Tipaton tammikuu

  • 167 300
  • 937

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Tuli just kaverin kans puhe tipattomasta jota hän viettää (ja hyvä niin). Hoksasin että perhana niinpä on menny itselläkin ihan vahingossa tipattomalla kun en viime viikonloppunakaan jaksanut väsymykseltäni isän tarjoamaa viskiä alkaa maistelemaan vaan apinuin pehkuihin. Noh, lauantaina nasahtaa kun World Cup of Kyykkä ja sen jatkoriennot odottaa joten ei tule ihan täyteen tammikuu.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Menihän tuo tipattomasti, nyt olen ottanut, ei tunnu hyvältä, huomenna voin jopa päättää, että loppu helmikuu on hutikaton.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun pahin virhe alkoholin suhteen muutama vuosi sitten oli pitää 3 vko taukoa ihan testatakseni jotain uutta. Energiatasot nousi selvästi ja sen jälkeen 3 viikon ja yli taukoja on tullut turhan usein.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Se olis taas tipattoman tammikuun aika. On ollut kyllä freesi homma aina, ja tekee hyvää henkisesti / fyysisesti. Suosittelen lämpimästi kaikille :)
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Se olis taas tipattoman tammikuun aika. On ollut kyllä freesi homma aina, ja tekee hyvää henkisesti / fyysisesti. Suosittelen lämpimästi kaikille :)

Kuun viimeisenä lauantaina olisi yhdet viisikymppiset, ei siis toki omat.

Olisihan se hurjaa, jos siihen asti pystyisi olla ilman. Tai siis muutama päivä ennen pitäisi tietenkin jo ottaa tyhjät pois. Pahimpia sekoilijoita ovat juuri nämä vain harvoin juovat eli esimerkiksi naiset pikkujouluissa. Ja sellaiseen ei tietenkään ruveta.

Katsotaan, tämä on vuoden turhin kuukausi pohjoisella pallonpuoliskolla eikä tässä mitään suunnitelmia ole, niin samahan se kai olisi olla ilman.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tammikuun 13. päivä tulee täyteen kolme kuukautta tipattomalla, joten jatkuu vielä. Ei aiheuta toimenpiteitä.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Joo taas mennään... Ei ole mitään suurempia tavoitteita tipattoman pituudelle, mutta antaa rullata nyt ainakin kuukauden, kun kerran aloittaa. Jouluherkuista ja yleisestä laiskottelusta (ei treeni maistunut) tulikin muutama kilo ylimääräistä vyötärölle joten niistäkin on kiva hankkiutua eroon samalla.

Edelleenkin ihan omasta tahdosta eikä kenenkään pakottamana.. Ei edes vaimon joka totesi, että hän ei aio uhrata pyhää punaviini & pihvi kombinaatiota tällaisen hassuttelun vuoksi. Ei tosin saatu siitäkään riitaa pystyyn vaikka mieli tekikin kutsua häntä pihvi-juopoksi. Minä ratkaisen ongelman siten, etten syö pihviä tammikuussa. Ken pihviin tartuu se pulloon hukkuu!
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Mukana ollaan. Oma rupeama alkoi 27.12 ja jatkuu näillä näkymin kuun viimeiseen päivään, jolloin frendi viettää synttäreitä. Jos ei silloin ole kummempia kemuja tai menohaluja niin siirrän oluen juomisen olympialaisten alkuun. Tietää että silloin maistuu muutamat kotona ja kuppilassa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tammikuun 13. päivä tulee täyteen kolme kuukautta tipattomalla, joten jatkuu vielä. Ei aiheuta toimenpiteitä.
Mulla tulee 6. päivä kuukausi eli itsenäisyyspäivänä viimeksi tullut alkomajuomia nautittua. Tällä samalla linjalla pyritään menemään eli varsinaista tipatonta tammikuuta en vietä, vaan tipatonta loppuelämää.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Tipattomalla mennään Olympialaisten alkuun asti.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
24.12.2017 otin viimeisen huikan vähään aikaan. 2.6.2018 avautuu korkki seuraavan kerran ja silloin reissataan kohti kuka, mitä ja täh maata.
Tipaton tammi-toukokuu siis.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Tipattomasta en mene vannomaan, vaan ihan fiiliksellä vedetään kuten ennenkin, mutta huomattavan paljon vähemmän otan aivan varmasti mitä joulukuun n 150 tölkkiä bisseä+tykötarpeet olivat.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En ole tänä vuonna mukana tipattomassa tammikuussa. Sensijaan yksittäisiä selviä viikonloppuja olisi tarkoitus pitää useita välillä uusi vuosi - vappu ja esimerkiksi tämän viikonlopun olin kokonaan selvinpäin. Keväällä ja kesällä sitten humalanhakuinen juominen on omalla kohdallani lähes poikkeuksetta jokaviikonloppuista. Tammikuu meneekin mielestäni top 3:een jos pitäisi valita yksi kuukausi jonka on kokonaan selvinpäin. Alkoholinkäytön aloittamisen jälkeen olen pitänyt tipattoman tammikuun kolme kertaa. Yhden kuukauden tauko on loppujen lopuksi piece of cake jos on päässyt hyvin alkuun ja oikeasti päättänyt olla koko kuukauden selvinpäin, ainakin minulla. Joskus olisikin mielenkiintoista kokeilla tuota 100 päivää ilman viinaa -haastetta. Jos sen aloittaa alkuvuodesta, niin sittenhän 100 päivää tulee täyteen vähän ennen huhtikuun puoliväliä, jolloin alkaakin jo pussikaljoittelu houkuttelemaan. Eli olisi lähes täydellinen ajankohta katkaista pitkä tipattomuus.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tammi- ja helmikuu olisi tarkoitus olla tipattomalla. Alunperin oli suunnitelmana olla tuon 100 päivää, mutta maaliskuun alkupuolella on yksi viikonloppu millon tuleekin riipastua pari päivää. Ehkä sit taas jatkuu..
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään se päättyy, Ipaton tammikuu nimittäin.
Ja tipaton päättyy viikonloppuna kun se toinen Tampereen porukka tulee vierailulle.
En mitenkään aktiivisesti ole osallistunut tipattomaan, mutta IFK lla ei ole kun yksi viikonloppupeli kotona tammikuussa eli melkein vahingossa on tullut oltua ilman alkoholia näinkin pitkään.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Hyvässä vauhdissa. Tuli sairastuttua hieman ärhäkkäämpään kuumeeseen heti vuoden alussa ja jopa sairaalan sänkyä piti käydä koemakaamassa, niin nyt ei "jostain kumman syystä" oikein maistu. Noh, hyväähän kait tällainen pikku stoppi tekee.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onhan tätä poskien kaventumista ihan mielenkiintoista seurata, katsotaan nyt mihin asti tätä tulee jatkettua. Se hyvä tässä myös on, että ei tule röökattua, jota harrastan poikkeuksetta aina oluen parissa. Darra-ahdistukset ovat jo nyt tipotiessään ja lenkkeilykin maistuu (tämä Timo Silakan äänellä)
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Tipaton tammkuu onkin näköjään jo näin pitkällä. Eipä ole ollut taaskaan vaikeaa. Kavereiden kanssa ulkoilu on vähentynyt selvästi. Ei tee mieli katsella/kuunnella känniääliöitä, jos ei itse ole sellainen. Selvänä ollessa sen kyllä huomaa, kuinka juttujen taso ympärillä heikkenee kavereiden kännitilan kasvaessa.

Jouluna varastoon syödyt kilot on jo poissa , joten siltäkin osin onnistunut operaatio. Janoisia vieraita tulee kyläilemään helmikuun ensimmäisenä viikonloppuna, joten varmaan tipaton päättyy tällä kertaa siihen. Mutta maltilliseen tahtiin siitä eteenpäinkin. Onneksi tähän ikään mennessä on oppinut, ettei se humala parane enemmän juomalla, pikemminkin päinvastoin. Tai söinhän minä tammikuussa sellaisen liköörikonvehtin, itse asiassa kaksi sellaista, joten teknisesti ihan alkoholitta tässä ei olla oltu. Elo- syyskuun vaihteessa sitten seuraava breikki, kesälomien jälkeen.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Saan 200 euroa jos olen helmikuun tipattomalla. Voisi jopa ollakin. Onneksi on lyhyt kuukausi.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Mukana ollaan. Oma rupeama alkoi 27.12 ja jatkuu näillä näkymin kuun viimeiseen päivään, jolloin frendi viettää synttäreitä. Jos ei silloin ole kummempia kemuja tai menohaluja niin siirrän oluen juomisen olympialaisten alkuun. Tietää että silloin maistuu muutamat kotona ja kuppilassa.

Mä en ihan päässyt maaliin. Vaalipäivänä tuli hörpättyä neljä kaljaa, olutjano kun oli sietämätön. 4,5 viikkoa tuli kuitenkin oltua maistelematta mikä oli ihan jees.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Amatöörit. 13.2. tulee täyreen neljä kuukautta tipatonta.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänään se sitten päättyy. Ei voi kyllä mitään muuta sanoa, kuin että kyllä kannatti. Syksyllä ja varsinkin marras-joulukuussa tuli hankalan ja epätietoisen elämäntilanteen vuoksi kehitettyä melkoinen psykologinen riippuvuus tissuttelulle. Velipojan varpajaisia lukuunottamatta ei ollut ensimmäistäkään krapula-aamua, eikä alkoholin vuoksi yksikään yksittäinen asia mennyt pieleen, mutta kyllä siinä vaan elämänlaatu pääsi kärsimään, kun pahimmillaan lähes joka ilta tuli "palkittua" itsensä vähintään muutamalla oluella. Tipaton oli mielessä jo reilusti joulukuun puolella, ja ensimmäiset viikonloput olivat aika pahoja, mutta kohtuullisen kivuttomasti se lopulta menikin. Motivaatiota ei lopulta ollut kovinkaan vaikea kaivaa, kun virkeämmän mielen lisäksi painokin on kuukaudessa pudonnut viitisen kiloa.

Josko sitä tänään vaikka korkkaisi yhden nelosoluen...
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Tipaton on nykyään liian kova haaste, mutta alkoholin käytön vähentämisessä onnistuin tammikuussa hyvin. Joka viikko alle 40 annosta ja selviä päiviä per viikko 4, paitsi yhtenä viikkona vain 3. Sen vastapainoksi olin kertaalleen 5 päivää putkeen juomatta eli vain 2 kännin viikkokin mahtui mukaan. Syksy meni kuitenkin pääosin niin että 2-4 työiltana 7-10 kaljaa ja pe-la-su joko sama määrä tai sitten loppuvuoden tahtiin pe-la-su vähintään 15 annosta per ilta.

Kunto on rautaa ja painokin laskenut. Sali kulkee hyvin. Ehkä nyt voisi pari kuukautta yrittää juoda vain 1-3 krt/viikko, eikä mitään koomia ollenkaan. Loppuvuoden annosmäärät olivat poikkeuksellisia koko tähän astisen elämäni mittakaavassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös