Tinder – statsit & keskustelu

  • 653 506
  • 1 721

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Ei ne yh-äidit kai mitään varaisää eti. Tai no jotkut voi, mutta en ymmärrä mitä pahaa on yh-äideissä.
 

BaronFIN

Jäsen
Joo, ei ne äiti-ihmiset mitään varaisää ole hakemassa vaan ihan aitoa aisaa. :rolleyes

Sitten jos kokonaisuus muuten natsahtaa, niin siihen hommaan hulahtaa sisään kuin hanskaan eikä siinä mitään ihmeellistä ole.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
  • Yh-äidit on ehdoton ei, varaisinä olo ei kiinnosta
  • Toisaalta saisi mieluusti haluta lapsia tai vähintään harkita asiaa
  • Eläinallergikot ei oikein sovi, haaveenani kun on oma lemmikki/lemmikeitä
  • Ei saa asua ainakaan Lahtea kauempana (mä asun siis Helsingissä). Kaukosuhde olis vähän vaikea itelle kun en omista ajokorttia
  • Salimuijat/kuntoilijaintoilijat ei kiitos, ei tarkoita toki ettei nainen saisi pitää itsestään huolta
  • Avoimessa suhteessa olevat ja yhden illan panoa ettivät naiset ehdoton EI
  • Botox/töröhuulet menee lähes automaattisesti vasemmalle
  • Pituusraja jossain 175-176 sentin hujakoilla, ite kun oon hädin tuskin metri seiskyt
No tossa nyt ainakin ne ilmeisimmät kriteerit. Ulkonäön olis tietenkin klikattava edes vähäsen ja yhteiset mielenkiinnon kohteet on plussaa mut ei todellakaan vaatimus.

Tuo pituushomma tavallaan ärsyttää, mennyt useampi söpö leidi vasemmalle vain koska oon tämmönen pätkä.

Iida Vainio on sulle kriteereiden mukaan perfect match ;)
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eron sattuessa, tai kumppanin muuten kadotessa kartalta, voi yksinhuoltajaksi päätyä monenlaisista syistä. Voittopuolisestihan järkevät, kypsät ja lapsiinsa sitoutuneet ihmiset pääsevät sopuun jonkinlaisesta yhteishuoltajuudesta. Jos lasten toinen vanhempi ei ole kuvioissa millään tavalla, niin kyllä minä ennen tällaisen yh:n kanssa suhteeseen hypätessä vähän koittaisin selvittää, mistä syistä tähän on päädytty.

Jos lasten toinen vanhempi on mukana ja tilanne jotenkin balanssissa, on varmaan kaikille ihan selvää, että uusi kumppani ei miksikään varaisäksi/äidiksi ole ryhtymässä, eikä häntä sellaiseen rooliin olla hakemassa, vaan parisuhteessa on ensisijaisesti kyse kahden aikuisen suhteesta ja lapset sitten vaikuttavat siihen lähinnä käytännön järjestelyjen osalta.

Toinen juttu on sitten se, että joskushan ihmiset tykkäävät esiintyä yksinhuoltajina ilmeisesti jonkun marttyyrinviitan ja muun kunniamaininnan saadakseen silloinkin, kun todellinen tilanne on yhteishuoltajuus, mutta se onkin sitten jo toinen tarina.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos on huono kirjoittamaan ja markkinoimaan itseään, niin jätä se tekstikenttä tyhjäksi. Laita korkeintaan pituus ja paino esim 170/70.

Sitten ei tuhlaa kenenkään aikaa viestittelyyn, vaan pyytää 1-2 viestin jälkeen ulos.

Saa käyttää.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos pelkkää panoseuraa hakemassa, niin parhaiten sitä irtoaa näiltä "yh-äideiltä". Sitten jos haluaa ihan rehellisin parisuhteen ja löytää elämänkumppanin, niin kyllähän ne mahdolliset lapset tulee siinä mukana. Mielestäni on ihan hyvä olla itselleen rehellinen ja rajata ne pois, jos se ei omaan elämäntilanteeseen sovi. Niin itsekin aikanaan toimin, kun omat lapseni oli jo omillaan asuvia aikuisia ja halusin löytää kumppanin jolla on vastaava elämäntilanne.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Niin ja mikä nyt on kenellekin YH eli yksinhuoltaja? Oman kokemuksen mukaan termiä viljellään vähän turhankin kevyesti. YH ei tarkoita automaattisesti eronnutta, kuten moni tuntuu väittävän. Yksinhuoltaja on kirjaimellisesti lastensa huoltaja yksinään, toinen osapuoli ei ole kuvioissa mukana ainakaan aktiivisesti. Yksinhuoltajuuden vastakohta on yhteishuoltajuus, jossa molemmat vanhemmat ovat läsnä tekemässä lapsen päätöksiä. Eli ne tapaukset joissa lapset ovat vanhemmillaan vuoroviikoin yms ovat yhteishuoltajuutta.

Parisuhdemaailmassa yksinhuoltajat vs yhteishuoltajat -taistelussa molemmilla on puolensa. Yhteishuoltajilla saatte usein enemmän yhteistä kahdenkeskeäistä aikaa lasten ollessa muualla, mutta samalla joudut olemaan väkisinkin tekemisissä puolisosi exän kanssa (joka voi olla jollekin iso haitta jo periaatteesta). Yksinhuoltajaa deittaillessa kuvionne muistuttaa nopeammin perinteistä ydinperhettä, vaikka lapsi ei sinun biologisesti olisikaan, joka taas voi olla melkoinen kulttuurishokki, mikäli aiempaa lapsikokemusta ei löydy.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Olen ollut toimivassa suhteessa naisen kanssa noin parin vuoden ajan, jossa tämä nainen oli ”melkein yksinhuoltaja”. Yhteishuoltajuus oli vain toteutettu niin, että naisen kolme lasta olivat isällään joka toisen viikonlopun. Tämä vastaavasti mahdollisti naiselle ja minulle yhteisen kahdenkeskisen viikonlopun joka toinen viikko, tai saattoi tuolloin olla minunkin lapsiani läsnä. Toki nähtiin paljon siten, että oleskelin naisen luona silloinkin, kun lapsensa olivat paikalla.

Tuo suhde valitettavasti päättyi, ja kai tuo naisen huoltajuustilanne vaikutti osittain asiaan. Lähinnä siinä mielessä, ettei kuvio sallinut naisen puolelta juuri kummoistakaan joustoa tulevaisuuden asuinpaikan ja muidenkaan järjestelyjen osalta. Myönnän samalla, että olin itsekin turhan joustamaton, ja paremmalla yrittämisellä homma olisi voinut toimia paljon paremmin, puolin ja toisin.

Jos kumppanit ovat toisilleen tärkeitä, ja yhteistä tahtoa ja ymmärrystä löytyy, niin asioita voi sovitella ja laittaa joustamaan yllättävän paljon, ilman että kukaan kärsii kohtuuttoman paljon. Lapset tuossa ovat tietysti avainasemassa, ja lasten tarpeissa on isoja eroja, kuten olosuhteissa. Esimerkiksi muutto toiselle paikkakunnalle tai toiseen koulupiirin voi olla yhdelle yh-perheelle täysin mahdollinen ja jopa mieluisa asia, kun taas toisessa perheessä vastaava juttu koetaan liian riskialttiiksi ja vaikeaksi.
 

Jeffrey

Jäsen
Se on helppo tulla täältä jeesustelemaan muiden kriteereillä kun itse olisin voinut todennäköisesti piirtää nykykumppanini jo 10 vuotta ennen tapaamistamme, jos vain osaisin piirtää.

Rohkaisisin kuitenkin deittailussa avarakatseisuuteen ja antamaan monenlaisille ihmisille mahdollisuuden. Minullakin taisi olla aikanaan koodistossa "ei-YH" merkintä, mutta ainakin yhden kanssa tuli tapailtua vähän pidempäänkin. Tämä oli tapauksena kaikinpuolin todella pätevä ja tuo tapailu olisi hyvinkin voinut johtaa pidemmälle - vaikka tämä henkilö ei ollut millään tapaa piirrettävissä.

Ei me jatkoaikalaisetkaan kaikki heiluta keväisin humalassa Prahassa vaikka jääkiekkoa seuraammekin. Moni stereotypia osuu usein valitettavan lähelle totuutta, mutta ei nämä stereotypiat aina kaikkia koske. Lisäksi nämä meidän karttamat ominaisuudet voivat tuoda esiin toisenlaisia ominaisuuksia jota taas emme ole edes tienneet olleen olemassa. Itse esimerkiksi muistan tästä äiti-ihmisestä sen lämmön jonka hän kykeni minullekin antamaan - ja tämän lämmön ainakin itse miellän "äidilliseksi" lämmöksi.

Toki nämä parisuhdemarkkinaa rajoittavat tekijät ovat todellisia, mutta ainakin omasta kokemuksesta kannatan tapailemaan mahdollisimman monia mahdollisimman erilaisia ihmisiä. Itse nautin siitä aikanaan suuresti ja se luo sisäistä lämpöä itselleni edelleen vaikka tämä nykykumppani onkin juuri sellainen kun olisin voinut määritellä jo hyvän aikaa ennen kohtaamistamme.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Joo toi yh oli multa väärin muotoiltu, tarkoitin nimenomaan kumppanistaan eronneita naisia joilla on jo lapsia, riippumatta siitä onko yh vai yhteishuoltajuus.
 

Jass0

Jäsen
Ei ne yh-äidit kai mitään varaisää eti. Tai no jotkut voi, mutta en ymmärrä mitä pahaa on yh-äideissä.
Ketään itseään kunnioittava lapseton mies halua parisuhteeseen yh:n kanssa. Ei vaan ei.
Ei olisi tullut kuulonkaan silloin kun olin nuori, vapaa ja lapseton mitään yh:ta deittailla, ainakaan vakavissaan.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Ketään itseään kunnioittava lapseton mies halua parisuhteeseen yh:n kanssa. Ei vaan ei.
Ei olisi tullut kuulonkaan silloin kun olin nuori, vapaa ja lapseton mitään yh:ta deittailla, ainakaan vakavissaan.

No, sinä et puhu kuin omasta puolestasi.

En ole sinkku, mutta en ymmärrä miksi YH-status vaikuttaisi mitään. Jos kolahtaa niin kolahtaa, asiat saa kyllä järjestymään jos niin haluaa.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Mikä niissä YH-äideissä sitten oikein haittaa? Olettaisin että kaikki eivät halua lapsia ja se on enemmän kuin ok, mutta kukaan ei ole sitä syyksi sanonut.

Ja muistakaa sinne Tinderiin myös:

- Jokaisella saa olla mikä mieltymys (näsäviisaille lisäys että laillinen jne.) tahansa, mutta se miten asian tuo esille kertoo paljon enemmän.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mikä niissä YH-äideissä sitten oikein haittaa? Olettaisin että kaikki eivät halua lapsia ja se on enemmän kuin ok, mutta kukaan ei ole sitä syyksi sanonut.

Ja muistakaa sinne Tinderiin myös:

- Jokaisella saa olla mikä mieltymys (näsäviisaille lisäys että laillinen jne.) tahansa, mutta se miten asian tuo esille kertoo paljon enemmän.
Parempi on jos se, että naisella on lapsia tuntuu kovin kamalalta niin lasten vuoksi onkin pysyä noista naisista loitolla. Sama pätee myös naisiin, jotka haikailevat jotakin miestä, mutta hänen lapsensa aiheuttaa jo lähtökohtaisesti närää. Älkää sekoittako lasten elämää, jos heidän olemassaoloaan on vaikea hyväksyä.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Ketään itseään kunnioittava lapseton mies halua parisuhteeseen yh:n kanssa. Ei vaan ei.
Ei olisi tullut kuulonkaan silloin kun olin nuori, vapaa ja lapseton mitään yh:ta deittailla, ainakaan vakavissaan.
Harmi, kun et ollut valistamassa minua joku vuosi sitten kun aloin yh-äitiä tapailemaan (yhteishuoltajuus, enimmäkseen on kuitenkin äidillään). Nyt meillä on 2 yhteistä lasta ja yhteinen talokin ostettu, mutta kai se pitää pistää poikki tämä homma, ettei itsekunnioitus vallan häviä.
 
Ketään itseään kunnioittava lapseton mies halua parisuhteeseen yh:n kanssa. Ei vaan ei.
Ei olisi tullut kuulonkaan silloin kun olin nuori, vapaa ja lapseton mitään yh:ta deittailla, ainakaan vakavissaan.

Aika moni on kyllä halunnut. Rehellisyyden nimissä, kaikki se kestää, kaikki se...

Pidemmällä elämänkokemuksella voisi todeta joutuvansa sellaisiin tilanteisiin ja tapahtumiin mukaan, joissa ei olisi, jos uusioperhekuviota ei olisi. Ja joskus mietti, että miksi h-tissä on mukana tällaisissa väännöissä, kun ei välttämättä tarvitsisi.

Kyllä lähtiessään miettiä kannattaa. Tosin elämäähän kaikki on.
 

waida

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS
Ketään itseään kunnioittava lapseton mies halua parisuhteeseen yh:n kanssa. Ei vaan ei.
Ei olisi tullut kuulonkaan silloin kun olin nuori, vapaa ja lapseton mitään yh:ta deittailla, ainakaan vakavissaan.
Semmonen kommentti sieltä. :D
Itselläni kohta vuosi takana kolmen lapsen yh:n kanssa yhdessä oloa, muutaman kuukauden päästä tavarat saman kaupungin ja katon alle, ja elokuussa pitäisi minun esikoinen ja hänen neljäs lapsi saapua maailmaan.

Aiemmin seurustellut lapsettomien kanssa, ja voin sanoa että huomattavasti enemmän olen nauttinut tästä lapsiarjesta. On kumppani joka ei juokse pää kolmantena jalkana baareissa, vaan meidän vapaat kuluu mökkeillen, rauhallisia koti-iltoja viettäessä jne. Ja paljon vastuullisempaa seuraa tämä nykyinen kihlattuni on, mutta jokainen eläkööt elämäänsä kuten haluaa - en kuitenkaan koe oleva mitenkään kunniaton, kun olen tämmöiseen maailmaan mukaan lähtenyt.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
No nyt. Tinder spoilasi mulle, että K**** tykkäsi minusta, ja nyt kun tämä profiili tuli vastaan, oon just niin 50/50 kumpaan suuntaan pyyhkäsen kuin voi olla. Voihan perkele.

Ehkä saan tehtyä päätöksen vielä tämän illan aikana ":D". Jos päätän hommata matchin niin ollaan taas jännän äärellä.
 

Huopis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Detroitin jengit, Puotinkylän Valtti
No nyt. Tinder spoilasi mulle, että K**** tykkäsi minusta, ja nyt kun tämä profiili tuli vastaan, oon just niin 50/50 kumpaan suuntaan pyyhkäsen kuin voi olla. Voihan perkele.

Ehkä saan tehtyä päätöksen vielä tämän illan aikana ":D". Jos päätän hommata matchin niin ollaan taas jännän äärellä.
Mitä sä pelkäät? Ei se matchi tarkoita mitään avioliittolupausta. Itse laitoin aikanaan, kun sinkkuna olin, oikealle kaikki paitsi IFK-fanit, ne ketkä biossaan antoivat ymmärtää äänestävänsä Persuja ja yhden matchin poistin, kun mimmi lisäsi kuvan virvelistä, jossa oli umpikela. Joku raja nyt saatana pitää olla.

Juttelin aina muutaman lauseen ja sitten pyysin treffeille. Ylivoimaisesti suurinta osaa näin kerran, joitain muutaman, jotain tapailin hetken aikaa. Kaikki mielenkiintoisia kokemuksia ja lähdin aina sillä asenteella, että vaikka tästä todennäköisesti ei tule mun loppuelämän suhdetta, niin hauska tavata uusia ihmisiä ja pitää mieli avoinna. Yhden mimmin kanssa sitten natsasikin oikein kunnolla ja nyt ollaan jo pari vuotta asuttu yhdessä.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Mitä sä pelkäät? Ei se matchi tarkoita mitään avioliittolupausta. Itse laitoin aikanaan, kun sinkkuna olin, oikealle kaikki paitsi IFK-fanit, ne ketkä biossaan antoivat ymmärtää äänestävänsä Persuja ja yhden matchin poistin, kun mimmi lisäsi kuvan virvelistä, jossa oli umpikela. Joku raja nyt saatana pitää olla.

Juttelin aina muutaman lauseen ja sitten pyysin treffeille. Ylivoimaisesti suurinta osaa näin kerran, joitain muutaman, jotain tapailin hetken aikaa. Kaikki mielenkiintoisia kokemuksia ja lähdin aina sillä asenteella, että vaikka tästä todennäköisesti ei tule mun loppuelämän suhdetta, niin hauska tavata uusia ihmisiä ja pitää mieli avoinna. Yhden mimmin kanssa sitten natsasikin oikein kunnolla ja nyt ollaan jo pari vuotta asuttu yhdessä.
Olen vähän hidas rohkaistuja mitä tulee vastakkaiseen sukupuoleen. Esim. mulla kesti noin kolme viikkoa rohkaistua tekemään profiili Tinderin lataamishetkestä. Sitten kun sen lopulta tein, niin äkkiä huomasin että ei tää nyt niin iso juttu ollutkaan, millaiseksi sen pääni sisällä tein. Ehkä pitäisi tosiaan swaipata tää mimmi rohkeesti oikeelle, kun on kuitenkin vähintään ok ulkonäöltäänkin ja ikääkin vain vuosi enemmän kuin minulla.
 

Huopis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Detroitin jengit, Puotinkylän Valtti
Olen vähän hidas rohkaistuja mitä tulee vastakkaiseen sukupuoleen. Esim. mulla kesti noin kolme viikkoa rohkaistua tekemään profiili Tinderin lataamishetkestä. Sitten kun sen lopulta tein, niin äkkiä huomasin että ei tää nyt niin iso juttu ollutkaan, millaiseksi sen pääni sisällä tein. Ehkä pitäisi tosiaan swaipata tää mimmi rohkeesti oikeelle, kun on kuitenkin vähintään ok ulkonäöltäänkin ja ikääkin vain vuosi enemmän kuin minulla.
Tinder on mitä paras väline hieman ujoille ihmisille. Anna rohkeasti mennä vaan, swaippaa oikealle ja aloita juttelu! Älä lannistu, jos tämä tai seuraava ei vastaa, tai jos juttu ei lähde heti luistamaan, sekin on ihan normaalia. Pidä odotukset alhaisina ja mieli avoimena, ja muista, että sillä vastapuolellakin on muutakin elämää, kuin se Tinder. Tsemppiä ja muista nauttia matkasta, deittailuhan ihan itsessään voi olla oikein hauskaa puuhaa, kunhan siihen suhtautuu rennosti ja positiivisesti :)
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Juttelu sillä sovelluksella on melko turhaa. Rohkeasti vaan pyytämään treffeille parin viestin jälkeen. Siinä antaa kuvan, että on tosissaan sekä osaa ottaa tilanteen haltuun.

Muutenkin vaikka tekstittely tai whatsappailu tuntuu synkkaavan, ei livenä välttämättä synkkaa. Sama toisinpäin. Ellei nyt sitten ole tinderissä hakemassa jotain virtuaalista suhdetta.

Taisin saman juuri tänne kirjoittaa, mutta menkööt kertauksena.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös