Tinder – statsit & keskustelu

  • 651 401
  • 1 721

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Kävin erään julkkiksen tyttären kanssa treffeillä toistamiseen. Täytyy kyllä myöntää, että yksi tekijä oli kiinnostukselle tuo seikka kun hänen isänsä tunnettu ihminen. Oli kyllä aika varautunut nainen ja lopulta sain pakit, jotka ei harmittaneet. Osittain väärillä perusteilla olinkin liikkeellä, vaikka jotain yhteistä olikin.
 
K

Kiekkokatsoja

Jonkinaikaa tinderiä oon käyttänyt, niin kommentoin. Etsiskelen sieltä seurustelusuhdetta, ja vaikuttaa että pääosa naisistakin etsii sellaista. Monenlaista kommentoitavaa siitä voisi olla, mutta kirjoitan nyt kommenttia omasta miesnäkökulmasta katsottuna.
Ihmisiä on siellä runsaasti, varsinkin kun pitää kilometrietäisyyden riittävän suurena. Kyllä se profiilikuva/kuvat ja teksti voi vaikuttaa paljon, kumpaan suuntaa alussa siirretään. Itse melko avoimesti oon siirtänyt + puolelle, kun siitä saa helpolla sitten poiskin siirrettyä, jos heti näyttää siltä.
Ihmettelyä on herännyt siinä, että osa väittää olevansa kiinnostunut, haluavansa tavata, mutta välttelee sitä. -Eli tykkäävät lähinnä vain kirjoitella, ja ehkäpä haluavat olla kiinnostuksen kohteena. No mikäs siinä, kunhan sen toisi esille. Tuli mulle yksi positiivinenkin kirjoituskaveri sillälailla. Ei me koskaan oo tavattu/edes tavata, mutta juttu on luistanut mukavasti.

Oli hiukan hassua, eka tapaaminen. Se nimittäin osui juuri samaan paikkaan, kuin edellisen pitkäaikais ihmissuhteen tapaaminenkin. Lisäksi henkilön etunimi, oli sama. Kiva tyttö, mutta ei siitä sitten tullut suhdetta.
Toisen jonka tapasin, oli iso pettymys. Hänen kuvat olivat vanhoja, sillä kuvien jälkeen oli hänelle tullut painoa +20-30kg lisää. Eli pettymykseni tuli siitä, että toinen ei voinut avoimesti kertoa tilannettaan. Mulla itsellä on profiilissa runsaasti kuvia, ja kaikki on otettu tänävuonna.

No, rauhassa tinderiä katselen, sillä ei mulla oo kiirettä löytää sieltä vielä mitään. Se on hyvä lähtökohta. Jotenkii väärin se olisi, jos ihmiset ryntäävät vanhasta suhteesta uuteen, siis uutta ihmistä kohtaan väärin. Sen oon oppinut aikaisemmasta elämästä. Toki viehän se elämää siten eteenpäin, ja on uutta virtaa, uudesta jutusta paljon. Mutta totuus löytyy siellä jaksolla 4-12kk. Tai niin se menee oikeastaan joka ihmissuhteessa. Eka vuosi jos ok, ja riittää intoa ylläpitää ja kehittää suhdetta, niin sitten on hyvät mahdollisuudet jatkoon. Pitäisi myös olla avointa keskustelua asioista. Osa ei halua jutella negatiivisista asioista, ja sitten ne helpolla kasaantuu, isommaksi ongelmaksi.
 
K

Kiekkokatsoja

Kirjoittelen vielä lisää tähän osioon. Olen siis jonkinaikaa, muutaman vuoden tauon jälkeen, etsiskellyt tinderistä seurustelusuhdetta.
Vaikuttaa vahvasti siltä, että tuo tinderi joutaa nyt pois. Muutamanlaisia ihmistyyppejä on siellä ollut (jos nyt ihmisiä saa jotenkin luokitella..?)
No nehän poistuu heti alussa, jossa taustat eivät anna mahdollisuutta seurusteluun, taikka jompaa kumpaa ei muutoin kiinnosta. Turha väkisin on yrittää. Sitten pienestä alkumäärästä, pieni määrä jää jutulle. Heistä osa kuulemma haluaa tavata, mutta siirtelee ja viivyttelee tapaamista tosi useasti (yli 5kertaa), loplta tapaaminen jää pois, ja samoin kirjoittelukin.. toisinaan he vain katoavat. Sen vähän määrän mitä tapasin, ovat profiilikuvassaan huijanneet. Joko painoa on tullut kuvan jälkeen ainakin +20kg (isoista tytöistä en oo kiinnostunut), taikka kuvia on muutoin reilusti käsitelty. Minusta tinderissäkin pitäisi olla avoin ja rehellinen, niin kuviensa, kuin kirjoittamansa puolesta, jos oikeata suhdetta hakee. No sitten on sellaisia, joidenka kanssa huomaa, että eipä me sovita yhteen, mutta juttu luistaa niinkuin kirjoitusystävänä mukavasti. Tää on ollut tinderin paras anti mulle.

Mulle kun tapahtuu hassuja/outoja sattumia toisinaan, niin kerron yhden. Eräs toisessa kaupungissa asuva nainen tuli jutulle. Pian selvisi, että hänen eläkkeellä oleva isänsä on mun naapuri. Molempia nauratti se, kuinka pieni tämä maailma onkaan. No, tuosta syystä ei sitten juttua enää jatkettu.

Joo, elikkä mun tiderijutut on nyt katsottu. Se joutaa sivuun. Loppuvuoden keskityn omaan kuntoutukseeni, ja yksinoloon. Laittelen niitä asioita hyvään kuntoon, ja kenties joskus palaan katselemaan tinderiä.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Tää tinder on kyllä kummallinen. Tänhän piti laskea elo score ihan pohjille, jos laittaa kaikki oikealle? Ensin ei tällä kertaa tahtonut millään tinder plussalla tulla pareja, kun pelasi tätä normaalisti, mutta nyt tulee, kun laitto auto like swaiperin päälle ja antaa sen tykitellä. :D
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Tuli torstaina match melko kovan luokan tekijän kanssa. Tunnettiin jo aiemmin tän tytön kanssa, mutta en olisi silti kuunaan päivänä uskonut, että hänen kaltainen huippumaalintekijäsentteri swaippaisi minut oikealle. Olo on kuin Milan Lucicilla Connor McDavidin vierellä. Minä siis Lucic ja hän McDavid.

En kerennyt kuin kaksi viestiä lähettää, kun hän ehdottikin jo juttelua Snapchat-sovelluksessa sen sijaan että jutellaan Tinderissä. Saman päivän aikana jo sovittiin, että mennään syömään paikalliseen pikaruokaravintolaan. Juttu luisti hyvin, sillä yhteensä kolmisen tuntia kerettiin jutella, kunnes hänen oli pakko mennä hakemaan pikkusiskonsa koulusta. Olisi halunnut jatkaa vielä yhdessäoloa, mutta koska hän oli jo aiemmin sopinut lähtevänsä junalla muualle, niin ei enää samana päivänä nähty, vaan yhteydenpito jatkui Snapchatin avustuksella.

Ainut heikkous, jos tätä heikkoudeksi voi kutsua, on välimatka. Molemmat ollaan kotoisin samasta pienehköstä kaupungista, mutta opiskelukaupungit on molemmila erit. Toinen pikkuseikka on se, että hän asuu virallisissa papereissa vielä exänsä kanssa.

Jatkoajan vanhempi väki varmaan nauraa nuorelle naiiville pojalle, että ei vielä ekan kerran jälkeen voi tietää juuri mitään, mutta mulla on hyvät fiilikset tästä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Miten ihmeessä me saatiin pillua ennen Tinderiä, 80-luvulla:)
 

444

Jäsen
Tuli torstaina match melko kovan luokan tekijän kanssa. Tunnettiin jo aiemmin tän tytön kanssa, mutta en olisi silti kuunaan päivänä uskonut, että hänen kaltainen huippumaalintekijäsentteri swaippaisi minut oikealle. Olo on kuin Milan Lucicilla Connor McDavidin vierellä. Minä siis Lucic ja hän McDavid.

En kerennyt kuin kaksi viestiä lähettää, kun hän ehdottikin jo juttelua Snapchat-sovelluksessa sen sijaan että jutellaan Tinderissä. Saman päivän aikana jo sovittiin, että mennään syömään paikalliseen pikaruokaravintolaan. Juttu luisti hyvin, sillä yhteensä kolmisen tuntia kerettiin jutella, kunnes hänen oli pakko mennä hakemaan pikkusiskonsa koulusta. Olisi halunnut jatkaa vielä yhdessäoloa, mutta koska hän oli jo aiemmin sopinut lähtevänsä junalla muualle, niin ei enää samana päivänä nähty, vaan yhteydenpito jatkui Snapchatin avustuksella.

Ainut heikkous, jos tätä heikkoudeksi voi kutsua, on välimatka. Molemmat ollaan kotoisin samasta pienehköstä kaupungista, mutta opiskelukaupungit on molemmila erit. Toinen pikkuseikka on se, että hän asuu virallisissa papereissa vielä exänsä kanssa.

Jatkoajan vanhempi väki varmaan nauraa nuorelle naiiville pojalle, että ei vielä ekan kerran jälkeen voi tietää juuri mitään, mutta mulla on hyvät fiilikset tästä.
Intuitio on toisilla vahvempi kuin muilla, ja oma ohjeeni onkin, että jos se tuntuu hyvältä, niin go for it. Mikäli tahtotila molemmilla on se, että homma saadaan toimimaan, niin kyllä siihen on keinot olemassa.

Itse kun aikanaan kävin läpi avioeroprosessia, niin järjestely oli se, että käytännön tasolla olimme jo eronneet, mutta asuimme silti saman katon alla ja nukuimme samassa sängyssä. Ei mikään järin optimaalinen ratkaisu, mutta se vain otti aikaa, että saatiin asumiskuviot kuntoon. Treffeillä kun asian toin esille (koska avoimuus), niin kyllähän siitä puheenaihetta riitti. Toisille se oli ok ja toisille ei, ihan sinällään ymmärrettävistä syistä.
Sittemmin olen työntänyt Tinderin roskiin ja todennut, että siellä roikkuu matchien kerääjiä ja itsetuntonsa kohottajia. Kyllä se oikea tulee vastaan jossain muuallakin, jos on tullakseen.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joo. Kyllä se oikea tulee kotoa hakemaan jos on tullakseen.
 

444

Jäsen
Mitä tämä "jos on tullakseen" oikeastaan tarkoittaa?
Tarkoittaa juuri sitä, mitä siinä lukee.
Joo. Kyllä se oikea tulee kotoa hakemaan jos on tullakseen.
Tätä en tietenkään voi sinulle luvata, tohtinen jopa epäillä koko väitettä. Oma elämäni ei kuitenkaan rajoitu neljän seinän sisään. Omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa, että muitakin keinoja uusiin ihmisiin tutustumiselle on kuin tinderit ja muut vastaavat. Joillekin se sopii paremmin kuin toisille. Helpompaa se on etenkin silloin, kun vain poistuu kotoaan ihmisten ilmoille.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tarkoittaa juuri sitä, mitä siinä lukee.

Tätä en tietenkään voi sinulle luvata, tohtinen jopa epäillä koko väitettä. Oma elämäni ei kuitenkaan rajoitu neljän seinän sisään. Omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa, että muitakin keinoja uusiin ihmisiin tutustumiselle on kuin tinderit ja muut vastaavat. Joillekin se sopii paremmin kuin toisille. Helpompaa se on etenkin silloin, kun vain poistuu kotoaan ihmisten ilmoille.
Ei tarvitse luvata kiitos, koska oikea löytyä jo vuosia sitten Tinderistä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Dingon Nahkatakkinen tyttö soi tänään radiossa.

"Hän on ollut joskus nuori nainen
Käyttänyt aineita speedistä tinneriin
Maanantaiaamut vain yhtä tuskaa
Näin eilisen muistot vierellään
Hän on tuntenut tuntien kipeää
Yksin jäämisen tunteen häpeää."

Kuulin ensin, että: "käyttänyt aineita speedistä Tinderiin", mutta huomautin aivoilleni hetimmiten, että se on varmaan "tinneriin".

Kyllähän Tinder on monien elämäntapa. Huume-annos, joka on saatava.

Eikä tarvitse koskaan tuntea yksin jäämisen häpeää, kun mätsejä saa aina, siis naiset ainakin saavat.

Dingo tiesi jo vuonna 1985!
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Dingon Nahkatakkinen tyttö soi tänään radiossa.

"Hän on ollut joskus nuori nainen
Käyttänyt aineita speedistä tinneriin
Maanantaiaamut vain yhtä tuskaa
Näin eilisen muistot vierellään
Hän on tuntenut tuntien kipeää
Yksin jäämisen tunteen häpeää."

Kuulin ensin, että: "käyttänyt aineita speedistä Tinderiin", mutta huomautin aivoilleni hetimmiten, että se on varmaan "tinneriin".

Kyllähän Tinder on monien elämäntapa. Huume-annos, joka on saatava.

Eikä tarvitse koskaan tuntea yksin jäämisen häpeää, kun mätsejä saa aina, siis naiset ainakin saavat.

Dingo tiesi jo vuonna 1985!

Hyvä lisä tuohon loppuun tuo, että naiset saa ainakin pareja. :D Mä en edelleenkään ymmärrä tätä, että oon saanu 55 paria autolikellä, joka tykkää joka profiilista. Tän tavanhan piti laskea mut ihan pakan pohjalle.
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Naisten logiikka vähintäänkin erikoinen. Kirjoitin profiiliin mistä seikoista/harrastuksista en pidä, niin nyt sitten juurikin sen tyyppiset naiset osoittaa kiinnostusta jotka yritän rajata pois. Salibimbot olleet jopa ällikällä löytyjä kun joku mies ei tykkääkään lähtökohtaisesti treenatusta kropasta. Tai näkynyt myös sitä, että haluavat kuulla perusteita miksi haluan rajata heidät pois. Todella hyviä keskusteluja saanut aikaan nyt jopa alan ammattilaisten kanssa. Luulin että siinä olisi käynyt juuri päinvastoin.
Ylipäänsä se että mies osoittaa profiilissa tietävänsä mitä hakee tuntuu olevan naisten mieleen ja iso joukko ns. norminaisia antanut palautetta että naulan kantaan tuo ulkonäkökeskeisyyden pitäminen miinuksena on plussa.
 

ipaz

Jäsen
Mielenkiintoista kun tuo Tinder Gold näyttää jotain 70+ tykkäystä minulle, mutta yhtään matchia ei ole osunut kohdalle. Siis ei ainuttakaan! Ronkeli mikä ronkeli sekä somessa että elämässä. Enkä ala maksamaan siitä että näkisin kuka siellä on sviipannu oikealle meikäläisen kohdalla :D
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mielenkiintoista kun tuo Tinder Gold näyttää jotain 70+ tykkäystä minulle, mutta yhtään matchia ei ole osunut kohdalle. Siis ei ainuttakaan! Ronkeli mikä ronkeli sekä somessa että elämässä. Enkä ala maksamaan siitä että näkisin kuka siellä on sviipannu oikealle meikäläisen kohdalla :D
Nuo saadut tykkäykset lienee sen alueen ulkopuolelta, minkä itse olet asetuksista rajannut. Laita se hakualue laajemmaksi ja katso tapahtuuko muutosta. Toki ne saadut tykkäykset (luku) näkyy siinä ylhäällä jonkin aikaa vaikka olisit jo itse laittanut ruksia tykkäyksen antaneelle henkilölle.

Ja niin, tuostahan ei tarvitse maksaa nähdäkseen ainakin osan heistä, jotka ovat sulle tykkäyksen antaneet. Napautat ylhäältä sitä painiketta missä näkyy se saatujen tykkäysten lukumäärä niin näät blurrattuja kuvia näistä henkilöistä. Ainakin itsellä olleet usein tunnistettavissa kun tulevat selailtaessa vastaan.
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Tinder on perseestä. Taas joku +900 "osumaa" joilla ei tee yhtikäs mitään. Naisia pukkaa idästä, lännestä ja pohjoisesta satojen kilsojen päästä ja ovat valmiita matkustamaan purppuran punaisten unelmien perässä. Sitten vastassa onkin ronkeli mies joka antaa pakit ellei ole erittäin onnistuneet treffit. Sen jälkeen surkutellaan kun ei saanutkaan sitä mitä odotti tai toivoi.
Ainoan poikkeuksen tekee etelärannikon naiset. Ne ei suostu matkustamaan Suomessa mihinkään, vaan niiden luokse pitää mennä jos haluaa nähdä. Ulkomaille kyllä matkustavat.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Joo. Kyllä se oikea tulee kotoa hakemaan jos on tullakseen.
Näinkin voi käydä .. nimimerkillä parvekkeelta haettu ja siro ja osaava tyttö olikin!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Webb

Jäsen
Aikoinaan kuulin väittämän, että Facebook-tilillä palveluun rekisteröityneet saisivat huomattavasti paremman näkyvyyden ja paikan "korttipakassa" kuin puhelinnumeroa käyttävät. Osaako kukaan muu sanoa kuulleensa tällaista tai kokeneensa omakohtaisesti, että tässä olisi jotain perää?

Tulin miettineeksi, että kun softa ja toteutus on enemmän tai vähemmän kökkö ja buginen, niin osaako algoritmi, vai mikä ikinä näitä näkyvyyksiä määrittääkään, poistaa ne vasemmalle ruksanneiden kortit niiden pakasta, jotka ovat jo saaneet ruksin? Eli jos herra Q ruksii vasemmalle neidin Z, niin neidille Z ei tulla koskaan edes näyttämään herran Q -profiilia? Kaiken järjen mukaan tämä pitäisi olla ilmiselvää, sillä eihän paria voisi muodostua kuitenkaan, koska herra Q on jo ruksinut neiti Z:n, mutta niin epämääräinen koko sovellus on, että en laskisi tuonkaan varaan.

Jos toisella on hakuetäisyys vaikka 50 kilometriä ja toisella 25 kilometriä, niin näytetäänkö sille 50 kilometriselle tämä 25 kilometrinen, mutta ei toisinpäin? Käsittäisin asian olevan näin, mikä on myös aivan järjetöntä, koska pariahan ei näistäkään voi tulla, vaikka toinen olisi toisen oikealla pyyhkinyt, kun toinen ei toista koskaan edes tule näkemään.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos toisella on hakuetäisyys vaikka 50 kilometriä ja toisella 25 kilometriä, niin näytetäänkö sille 50 kilometriselle tämä 25 kilometrinen, mutta ei toisinpäin? Käsittäisin asian olevan näin, mikä on myös aivan järjetöntä, koska pariahan ei näistäkään voi tulla, vaikka toinen olisi toisen oikealla pyyhkinyt, kun toinen ei toista koskaan edes tule näkemään.
Noista muista pohdinnoista en osaa sanoa, mutta tähän boldattuun sanon varmaksi omakohtaiseen kokemukseen pohjautuen, ettei pidä paikkaansa. Nykyään kun näkee ilmaisversiollakin viimeiset noin 6 henkilöä blurrattuna, jotka ovat sinusta tykänneet. Välillä nuo sitten eivät tule selaillessa vastaan, ennen kuin kasvattaa sitä hakualuetta. Eli 100 kilometrin päässä olevalle henkilölle olet nähtävillä, jos hänen hakusäteensä on se 100km ja sovit ikähaarukkaan, vaikka itselläsi hakualue olisi vaikka 25km.

Se on kyllä totta, että bugeja tuossa sovelluksessa riittää.

Tuumasin omalta osaltani että on jollain tapaa jopa "koukuttava" sovellus. Tai nyt ei ole enää hetkeen ollut koko tunnusta, mutta silloin kun vielä oli niin sinne eksyi huomaamattaan selailemaan tarjontaa. Ei tuota sitten hetken päästä osannut enää kaivata kun oli tunnuksensa poistanut.
 

Kooki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Muistaakseni luin joskus tuon niin, että etäisyys ei vaikuta siihen, kuka sinut näkee (ts. Jos sinulla on hakusäde 25km ja toinen on 99km päässä 100km hakusäteellä, hän voi nähdä sinut), MUTTA: kaikki ihmiset jotka sinä näät, ovat asettaneet ikähaarukkansa sinut sisältävään väliin.
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Olin Goldin avulla käynyt pyyhkimässä Helsingin seudun tyhjiin.
Mutta en ulkopaikkakuntalaisena normaalisti siellä näkynyt kentässä kuin ainoastaan hetkittäin.

Kunnes menin paikalle Helsinkiin. Pakko oli ostaa itsetunnon pönkitykseksi yksi 6 euron buusti.
Puhelin välkkyi sen puoli tuntia. 60 osumaa ja 10 viestiä naisilta milloin nähdään.
En jaksanut vastailla muistaakseni kuin muutamaan ja nekin tyrehtyi käytännön syihin. Kunhan testasin millaista olisi tinderin käyttö pk-seudulla asuvalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös