The Joulukalenteri

  • 20 743
  • 70

JoukaHainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers ja Jaromir Jagr
Kaikkien aikojen paras tv-sarja, jota mtv3 esitti vuoden 1997 jouluna. 24 osaisen sarjan uusinnat tulevat tänä vuonna subtv:llä sekä DVD-boxin on ilmoitettu myös tulevan myyntiin.

The Joulukalenterista oli jo aikaisemmin tehty ketju, mutta se oli suljettu.

Juoni ja yleiset tiedot ohjelmasta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/The_Joulukalenteri

Aivan legendaarinen sarja, muistan pienenä katsoneeni peloissa, kun ikää oli vasta n.10 vuotta.

Monia hienoja lausahduksia ohjelmassa, esim. Seikka on saletti, mahootonta meininkiä, because sul on rumimmat kuteet ja pisin naama, that's why Hande, OLLIII, OLLIII, olen mistelinoksan alla, OLLIII, boob bob bob bob.., menen näyttämään anakondaa pihakuuselle... varmasti jäi mainitsematta useita.

Toivottavasti kaikki, jotka eivät vielä ole sarjaa nähneet katsovat jouluna! Ei voi kuin suositella.

jylpyssä on kaikki jaksot nähtävillä
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aivan loistava sarja..... Tuli kaikki aikoinaan katseltua, johtuen myös siitä, että ex-appiukko kokelas on mukana sarjassa. Suosittelen myös minäkin kaikille.
 
Suosikkijoukkue
Pata
Jukka Kukkulan Sukka Oy
Itseltä löytyy huonolla laadulla koneelta. Mutta jos boksin lykkää kauppoihin niin pakkohankinta.
Loistava sarja
Its a synkkä myrskyyö and the aurin go down
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Ou shit, se on taas suomea.

Muistelin, että tässä oli jotain tekijänoikeus-ongelmia minkä takia sitä ei ole voinut uusia, mutta


Ouuuu iits haard to bee a tonttuu. Must see.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Pentti ottaa kossua. Pentti is The Näsä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Kyseessä selkeästä paras joulukalenteri ohjelma - joka tosin ei paljoa vaadi - , mutta oikeasti hyväksi tv-ohjelmaksi nostaminen on kyllä liioiteltua. Itse olen sarjan kahteen kertaan tv:stä seurannut, ja noiden jäliltä kun vieläkin muistan sarjan jutut suht hyvin (samoja lauseita jankattiin joka osassa), niin tänä vuonna jää kyllä seuraaminen aika vähälle.
Ja pakollinen lainaus sarjasta: "Joulu on vain kerran vuodessa, isäinpäivä sentään joka syksy."
 
Viimeksi muokattu:

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mulle jäi mieleen se hokema, tai taisi olla joku laulu, jossa sanottiin että "it's hard to be a tonttumies" ja "on rankkaa olla tonttuu". Toi "it's hard to be a tonttumies" vääntyy muuten myös hyvin muotoon "it's hard to be a Lukkomies", jos sitä noin niinku silleen aattelee.

Aikanaan kun The Joulukalenteri ensimmäistä kertaa Maikkarilta kansalaisten koteihin rämähti, niin lehtien yleisönosastot täyttyivät paheksuvista kirjoituksista: "Onko se nyt sopivaa että lastenohjelmassa juodaan kossua?" ja "kyllä nyt mahtaa Jukka Virtanen olla tyytyväinen, kun on pilannut meidän perheen lasten joulun..."

Jukka Virtanenhan teki tuohon suomalaisen käsikirjoituksen, ja esitti sarjassa myös tonttu Iki-Iäkästä.
 

J.Petke

Jäsen
Ihan hauskahan tuo oli silloin 10 vuotta sitten. Luulen, että tässä käy niin jotta oli hauskaa mutta enää ei naurata. Ainakin kun katsoin pätkiä netistä niin aika kuivalta vaikutti. Noh, toivotaan parasta.
 

Lämpö

Jäsen
Tää oli paljon parempi ku muistin! Sillon ku viimeksi tuli niin olin varmaan 7v, ja sarja jopa hieman pelotti, mutta nyt: Upeaa! Harmittaa vaan valmiiks, että viimenen jakso jää näkemättä :/
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Tää oli paljon parempi ku muistin! Sillon ku viimeksi tuli niin olin varmaan 7v, ja sarja jopa hieman pelotti, mutta nyt: Upeaa! Harmittaa vaan valmiiks, että viimenen jakso jää näkemättä :/

Ei jää. Ne löytyy netistä kyllä. Riemurasiassa ainakin vuosi sitten oli.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Tämä on kyllä aivan loistava sarja, niin kuin tuolla Tv-sarja ketjussakin sanoin, mutta kyllähän tämä nyt ihan oman topicin vaatii.. Varsinkin noi kaikki legendaariset lausahdukset on hienoja.. Katsoin kyllä tämän viimeksi viime vuonna Jylpyssä, mutta ihan yhtä hienoa tämä on kuin ennenkin.. Tosiaan minäkin pelkäsin tätä silloin aikoinaan kun tuli telkkarista kun olin joku 5 v. (??)

Mutta mutta.. Aion kyllä katsoa ihan kaikki jaksot.. Ja myös varmaankin ostaa sen DVD boxin jos sellainen vaan kauppoihin tulee..
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Pelotti hiukan onko aika kullannut muistot tämän sarjan kohdalla, kun edellisen kerran tuli katsottua sillon kun tv:stä näytettiin, eli joskus 99? Joku varmaan tarkentaa jos vuosi ei osunut kohdalleen. Pelko oli kyllä turha, koska toimiihan tämä edelleen.

Seikka on saletti.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Pelotti hiukan onko aika kullannut muistot tämän sarjan kohdalla, kun edellisen kerran tuli katsottua sillon kun tv:stä näytettiin, eli joskus 99? Joku varmaan tarkentaa jos vuosi ei osunut kohdalleen.

Niin kuin ketjun avauksessa mainittiinkin, niin ensimmäisen kerran esitettiin -97, ja muistaakseni heti -98 toisen kerran.
Silloin pienenä kun tuota seurasi, niin oli jopa niin hyvä, että piti nauhottaa kaikki jaksot VHS:lle. Nyt tietysti ei enää sellaista hohtoa ole, kun kaikki jutut muistaa ulkoa. Paras kohtaus on ehdottomasti, kun The Näsä krapuloissaan heitti Kertulle pariin otteeseen, että "Turpa kiinni!" Ainaki sillo nuorempana jaksa naurattaa aika makeesti :)
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Tänään oli kyllä aikas heikko jakso.. Eipä tainnut tapahtua muuta kuin, että tontut löysi soittorasian avaimen, jonka jälkeen lauloi n.5 min ja loput ajasta kulutti lahjakkaasti puhumalla Kerttu, vai mikä sen mummon nimi oli..

Mutta, hyvä sarja se kuitenkin on. Kyllä kaikkiin sarjoihin yksi huono jakso mahtuu..
 

TML

Jäsen
Itse naureskelin noille Jukka Virtasen kysymyksillä ohjelman loppuun.
"Onko viisasta juoda olutta näin varhaisissa jaksoissa?"
"Lauloivatko tontut oikeasti vai tuliko se playbackina?"
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Muutaman jakson olen pakolla joutunut katselemaan, enkä voi muuta sanoa kuin että järkyttävää paskaa! Eihän tuosta ole mihinkään!


Äsken tuli kanssa muutama minuuttia katsottua Hectorilta kopioitua "juodaan viinaa"-biisiä ja sen jälkeen Ollin huutamista. Aivan käsittämätöntä paskaa.
 

lade

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paras joulukalenteri

Ei ensimmäiset jaksot ole läheskään yhtä hyviä kuin viimeiset, joissa Pentti vetää viinaa ja mm. vahingoittaa itseään dynamiitilla. Sarja kokonaisuudessaan on aivan loistava ja sisältää monia kuolemattomia lausahduksia.

"Oli synkkä ja myrskyisä yö." :-D
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Verkkasemminhan tuo etenee mitä muistelin, mutta Virtasen loppuspiikit

"Onko viisasta juoda olutta näin varhaisissa jaksoissa?"
"Lauloivatko tontut oikeasti vai tuliko se playbackina?"

senkus paranee ja lauluosioissakin alkaa olla svengiä. En valita. Kyllä se Näsäkin kuvaan ilmestyy yks kaunis ilta.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Kyseessä selkeästä paras joulukalenteri ohjelma

Minulle ja kavereilleni tämä kuului aina samaan osastoon kuin salkkarit nyt, eli kun joku on jo aivan käsittämättömän huonoa, siitä tulee omalla sairaalla tavallaan todella hyvää.

Ja mitä tulee parhaaseen joulukalenteriin niin Histamiini määrää! Kaikki muu on rihkamaa... :)
 

Lämpö

Jäsen
Tänään oli kova jakso! Antti "Pentti" Näsä tuli vihdoin kuvioihin ja silleen... Tosin toi voi kyllä alkaa ärsyttään tässä joulukuun aikana, mut se on sit sen ajan murhe. Kova jakso.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Nostetaas tätä ketjua vähän ylös.. Onkos kukaan muu palstalaisista tilannut tätä The Joulukalenterin DVD:tä? Itse tilasin joskus 13. päivän tienoilla ja sain tänään käsiini tuon. Itse ainakin pidän tätä kalenteria sen verran hyvänä, että pakkohan se oli hankkia nyt, kun siihen tuli tilaisuus ja kun seuraavasta esitys kerrasta ei liene tietoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös