Täytyy sanoa että tämmöisenä "vanhana" jääränä en ole koskaan "ostanut" ideaa näistä säälipeleistä ja olen sitä mieltä, että pleijareihin pitäisi päästä vain runkosarjan kahdeksan parasta ja siitä sitten suoraan puolivälieriin jne.
Mutta täytyyhän se tämmöisen semisti kyynisen kiekkofaninkin myöntää että onhan tässä nyt ihan erilainen panos tiistain matsiin kuin jos olisi käytössä tuo yllä kirjoittamani ja aiemmin käytössä ollut systeemi. Silloin tämä peli olisi vain pakollinen matsi sarjaohjelmassa joka pelattaisiin pois, joukkueet kättelisi pelin jälkeen ja lähtisi kesälomille. Nyt tietysti kätellään myös mutta vaan toinen lähtee lomille.
Itse olen enemmän näitä joukkueista Ässien puolella mutta kyllä tietyllä tavalla Vaasan upeat kannattajat ansaitsisi pudotuspelit - ja siis muutakin kuin nuo "säälipelit". Monet olette jo kohta 10 vuotta käyneet Liigaa katsomassa vaikka kaudet ovat melkein aina päättyneet runkosarjaan ja olleet heikkoja. Kahdesti on tainnut Sport olla 10 joukossa ja silloinkin toisella kerralla eli keväällä 2021 pelit jouduttiin pelaamaan ilman katsojia...
Parempi voittakoon ja on varmaan ansainnut paikkansa. Toisaalta hävinneen joukkueen osalta muistettava, vaikka viimeisen pelin tappio nyt tavallaan ratkaisee, niin siinä on kuitenkin molemmilla ollut ennen tiistain peliä 59 matsia ja mahdollisuutta ottaa pisteitä...