The Hockey News

• 10 210
  • 43

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Kuinka moni täällä olevista lukee tuota lehteä aktiivisesti? Itselleni se tuli kolmen vuoden ajan yhdessä vaiheessa, maksoin vain postikulut :D

Heh, ja jos joku tahtoo ostaa ne kolme vuosikertaa niin rahat tänne ;)

Jouni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Big River Prospects
The Bible..

Tilaaja joka viikko vuodesta 1977. Ostelen silloin tällöin vanhoja irtonumeroita 50-70-luvuilta kun eteen osuu.

Rocco

Jäsen
Kestotilaaja jo yli kolmen vuoden ajan. Jokainen numero on tallessa eteisen kaapissa. Olen muuten saanut lehteen yhden kirjoituksen "yleisönosastolle". Olen siitä ylpeä.

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Tulee luettua usein, irtonumeroita tosin. Ne numerot joissa on jotain season previewtä, draft-jutut tms. tulee aina ostettua talteen. Plus tietysti vuosikirja joka aivan must.;)

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Joka numero tulee luettua, tunnustan.. Ehdottomasti yksi parhaista NHL- lehdistä. Jääkiekon Raamattu.

JanJ

Jäsen
Olenko siis menettänyt jotain, kun tunnustan että en ole avannut kyseisen julkaisun kantta koskaan. En ole siis selannut, en lukenut, en edes kansikuvia katsellut.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Tuskin tiedät silloin mitään jääkiekosta. Minä olen avannut tämän kauden kausijulkaisun ja lukenut sen kannesta kanteen, tosin tilastot ja mainokset olen jättänyt hieman vähemmälle. Eli tiedän siis tästä kaudesta alkutilanteen, mutta muuten minulta puuttuu kompetenssi puhua asioista. Tämä on huomattu useaan otteeseen änäripalstalla :)

JanJ

Jäsen
Jääkiekosta tiedän varmasti jotain.
NHL vaan ei kiinnosta.
Muuten, Tamia lainatakseni, tykkään jääkiekosta kuin hullu puurosta ja luen kaikki suomikiekkoon liittyvät jutut kaikista mahdollisista lehdistä. Poislukien Veikkaaja, joka on sontaa.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
En näe mitään syytä kehua Veikkaajan tasoista roskalehteä.

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti vilpertti
En näe mitään syytä kehua Veikkaajan tasoista roskalehteä.

Kuka kehuu?

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mulle tuli tämä kasetta yhden NHL-kauden ajan, 1989-90. En tiedä miten homma nykyään toimii, mutta silloin ainakaan posti ei kulkenut kunnolla, ja lehdet tulivat yleensä kahden, kolmen tai neljän numeron pakettina. Lisäksi muutama numero tuli kahteen kertaan, joskus jopa kolmeenkin.

Puolivälissä kautta kyrpiinnyin koko systeemiin, ja peruutin tilaukseni. Sain puolet vuosikerran hinnasta takaisin, mutta lehtipiru jatkoi tulemistaan. No, minä ajattelin että tulkoon niin kauan kuin lystää, ja koko vuoden ajan niitä lehtiä lopulta tuli. Ja kauden loppupuolella, kun siis jo olin saanut rahnat takaisin, postituskin rupesi toimimaan ja sain lehdet viikoittain niin kuin kuuluikin. Ja noista puolen vuoden numeroista ei sen jälkeen enää laskua kuulunut, eli sain vuoden numerot puoleen hintaan.

Sen jälkeen en ole lehteä lukenut kuin kaksi tai kolme kertaa. Kielitaitoni on edelleen yhtä huono kuin silloin lehteä tilatessanikin, mutta sen verran osaan että pysyin kyllä kärryillä siitä mitä kirjoitetaan. Täältäpäin tätä lehteä ei saa mistään irtonumeroina, ja nykyään tuota kolmen kirjaimen liigaa tulee muutekin joka tuutista. On netit sun muut vehkeet ja lehdistö yleensäkin seuraa NHL:ää paremmin kuin silloin. Mutta jos siihen aikaan halusi tietää, mitä NHL:ssä tapahtuu, niin Hockey News oli ihan välttämättömyys.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Tulipahan mieleeni Jounin paluukirjoituksen myötä, että mitäköhän tämä aviisi mahtaa kustantaa tilata Suomeen kotiinkannettuna nykyään ja millä viiveellä lehti kotiin tulee?

ipaz

Jäsen
Itse tilasin yhden vuoden joskus 90-luvun alkupuolella. Lehdet tulivat tavallisesti kahden viikon viiveellä, ja joskus parin kolmen paketeissa kuten Rokullekin. Tilaushinta silloin Suomalaisen kirjakaupan kautta (vetivät varmasti välistä) oli vajaat 700mk vuodelta. Kaikki numerot ovat edelleen tallella.

Nykyään ostelen irtonumeroita silloin tällöin akateemisesta.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti ipaz
Itse tilasin yhden vuoden joskus 90-luvun alkupuolella. Lehdet tulivat tavallisesti kahden viikon viiveellä, ja joskus parin kolmen paketeissa kuten Rokullekin. Tilaushinta silloin Suomalaisen kirjakaupan kautta (vetivät varmasti välistä) oli vajaat 700mk vuodelta. Kaikki numerot ovat edelleen tallella.

Nykyään ostelen irtonumeroita silloin tällöin akateemisesta.

Joo, näin tapahtui jo 80-luvullakin. Kiinnostaa ihan tämän päivän tilanne, jos joku lehteä täällä tilaa.

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
En jokaista numeroa lue, mutta tietyt spesiaalitapaukset kuten mm. future watch, draft preview sekä tietenkin kausijulkaisu ovat must. Internet vie mediana voiton lehdistä mm. täsmätiedon saatavuuden vuoksi.

Kausijulkaisuista itse pidän The Sporting Newsin versiota jopa "raamatun" vastaavaa parempana.

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Hintaa euro-tilaajalle tulee n. £ 163 (huom! siis puntaa, taitaa euroissa olla yli parisataa?) / vuosi. US -hinnoilla lehti olisi ehdoton tilaus, tuo hinta on itselleni turhan suolainen maksettava hyvästäkin julkaisusta.

Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Irtonumeroita tulee osteltua silloin tällöin, jokaista numeroa kyllä tulee vilkaistua lehtipisteestä.

Nämä mm. irtonumeroina
- Gretzky lopetti
- Nuorten MM-kisat 2004
- Draft Preview 2004

Collector's Editionejä on nyt neljä kappaletta
- Gretzky, lehti täynnä erilaisia juttuja Great Onesta

- se, missä on eri kausilta 3 suurinta tapahtumaa, ja rankattu mm. parhaat kaudet

- seurahistoriikki, jokaisen seuran parhaat pelaajat, tilastoja, sekä sen hetkiset parhaat eri osa-alueilla

- uusin, missä on näitä kiistanalaisia tilanteita, mm. Brett Hullin ja Martin Gelinasin maalitilanteet vuosilta 1999 ja 2004, mitä jos-tapauskia ynnä muuta

M10

Jäsen
Mulla on yksi ja ainoa THN tallella ja se on kesältä 1999. Kannessa Mike Modano Stanley Cupin kanssa. Vois joskus kehystää sen kannen...

Canucksin palstalla on kyseisessä numerossa mielenkiintoinen juttu Jarkko Ruudusta otsikolla:
Finn "too rough for european hockey" ready to rumble in Nhl

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Tänään päätin ensimäistä kertaa vilkaista hiukan paremmin lehteä ja yllätyin.
Onko lehti ollut aina tuon kokoinen? Siis sellainen n. puolikas
sanomalehteä. Ideahan on mitä loistavin! Sanomalehtipaperi ei
isona oikein pysy koossa ilman pöytää, mutta tuossa
kokoluokassa se on vielä luettavissa.

Lehden sisältö oli mielenkiintoinen. (vaikkakin Eurooppa ei nyt
kiinnostanut) Mutta kauas jäivät ne ajatukset haperasta lehdestä
joka haisee jo valmiiksi lehtiroskikselle ja on täynnä vanhoja
kuluneita juttuja ja mustavalkokuvia. Noin hieman karrikoiden.

Lehtihän on juuri sitä mitä Pro Hockeyn pitäisi olla myös pohjoismaalaisille.
(-englennin kieli) Asiantuntevaa tekstiä, pieniä yksityiskohtia ja
asiallisesti kirjoitettu. Sekä ulkonäkö on myös värikäs ja "2000-lukumainen".

Rocco

Jäsen
Viestin lähetti stiflat

Onko lehti ollut aina tuon kokoinen? Siis sellainen n. puolikas
sanomalehteä. Ideahan on mitä loistavin! Sanomalehtipaperi ei
isona oikein pysy koossa ilman pöytää, mutta tuossa
kokoluokassa se on vielä luettavissa.

Ei ole ollut. Pari vuotta sitten sitä muutettiin pienempään muotoon. Ennen se on ollut joknkin verran isompi. Muutenkin tuo koko lehti muuttui ikäänkuin sanomalehdestä "aikakausilehdeksi". Tässä mielessä siis parempaan suuntaan.

Kyle

Jäsen
Keskiviikon Aamulehdessä oli muuten puolen sivun kokoinen juttu The Hockey Newsin toimittaja Laura Sullivanista joka oli seuraamassa tiistain Ilves - Tappara peliä. Juttua on kai tulossa kyseiseen lehteen Saku Koivun paluusta, sekä Ville Niemisen kommentteja.

Suosikkijoukkue
HIFK
Samaten Vesa Rantanenkin pääsi sinne kolumnoimaan johnmaddeneiden euro-lomista. Kuulin jotain huhua, että työsulun mahdollisesti pidentyessä aikoo lehti vähentää ilmestymistiheyttään.

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Viestin lähetti Gerodz
Keskiviikon Aamulehdessä oli muuten puolen sivun kokoinen juttu The Hockey Newsin toimittaja Laura Sullivanista joka oli seuraamassa tiistain Ilves - Tappara peliä. Juttua on kai tulossa kyseiseen lehteen Saku Koivun paluusta, sekä Ville Niemisen kommentteja.

Ja taitaapi tulla myös Andrew Raycroftin kommentteja. S/M-liigasta ja muusta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy