The Hellacopters

  • 8 766
  • 77
Suosikkijoukkue
Kuhmon Kiva, KalPa, LA Kings
Avataanpas nyt tällekkin bändille ketju. Sen verran kovan luokan bändistä on kysymys, vaikka myöhäiseksi jäi, mutta musiikkihan ei kuole koskaan!

Eli edessä olisi ensi viikolla viimeiset keikat suomessa ja täytyy kyllä sanoa että henk.koht. itku tulee kyllä varmaan silmään, sen verran kovaa on kopterit viime vuotena iskenyt. Harmittaa kyllä tosi paljon, kun löysin tämän bändin aivan liian myöhään, ja tietenkin vielä sillä tavalla juuri, kun ovat lopettamaisillaan.

Mutta mitäs mieltä on jatkoajan kirjoittajat kyseistä bändistä? Kolahtaako ja miten kovaa ja onko porukkaa jäähyväiskeikoille tulossa? Itsellä lippu tampereelle taskussa ja sinne täydellä teholla rokkaamaan.
 

Kyynhakkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Seinäjokelaaset "palloolu" joukkueet ;o)
By the Grace of God

Siinä aivan timanttisen kova, rehellinen rock levy.... Ugh, olen puhunut !
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Varhaisimmat levyt ehkä liiaksi kohkaamista meikäläisen makuun. High Visibility ja By The Grace of God helekkarin hienoja, melodisia rocklevyjä. Sen jälkeen lässähti taas hieman, biisit eivät enää ole vakuuttaneet. Ihan pätevä akti kumminkin.

Tokihan Kopterien musasta kuuluu vaikutteet selvästi läpi - MC5:t, Stoogesit, Grand Funkit, Cheap Trickit - mutta eipä niitä ole pyritty peittelemäänkään. Kun tavoite on vaan keksiä lisää ruutia, on Hellacopters tehnyt hommansa peittelemättömästi lainaillen mutta tehokkaasti.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Juu kyllä. Täällä tykätään ja paljon. Olen keikoilla käyny tsiigamassa Hellacoptersia 8-10 kertaa ja ainoa pettymys oli jaffahallissa KISSin lämppärinä, soundit oli niin syvältä että ei tosikaan. 11.10 nosturiin menossa katsomaan viimeistä kertaa. 8.10 keikalle en mene valitettavasti kun The Haunted soittaa sillon Tavastialla.

Tossa settilistaa minkä vetivät saksassa 16.9.

Hopeless case, Devil stole the beat, Ferrytale, Sometimes I don't know, Everything is on tv, Better than you, Electrocute, Carry me home, Disappointment blues, No song unheard, In the sign of the octopus, Ghoul school, Rock hammer, Alright already, You are nothing, Toys and flavors, I'm in the band, Another place, By the grace of god, Before the fall, Gotta get some action, We will rock you, Soulseller, Outro

Sääli että lopettavat todella sääli. Bändi kolahtanut mulle ihan vitun kovaa, ainoastaan KISS, Lynyrd Skynyrd ja The Allman Brothers Band ovat kolahtaneet yhtäkovaa.

Vetäisivätpä Sonics Rendezvous Bandin City Slangin jonka soittivat muutama Tavastian keikkaa sitten. Sit se ois siinä.
 
Suosikkijoukkue
Kuhmon Kiva, KalPa, LA Kings
Kolmea eri settilistaa ovat soittaneet nyt viimeisillä keikoilla. Tässä on listaa Madridin keikalta, joka olisi kuin tehty minulle.

Hopeless Case of a Kid
Devil Stole the Beat from the Lord
Ferrytale
I Know it's Good But It Just ain't Right
Everything is on TV
Better Than You
Same Lame Story
Carry Me Home
Electrocute
Ghoul School
No Song Unheard
In the Sign of the Octopus
Hey!
Born Broke
Thanks For Nothing
Toys and Flavours
I'm in the Band
Another Place

By the Grace of God
Gotta Get Some Action NOW
Before the Fall
We Will Rock You
Soulseller
pink floyd instrumental thingy

Ei puutu mitään, ja bonuksena I Know it's Good But It Just ain't Right ja Born Broke.

Tuolta http://www.hellacopters.tk sivustolta löytyy lisää juttuja viime keikoista ja muustakin jos kiinnostaa!
 

ditrim

Jäsen
Tammerfesteillä toissa kesänä Hellacopters teki vaikutuksen ja sen jälkeen olen tästä ruotsirokista pitänyt. Harmi sinänsä, että lopettavat, itselleni jää Hellacoptersin paikalle musikaalisesti tyhjä paikka jota ei ole välittömästi kukaan täyttämässä.

Joku kokeneempi nahka voisi listata tänne jotain hyviä vieroitusbändejä, nomadseja jne jne.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Huomenna sanotaan sitten minun osaltani jäähyväiset Hellacopters-livelle. Toivotaan perseellepotkivaa keikkaa
 
Suosikkijoukkue
Kuhmon Kiva, KalPa, LA Kings
Huomenna sanotaan sitten minun osaltani jäähyväiset Hellacopters-livelle. Toivotaan perseellepotkivaa keikkaa

No sama homma itelläkin, ja kovasti on porukka kyllä kehunut tuolla forumeilla keski-euroopan keikkoja. Eli eiköhän Nicke ja pojat pistä parastaan, ja rokkaa meidät kumoon. Itsellä ainakin on kyllä kovat odotukset.
 
Suosikkijoukkue
Kuhmon Kiva, KalPa, LA Kings
Myspace lähettää live streamia Hellacoptersin Tukholman viimeisistä keikoista. Eli nyt on aikaisempi keikka käynnissä ja vielä illalla tulee sitten se grande finale. Alkaa ilmeisesti kymmeneltä suomen aikaa (21:00 cet)
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rockbändin ilmoitettua lopettamisestaan voi nykyisin olla lähes 100% varma, ainakin vähänkään merkittäviemmen yhtyeiden kohdalla, että kyse on hetkellisestä tauosta ja bändi voidaan kaivaa esiin naftaliinista niin kauan kuin yksikään jäsenistä on elossa.

Niinpä tässäkin ketjussa jo hyvästelty yhtye palasi lavalle jo vuosi sitten ja tänä kesänä keikat ovat saaneet jatkoa festariesiintymisillä ympäri Eurooppaa, Joensuun ollen bändin kohteena tulevana viikonloppuna. Katselen parhaillaan yhtyeen keikkataltiointia Roskildesta ja onhan tuo bändi aivan hemmetin tiukassa formissa tällä hetkellä. Kokoonpanossa on nyt mukana alkuperäisestä kokoonpanosta Dregen ja Suomen lahja bassonsoitolle eli Sam Yaffa. Setti näyttää painottuvan Hellacoptersin alkuvuosiin ja varsinaisten hittilevyjen By the Grace of God ja High Visibilty kappleiden edustus on tasan yksi kappale kummaltakin levyltä.

Jos olisin lähellä Joensuuta viikonloppuna, menisin kyllä katsomaan, nyt täytyy tyytyä tähän Roskilde taltiointiin.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli

jiihoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Uutta levyä pukkaa ensi keväänä.

Tämä on kyllä hieno uutinen! Nicke sanoi vielä muutama vuosi sitten ympäripyöreästi uudesta albumista Hellacoptersin kanssa, että saattaa tulla tai saattaa olla tulematta. Tässä ko. haastattelu, joka on kokonaisuudessaan ihan mielenkiintoinen.






Näyttää muuten tuo nyt jutussa mainittu striimattavaksi tullut albumi Grande Rock (1999) löytyvän Spotifysta. Pitää kuunnella lävitse.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mojo

jiihoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Palataanpas aiheeseen. The Hellacopters nimittäin saapuu parin viikon kuluttua Stadiin ja Tavastialle heittäen keikat maanantaina 20.12 ja tiistaina 21.12. Nämä ovat siis Koronan takia siirtyneet pari kertaa aiemmin, mutta nyt koropassin myötä vaikuttaa hyvin lupaavalta onnistumisen suhteen. Varmistelin konseptia vielä äsken soittamalla Tikettiin ja kertoivat tosiaan, että koronstodistuksella ottavat normaalin eli tässä tapauksessa loppuunmyydyn Tavastian verran porukkaa sisään eikä maskipakkoa ole.

Itselläni on pari lippua tuolle maanantain keikalle ja näistä lähtökohdista odottelen hyvin innolla keikkaa. Heräsin Hellacoptersiin toden teolla vähän myöhään, vasta 3-4 vuotta sitten, enkä siksi ole bändiä koskaan päässyt vielä livenä kuulemaan, vaikka levyiltä on tullut luukutettua bändiä sitten senkin edestä. Lisäksi on mielenkiintoista kuulla, josko settilistaan olisi otettu jotain maistiaisia uudelta tekeillä olevalta albumilta.

Onko muita suuntaamassa Tavalle joko maanantaina tai tiistaina? Mikäli kiinnostusta löytyy maanantain keikalle, mutta lippua ei ole, niin olen valmis myymään tuon oman toisen lippuni. Se oli keikkojen alkuperäisellä aikataululla tarkoitettu vaimolleni, mutta tälle uudelle ajankohdalle hän ei pääse mukaan. Eli YV:llä voi lipun perään kysellä, mikäli kiinnostaa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
@jiihoo Mitä, nytkö ne keikat on? Minulla on ollut lippu ties miten kauan, ja olen toki menossa. Tämä ajankohta vain yllätti. Näitä, kuten muitakin keikkoja, on siirretty niin monta kertaa, että päivien kanssa menee sekaisin.

Muutenhan tämä Hellacoptersin paluu on mitä iloisin asia. Jossain vuosituhannen vaihteessa aloin diggailemaan Koptereita ja käymään keikoilla, ja sitten tietysti kävin myös Imperial State Electricin keikoilla. Kunnia toki muillekin jäsenille, mutta kyllähän se keskushenkilö on Nicke Andersson, jolla tuntuu virtaa riittävän vuodesta toiseen. Hieno mies, ja äärimmäisen puuhakas.

Ja pakko sanoa, että minulla on seinällä kehystettynä By The Grace Of God-levyn Pohjoismaiden kiertuejuliste. Vuosi oli 2002 ja olin Turun Säätämöllä paikalla. Tuon julisteen arvoa nostaa vielä se, että se on ihan omin kätösin jostain seinästä repäisty. Se on aarre.
 

jiihoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
@jiihoo Mitä, nytkö ne keikat on? Minulla on ollut lippu ties miten kauan, ja olen toki menossa. Tämä ajankohta vain yllätti. Näitä, kuten muitakin keikkoja, on siirretty niin monta kertaa, että päivien kanssa menee sekaisin.

Muutenhan tämä Hellacoptersin paluu on mitä iloisin asia. Jossain vuosituhannen vaihteessa aloin diggailemaan Koptereita ja käymään keikoilla, ja sitten tietysti kävin myös Imperial State Electricin keikoilla. Kunnia toki muillekin jäsenille, mutta kyllähän se keskushenkilö on Nicke Andersson, jolla tuntuu virtaa riittävän vuodesta toiseen. Hieno mies, ja äärimmäisen puuhakas.

Ja pakko sanoa, että minulla on seinällä kehystettynä By The Grace Of God-levyn Pohjoismaiden kiertuejuliste. Vuosi oli 2002 ja olin Turun Säätämöllä paikalla. Tuon julisteen arvoa nostaa vielä se, että se on ihan omin kätösin jostain seinästä repäisty. Se on aarre.
Kyllä, on ja herkästi tosiaan menee ohitse päivien muutokset. 12.5 oli minulle tullut meiliin ilmoitus näistä viimeisimmistä keikkapäivistä. Ja tosiaan neljännet keikkapäivämäärät nyt kyseessä eli kolme kertaa on siirtynyt kaikkiaan eikä vain kaksi, kuten aiemmin kirjoitin. Täällä lisää tietoa aiheesta: The Hellacopters (SWE) | Osta lippu helposti | Tiketti

Ja Imperial State Electric toimii toki myös itsellenikin!
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ja Imperial State Electric toimii toki myös itsellenikin!
Se oli kanava Nickelle. Kun Hellacopters lepäili, Nicke teki sitä oman näköistään rockia sen kautta.

Bändit voivat vaihtua, mutta Nicke ei lepää. Sitä minä siinä kaverissa niin paljon ihailen. Nicke on suurempi kuin bändit. Jätkä tekee sitä omaa juttuaan niin sitkeästi. Todella iso luova voima omassa genressään.

Yksi eniten arvostamiani muusikoita ikinä.






 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mehukkaita Hellacopters-muisteloita, osa X. Kun Head Off tuli, niin oli selvää, että se on bändin viimeinen levy toistaiseksi.

Haastattelija kysyi, että onko tämä nyt teidän paras levynne. Aina on tapana vastata, että uusin on paras. Nicke vastasi kuitenkin rehellisesti: ei, ei se ole meidän parhaamme, mutta ei se huonoinkaan ole. Vähän siitä väliltä. Aika hyvä kuitenkin, eikö?

Hitto että repesin tuosta. Jotenkin niin rehellinen kommentti.

Historia on todistanut sen, että Nicke oli silloin oikeassa. Head Off ei ole bändin paras levy, mutta on se paikoitellen aika hyvä.

Esimerkiksi Electrocute on kyllä ihan klassikko-osastoa.


 

jiihoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Mehukkaita Hellacopters-muisteloita, osa X. Kun Head Off tuli, niin oli selvää, että se on bändin viimeinen levy toistaiseksi.

Haastattelija kysyi, että onko tämä nyt teidän paras levynne. Aina on tapana vastata, että uusin on paras. Nicke vastasi kuitenkin rehellisesti: ei, ei se ole meidän parhaamme, mutta ei se huonoinkaan ole. Vähän siitä väliltä. Aika hyvä kuitenkin, eikö?

Hitto että repesin tuosta. Jotenkin niin rehellinen kommentti.

Historia on todistanut sen, että Nicke oli silloin oikeassa. Head Off ei ole bändin paras levy, mutta on se paikoitellen aika hyvä.

Esimerkiksi Electrocute on kyllä ihan klassikko-osastoa.



Samaa mieltä olen myös minä. Head Off on kyllä kaiken kaikkiaan hyvä levy, vaikka erinomaista siitä ei saa, koska sisältää muutaman vähän täytebiisin. Eniten albumilta minulle kolisee Midnight Angels, In The Sign Of The Octopus, I Just Don’t Know About The Girls ja Rescue.
Head Offia kuunnellessa huomaa myös hyvin bändin kypsymisen, tyylin muutoksen ja ehkä yleisenkin kehityksenkin verrattuna kolmeen ensimmäiseen albumiin (Supershitty To The Max, Payin’ The Dues ja Garage), jotka ovat aika ryminää Head Offiin ja sitä aiempiikiin muutamaan albumiin nähden. Ei sillä, etteikö ensimmäisten levyjen autotallimeininkikin toimisi ja jokaisella em. albumilla on omat helmensä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Head Offia kuunnellessa huomaa myös hyvin bändin kypsymisen, tyylin muutoksen ja ehkä yleisenkin kehityksenkin verrattuna kolmeen ensimmäiseen albumiin (Supershitty To The Max, Payin’ The Dues ja Garage), jotka ovat aika ryminää Head Offiin ja sitä aiempiikiin muutamaan albumiin nähden. Ei sillä, etteikö ensimmäisten levyjen autotallimeininkikin toimisi ja jokaisella em. albumilla on omat helmensä.
Siltikin tuosta jäi se tärkeimpien albumien (Grande Rock, High Visibility, By The Grace Of God, Rock N´Roll Is Dead) vaikutus. Head Off on ihan tätä samaa jatkumoa.

Pitää ottaa pieni huili ja miettiä Hellacoptersin tuotantoa ja ottaa kalja. Siinä on kaksi vaihetta. On tuo punk-vaikutteinen alkupää ja sitten tämä kaikki muu, joka kypsyi sellaiseksi rockiksi, jollaisena Kopterit tunnemme.

Merkittävä muutos on Grande Rock. Se on aika paljon tuota samaa ryminää, mitä alkuvaiheessa, mutta siitä se lähti sitten muuttumaan. Siitä se lähti. High Visibility oli ihan erilainen. Se oli sellaista muotovaliota, sisäsiistiä rockia.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Ei kai nyt mikään bändi sentään ole ikinä sanonut cover-levyä parhaakseen?

Mietin ihan samaa. Head Offilla ei ole yhtään Hellacoptersin omaa biisiä, joten olisihan tuo ollut aika erikoinen kommentti.

Ihan looginen lopetus Hellacoptersin uralle tuolloin, aloittivat julkaisemalla tanakasti covereita ja ura lyötiin pakettiin sulkemalla ympyrä. 2000-luvun alkupuolella bändiä tuli kuunneltua niin paljon ja nähtyä niin monesti livenä että näin myöhemmällä iällä sille ei ole ollut juurikaan enää tarvetta. Toki kiva että tekevät taas keikkoja ja uusi levykin ilmeisesti työn alla, mutta pieni yliannostus tuli kyllä nuorempana aiheesta napattua. Erinomainen ja tyylitajuinen bändi joka tapauksessa.

Sen sijaan kiinnostaa kyllä Death Breathin, Nicken yhden sivuprojektin uudelleenaktivoituminen. Vanhan liiton dödisjyystöä rapeilla rokkisoundeilla on kuultu viimeksi bändiltä pauttiarallaa 15 vuotta sitten, joten onhan tuo jo aikakin saada uutta levyä pihalle. Stinking Up The Night-pitkäsoitto kannattaa tsekata ehdottomasti jos moinen meno uppoaa yhtään, Nicken aikaista Entombedia ei tarvitse varmasti erikseen hehkutella.
 

Outsider

Jäsen
21. päivän Tavastian keikka myös streamataan ja myös uutta musiikkia on bändin mukaan luvassa.
 
Viimeksi muokattu:

jiihoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Olen tänään aloittanut keikkakiiman kohottelun luukuttamalla musaa Spotifysta. Samalla tein mielenkiintoisen ja ainakin itselle uuden havainnon. En tiedä enkö ole ennen vain huomannut vai onko todella näin, että tuonne on hiljattain Grande Rock -albumin lisäksi ilmestynyt liuta ennen Spotifysta julkaisemattomia sinkkuja. Näiden sinkkujen joukossa taas on runsaasti nimikkobiisin ohessa julkaistuja tuntemattomimpia ralleja, jotka eivät ole pitkäsoittoalbumeille päätyneet. Aika kovia ralleja tuntuu olevan joukossa, joten sikäli mahtava yllätys. Ja jos tarkkoja ollaan, niin yksi noista on ihan kuuden kappaleen mittainen EP eli vuonna 2004 ilmestynyt Strikes Like Lightning. Kannattaa käydä kuulemassa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös