Tinder – statsit & keskustelu

  • 651 363
  • 1 721

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Minulla yksi kuuma nainen maksoi ravintolaillan, juomat parillekin päivälle ja hotellihuoneen saunalla Helsingin keskustasta. Tuli vähän huora olo, mutta se laimeni kyllä siinä, että nainen oli minua 15 vuotta nuorempi (reilusti aikuinen) ja kaunis. Toinen tapaus maksoi kahdet ensimmäiset treffit baarissa ja tarjosi ruuatkin.

On näitä ollut muitakin, mutta yleensä olen kyllä itse ollut maksajana. Yhtenä kertana nainen vaati, että jos hän saa yhden asian tehtyä minulle niin lupaan viedä hänet treffeille ja lupauduin viemään, kunhan saan maksaa. Mentiin sitten hyvin kalliiseen ravintolaan ja oli sen ansainnut ja pieni seurustelukin tästä kehkeytyi.

Uskon että on olemassa tietty joukko naisia jotka haluaa elää pummilla ja odottaa, että mies maksaa kaiken. Todennäköisesti on kuitenkin enemmän naisia jotka maksaa oman osuuden tai pyytäessään treffeille koko hoidon ja sitten vielä joukko joka maksaa yleensäkin koko hoidon. Siis 2000 luvulla varsinkin ja vuonna 2020 vielä varmemmin.
 
Viimeksi muokattu:

Webb

Jäsen
Kaikki hoituisi niin helposti, rehdisti ja yksinkertaisesti, kun jokainen maksaisi itse omat osuutensa ja sillä siisti. Miksi kaikesta pitääkin aina tehdä niin vaikeaa? Näin jäisi se huoraus pois ja kaikki olisivat tyytyväisiä (pl. vain juuri ne hyväksikäyttävät roskat).
 

BaronFIN

Jäsen
Minulle on ihan turha tulla ulisemaan tasa-arvoa, jos kuitenkin tietyissä tilanteissa odotetaan että vanhan ajan tavat kunniaan! Uskon tasa-arvoon, hyviin käytöstapoihin, samasta työstä maksetaan samaa palkkaa, peruskohteliaisuuteen sekö hyväntahtoisuuteen toisia kohtaan, mutta hyväksikäyttö ja toisesta hyötyminen on automaattinen kytkimennosto.

Ja olettaminen ”mies maksaa”... viddu... saanko minä silloin olettaa että nainen myös antaa sen jälkeen... Niinkuin se pillu olisi ainoa asia joka hänessä kiinnostaisi.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Kaikki hoituisi niin helposti, rehdisti ja yksinkertaisesti, kun jokainen maksaisi itse omat osuutensa ja sillä siisti. Miksi kaikesta pitääkin aina tehdä niin vaikeaa? Näin jäisi se huoraus pois ja kaikki olisivat tyytyväisiä (pl. vain juuri ne hyväksikäyttävät roskat).

Itselläni ei ole kyllä montaakaan jos yhtään huonoa kokemusta näistä maksuhommista, oli sitten itse tai joku toinen maksajana.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Itselläni ei ole kyllä montaakaan jos yhtään huonoa kokemusta näistä maksuhommista, oli sitten itse tai joku toinen maksajana.

Ei itsellänikään. Yleensä aina miehet ovat tarjoutuneet maksamaan ekoilla treffeillä, mutten ikinä ole ajatellut sitä minään automaationa. Ihan yhtä hyvin olisin itsekin voinut sen oman ruokani/leffani/ juomani maksaa, ja ihan yhtälailla voisin tarjota nämä myös miehelle. Kerran muistan olleeni treffeillä kahvilassa, jossa mies pinosi nopeasti tarjottimelle omat ostoksena ja lähti melkein juosten maksamaan. Hetken aikaa mietin että helvettiä tässä tapahtuu, mutta otin vaan omat juttuni ja sanoin miehelle että mä voin muuten maksaa. Hetken hän siinä tuijotteli ihmeissään, mutta ei siinäkään mitään ihmeempää ongelmaa muodostunut. Tää juttu ei kyllä jatkunut niitä treffejä pidemmälle, mutta se ei kyllä johtunut tästä pinkomisesta kassalle.

Vähän aihetta sivuten niin mun yks tuttava elää baarissa aina vaan sillä ajatuksella et " miehet maksaa". Hän siis notkuu siinä tiskillä, ja lyöttäytyy aina sellaisten miesten seuraan jotka sitten ostelee niitä juotavia hänelle. Pilkun aikaan sitten heipparallaa niille miehille ja kotiin. Mä oon aina ollut tosi vaivaantunut tästä ja nolona vaan seison vieressä, kun toinen suoraan käskee hakea juotavaa. Totean vaan että kiitos ostan omat juotavani. Aina sitten jaksetaan ihmitellä että miksi mulle ei ilmaset juomat kelpaa. Mut joo tässäkin meitä tuntuu olevan moneen junaan, eikä onneksi tätä tyyliä kovin usein tule vastaan.
 

Nordis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän aihetta sivuten niin mun yks tuttava elää baarissa aina vaan sillä ajatuksella et " miehet maksaa". Hän siis notkuu siinä tiskillä, ja lyöttäytyy aina sellaisten miesten seuraan jotka sitten ostelee niitä juotavia hänelle. Pilkun aikaan sitten heipparallaa niille miehille ja kotiin. Mä oon aina ollut tosi vaivaantunut tästä ja nolona vaan seison vieressä, kun toinen suoraan käskee hakea juotavaa. Totean vaan että kiitos ostan omat juotavani. Aina sitten jaksetaan ihmitellä että miksi mulle ei ilmaset juomat kelpaa. Mut joo tässäkin meitä tuntuu olevan moneen junaan, eikä onneksi tätä tyyliä kovin usein tule vastaan.

Aina löytyy tyhmiä miehiä. En ole koskaan tarjonnut baarissa täysin tuntemattomille naisille, paitsi silloin kun ollaan oltu treffeillä.

En ole myöskään koskaan maksanut seksistä, enkä ole laittanut euroakaan tinderiin, badooseen tai netin seuranhakusivustoihin.

Ensimmäistä kertaa kuulin, että naisetkin voivat maksaa. Jotenkin aina ajatellut, että menee puoliksi/nainen maksaa vain silloin jos mies on jättänyt lompakon kotiin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
En ole myöskään koskaan maksanut seksistä
Näin minäkin kuvittelin, mutta eroaminen ex-rouvasta maksoi kuusinumeroisen summan euroja, ja sitä aiemmin paloi varmaan toinen mokoma. Vaan toisaalta, piruako noita laskemaan. Ei täältä kukaan saa pennin latia mukaansa, kun hornan kolilempparille haetaan iltahuudossa kaveria vuoroon.

Samalla toivotan kauniit levot Renne Nikupaavolalle, ja kiitän kielikuvasta.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Ensimmäistä kertaa kuulin, että naisetkin voivat maksaa. Jotenkin aina ajatellut, että menee puoliksi/nainen maksaa vain silloin jos mies on jättänyt lompakon kotiin.
Ohoh! Mä oon aina ajatellut että on ihan tavallista, että naisetkin välillä maksavat. Itseasiassa mun mielestä se on ihan kivaakin että jos mies on vaikka maksanut ravintolat, niin itse tarjoan sitten vaikka baarissa juotavat tms. Sitten välillä kumpikin voi taas maksaa omansa. Vähän tilanteen mukaan.
 

Webb

Jäsen
Aina löytyy tyhmiä miehiä. En ole koskaan tarjonnut baarissa täysin tuntemattomille naisille, paitsi silloin kun ollaan oltu treffeillä.
En minäkään. Enkä tule koskaan tarjoamaankaan - kenellekään. Jos seurustelu tai mikä hyvänsä ikinä onkaan perustuu vain toisesta hyötymiseen, niin tällaisilla "suhteilla" saatika ihmisillä ei ole minkäänlaista arvoa missään.

Sitten välillä kumpikin voi taas maksaa omansa.
Miksi vain välillä?
 

Holik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames
Miksi vain välillä?

Täytyy ottaa kantaa tähän. Minusta asioista ei kannata tehdä liian monimutkaista. Tähän jatkokysymykseen miksi vain välillä. Itse ainakin jos tapailen enemmänkin jotain samaa ihmistä, niin on ihan normaalia että välillä toinen maksaa kaiken, välillä toinen jne. Jos selkeästi jo tiedetään, että tullaan tapaamaan jatkossakin. Silloin monesti helpointa vain mennä yhdellä laskulla.

Asioista muutenkin tavataan tehdä liian vaikeita ja en itse ymmärrä sellaista puhelimen laskimella tehtävää kulujaottelua. Tähän törmää monesti jos ollaan esimerkiksi porukalla reissuissa ja monessa maassa tapana on, että seurueelle tuodaan vain yksi lasku. Silloin on helppoa, kun jos ihmisillä on käteistä, että loppusumma jaetaan osallistujien kesken ja jokainen heittää suunnilleen saman summan. Tai vuoron perään yksi ihminen kuittaa kortilla koko lystin. Välillä kyllä näkee niitäkin, että ruetaan euron tarkkuudella laskemaan kuka on juonut ja syönyt mitäkin.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Miksi vain välillä?
Koen että jossain tilanteissa on helpompi on maksaa yhtenä köntsänä, kuin alkaa molempien eritellä omia ostoksiaan. Tuossa @Holik tuossa laittoikin hyvän esimerkin. Meillä kun aikoinaan vietettiin treffi-iltoja mm. niin että tehtiin illallista yhdessä. Ei silloin kyllä jaksanut kaupassa ruveta erittelemään niitä ostoksia, ja miettimään että mitä mikäkin juttu maksaa että menisi summat puoliksi. Toinen maksoi välillä, ja ens kerralla taas toinen. Ei siitä ikinä tullut mitään ongelmaa. Mä en nyt muutenkaan ole kauheasti elämässä jaksanut näihin käyttää aivosoluja.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Voiko Tinderiä käyttää ilman minkäänlaista sometiliä. Epäilen että puhelinnumerolla kirjautuminen onnistuu, mutta miten se sitten käytännössä toimii?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Svetlana, 33.

I am looking for an over 35 year old, but younger than 50 year old man with a car and apartment. If you can give these to me, I can give you anal.

Kyllä Svetlana tietää, mistä narusta kannattaa vetää.
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Nyt räjähti tinderini! Ennenkin ollut vientiä aivan ok,mutta laitoin pari päivää sitten uudet kuvat jotka tummennettuja värit veks. Aivan realistiset kuvat muutoin , mutta siniharmaat silmäni näyttää nyt tummemmilta ja aivan selkeä vaikutus tuolla seikalla. Blondit käy kuumina ja ehdottelee vaikka mitä.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Nyt räjähti tinderini! Ennenkin ollut vientiä aivan ok,mutta laitoin pari päivää sitten uudet kuvat jotka tummennettuja värit veks. Aivan realistiset kuvat muutoin , mutta siniharmaat silmäni näyttää nyt tummemmilta ja aivan selkeä vaikutus tuolla seikalla. Blondit käy kuumina ja ehdottelee vaikka mitä.

Treffeille väripiilarit ja selkään.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Parturi-kampaaja ja kolmen lapsen äiti viestittelee. Vissiin vapaa viikonloppu. On kyllä hyvännäköinen, mutta painan rastia. Tai jos en paina, niin painan sitten vain kerran.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Heh, sattuukohan olemaan tuttuni, jonka yksi lapsista on samanikäinen vanhemman tyttäreni kanssa. Täsmää ammatti, lasten määrä, hyvännäköisyys ja asuukin lähellä.

En katsonut etäisyyttä, mutta näitähän riittää satoja täällä Stadissa ja Vantaalla.

Jos se mimmi on oikeasti hyvä, niin sitten saat johdattaa meidät yhteen. Kunhan on vielä lisääntymisikäinen ja haluaa sitä.
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Tinderissä huomannut koronan vaikutukset. Aktiiviset naiset kirjoittaa ahdistuvansa kotiinsa kun minnekään ei voi mennä ja kaipaavat miestä lohduttamaan tuskaista oloa. Yksi kirjoitti tulleensa Saksasta ja olevansa kahden viikon karanteenissa ja kaipaavansa jotain.
Asuu kyllä aika kaukana.
Toinen kirjoitti että tuli aurinkorannikolta Suomeen tämän kriisin vuoksi.
Yleisesti huomannut, että kriisi jakaa ihmiset kahtia. Osa märehtii asialla toinen jalka haudassa tyylisesti ja toiselle puolelle tinder on pakokeino maailman tuskasta ja eivät halua puhua koko aiheesta.

Toiset oikeasti tuskaisia ja kaipaavat lohtua. Ne jotka viihtyy normaalisti kotona, niin eivät kaipaa nyt mitään.
Extrovertit kaipaavat nyt yhden illan säpinää tai sekoavat muutoin neljän seinän sisällä ja introverteillä taas asia ehkäpä päinvastoin. Eivät tarvitse nyt mitään, koska tarvitsevat turvallisen elinilmapiirin suhteen alkuvaiheessa ja sitä ei nyt ole maailman epävakaassa tilanteessa tarjolla.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Pitkähkön tauon jälkeen ajattelin antaa Tinderille uuden mahdollisuuden, koska ei näissä poikkeusoloissa nyt kauhean paljon muutakaan tekemistä ole. Ja silloin ensimmäistä kertaa kokeillessani olin ehkä vähän "väärällä asenteella" liikkeellä. Olen nyt paljon matalammalla rimalla antanut tykkäyksiä, mutta edelleen esimerkiksi ilman mitään tekstiä olevat hylkään käytännössä aina (joita on ainakin puolet naisista). Eli mitään matcheja en kuitenkaan yritä keräilemällä keräillä, koska sitä tilannetta ei saisi mitenkään hallittua, jos joidenkin kanssa yrittää vaikka jotain viestitelläkin. Suurin hankaluus palvelussa on se, että aina välillä tulee vastaan sellaisia rajatapauksia, jotka ovat aivan siinä ja siinä tykkäänkö vai hylkäänkö, ja kun hommassa ei pääse eteenpäin ennen kuin päättää. Joten tällaisista on sitten varmuuden vuoksi "pakko" tykätä, ettei sitten ala harmittaa jälkikäteen

Sellainen tarkentava kysymys, että kun olen tykännyt jostain neitokaisesta, niin miten on mahdollista että hän tulee silti vaikka muutamaa päivää myöhemmin uudestaan vastaan? Oletan, että hän on ilmeisesti hylännyt tykkäykseni ja on siksi sitten taas virrassa mukana?
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sellainen tarkentava kysymys, että kun olen tykännyt jostain neitokaisesta, niin miten on mahdollista että hän tulee silti vaikka muutamaa päivää myöhemmin uudestaan vastaan? Oletan, että hän on ilmeisesti hylännyt tykkäykseni ja on siksi sitten taas virrassa mukana?
Ettet vaan ole joutunut shadowbannin uhriksi kuten minäkin. Tuossa reilu kuukausi sitten päätin itsekin kokeilla tinderiä muutaman kuukauden tauon jälkeen. Ihmettelin kun samat henkilöt tuli jatkuvasti vastaan. Ihmettelin sitä tännekin tuolloin mutta en saanut minkään sortin vastausta. Googlettamalla selvisi sitten mistä mahtaa olla kyse.

Virhe minkä tein, niin noin viikkoa aikaisemmin tein profiilin kokeilumielessä ihan vaan vilkaistskseni mikä on tarjonta nykyisellä paikkakunmalla. Tinder päätteli että kaksi kertaa noin viikon sisään luotu tunnus oli vain pyrkimys saada uuden käyttäjän boosti mikä iski tämän shadowbannin päälle. Tykkäyksiä ei tullut eikä niitä mennyt vissiin perillekään, sillä aina appin käynnistettyä uudestaan samat henkilöt tulivat vastaan.

Nyt mietin että koska tuota voi kokeilla uudestaan. Jostain luin, että 3kk odottelulla voi yrittää uusiksi, siinä ajassa kun tinder ilmeisesti nollaa jotain käyttäjätietojaan. Jos haluaisin käyttää appia saman tien, vaatisi se ilmeisesti uuden puhelimen, liittymän, uudet kuvat, uuden profiilitekstin ja mitä vielä.

Kannattaa googlata tuosta aiheesta, löytyy paljon juttua aiheesta.

Ei sen henkilön ainakaan pitäisi tulla vastaan uudestaan jos hän on sinut pyyhkäissyt vasemmalle. No
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
@lasaleiko

Kiitos noista tiedoista, mutta tuosta ei ole kyse. Minä siis en ole luonut itselleni uutta profiilia Tinderiin, vaan piilotin vain itseni puolisen vuotta sitten sieltä asetuksista, ettei minua näy. Profiili jäi olemaan, ja nyt tällä viikolla aktivoin vain sen uudestaan. Minulle tulee siis kyllä ihan uusia naamoja vastaan, ja taisin sanoa vähän epäselvästi että siis vain yhden kohdalla on käynyt niin, että tykkäsin hänestä ja sitten sama henkilö tuli uudestaan vastaan parin päivän päästä. Hän siis ei ole tykännyt minusta takaisin..
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@PataJaska ok. No sitten veikkaisin ihan vaan jotain tinderin bugia tai ongelmia heidän palvelimellaan, minkä seurauksena se sinun tykkäyksesi ei aikaisemmin mennyt perille asti.

Edelleen kuitenkin väitän, että henkilö joka pyyhkäisee sinut vasemmalle ei tule uudestaan vastaan. Paitsi tietysti jos kyseinen henkilö luo tunnuksen uudestaan ja näkee tarpeeksi vaivaa tuon shadowbannin välttääkseen.
 

Undrafted

Jäsen
Koronan myötä tein tunnarit vajaa kuukausi tilin poistettuani. Hyvin pyörinyt ja tykkäyksiä tullut. Tuota samojen ihmisten tulemista uudelleen tarjolle käy joskus. Joskus sama henkilö tullut liki päivittäin tarjolle parin viikon ajan.
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Tinderissä nyt todella kuumat markkinat johtuen koronasta. Ympäri maailmaa aikamoisia pimatsuja tulleet karanteeniin Suomeen. Kirjoittelin illasta yhden tällaisen Suomeen pakotetun kanssa ja vasta hetki sitten tajusin, että sehän on julkkis. Löytyy vaikka kuinka monta artikkelia iltapäivälehtien sivuilta.
Nimeä en taida paljastaa ainakaan vielä. Kiinnostus lopahti kun luki artikkeleja. :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös