päälle vielä hänen surkea mailapelinsä, ailahtelevaisuus, epäurheilijamaiset filmaukset ja täydellisen typerät ja joukkueelle vahingolliset jäähyt suunsoitosta ym. (viime kaudella 60 min. tällä kaudella jo 18 min.), niin minä en kauaa miettisi kumman molareista laittaisin maaliin; Sinuhen (TO% 93,57 + 1 nollapeli) vai Tuokkolan (93,33% + 1 nollapeli).
Vaikka yllä kuvailemani olisikin vain omaa kuvitelmaani, en voi hyväksyä sitä, että mies yrittää tunkea maaliin vaikka puolikuntoisena (tämä on nähty jopa playoffeissa). Kaikki ovat nähneet miten kankeasti mies kömpii ylös jäänpinnasta ja venyttelee tuskaisen näköisenä koipiaan pelistä toiseen.
Mutta on se Sinkku mainio rankkarin torjuja - tai oli ainakin viimekaudella. Mikä se voittava maalivahti muuten niinkuin olikaan....
Ai niin.. Osaisiko joku muuten kertoa tuleeko siitä torjunta mv:n tilastoihin, jos moke sulkee lähelle tulevan kiekon eikä laske sitä peliin, tai entä jos vain ohjaa sen omalle kenttäpelaajalle - onko eroa? Miten nuo tilastoidaan?
Kuriositeetti:
JYPin missiotavoite pitäisi olla joukkueen lisäksi myös suuren yleisön tiedossa.
Ilman missiotakin minusta kaikkien pelaajien lähtökohta ja tavoite pitäisi olla joukkueen menestys, sekä myös vahva usko menestykseen.
Ennen kauden alkua Urheilulehden kausiennakossa mr. JYP, S. Wallinheimo ounasteli SM-liigan kärkeen joitain aivan muita joukkueita (3 kpl), kuin JYPin. En tiedä mitä mieltä muut JYP-kannattajat ovat, mutta minusta tuntuu että kaikki muut JYPin pelaajat valmennusryhmää myöten, olisivat kysyttäessä sijoittaneet JYPin tuohon kärkikolmikkoon.
Miltei kaikkien joukkueiden edustajat (yksi "tähtistatuksen" pelaaja/joukkue) rankkasivat tuon saman kysymyksen edessä oman joukkueensa kärkikahinoihin mukaan. Taisivat olla Kalpan ja Saipan pelaaja, jotka eivät omiaan uskaltaneet julkisesti nostaa taisteluun mitaleista. Minulla ei nyt tähän hätään ole sitä numeroa josta voisin nämä tiedot tarkistaa, mutta tuo asia Sinuhen kommentin osalta jäi kaivelemaan ja sen muistan hyvin.
Haastatteluissa Sinuhe puhuu mielellään itsestään ja mainostaa bändinsä uutta levyä.
Ei siis tuollaisella asenteella, sanon minä.
Tuokkola maaliin.
Edit:No ainakin Jatkoajan ennakon mukaan maalissa pelaa sitten Sinuhe. Toivon että mies on kunnossa henkisesti ja fyysisesti parrasvaloissa tällä kertaa ja että Tuokkolan hyvät esitykset ovat saaneet aikaan kilpailutilanteen, jossa Sinuhekin ymmärtää asemansa joukkueessa. Hän ei ole ainakaan peliesitystensä perusteella kiistaton ykkösvahti tällä kertaa.
Kiistaton ykkösshowmies hän JYPissä ja koko SM-liigassa kyllä on, mutta show ei saa tapahtua joukkueen menestyksen kustannuksella.
Kiekkoshow Juha Salmua arvosteltiin turhasta ja joukkueelle vahingollisesta jäähyilystä viime kaudella, vaikka Sinuhe jäähyili Salmuakin enemmän ottelua kohden, eikä varmasti kovinkaan moni maalivahdin ottamista jäähyistä ole ns. välttämätön, joukkueen edun mukainen jäähy.