Enkä minä mitenkään Pelicansin voittoa väheksy. Niinkuin kirjoitin niin ainahan tuo valmentajan vaihto vapauttaa joukkuetta ja Lukko tuskin olisi voittanut vaikka olisi parastaankin esittänyt. Silti olen pettynyt Lukon peliin, en voi sille mitään. Onneksi oli sentään vieraspeli, jossa tällä kertaa käytiin pohjalla.
Pelin nähneenä pakko olla kyllä eri mieltä Rokun kanssa. Jos Lukko olisi tänään esittänyt parastaan, pisteille olisi kyllä päästy. Pelicans ei ainakaan minun silmiini esittänyt mitään niin ihmeellistä, etteikö peli olisi ollut Lukonkin voitettavissa. Kaamealla tavalla Lukko lahjoitti lahtelaisille ainakin heidän ensimmäisen, kolmannen ja neljännen maalin. Ja lisääkin Lukko suorastaan tarjosi järjettömällä omissa pyörimisellä! Tai oikeastaan Wiikman lahjoitti kolmannen ja neljännen, vaikkakin niissäkin Pertun ketju pelasi uskomattoman lepsusti omalla alueella, vaikka kiekko olisi ollut täysin purettavissa.
Lukollakin oli pelissä monen monta maalipaikkaa, joista olisi pari kolme pitänyt saada sisään. Tänään kiekko todellakin poltti lukkolaisten lavoissa. Tuntui että helppojakaan syöttöjä ei saatu usein haltuun. Erikoinen peli kaikkiaan.
Ja tuo Tukosen vitosen jäähy tavallaan kruunasi eriskummallisen pelin. Ensin tuomarit eivät reagoineet mitenkään, vasta pelikatkolla ruvettiin miettimään, että ai niin, pelaajahan loukkaantui, ei muuta kuin ulos. Perinteistä SM-liigaa...
Onnea vaan Pelicansille silti pisteistä. Teksti-tv -katsojille kuitenkin tiedoksi, että Pelicans ei mitenkään dominoinut tapahtumia, toisin kuin numeroista voisi päätellä. Minusta peli oli aika saman tyylinen mitä Raumalla viimeksi näiden joukkueiden välillä oli; melko tasaista puurtamista. Nyt vain Lukko oli kyllä aivan luvattoman surkea varsinkin puolustuspelissään. Tiedän, moni vetää nyt kirjoituksestani sen perinteisen johtopäätöksen, että katkeroitunut häviäjäjoukkueen fani tulee tänne avautumaan, miten oma joukkue pelasi kauden huonoimman pelinsä ja että ei se voittajajoukkuekaan kovin erikoisesti pelannut. En väitä, että Lukko pelasi kauden huonoimman pelinsä tänään, mutta paljon se Pelicansia kyllä avitti heikolla mv-pelillään sekä lepsulla oman pään pelaamisella. Pelicanskin hukkasi muutaman loistopaikan, mutta niin hukkasi Lukkokin. Tänään ei ollut Lukon päivä, ei todellakaan.