Olin aikeissa hehkuttaa jossakin ketjussa sitä, kuinka pätevästi liikenne sujuu nyt Helsingin Hakamäentiellä - siis sillä suurella väylällä joka menee Hartwall-Arenan ohi. En vain löytänyt oikein sopivaa ketjua joten menin sitten ja avasin tällaisen.
Asiaan. Kuten mainitsin jo edellä, tuo nyt hiljan valmistunut Hakamäentie tuntuisi toimivan erinomaisesti, ja tunneli Mannerheimintien/Hämeenlinnanväylän ali oli varmasti järkiratkaisu. Saa nähdä kuinka kauan kestää ennen kuin ihmiset hoksaavat sen että Turun moottoritielle pääsee reippaammin Pitäjänmäen ympyrän kautta kuin tukkoisen Lapinmäentien kautta.
Mites Hartwallilla asioivat? Kuinka hallille meno/poistuminen nyt sujuu?
Duunimatkat ajelen useimmiten Kehä 1:stä. Sehän on myllerryksessä kai vuoteen 2012 saakka. Ihmettelen sitä että sielläkin osa liikenteestä laitetaan tunneliin joka on valtava urakka ja maksaa aivan tajuttomasti - kun liikenne sujuu jo nyt paljon mukavammin kuin aikaisemmin, ja syynä on ainoastaan se, että liikennevalot on poistettu Lintuvaaran kohdalta. Toinen iso liikkumiseeni vaikuttava tietyö on Leppävaaran / Perkkaan kohdalla olevat kaistatyöt jossa vihdoin tullaan poistamaan nuo "viikateristeykset" - puolet työkavereistani on niitannut liittyessään Perkkaalta suoraan Kehä ykköselle.
Kehä III:lla alkoi myös jättiremontti joka kestää useamman vuoden. Tässä linkki aiheeseen
Mukavaahan se on, että näitä jo ajat sitten tukkoiseksi menneitä väyliä pikku hiljaa parannellaan, vaikkakin tietöiden aikana menee hermo aika kovaa.
"Vähän" meni pääkaupunkikeskeiseksi tämä avausviesti, mutta ihmekös tuo kun enimmäkseen täällä suhaan. Toivottavasti muuallakin asuvat jaksavat kirjoittaa tänne. Jotenkin tuntuisi nämä liikenneasiat kiinnostavan aivan tavattomasti, olisikohan pitänyt jollain tavalla suuntautua alalle? Toisaalta, jokainen tienkäyttäjähän on jollakin tavalla osallinen/asiantuntija.
On muuten ollut kahtena viime perjantai-iltapäivänä aika asiallinen ruuhka Kehä ykkösellä itään. Vieläköhän ihmiset hinkuvat mökeilleen (Lahden motarin suuntaan) vai mistä johtuu? Muistaakseni ihan noin tukkoista ei ole aiemmin ollut. Onneksi eilen olin prätkällä, meitä meni sellainen kolmen-neljän mopon letka kivasti kaistojen välissä.
Asiaan. Kuten mainitsin jo edellä, tuo nyt hiljan valmistunut Hakamäentie tuntuisi toimivan erinomaisesti, ja tunneli Mannerheimintien/Hämeenlinnanväylän ali oli varmasti järkiratkaisu. Saa nähdä kuinka kauan kestää ennen kuin ihmiset hoksaavat sen että Turun moottoritielle pääsee reippaammin Pitäjänmäen ympyrän kautta kuin tukkoisen Lapinmäentien kautta.
Mites Hartwallilla asioivat? Kuinka hallille meno/poistuminen nyt sujuu?
Duunimatkat ajelen useimmiten Kehä 1:stä. Sehän on myllerryksessä kai vuoteen 2012 saakka. Ihmettelen sitä että sielläkin osa liikenteestä laitetaan tunneliin joka on valtava urakka ja maksaa aivan tajuttomasti - kun liikenne sujuu jo nyt paljon mukavammin kuin aikaisemmin, ja syynä on ainoastaan se, että liikennevalot on poistettu Lintuvaaran kohdalta. Toinen iso liikkumiseeni vaikuttava tietyö on Leppävaaran / Perkkaan kohdalla olevat kaistatyöt jossa vihdoin tullaan poistamaan nuo "viikateristeykset" - puolet työkavereistani on niitannut liittyessään Perkkaalta suoraan Kehä ykköselle.
Kehä III:lla alkoi myös jättiremontti joka kestää useamman vuoden. Tässä linkki aiheeseen
Mukavaahan se on, että näitä jo ajat sitten tukkoiseksi menneitä väyliä pikku hiljaa parannellaan, vaikkakin tietöiden aikana menee hermo aika kovaa.
"Vähän" meni pääkaupunkikeskeiseksi tämä avausviesti, mutta ihmekös tuo kun enimmäkseen täällä suhaan. Toivottavasti muuallakin asuvat jaksavat kirjoittaa tänne. Jotenkin tuntuisi nämä liikenneasiat kiinnostavan aivan tavattomasti, olisikohan pitänyt jollain tavalla suuntautua alalle? Toisaalta, jokainen tienkäyttäjähän on jollakin tavalla osallinen/asiantuntija.
On muuten ollut kahtena viime perjantai-iltapäivänä aika asiallinen ruuhka Kehä ykkösellä itään. Vieläköhän ihmiset hinkuvat mökeilleen (Lahden motarin suuntaan) vai mistä johtuu? Muistaakseni ihan noin tukkoista ei ole aiemmin ollut. Onneksi eilen olin prätkällä, meitä meni sellainen kolmen-neljän mopon letka kivasti kaistojen välissä.