To 17.5.2012 Puolivälierä: Yhdysvallat - Suomi

  • 75 371
  • 244
Tila
Viestiketju on suljettu.

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Olihan aivan pirun hieno matsi!!

Tokan erän jälkeen jo mietin, että voittaa kumpi vaan niin siitä huolimatta en paisko kaukosäätimiä... Voisi oikeastaan sanoa, että koko jengi pelasi pirun hyvin, mitä nyt PIG putosi "neloskentäksi" vikaan erään.

Vehasen Pete, Pete Vehanen => on se prkl uskomaton sälli! Silloin kun Suomi tarvitsi veskariltaan huippupelin se sen myös sai. Eka Koivun käsittämättömästä oma miehen hukkamisesta ja toka ribarista jonka jälkeen joutui poikittaisliikkeeseen. Muuten todella tasaista suorittamista ja pari "game saveria".

Ja hattua käteen Porin Karhun edessä => tässä tän kevään "timopeltomaa"?

Venäjää vastaan on mahdollisuudet...
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Saattoi näyttää tottumattoman silmään tuolta. Mutta oikeasti siinä kävi niin, että jenkit väsähtivät pelin edetessä ja Suomi sai tilaa ja lisäsi höyryä. Ei se sen vaikeampaa ole.

No ei todellakaan ollut näin, vaan maalin taakse ei enää jääty kiekkoa hautomaan ja lähtemään hitaalla ekan erän jälkeen muulloin kuin vaihdon yhteydessä. Ja edelleen, lähdöissä oli ongelmia aina, kun selkäytimestä pelattiin jalalla siniviivalle ja syöttö keskelle. Siinä oli aina jenkki. Kun avattiin kokokentän poikki toiselle laiturille päästiin hyökkäsyalueelle.

tottumaton silmä my ass
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Jenkit pääsi lopussa vasta tuohon mukaan, mutta kaksi ensimmäistä erää Suomi käytti paljon enemmän painia/repimistä omassa päässä. Siis sen aikaa kun USA oli viemässä peliä ja dominoi liikellään. Toki jos tuota Suomi-lasit päässä katselee, niin varmaan sitten Suomi kärsi siitä. Itse taas kun yritän neutraalisti katsoa itse peliä, vaikka Suomen puolelle olenkin, niin havainnoi kummallisesti asioita.

Mun mielestä Suomen ongelma omissa oli nimenomaan se, että kun Jenkeillä kulki niin edes repimisetäisyydelle ei päästy.

Etkä viittis hei lähteä tuolle "minä katson paremmin kuin sinä" -linjalle, jos puhuttais ihan vaan asiasta?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Mun mielestä Suomen ongelma omissa oli nimenomaan se, että kun Jenkeillä kulki niin edes repimisetäisyydelle ei päästy.

Etkä viittis hei lähteä tuolle "minä katson paremmin kuin sinä" -linjalle, jos puhuttais ihan vaan asiasta?

En, mutta tuntuu vain kovasti olevan aina niin vaikeaa myöntää että sitä "omaa joukkuetta" voisi joskus tuomari jopa suosia. Toisinpäin kyllä aina "huomataan" asiat.

Suomihan käytti todella paljon sitä ns. susikättä missä NHL:ssä saat aina jäähyn. Noista olisi ainakin 5 jäähyä pariin erään voinut antaa.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
En, mutta tuntuu vain kovasti olevan aina niin vaikeaa myöntää että sitä "omaa joukkuetta" voisi joskus tuomari jopa suosia. Toisinpäin kyllä aina "huomataan" asiat.

Suomihan käytti todella paljon sitä ns. susikättä missä NHL:ssä saat aina jäähyn. Noista olisi ainakin 5 jäähyä pariin erään voinut antaa.

Mutta susikäden käyttäminen on näiden kisojen linjalla ok, kahden käden repiminen ei. Siinä se ero. Jenkit repivät muutamaankin otteeseen Suomen pelaajan ihan rankasti nurin (Filppula, Koivu maalin takana Joensuu keskialueella).
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Mun mielestä Suomen ongelma omissa oli nimenomaan se, että kun Jenkeillä kulki niin edes repimisetäisyydelle ei päästy.

Laitapelissä ei pärjätty pl Filppula. Jos ei ekassa kiekontavoittelutilanteessa saatu jenkkiä seinälle, se karkas ja juostiin perässä. Suomi selkeästi pyrki ekassa laitakiekossa liimaamana miehen laitaan, mutta tässä onnistuttiin tosi huonolla prosentilla (filppulaa lukuun ottamatta).
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Laitapelissä ei pärjätty pl Filppula. Jos ei ekassa kiekontavoittelutilanteessa saatu jenkkiä seinälle, se karkas ja juostiin perässä. Suomi selkeästi pyrki ekassa laitakiekossa liimaamana miehen laitaan, mutta tässä onnistuttiin tosi huonolla prosentilla (filppulaa lukuun ottamatta).

Kyllä. Jos tämä olisi onnistunut, niin peli olisi näyttänyt olevan luokkaa isät vs. pojat.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Mutta susikäden käyttäminen on näiden kisojen linjalla ok, kahden käden repiminen ei. Siinä se ero. Jenkit repivät muutamaankin otteeseen Suomen pelaajan ihan rankasti nurin (Filppula, Koivu maalin takana Joensuu keskialueella).

Nythän puhuinkin siitä että mihin ovat NHL:ssä tottuneet, eli siihen että oikeasti kiinnipitäminen otetaan pois, eikä vain näennäisesti kuten näissä kisoissa SM-liigassa.

Jos pelaat kauden niin että oikeasti nuo otetaan pois, niin vaikea siinä on sitten täysin sisäistää kuinka paljon yht. äkkiä saakin repiä.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minä en muuten kyllä pistä tuota USA:n toistakaan maalia Vehasen piikkiin. Tuollaisen saksauksen kohdalla ei kenelläkään maalivahdilla ole mahdollisuutta sulkea kiekkoa, eikä määrätä mihin suuntaan se kimpoaa. Tämän jälkeen Vehanen vielä sai hyvän torjunta-asennon ja piti oikeaoppisesti mailan lavan jäässä, mutta se pieni kolmio jää siinä väkisin vapaaksi ja jenkki ampui loistavasti siihen.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Nythän puhuinkin siitä että mihin ovat NHL:ssä tottuneet, eli siihen että oikeasti kiinnipitäminen otetaan pois, eikä vain näennäisesti kuten näissä kisoissa SM-liigassa.

Jos pelaat kauden niin että oikeasti nuo otetaan pois, niin vaikea siinä on sitten täysin sisäistää kuinka paljon yht. äkkiä saakin repiä.

Toisaalta kukaan ei varmaan ole tottunut tämän päivän tuomarilinjaan, jossa mitään ei otettu pois. Peli ei tosiaankaan ollut niin siisti kuin jäähyjen määrä antaisi luulla.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Toisaalta kukaan ei varmaan ole tottunut tämän päivän tuomarilinjaan, jossa mitään ei otettu pois. Peli ei tosiaankaan ollut niin siisti kuin jäähyjen määrä antaisi luulla.

Juuei varmasti. Ainakin itse en koskaan ole tykännyt tuosta painimisesta(tällä en siis tarkoita pientä sopivaa pystypainia tai nahistelua, vaan repimistä kädestä, paidasta tai kropasta pelitilanteissa), ehkä sen takia että itse en oppinut koskaan kunnolla roikkumaan ja repimään...
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Juuei varmasti. Ainakin itse en koskaan ole tykännyt tuosta painimisesta(tällä en siis tarkoita pientä sopivaa pystypainia tai nahistelua, vaan repimistä kädestä, paidasta tai kropasta pelitilanteissa), ehkä sen takia että itse en oppinut koskaan kunnolla roikkumaan ja repimään...

Se on mistä kukakin tykkää. Itse katselen mielummin vaikka maalin kuivumista kuin "iloista hyökkäyspeliä".
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Se on mistä kukakin tykkää. Itse katselen mielummin vaikka maalin kuivumista kuin "iloista hyökkäyspeliä".

NHL:ssä kyllä aika hyvin intensiteetti on säilytetty, vaikka on onnistuttu ottamaan repiminen pois. Samoin pelaaminen on monipuolistunut ja kokokaan ei ole enää niin dominoiva/rajoittava ominaisuus. En koe mitään pahaa siitä että siis repiminen ja kahvaaminen on kitketty pois, toki joku voi sellaisesta nauttia, mutta ihmettelen että mistä siinä.
 

jiihoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Loistavaa, että selvittiin jatkoon vaikeuksienkin jälkeen - muuta ei jaksa nyt sanoa! Sen sijaan kertokaas, mikä kappale soi aina hallissa kun vastustaja on tehnyt maalin?
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Loistavaa, että selvittiin jatkoon vaikeuksienkin jälkeen - muuta ei jaksa nyt sanoa! Sen sijaan kertokaas, mikä kappale soi aina hallissa kun vastustaja on tehnyt maalin?

Eikös ainakin tuo jenkkien maalilaulu ole The Fratellis - Chelsea Dagger , jota Chicago Blackhawks käyttää omana maalilaulunaan.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa

PuckFace

Jäsen
Suosikkijoukkue
Texas Rangers
Filppula+Koivu

Filppula ja Koivu olivat tänään todella hyvässä tikissä, pelit pelataan loppuun: USA ei jaksanu, Kanada ei viitsiny ja Ruotsi lapasteli muuten vaan.

Slovakia on huikeassa menttaalinosteessa, se voi olla iso asia näissä turnajaisissa.....
 

Lättfil

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olipas uskomaton peli! Tämä tekee hyvää Jaloselle ja joukkueelle, että kannattaa vaan luottaa itseensä sanoivat muut mitä vaan. Tekisi mieli näyttää keskisormea kaikille niille "me on hävitty tää peli"-tyypeille niin täällä jatkoajassa, sosiaalisessa mediassa ja varsinkin toimittajille nimeltä Vesa Rantanen, Tuomas Nyholm ja Esko Seppänen. Nämä kolme viimeksi mainittua eivät osaa mitään muuta kuin jälkiviisastella. Eskolle varsinkin terveisiä, kun kuittasi(muistaakseni, saa korjata, jos olen väärässä) Joensuun peluutuksen aamu-tv:ssä ykskantaan:"Ei mitään käyttöä tuollaiselle koohottajalle". Kiitos leijonat, onneksi te uskoitte voittoon, kun suurin osa "faneista" ei siihen todellakaan uskonut.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Tämän päivän pelin ratkaisu oli täysin Anssi Salmelan pelipanoksen ansiota. Jeesus on siis sittenkin olemassa sittenkin, Hän näpäytti Anssia, joka viime keväänä kännissä vittuili Joensuun pelipanoksesta mm-kisoissa. Taidampa taas uskoa Jesseen.
 

ahtikullervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks
Bobby Ryan lähetti Teemu Selännelle tekstarin 5:0 jälkeen. Miten nyt? Onko Teemu laittanut oman? Kysyten vaikka mihin aikaan kone lähtee Vantaan asemalta? :D
 

hoope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Murmels
Kiitos Jalonen! Oikein voitettu! Sitä vaan, että oot kova koutsi munki mielestä!
Loistavaa pelisuunnitelma. Loistava toteutus!

Oli kiva olla väärässä. Ei käynyt mielessä, että peluuttaa heikkoa kakkosta täydellä teholla pari erää ja kaventaa sitten kolmeen ketjuun. Huippu veto!

Kiva olla väärässä. Ja tää voitto syö kyllä Jenkkejä aika pitkään maajoukkue kuvioissa. Näinhän se pitääkin mennä, että me koirat haukutaan ja karavaani kulkee.
 

Nimetön

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Jets, Maajoukkue
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös