Tipaton tammikuu

  • 167 302
  • 937

Mr Pilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit
Monelle tulee mieleen joskus, että tammikuu pidetään tipattomana, eli nenänvalkaisu kuukautena, kuten allekirjoittaneelle (oloneuvokselle tiedoksi tämä on vaikeampaa kuin selibaatti). No nyt sitä on mahdollista harjoitella etukäteen.
Itse onnistuin harjoituksissa olemaan tipattomana 27 päivää. Joten siinä arvon kirjoittaveljille pohjia. Tosin en koskaan ole onnistunut ns. livenä viettämään noin onnistunutta tipatonta tammikuuta, joten toivottavasti treenistä on apua.........


http://koti.org/aleksi/
Joten ei kun harjoittelemaan.
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Ei helevata... 30 päivää ja sitten ratkesin.

EDIT: 31 päivää ja sit ei enää pystynyt olemaan ilman
 
Viimeksi muokattu:

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
"Ei helevata... 30 päivää ja sitten ratkesin.

EDIT: 31 päivää ja sit ei enää pystynyt olemaan ilman"

Saanko arvata? Et pysty seuramaan Montreal Canadiensin toimintaa selvinpäin? Et varmasti ole ainoa! ;-)
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Viestin lähetti teemu_s

Saanko arvata? Et pysty seuramaan Montreal Canadiensin toimintaa selvinpäin? Et varmasti ole ainoa! ;-)

Huomasin viime viikonloppuna, etten ole ainoa.

Vaikuttaisi siltä, että aina 30 päivän tienoilla pelissä tulee sekä iso tuoppi että iso viinipullo niin ettei pelissä voi saada juurikaan enempää kuin tuo mitä minä sain. Joku todistakoon väitteeni paskanpuhumiseksi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Habby
Joku todistakoon väitteeni paskanpuhumiseksi.
Kyllä tuon pystyy pelaamaan läpi. Been there, done that. Ei se joka kerta anna samalla tavalla niitä houkuttimia. Mutta minäpä aion yrittää vielä mahdottomampaa temppua: Yritän vetää oikeasti tipattoman tammikuun!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ossi
Mutta minäpä aion yrittää vielä mahdottomampaa temppua: Yritän vetää oikeasti tipattoman tammikuun!

Minä olen sen tehnytkin, ensi vuodeksi keksin uuden konseptin: tipaton tammikuu, paitsi Raumalla. Olemme menossa goys75:n kanssa katsomaan Lukko-HIFK-peliä 17.1. 2003, ja aivan varmasti silloin juon olutta. Muuten ajattelin olla tammikuun kuivin suin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miksi tammikuu pitäisi olla selvinpäin? Ryyppääminen jatkuu entiseen tahtiin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti pernaveikko
Miksi tammikuu pitäisi olla selvinpäin?
Huvin vuoksi. Oma versioni paastosta. Selibaatti olisi liian helppoa. Voisin leuhkia kavereille ja paheksua heidän elämäntapojaan. Haasteen vuoksi?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti pernaveikko
Miksi tammikuu pitäisi olla selvinpäin? Ryyppääminen jatkuu entiseen tahtiin.

Kahdesta syystä:

1) Antaa maksalle aikaa levätä.

2) Todistaa itselleen (ja muille), että pystyy olemaan ilman viinaa.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti Mr Pilli
Monelle tulee mieleen joskus, että tammikuu pidetään tipattomana, eli nenänvalkaisu kuukautena, kuten allekirjoittaneelle (oloneuvokselle tiedoksi tämä on vaikeampaa kuin selibaatti).

Ei kannattaisi aloittaa noin utopistisella yrityksellä. Miten olisi viskitön viikonloppu? Nämä Mr Pillin masokismiketjut ovat kyllä aika hauskoja. Onkohan jossakin vaiheessa luvassa ketju "En halua pitää kesälomaani" tai "Anopin kanssa lomamatkalle"?

Sen verran itse pelistä, että meikäläinen vaistomaisesti yrittää aina saada noita ohitse viuhahtelevia laseja ja puteleita kiinni...noin niinkuin vanhasta muistista. Moni yritys on pysähtynyt 3. päivän kohdalle.

edit: Ans kattoa, koska joku älypää väsää samanlaisen selibaattipelin, jossa upeat hanit juoksevat ilkosillaan perässä ja yrittävät saada pelaajaa antautumaan.
 
Viimeksi muokattu:

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti pernaveikko
Miksi tammikuu pitäisi olla selvinpäin? Ryyppääminen jatkuu entiseen tahtiin.
Samoilla linjoilla, mitä itua siinä on että todistaa pystyvänsä olemaan maitopoika kuukauden? Kuka välittää ryyppäätkö vai et?

Ei tippa tapa!
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Edelleen samoilla linjoilla.Miksi juuri tammikuu selvänä? miksi ei helmi tai syyskuu? Huumeeton heinäkuu,seksitön syyskuu...Olisihan näitä väkisin keksittyjä vaikka kuinka.Mutta onnea vaan jos joku yrittää.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tammikuussa voisi kokeilla raitista viikoa tai kahta.
Viimeksi olin juomatta 7 viikkoa kesällä 2001, kun luulin olevani kuolemansairas, pakki ainakin oli mäsänä.

Sen jälkeen ei taida olla tipatonta kuukautta. Tämän vuoden puolelta ehkä 2 viikonloppua jolloin ei yhtään alkoholia.

En näe syytä miksi pitäisi olla kuukausi juomatta, alkoholi kun kuuluu osana elämää. Se rentouttaa ja inspiroi.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Näinhän se homma etenee:

- tipaton tammikuu
- helmeilemätön helmikuu
- maljaton maaliskuu
- huikaton huhtikuu
- tosi kuiva toukokuu
- keppanaton kesäkuu
- heh heh heinäkuu
- ei elämää elokuussa
- synkkä syyskuu
- lonkeroton lokakuu
- maltaaton marraskuu
- jopa on sitten joulu...

ja uudelleen alusta.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jaa-a, viimeksi on tullut nautiskeltua alkomahoolia reilut 150 päivää sitten eli juhannuksena ja silloinkin hairahduin peräti sikspäkin vertasen - siitäkin toipumiseen meni viikonpäivät. Kroppa menee niin totaaliseen kriisitilaan, jos paria putelia olutta enempää ottaa, joten on parempi olla ilman. In vissy we have reilu meininki.
 
K

kangaroo

Stone Coldin linjoilla. Itsekin pidin tuossa pari vuotta sitten 5 kuukauden raivoraittiin jakson, ja joka vuosi yritän pitää vähintään yhden 1-3 kuukauden nenänvalkaisun. Mulla se tarkoittaa, ettei edes ykköspilsneriä silloin. Maailma näyttää ihan erilaiselta, hermo ja maksa lepäävät ja saa aikaiseksi enemmän duunia ja muuta. Nytkin on menossa kuukauden jakso, josta viikko jäljellä. En yllytä ketään väkisin kokeilemaan, mutta mielenkiintoinen kokemus.

Toisaalta häppä on niin hyvää, että se maistuu liiankin hyvin silloin kun maistuu. Mitäpä sitä pullon pohjalle jättämään, pullojahan saa uusia. Viikon kuluttua alkaa meikäläisen pikkujoulusesonki, silloin korkataan, slurps.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Ihan utopiaa ajatuksenakin. Minun itsekurini on semmoista sorttia, että tipaton viikonloppu silloin tällöin taitaa olla maksimisuoritus johon pystyn ilman epäinhimillisiä ponnisteluja - ja ei kai toisaalta ole kyllä loppujen lopuksi tarviskaan.

Kippis sille!
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin toiset todistelevat tälläkin itselleen jotain ja liekö siinä sama idea kuin paastossa ja miksei myöskin selibaatissa. Kun pidättäytyy kuukauden ajan nautinnosta niin saa loppuvuoden nauttia vaikka överit jokapäivä hyvällä omallatunnolla? ;)

Minä en mitään keinotekoisia tipattonta Tammikuuta pidä, sen sijaan saatan olla ottamatta 20-40 päivää jos vain siltä tuntuu, mutta mitään päivärajoja en asettele, mutta kukin tavallaan.

Mitä tulee Kangaroon kommentteihin viinasta ja työstä. Tuolla perusteella siis kannattaa ottaa vai onko nykyaikaisen yhteiskuntamme työtä yliarvostava näkäkanta vienyt pohjan henkilökohtaiselta elämältämme?

Oloneuvos: Tuossa olisikin hyvä uusi tv-formaatti. Selibaatin aika. Ohjelmassa kilpailijat sitoutuvat olemaan tietynaikaa selibaatissa, sanotaan vaikka kuukauden. Kilpailun vaikeusastetta lisätyksi laitetaan ohjelmaan hemaisevia misuja ja salskeita uroita houkuttelemaan kilpailijoita haureuden tielle. Palkintona kieltäytyjille kylmää käteistä.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Stone Cold
Kroppa menee niin totaaliseen kriisitilaan, jos paria putelia olutta enempää ottaa, joten on parempi olla ilman.

Kohdallasi on kyseessä kyllä joku allergia. Ei kenelläkään normaalilla ihmisellä tunnu pari neuvoa antavaa yhtään missään ellei kyseessä tosiaan ole allergia. Lääkäriasemalla voi tarvittaessa tehdä testit, mistä ne allergiat oikein virallisestikin saadaan selville.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Kangaroo on kyllä ihan oikeassa tuosta aikaansaamisesta silloin kun on pysytellyt selvinpäin, tai ainakin itselläni on ihan sama juttu.
Tuo vireystila on ihan eri planeetalta ja vieläpä joka päivä voimassa, kun taas kännätessä jää ensin sen dokaamisen ja darran takia kaikki viikonlopuksi löyhästi suunnitellut hommat tekemättä ja sitten menee vielä keskiviikkoon asti koko alkuviikkokin päin persettä huonoa oloa, väsymystä ja yleistä koomatilaa tuskaillessa. Loppuviikosta onkin sitten vitunmoinen kiire kun täytyy hoitaa viikonloppuna ja alkuviikkona kasautuneet paskat yhdessä hujauksessa pois.

Tuo taas ottaa niin paljon hermoille, että perjantaina on pakko lentää taas ;)
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Testissä sain 24. Tosielämässä ei mennyt edes noinkaan kauan. Hyvä kuin viikko, jos sitäkään. Eh..
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sellainen juttu vielä viinasta ja viikoista. Jos olen esimerkiksi Lauantaina ottamassa hieman alkoholia olen luonnollisesti Sunnuntaina hieman vireetön ja laiskan oloinen. Minä en normaaliin tapaan makaa sängyssä kokopäivää syöden pitsaa ja sipsejä ja juoden sokeri colaa. Lähden rauhalliselle lenkille ja sieltä tullessa olen kuin uudesti syntynyt. Kannattaa kokeilla, mutta muistakaa rauhallisuus sydämen takia.

Muuten totta on, että välillä pieni tauko alkoholista on hyväksi, mutta kaikenlaiset keinotekoiset tipattomat Tammikuut, ystävänpäivät, Halloweenit yms ovat juuri sieltä itsestään. Ideana hyvä, tosin ilman aikarajoja, kannattaa kokeilla. (paraskin suosittelija)
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Testissä taisin päästä 26 päivään. Sitten tuli niin isoja houkutuksia, että lankesin :)

Todellisessa elämässä en juo perskännejä juuri koskaan, vaan enemmän menen pullo olutta futista katsoessa tai sitten punaviiniä ruoan kera -linjalla. Joskus sitten saatan viettää vaikka kuukauden päivät ilman alkoholia, mutta tuo tipaton tammikuu on minusta aika turhaa ja teennäistä.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti TM
Kohdallasi on kyseessä kyllä joku allergia. Ei kenelläkään normaalilla ihmisellä tunnu pari neuvoa antavaa yhtään missään ellei kyseessä tosiaan ole allergia. Lääkäriasemalla voi tarvittaessa tehdä testit, mistä ne allergiat oikein virallisestikin saadaan selville.

Totta turiset, ei tämä ihan normaali juttu taida olla. Empiiriset testit on tehty huolellisesti ja aineella ei ole merkitystä - määrä sen sijaan ratkaisee. Luultavasti jokin geeni on nyrjähtänyt lopullisesti jossakin vaiheessa matkan varrella. Pitäisi käydä testaamassa laakerit, tiivisteet, nivelet, puslat sun muut tästä ropasta pohjamutia myöden. Kait se selitys sieltä alkaisi sitten löytymään. Mutta asiaan on vuosien mittaan tottunut, eikä sitä enää edes mieti sen kummemmin.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti Mike
Minun itsekurini on semmoista sorttia, että tipaton viikonloppu silloin tällöin taitaa olla maksimisuoritus johon pystyn ilman epäinhimillisiä ponnisteluja - ja ei kai toisaalta ole kyllä loppujen lopuksi tarviskaan.

Minulla on hyvä itsekuri, mutta en aio ruveta sen orjaksi.

Vakavasti puhuen tekee ihan hyvää välillä olla ilman alkomahoolia - ihan niin kuin tekee välillä hyvää ottaa vähän reippaammin. Minkäänlaisia keinotekoisia aikarajoja en ole koskaan itselleni asettanut. Hyvin on mennyt sekä ilman että kanssa. Tärkeintä on, että työt tulevat tehdyiksi, terveys kestää ja lasi jää tarvittaessa pöytään koskemattomana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös