Ti 24.11.2020 Jokerit - Dynamo Moskova

  • 10 053
  • 128

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Jokerit ja Dynamo Moskova kohtaavat ensimmäistä kertaa tällä kaudella. Ottelu pelataan valitettavasti tyhjille katsomoille. Dynamon kausi on ollut ailahteleva niin kuin @Hokileidi totesi eilen Jokereiden peliesitykset-ketjussa. Tietty epätasaisuus on vaivannut ja Krikunoville on vaadittu jopa potkuja jossain vaiheessa. Dynamo on ollut kelpo vireessä ainakin tuloksellisesti viime aikoina. Dynamó tulee illan otteluun kolmen ottelun voittoputkessa ja joukkueen pisteputki on venynyt jo seitsemään otteluun. Edellisessä ottelussa joukkue kellisti sunnuntaina huippuvireisen Traktorin vieraissa numeroin 2-5. Huippuosaamista Dynamossa riittää ja Jokereiden on syytä olla tarkkana joukkueen ykkösketjun kanssa.Teemu Pulkkinen on loukkaantunut eikä pelaa tänään. Muita poissaolijoita ovat Ivan Igumnov ja Mihail Grigoryev.

Jokerit kaatoi lauantaina HK Sotšin nihkeän esityksen päätteeksi 3-0. Voitto oli toinen perättäinen ja sille putkelle haetaan tänään jatkoa. Paljon pitää pelin kuitenkin parantua mikäli pisteitä halutaan ottaa. Kaksi ensimmäistä erää lauantaina olivat suoraan sanottuna hirveitä. Vain kahdeksan laukausta kohti maalia kahdessa ensimmäisessä erässä on todella heikko suoritus varsinkin kotikentällä. Kolmanteen erään ryhtiä löytyi sen verran että tärkeät pisteet jäivät Helsinkiin. Jokereiden asenteesta kertoo kaiken oleellisen sekin että joukkue otti lauantaina peräti kahdeksan kakkosta. Alivoima toimi kuitenkin todella hyvin ja takaiskuilta vältyttiin. Sanomattakin on selvää että samoihin jäähymääriin ei ole varaa Dynamoa vastaan jolla ratkaisuvoimaa on ihan eri tavalla kuin HK Sotšilla. Tänään on syytä olla hereillä heti alusta asti eikä nukkua ruususen unta. Positiivista oli Grantin onnistuminen kun Mikko Lehtosen sopimus tuli päätökseen. Yleensä Jokerit pelaa paremmin näitä kovempia vastustajia vastaan joten luotetaan että Late saa viritettyä joukkueen iskuun iltaa varten. Koronan tuomat vaikeudet alkavat olla toistaiseksi ohi ja käytössä on laaja rosteri. Sitä tarvitaan kun pelitahti on raaka. Mielenkiintoista on nähdä onko esim. Sklenicka jo tänään pelikunnossa ja jatkaako Viitasalo kokoonpanossa. Hyvin on poika pelannut ja toivotaan että kaikkien ollessa terveenä ei vain heitetä tylysti Vantaalle. Valitettavasti Laten tuntien tämä on hyvinkin mahdollista, Molemmilla molareilla on alla hyvä peli joten mielenkiintoista nähdä kumpi tänään askissa nähdään.

Jokerit ja Dynamo ovat kohdanneet KHL:än runkosarjassa 18 kertaa ja voitot ovat Dynamolle 12-6. Lisäksi kaikki muistavat playoff-kohtaamisen jonka Dynamo vei voitoin 4-2. Vaikeaa on siis ollut Jokereilla, mutta oleellista on myös se että Jokerit on voittanut neljä edellistä kohtaamista joten pientä otetta Jokerit on vähitellen saanut.

Erikoistilanteissa prosentit ovat todella tasaiset:

yv%

Jokerit 23
Dynamo 22.8

av%

Jokerit 85.5
Dynamo 85.6

Parhaat pistemiehet

1.Vadim Shipachyov 10+20=30
2.Dmitrij Jaskin 19+6 =25
3.Daniil Tarasov 10+8=18

1. Brian O’Neill 5+19=24
2. Niklas Jensen 10+6=16
3. Jordan Schroeder 5+8=13

Illan taisteluparit :

O’Neill vs Shipachyov

Ei ole väärin sanoa että vastakkain ovat sarjan parhaat hyökkääjät. Poikkeuksellista yksilötaitoa molemmilla. Nelli yhdeksän ottelun pisteputkessa ja Shipachyov pistepörssin toisena.

Jensen vs Jaskin

Jaskin valittiin juuri viikon hyökkäjäksi joten mies on tulikuumassa vireessä johtaen sarjan maalipörssiä. Jensen on Jokereiden paras maalintekijä.

Grant vs Hietanen

Kiekolliset liiderit jotka kantavat ison vastuun ylivoimalla. Hietanen on tehtaillut 14 pistettä ja Grant yrittää ottaa Lehtosen roolia. Edellisessä ottelussa tärkeä onnistuminen ja toivotaan jatkoa myös tänään

Kalnins vs Bocharov

Tietysti Lindbäck voi myös seistä maalilla, mutta Janis oli erittäin vakuuttava edellisessä ottelussa joten uskon että hän on maalilla. Bocharov valittiin viikon maalivahdiksi ja on hyvässä vireessä.

Joukkueet tuntevat toisensa erinomaisesti ja helppo on ennustaa tasaista peliä. Pienet marginaalit ratkaisevat. Molemmilla löytyy huippuosaamista joten se joukkue on lähellä voittoa kumpi saa vastustajan tulosyksikön kuriin. Erikoistilanteet myös suuressa roolissa. Veikataan että ottelu päättyy Jokereille 4-3 ja voittomaalin iskee Niklas Jensen.

Ottelu alkaa 18.30 ja hallille on turha tänään mennä sillä sisään ei ole asiaa rajoitusten takia. Televisiot ja netit auki.
 
Viimeksi muokattu:

Hugotron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyvä avaus! Asiaan liittyen, niin minkälaisella kombolla porukka pelejä katsoo ja onko minkälaista laatua? Itsellä puhelimessa viaplay ja siitä chromecastin kautta ruudulle ja on temppuillut lähes tulkoon koko kauden ajan..
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyvä avaus! Asiaan liittyen, niin minkälaisella kombolla porukka pelejä katsoo ja onko minkälaista laatua? Itsellä puhelimessa viaplay ja siitä chromecastin kautta ruudulle ja on temppuillut lähes tulkoon koko kauden ajan..
LG:n Smart TV:n Viaplay-sovelluksella. Toimii kuin tissit käsissä, eli sulavasti ja hyvin.
 

Yellow Jester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyvä avaus! Asiaan liittyen, niin minkälaisella kombolla porukka pelejä katsoo ja onko minkälaista laatua? Itsellä puhelimessa viaplay ja siitä chromecastin kautta ruudulle ja on temppuillut lähes tulkoon koko kauden ajan..
Tuohon Chromecast asiaan liittyen, Viaplayn sivuilta löytyy hiukan päivitystä asiaan (ehkä oletkin tämän jo nähnyt, mutta laitetaan nyt silti):

 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Hyvä avaus! Asiaan liittyen, niin minkälaisella kombolla porukka pelejä katsoo ja onko minkälaista laatua? Itsellä puhelimessa viaplay ja siitä chromecastin kautta ruudulle ja on temppuillut lähes tulkoon koko kauden ajan..
Telia TV:n kautta HDMI-kaapelilla PC:ltä telkkariin. Toimii kuin junan vessa. (KHL ja Liiga samassa paketissa. toimii kahden jengin huushollissa hyvin)
 

PetriVaris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sen verran vanha telkkari ettei älysovelluksia löydy, mutta Xiaomin TV Stickin kautta ladatulla viaplay-softalla pelittää oikein hyvin.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä mä noita Viaplay sovelluksia olen nähnyt, niin yksikään niistä ei ole toiminut yhtä hienosti kuin perinteinen HD tv kuva. Siis tasan jokaisessa on ollut sellaista ihmeellistä "nykimistä / ruudun päivityksen hitautta", toisinsanoen aivan hirveä ero TV signaalin kautta tulleeseen kuvaan.
 

Hugotron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulla myös Samsungin Viaplay-sovellus, ja toimii aivan loistavasti. Ei ole ollut oikeastaan mitään ongelmia.
Onpa jännä. Mulla viime pelissä, kun chromecast kaatu ja siirryin samsungin sovellukseen, niin tuntui, että kuva ei pysy kiekon mukana ja silmät vetää hedelmäpeliä. Pitää illalla käydä vielä kaikki asetukset läpi.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itsellä Viasatin paketti Elisa Viihteen kautta ja joskus jos ei teeveen ääreen pääse, tulee katseltua puhelimen ruudulta tilanteita. Pääsääntöisesti kaikki kotipelit paikanpäällä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onpa jännä. Mulla viime pelissä, kun chromecast kaatu ja siirryin samsungin sovellukseen, niin tuntui, että kuva ei pysy kiekon mukana ja silmät vetää hedelmäpeliä.
Oikeestaan mullakin toimi edellisessä Samsungin töllössä ihan moitteetta Viaplay. TV oli noin 5-6 vuotta vanha.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näinköhän on viimeinen kotipeli vähään aikaan. Herra pormestarilla on paniikkinappula pohjassa ja jäähallit aiotaan sulkea.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Näinköhän on viimeinen kotipeli vähään aikaan. Herra pormestarilla on paniikkinappula pohjassa ja jäähallit aiotaan sulkea.
Taitaa koskea kaupungin halleja. Yksityisen ammatinharjoittajan toimintaan puuttuminen tällä tavalla ei ole ihan näin yksinkertaista.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Mulla Samsungin viaplay sovelluksella nykii aikalailla, mutta syykin selvisi. LG käyttää ilmeisesti 50fps ja Samsung taas 25fps. VMP
50fps vs. 25fps ei pitäisi olla syynä koska ovat samaa harmonista sarjaa jota Euroopassa käyteään. Esim. 60fps ja 25fps nykii koska ei lomitu oikein.
 
Mitä mä noita Viaplay sovelluksia olen nähnyt, niin yksikään niistä ei ole toiminut yhtä hienosti kuin perinteinen HD tv kuva. Siis tasan jokaisessa on ollut sellaista ihmeellistä "nykimistä / ruudun päivityksen hitautta", toisinsanoen aivan hirveä ero TV signaalin kautta tulleeseen kuvaan.

Kaapelin kautta Viasatin HD -kanavat olis parhaat. Ei tuu spoilattua itteensä ja kuva priimaa aina. Mä joudun tyytymään joko Viaplayn sovellukseen tai satelliittiboxin netin kautta tulevaan Viasat jääkiekko kanavaan.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse voin onneksi valita katsonko virheetöntä ja pätkimätöntä kuvaa koneelta, puhelimesta vai telkkarista. Mitä itse peliin tulee, niin vähän haiskahtaa vierasvoitolta. Tai aika paljonkin. Ei tässä ennakkoasetelmissa oikeastaan mikään puolla Jokereita. Ei nykykunto, ei historia joukkueiden välillä, ei tyhjät katsomot tai valmennus. Ei mikään. Siellä tulee viikon hyökkääjää ja maalivahtia kauheassa flowtilassa meidän apaattista ryhmää vastaan. Ei tästä kuivin jaloin selvitä.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Mulla myös Samsungin Viaplay-sovellus, ja toimii aivan loistavasti. Ei ole ollut oikeastaan mitään ongelmia.
Sama. 75-tuumaisessa 4K-telkkarissani Viaplayn kuvanlaatu on itse asiassa todella priimaa. Kyllä kelpasi lauantainakin katsella vetelää kotijoukkuetta.
 

spede1967

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tänään ei ole varaa olla vetelä tai tulee kuumalta jengiltä kuokkaan tyyliin 1-5.

Itse olen lyönyt vetoa Jokereita vastaan kertoimella 2,60. Jotenkin on fiilis ettei puolustus tule riittämään Kagarkitsky-Shipa-Jaskin kenttää vastaan vaan tuo hirmuvireessä oleva ryhmä tulee tekemään 2-3 maalia. Toivottavasti olen väärässä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itselläni erityinen mielenkiinto pelissä kohdistuu pariin seikkaan, nimittäin Jokereiden avauserän otteisiin ja ainakin omiin ennakko-odotuksiiini nähden heikosti pelanneisiin alakerran veijareihimme.
Jokereiden avauserät ovat olleet ainakin omiin silmiini neljässä edellisessä pelissä suht surkeita. Kotipeleissä Sotshia sekä Traktoria vastaan peli oli ihan neppailua ja SKA:ta vastaankin oltiin (ymmärrettävästi) askel pari jäljessä.
Vieraspelissä Lokoa tosin johdettiin avauerän jälkeen 2-0, mutta kyllähän se melkoista sekoilua oli omissa siinäkin matsissa avauserän suhteen.
Eli helpottas kummasti jos oltas alusta asti hereillä tänään!

Ja mitä tulee tuohon pakistoon, niin toiveissa olisi että ainakin muutama nelikosta ( Grant, Lööv, Skrejcik ja Pudas ) nostaisi pelillistä tasoaan pykälän tai jopa kaksi, sen verran heikosti kyseiset herrat ovat mielestäni suoriutuneet alkukauden peleistä.
Muutaman ukon kohdalla olenkin toiveikas että näin tulee myöskin tapahtumaan, mutta vastaavasti (valitettavasti) parin ukon kohdalla en oikein usko kummoiseenkaan pelilliseen tasonnostoon jatkossakaan.
Eli, oman alueen karkeat virheet minimiin ja extrana hyökkäyspään tehoja silloin tällöin..

No, parin tunnin päästähän tuo nähdään toteutuuko kumpainenkaan osa-alue (toive) illan ottelussa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sama. 75-tuumaisessa 4K-telkkarissani Viaplayn kuvanlaatu on itse asiassa todella priimaa. Kyllä kelpasi lauantainakin katsella vetelää kotijoukkuetta.

Onhan tuossa ero 4K Viaplayn ja DNA:n kautta tulevan Viasatin tv-kuvan välillä Viasatin eduksi. Tämä varmaan vaihtelee jossain määrin operaattorista riippuen. 4K ei näy millään, mutta Viaplayn urheilu on kuvalaadultaan heikompaa kuin Viaplayn elokuvat/sarjat. Ainakin mulla (DNA-talous).

Itse olen lyönyt vetoa Jokereita vastaan kertoimella 2,60. Jotenkin on fiilis ettei puolustus tule riittämään Kagarkitsky-Shipa-Jaskin kenttää vastaan vaan tuo hirmuvireessä oleva ryhmä tulee 2-3 maalia. Toivottavasti olen väärässä.

Kagarkitsky-Shipa-Jaskin on ennalta aika tasan tuloksellisesti Jokerien Joe-O'Neil-Reg, jos pelaavat samassa ketjussa. Ylipäätään Dinamon nosto suosikiksi ei kaiketi perustu kuin Lehtosen lähtöön ja viime ottelun perseilyyn Sochia vastaan. Valmennus on luokkaa heikompi kuin joukkue, josta ongelmat tulevatkin.

Softalla Jokerit lähes 40 prosenttia, saa 2.75 jne. Todennäköisimmät tulokset softalla 1-1, 2-2, 3-3, 2-1, 1-2, 3-1, 1-3, jotka kattaa sellaiset 40 prosenttia kaikista. Tämä koronavarauksella. Jokerien kertoimet ovat nousseet ja syy voi olla muukin kuin Lehtonen ja perseily.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Ei tosiaan hyvä asia että kokoonpano julkaistaan tuntia ennen matsia... Väkisin nousee ajatus mieleen että poissaoloja riittää ja apuun on Kivasta kutsuttu pelaajia.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei tosiaan hyvä asia että kokoonpano julkaistaan tuntia ennen matsia... Väkisin nousee ajatus mieleen että poissaoloja riittää ja apuun on Kivasta kutsuttu pelaajia.
Hyökkäyksessä Nelli jos pelaa on sauma voittaa. Pakisto on kriittinen. Se ei kestä paljon yhtä miestä enempää loukkia tai näkyy taululla.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Jokereiden kokoonpano:

6 Jesse Joensuu (A) – 93 Peter Regin – 21 Brian O’Neill (A)
19 Veli-Matti Savinainen – 10 Jordan Schroeder – 71 Nicklas Jensen
25 Henrik Haapala – 37 John Norman – 81 Iiro Pakarinen
41 Antti Pihlström – 80 Saku Mäenalanen – 12 Marko Anttila (C)

50 Viktor Lööv – 51 Alex Grant
36 Jakub Krejčík – 64 Jonathan Pudas
4 Tommi Kivistö – 90 David Sklenicka

39 Anders Lindbäck (98 Janis Kalnins)

Looking good!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös