Tilauksessa sota!

• 4 916
  • 32

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Puuhasteluseura
Ihmisten mielipiteitä ja valituksenaiheita lehdistä ja netistä lukiessa ei voi jäädä huomaamatta, kuinka hyvin asiat on meillä täällä Suomessa. Lähimmäisen kuolema tai vakava sairastuminen, oman kuoleman ja vakavan sairastumisen lisäksi ovat ainoita asioita, jotka saavat osan ihmisistä lopettamaan valittamisen täysin turhanpäiväisistä asioista.

Suomalainen yhteiskunta pitää hengissä vaikka et tekisi mitään. Se pitää hengissä piru vie nekin, jotka yrittävät ihan väkisin tapppaa itsensä mitä merkillisimmillä päihdeaineilla. Se yrittää pitää hengissä vielä nekin, jotka ovat pystyneet nirhaamaan itsensä puolikuoliaaksi liian tylsällä Moralla tai ne jotka ovat hypänneet liian matalalta.

Tapaturmallisia kuolemia yhteiskunta ei ole vielä saanut kokonaan poistettua. Nollatasoa tavoitellaan kuitenkin esim. liikenteessä. Valitettavasti yhteiskunta ei kuitenkaan aja sitä autoa vaan sitä saattaa ajaa esim. se sama kaveri, joka yrittää tappaa itseään mitä merkillisemmillä päihdeaineilla. Nollataso on siis utopia, mutta ajatus oli hyvä. Tai se antaa ainakin turvallisuuden tunnetta ja siitä ei ole Suomessa pulaa. Onneksi luonnollinen kuolema on kuitenkin olemassa. Tai siis ei ole, mutta sairaudet ja erinäiset viat ja heikkoudet perimässä aihettavat kuitenkin lopun ennemmin tai myöhemmin.

Pirun pitkä ja ikävä tämä odotus kieltämättä on ja ei siis ole mitenkään yllättävää kuinka paljon masentuneita ihmisiä Suomessa nykyään elää. Ja kun otetaan huomioon se, että poliisi estää esim. julkisen ja yksityisen omaisuuden rikkomisen, koirat paskantaa kadulle, kissat paskantaa kukkaistutusten sekaan ja siilitkin jättävät tumppejaan ympäri pihamaata niin jotain pitää tapahtua ja mieluummin mahdollsimman pian.

Kuoleman odottaminen on helvetin paljon jännempää, kun se on lähellä. Suomessa ei ole luonnonkatastrofeja eikä edes myrkyllisiä eläimiä, paitsi kyykäärme joten jotain uutta jännitettä tänne tarvittaisiin tämän tylsyyden keskelle. Olisiko sota mitään? Siinä olisi mukavasti jännitettä jokaiselle ikään tai sukupuoleen katsomatta ja sen saisi aikaan todennäköisesti hyvin pienillä ponnisteluilla.

Joten, jos tätä nyt joku arvovaltainen Suomen yhteiskunnan asioista päättävä taho lukee, niin tässä olisi teille kaino pyyntö:

Meillä on tylsää, hankkikaa meille sota ja mieluummin kunnon vastus ts. Ruotsi on jätettävä pois laskuista, kaikki muut käy.

Terveisin Ohmi

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen, Colorado
Ohmi kirjoitti:
Olisiko sota mitään?

Vaikka en toivo sotaa tosissani niin välillä (n. krt kuussa) tulee mieleen että mikäli valtakunta joutuisi kohtaamaan kriiseistä pahimman niin siinä olisi paljon hyvääkin. Sodan jälkeen keskityttäisiin jälleen olennaisimpaan ja monen monituiset paskan puhumiset ja älyttömyydet jäisivät pois. Niin yksilötasolla kuin valtakunnan korkeimmassa johodossa.

Ruotsista ei tosiaankaan olisi mitään vastusta. Jos saisi valita niin Karjalan kunnaita voisi jälleen ravita p-u-n-a-i-s-e-l-l-a verellä.

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Perusarvot

Melkeinpä toivoisin kunnon kriisiä tai sotaa. Nykyinen pehmopullatekstiviestibailauskriiseilylapsilisäsukupolvi (johon itsekin kuulun) saisi tuta perusarvoista.

Tulisi kunnon kuri eivätkä rikolliset ja joutilaisuuskomitean jäsenet pääsisi enää niin vähällä.

Työtä, sotaa ja risusavottaa löytyisi väkipakolla koko seurakunnalle.

Ei tarvitsisi kuunnella eronneiden/yksinhuoltajien/valittajien ruikutuksia. Jokaisella omat huolensa.

Puheenaiheita olisi muitakin kuin Formulat/salarakkaat/bigbrother.

Mielummin riski palaa kunnolla kuin kuolla pystyyn hiljaa tuulipukujen huminassa.

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse en sotaa toivo, koska Suomi sen tulee häviämään kun vihollinen kuitenkin tulisi idästä. Silloin 65 vuotta sitten pärjättiin, mutta nyt tulisi turpaan.

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Itsekin toivon maailmalle ja sen ihmisille mitä kauheimpia kohtaloita.

Tsunamin aikaisten uutiskuvien edessä runkkasin niin paljon, että sain lisäkiveksen tulehduksen.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Tulisi mukava olo jos ei vaan itse tarvitsisi kuolla. Veteraaneilta muistaa niitä sodan ylistysveisuja - oli kuulemma parasta aikaa heidän elämässään. Kotiin jääneilläkin oli elämä jännittävämpää. Jos olot huonontuisivat oltaisiin tyytyväisempiä jälkikäteen niihin aiemmin vallitseviin, joten minusta olisi rationaalista toivoa olojen huonontuvan. Nyt tämä jää siihen että joka neljäs vuosi pitää leikkiä että Erkki Tuomioja on Lenin ja että kurkku leikataan vaalipäivän jälkeisenä aamuna - täysin keinotekoista jännitystä, kun siellä pusikossa kykkii lataamattoman pystykorvan kanssa, eikä SDP:n anarkisti-iskuryhmä koskaan saavu.

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
laredo kirjoitti:
Melkeinpä toivoisin kunnon kriisiä tai sotaa.

Kun popula lisääntyy kiivaasti, resurssit vähenevät tai loppuvat, islam valtaa alaa ja maapallo ilmastoineen saastuu, niin ei ole vaikea ennustaa erilaisia kriisejä. Sitä on vaikeampi tietää, millainen suhde Suomella niihin on.

En kuitenkaan usko, että oikeasti toivot sotaa. Hollywood-sukupolvi, johon itsekin kuulun, ei ehkä tajua mitä se on.

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Mä en viitsi kommentoida tähän muuta kuin, että kannattaa varoa mitä toivoo. Toivomukset myös toteutuvat joskus.

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Sikäli mikäli yksikään tässä ketjussa on tosissaan: vitun idiootit. Se, että joku oikeasti toivoisi sellaista, osoittaa miten etääntynyt todellisuudesta ko. yksilö on.

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pärde kirjoitti:
Sikäli mikäli yksikään tässä ketjussa on tosissaan: vitun idiootit. Se, että joku oikeasti toivoisi sellaista, osoittaa miten etääntynyt todellisuudesta ko. yksilö on.

Sitähän mä koitin viestissäni sanoa. Se, että Suomi pani ryssää halvalla silloin ennen, ei enää toteudu. Ja vaikka vihollinen tulisi mistä hyvänsä, sodan kauheutta tuskin kukaan täysjärkinen toivoisi. Äh, tää ketju on perseestä.

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pärde kirjoitti:

Näin on asia. Teille jotka sotaa toivotte tekisi hyvää käydä vaikka Irakissa tai jossain päin maailmaa missä rauha ei ole itsestäänselvyys. Päästänne olette vialla jos sen jälkeen sotaa toivotte.

Muita järkisyitä sotaa vastaan ovat esim. Suomi ottaisi turpaan 100-0. Venäjä todennäköisesti pommittaisi Helsingin tuhannen päreiksi. Suomen väkiluku pienenisi reilusti. Nälänhätä ja lama sodan jälkeen ja todennäköisesti Venäjän alaisuudessa. Siis hyi vittu!

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mun mielestä olisi ihan siistiä päästä parinkymmenen vuoden päästä ala-asteen seinälle nimeksi marmoritauluun ja hiukan myöhemmin paitaprinttiin "Kiitos 2009-2015".

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Siis voi jumalauta mitä sekopäitä täällä oikein on. Vai, että sotaa pitäisi saada. Menkää vähäksi aikaa katsomaan tonne esim. Lähi-itään missä sodat ovat jokapäiväistä arkea. Uskon, että fiilikset voivat olla hieman toisenlaiset sen jälkeen. Kaikki nälänhätä ja koko maan uudelleenrakentaminen sen jälkeen ovat asioita, joita on tv:n välityksellä useasti nähnyt ja huomannut, että eivät tapahdu palautuminen normaaliin ihan hetkessä. Jos näin tapahtuu koskaan. Ei jumalauta.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Onhan olemassa esimerkiksi skenaarioita, joissa ilmastonlämpeneminen tapahtuu hyvin katastrofaalisesti, joka voisi aiheuttaa hyvin suuria paineita teollisuusyhteiskunnille. Vakaassa yhteiskunnassa ei pysty suurin piirtein edes kuvittelemaan mitä ihmisestä paljastuu, kun järjestys romahtaa. No, eipä tässä hirvittävän kauaksi tarvitsisi sitä päästä ihmettelemään: Darfur taitaa olla suuren luokan katastrofi-alueista lähimpänä. Mutta olishan se sotakin kiva.

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
Tuota.. jos ei itse pääse paikalle sotaa todistamaan niin kannattaa aluksi katella vaikka CBC:n tuottama dokumentti: DEADLINE IRAQ - Uncensored Stories of the War
http://www.cbc.ca/deadlineiraq/

Löytyy varmasti torrenttina jos ei muuten. Itse latasin sen freedocumentariesin sivuilta ilmaiseksi.

Luulisin että tuon pätkän jälkeen ainakin suurimmat sotatoiveet karisevat. Kannattaa tutustua.

Carlos

Jäsen
ruoska kirjoitti:
Siis voi jumalauta mitä sekopäitä täällä oikein on. Vai, että sotaa pitäisi saada. Menkää vähäksi aikaa katsomaan tonne esim. Lähi-itään missä sodat ovat jokapäiväistä arkea. Uskon, että fiilikset voivat olla hieman toisenlaiset sen jälkeen. Kaikki nälänhätä ja koko maan uudelleenrakentaminen sen jälkeen ovat asioita, joita on tv:n välityksellä useasti nähnyt ja huomannut, että eivät tapahdu palautuminen normaaliin ihan hetkessä. Jos näin tapahtuu koskaan. Ei jumalauta.

Tuota... sisälukutaidossa ongelmia? Tämä juuri oli ketjunavaajan pointti, jos tulisi sota tjsp, ihmisille saattaisi ehkä palautua taas mieliin se mikä on elämässä oikeasti tärkää, mitä ovat oikeasti ongelmat, mihin kannattaa olla tyytyväinen, ym.

Ja itse aiheeseen, veikkaan että alle 10 vuoden ihmiskunnan nykytila on historiaa. Sanoisinko kirjaimellisesti kivikautta.

ipaz

Jäsen
Jos sotaa haluaa tylsään elämäänsä, niin varmasti jossain Afrikan maassa on tarvetta suomalaiselle palkkasoturille. Sinne vaan jännitystä hakemaan. Ehkäpä jo Ranskan muukalaislegioonakin täyttää osan tuosta tarpeesta.

Mutta aiheeseen helppo elämä. Itseäni vituttaa suunnattomasti kun kuuntelee päivittäin töissä asiakaspalvelijana ihmisten helvetillisiä "ongelmia". Kuinka kaupasta ei saa hyvää leipää tai miksi maito happanee parissa päivässä. Kännykkä on ruman värinen ja kaverilla on kalliimmat farkut. Mitä ihmisten päässä oikeasti nykyään liikkuu? Näyttää olevan aika vaikeata olla tyytyväinen mihinkään.

Animal

Jäsen
Mosku kirjoitti:
Tuota.. jos ei itse pääse paikalle sotaa todistamaan niin kannattaa aluksi katella vaikka CBC:n tuottama dokumentti: DEADLINE IRAQ - Uncensored Stories of the War
http://www.cbc.ca/deadlineiraq/

En jaksanut katsoa, mutta todettakoon, että Irakiin pääsee kyllä rähisemään mikäli ihan oikeasti näkee vaivaa asian eteen. Irakin lisäksi maailmasta löytyy monta muuta kenttää mihin pääsee vapaaehtoisesti ihastelemaan kuinka kivaa touhua se sotiminen oikeasti on.

Itse olen joskus puolivakavasti heittänyt, että maailma tarvitsisi uuden maailmansodan, jotta ihmiset heräisivät ajattelemaan mikä oikeasti on tärkeää... Mutta ihan oikeasti, kuka vittu on niin kahjo, että oikeasti toivoisi sellaisen onnettomuuden kuin sodan kohtaavan Suomea?

Itse olen viimeisen päälle isänmaallinen ja maanpuolustushenkinen mies, mutta jos esim. Venäjän kanssa aloitettaisiin kansainväliset kovapanosammunnat, niin siitä tulisi niin kova savotta ettei sitä ymmärräkään. Ehkä jopa liian kova pienelle Suomelle.

Suomi-Venäjä voimasuhteista oli joillain aiemmin puhetta, niin itse en kyllä lähtisi 100-0 tuomitsemaan Suomea etukäteen hävinneeksi. Perusteluiksi riittää vilkaisu Venäjän asevoimien yleiseen tilaan, toimintaan ja toimintatapamalleihin esim. Tsetseniassa ja Afganistanissa.

struumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja HIFK
En lukenut muutamaa ensimmäistä enempää mutta toteaisin vaan että menkää -kun vielä voitte- kysymään siellä nuoruutensa viettäneiltä sotiemme veteraaneilta mielipidettä asiaan perusteluineen ja miettikää vaikka yön yli asiaa mitä halutaankaan.

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Animal kirjoitti:
Suomi-Venäjä voimasuhteista oli joillain aiemmin puhetta, niin itse en kyllä lähtisi 100-0 tuomitsemaan Suomea etukäteen hävinneeksi. Perusteluiksi riittää vilkaisu Venäjän asevoimien yleiseen tilaan, toimintaan ja toimintatapamalleihin esim. Tsetseniassa ja Afganistanissa.

Tästä sen verran että kun Venäjä huomaa ettei Suomea niin vaan tälläkään kertaa nitistetä, otetaan siellä isommat pommit käyttöön. Uskokaa pois, ei ole ryssän röyhkeydellä rajoja muutenkaan.

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Erinomainen ketjunavaus asiasta joka on usein käynyt mielessä itsellänikin. Etenkin tsunami-tapauksen äärellä sai havaita kuinka ihmiset havahtuvat välittämään ylipäänsä mistään muusta kuin omasta itsestä vasta katastrofin äärellä. Olen täysin samaa mieltä, sota, todella suuren mittakaavan luonnonkatastrofi tai rahamarkkinoiden täydellinen romahdus olisi hyvä puhdistus nyky-yhteiskunnassa, palauttamassa ihmisiä takaisin perusasioiden äärelle ja osoittamassa että täällä pohjolan perukoilla asuva kansakaan ei ole kaikkitietävää, virheetöntä eikä kaikesta ole vastuussa "joku muu". Erilaiset talousmarkkinat määräävät aivan liikaa asioita joiden kanssa niillä ei pitäisi olla mitään tekemistä eikä niistä erittäin todennäköisesti päästä ikimaailmassa millään muulla eroon kuin tuhoamalla koko nykymuotoinen yhteiskuntajärjestys.

Kaivanto

Jäsen
Onhan se jostain näkökulmasta absurdia valittaa mauttomasta leivästä, mutta vielä absurdimpaa on toivoa sivilisaation tuhoa, jotta ihmiset eivät valittaisi mauttomasta leivästä.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sotaa, edes leikillään, toivova ihminen on päästään vialla. Tervemenoa vaan lähi-itään, jos kerran noin kovin kiinnostaa.

Itse vannon rauhan nimeen ja uskon ja toivon, että se myös säilyy. Siihen voi jokainen omalla rauhanomaisella käyttäytymisellään vaikuttaa.

ipaz

Jäsen
Kaivanto kirjoitti:
Onhan se jostain näkökulmasta absurdia valittaa mauttomasta leivästä, mutta vielä absurdimpaa on toivoa sivilisaation tuhoa, jotta ihmiset eivät valittaisi mauttomasta leivästä.

Toivottavasti et saanut käsitystä että minä toivoisin tänne sotaa. Siksi kirjoitinkin että sellaista haluavat varmasti löytävät leikkikentän jostain muualta.

Silti tätä ketjua lukiessa tuli mieleen Marco Casagranden kommentti kirjassaan Mostarin tien liftari: "Sota puhdistaa". Varmasti on osittain oikeassa, mutta todella huonosti täytyy asiat olla jos aseellinen yhteenotto on ainoa tapa, jolla onglemat voidaan ratkoa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy