Tipaton tammikuu

  • 167 291
  • 937

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti Tatzka
Oloneuvos: Tuossa olisikin hyvä uusi tv-formaatti. Selibaatin aika. Ohjelmassa kilpailijat sitoutuvat olemaan tietynaikaa selibaatissa, sanotaan vaikka kuukauden. Kilpailun vaikeusastetta lisätyksi laitetaan ohjelmaan hemaisevia misuja ja salskeita uroita houkuttelemaan kilpailijoita haureuden tielle. Palkintona kieltäytyjille kylmää käteistä.

Itse asiassa pahuksen hauska idea. Rahapalkintojen pitää kyllä olla huomattavia ja kasvaa lähinnä eksponentiaalisesti toisen kilpailuvuorokauden jälkeen, niin huikeaa olisi kidutus. Mr Pilli olisi loistava juontaja tällaiselle showlle. Sana hallussa ja kokemusta selibaatista löytyy, joten ei pelkoa siitä, että juontaja syö kuormasta. Nyt vaan Maikkariin muuttamaan ajatus rahaksi.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Oloneuvos
Minulla on hyvä itsekuri, mutta en aio ruveta sen orjaksi.

Vakavasti puhuen tekee ihan hyvää välillä olla ilman alkomahoolia - ihan niin kuin tekee välillä hyvää ottaa vähän reippaammin. Minkäänlaisia keinotekoisia aikarajoja en ole koskaan itselleni asettanut. Hyvin on mennyt sekä ilman että kanssa. Tärkeintä on, että työt tulevat tehdyiksi, terveys kestää ja lasi jää tarvittaessa pöytään koskemattomana.

Kaikesta ihan samaa mieltä, paitsi että en usko itselläni tuon itsekurinkaan riittävän pitkään raittiiseen jaksoon. Ihan kuten aiemmin sanoin, niin en ole kyllä kokenut moiseen ikinä tarvettakaan juuri siksi että homma on lapasessa.

So far, so good, so what :)
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Vaikkei alkoholin käyttö olisi normaalia runsaampaa, niin jokaisen hemmon olisi syytä kokeilla, pystyykö olemaan ilman alkoholia.

Jossain vaiheessa esim. kerran vuodessa olisi siis paikallaan itse kunkin asettaa itselleen esim. 4 - 6 viikon vissykuuri. Ilman jäitä ja alkoholia. Sen kun selvittää ilman suurempia paineita, niin tietää että alkoholi ei ole ongelma.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti fiftyeight
Jossain vaiheessa esim. kerran vuodessa olisi siis paikallaan itse kunkin asettaa itselleen esim. 4 - 6 viikon vissykuuri. Ilman jäitä ja alkoholia. Sen kun selvittää ilman suurempia paineita, niin tietää että alkoholi ei ole ongelma.

Miksi ihmeessä? Itse olen ainakin pitänyt lähtökohtana sitä, että alkoholi ei ole ongelma niin kauan kun se ei haittaa normaalia elämää ja ihminen pystyy siis olemaan ilman tarvittaessa - ei sen selvittämiseen mitään taukoja tarvita.

Minä olen suurkuluttaja, mutta en koe siltikään alkoholia missään määrin ongelmaksi. Minulla ei ole pakkomiellettä juomiseen, olen hyvässä tai ainakin keskinkertaisessa kunnossa (urheilen jne.) ja juon vain siksi, koska - myönnettäköön varsin usein - haluan.
Tuo halukaan ei kuitenkaan ole onneksi sairaalloinen, vaan itselleni on ihan selvää että esim. työpäivää/muuta tärkeää menoa vasten en juo, van ainoastaan silloin kun sen muut asiat mahdollistavat. Vapaa-aikanani dokaan paljon, mutta onko se muka sitten ongelma ja jos on, niin miten niin? - kyse on kuitenkin aina omasta tahdosta.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Työajoista johtuen välillä tulee 1-2 viikkoa oltua selvänä ja sit välillä 3 iltaa viikos humalassa. Tipaton tammiq on kyl utopiaa mun kohdalla eikä siihen ole kyllä tarvettakaan...
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Mike
Miksi ihmeessä?
- - -
Minä olen suurkuluttaja, mutta en koe siltikään alkoholia missään määrin ongelmaksi. - - -

Juuri siksi. Eli jos ja kun käyttää alkoholia päivittäin, saattaa se homma pikku hiljaa liukua sille puolelle jota ei voi hallita.

Juuripa siksi itsekin pidän ihan pienen breikin silloin tällöin. Tarkkaillakseni tuntemuksiani. Tuntuiko pahalta olla päivä ilman paukkua, entä viikko ilman viinaa, tai kuukausi ilman kaljaa?

Kaikki on ok niin kauan kun breikki ei tuota tuskaa.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Tammikuu olisi meikäläisen vinkkelistä oikestaan se kaikkeisn viimeinen aika yhdessä elokuun lopun kanssa ruveta hulluttelemaan viinalakolla. Mateen mäti on näet tammikuun loppupuolella parhaimmillaan ja vaatii ehdottomasti oikein nautittuna kaverikseen snapsin. Kulinaristina yhdistän ruoan ja juoman kokonaisuudeksi, toisistaan erillään kumpikin on vajaa. Suomen luonnon toiseksi parhaasta herkusta nauttimisen uhraaminen vain siksi, että haluaa todistaa itselleen jotain, jonka jo tietää ei ole minusta mielekästä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti fiftyeight
Vaikkei alkoholin käyttö olisi normaalia runsaampaa, niin jokaisen hemmon olisi syytä kokeilla, pystyykö olemaan ilman alkoholia.

Jossain vaiheessa esim. kerran vuodessa olisi siis paikallaan itse kunkin asettaa itselleen esim. 4 - 6 viikon vissykuuri. Ilman jäitä ja alkoholia. Sen kun selvittää ilman suurempia paineita, niin tietää että alkoholi ei ole ongelma.

Tässä asiassa olen vahvasti fiftyeight'in kanssa samoilla linjoilla - voinen sanoa kokemuksen opettaneen minua kohtuullisen rankasti kantapään kautta.

Se mitä ei pidä ongelmana lainkaan voi aivan huomaamatta kehittyä ongelmaksi, joten tarkkaillakseen tilannetta olisi suotavaa pitää aina välillä pidempiä taukoja. Määrittää tauon pituus ja varsinkin tauon loppupuolella tarkkailla omia tuntemuksiaan, jos sitä alkaa laskea päiviä varhaisessa vaiheessa siihen milloin saa taas ottaa kunnolla viinaa, voi tämä olla merkki siitä, ettei kaikki ole aivan kondiksessa. Tämän tunnustaminen on vaan yllättävän hankalaa itselle, (jälleen - kokemusta löytyy).

Nykyisellään suhteeni alkoholiin on terveellä pohjalla, näin ei kuitenkaan aina ole ollut ja senpä tähden olen joutunut pitämään varsin pitkän kuivan kauden - yli puolivuotta ettei tippakaan alkoholia suuhun. Ei edes aterialla lasia viiniä tms.

vlad#16.
 

Sumu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sentteri Jumalan armosta Patrik Westerback
Tänä vuonna onnistuin hyvin eli koko tammikuu ilman viinantippaakaan tai kaljan huikkaakaan. Ensi vuonna samalla tatsilla!
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Tällä hetkellä tipattomuutta uhkaa eräs vakava asia - pakkanen. Minä, huolestuttavissa määrin urbanisoitunut nuori mies, en pysty 20 asteen pakkasessa olemaan ulkona lainkaan selvinpäin. Varsinkin viime torstain ja perjantain välille sattunut öinen kävely ravitsemusliikkeestä kohti kotia olisi päättynyt kyyneliin ilman tuhtia sisäistä villapaitaa.


P.S. Naiset on kyllä tyhmiä. Eräskin tulkitsi ravitsemusliikkeessä tuon sisäinen villapaita -vertauksen siten, että pakkaselta minua suojaa oma luontainen paksuhko rasvakerrokseni. Jätin sen naikkosen yksin omaan henkiseen tyhjiöönsä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Aika helpolla tuossa pelissä sai vietettyä tipattoman tammikuun. Oikeassa elämässä sitä ei sitten ole tapahtunutkaan. Paras yritys kesti 10 päivää, huonoin 10 tuntia. Pitääpä yrittää taas tammikuussa uudestaan. Jos onnistun, niin tulen siitä kyllä elvistelemään tänne palstalla....
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Pelasin pelin läpi. Olin 31 päivää juomatta. Selvisin helmikuuhun.
Oikeassa elämässä ei varmaan tekisi tuskaa. Olen ollut joskus yli 1,5 vuotta juomatta mitään. Tosin silloin en ollut vielä tutustunut olueen enkä viskiin. :)

Enkä usko, että nytkään tekisi vaikeata olla ilman alkoholia, pitempikään aika. En ole vielä niin koukussa. Ei ole tarvista kokeilla. Joskus saattaa mennä jokunen viikkokin, ettei mitään suuhun. Joskus taas useammin. Riippuu ajankohdasta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti B1
Olen ollut joskus yli 1,5 vuotta juomatta mitään.

Tämä todistaa sen, että ÄTPPOMK:ssa on kovia karjuja. Normaali ihminenhän ei pysy hengissä kolmea vuorokautta juomatta mitään, mutta B1 on ollut joskus 1,5 vuotta juomatta mitään. Ja silti porskuttaa edelleen.

Sorry pilkunviilaukseni, mutta oli niin herkullinnen tilaisuus, että en malttanut jättää sitä käyttämättä.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan turha on mielestäni pitää mitään tipattomia kausia. On naurettavaa ajatella, että esimerkiksi alkoholiongelma poistuisi sillä, että lakaisisi sen maton alle kuukaudeksi. Ainoa mitä tipattomalla tammikuulla saa aikaan, on hyvä omatunto loppuvuodeksi.

Itse vedän viinaa välillä sopivasti, välillä liika välillä en lainkaan, mutta sopiiham sitä vetää, sillä mielestäni sen olen ansainnut. Eli en todellakaan pidä mitään tipattomia kausia ainakaan tuollaisella päätöksellä. Vedän jos vedän.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Olin jo aikeissa kokeilla tätä tipatonta kuukautta,mutta sain liput 4.1-03 SaiPa-IFK peliin.Vielä kun pomo antoi vapaapäivän seuraavaksi päiväksi niin...Eiiiköhän oteta muutama terävä.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nostetaanpa tälläinen ajankohtainen aihe taas ylös. Jos ei aivan tipatonta tammikuuta, niin ainakin kännitön tammikuu olisi kyllä ihan paikallaan. Kroppa kiittää ja säästyisi eurojakin. Viime tammikuussa taisin tosissani yrittää nollatoleranssia, mutta jo loppiaisena kurkusta soljui alas pullo siideriä.

Kuka meinaa laittaa korkin kiinni koko tammikuuksi 2004 ? Minä en ainakaan.
 
Viimeksi muokattu:

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Viestin lähetti Snakster
Ainoa mitä tipattomalla tammikuulla saa aikaan, on hyvä omatunto loppuvuodeksi.

Jep.

Mielestäni immeiset, jotka viettävät tipatonta tammikuuta, ovat epäilyttäviä hiippareita. Se on jeesustelua parhaasta päästä. Sitten loppuvuoden voi tintata niin perkeleesti kun on pystynyt osoittamaan "ettei mulla ole ongelmaa".

Mutta keholle ottamatta oleminen tekee kyllä hyvää. Samoin kuin kasviskuurikin. Näitä ei kuitenkaan voi kokeilla samaan aikaan, ei pää kestä ;)
 
Viestin lähetti Eino_Mies
Kuka meinaa laittaa korkin kiinni koko tammikuuksi 2004 ? Minä en ainakaan.

En minäkään.

Siitä pitävät huolen pikavierailu kotikonnuilla sekä tammikuun alkupuolelle ajoittuva Tampereen-seikkailu. Ja eiköhän sen jälkeenkin tule saunakaljaa kitattua.

Tsemppiä kuitenkin heille, jotka aikovat nenänvalkaisukuukauden viettää.
 

Jindebyne

Jäsen
Tartun kyllä tähän Tipaton Tammikuu -haasteeseen, nyt on pakko näyttää muille mihin sitä pystyy.

Olen yrittänyt Elokuusta lähtien pitää yhtä tipatonta viikonloppua kuukaudessa, siinä onnistumatta, eli nyt on aika antaa maksan levätä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tipatonta tammikuuta en varmasti tule viettämään. Sen estävät omat 24-vuotisjuhlat ja sitten noin viiden kaverin synttärit. Kännitön tammikuu onkin sitten asia erikseen. Siihen todennäköisesti pystyn.

Tilanteen mukaan kuitenkin mennään. Itse en ymmärrä tätä tipatonta tammikuuta. Mielestäni ihmisen pitää juoda silloin kun huvittaa eikä silloin, kun "se on sallittua".
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Erään Jokeri-kannattajan kanssa piti aloittaa pitkä viinatauko, mutta ei siitä nyt tule mitään.
Enkä pidä tipatonta tammikuuta. Vähennän kyllä jonkinverran juomista.
Kaverin 30-vuotisjuhlat on tiedossa, kuten myös parit muut kinkerit. Ei sitä känniä ole aina pakko vetää, ottaa rauhallisemmin.
Jotain tapahtumia aion kyllä boikotoida ja olla ottamatta juuri mitään.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Sistis
Itse en ymmärrä tätä tipatonta tammikuuta. Mielestäni ihmisen pitää juoda silloin kun huvittaa eikä silloin, kun "se on sallittua".
Ehkä se juju onkin siinä, että omasta mielestään huvittaa liian usein? Muutenkin rinnastan tällaiset tempaukset samaan kategoriaan dieetin kanssa. Itsekuria voi testata niin monella tavalla.

Itsehän vedin viime tammikuussa tipattomat neljä viikkoa, seassa jopa jatkis-miitti alkoholittoman oluen voimin. Koko kuukauden tipattomuus katkesi sitten kalkkiviivoilla erittäin hyvästä syystä, noin niin kuin positiivisessa mielessä. Olin kyllä luvannut itselleni etukäteen, että riittävän hyvä syy ajaa teennäisen hurskastelun edelle ja näin kävi. Nykyään taitaa vaan meikäläisellä olla niin, että tipaton tammikuu on vaikeampi järjestää kuin blonditon tammikuu.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Viestin lähetti Trancezz
Tartun kyllä tähän Tipaton Tammikuu -haasteeseen, nyt on pakko näyttää muille mihin sitä pystyy.

Et sitten ole Turkuun lähössä 24.1?Siellä ei selvinpäin olla.Siihen saakka ois tarkotus olla selvinpäin.Jos pystyy sinnekään asti.
Viimeks täysin tipaton viikonloppu joskus syyskuussa tai jotain?!?
 

Jindebyne

Jäsen
Viestin lähetti #77
Et sitten ole Turkuun lähössä 24.1?

En pääse reissulle mukaan, vaikka mieli tekisi koska olen silloin pidemmällä ulkomaanmatkalla joka tekee tipattomasta tammikuusta vieläkin vaikeampaa.

Pitäkää hyvät bileet!
 

Mr Pilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit
Kiitos ketjun ylös nostosta.
Itse olen luvannut olla ilman tipan tippaa 13.2.2004 saakka jolloin kone starttaa kohti perhelomahelvettiä, eli Teneriffaa. Eli pidennetty tammikuu on tiedossa, ilmeisesti sen takia pelikin meni heti toisella yrittämällä läpi...................
Tosin nyt ei olla selvin päin.....
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös