Temutus

  • 614
  • 18

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Temu ja muut vastaavat kasvattaa suosiotaan. Moni on puolesta ja moni vastaan - ymmärrän molempia kulmia, mutta olen sortunut temuttamaan, evillettämään, alibabattamaan - wish on kokeilematta.

Ilmiö on tavoittanut kansan syvät rivit. Yhtäkkiä huomaa eläkkeellä olevien sukulaisten tekevän tätä, joiden et edes tiennyt ostavan ylipäätään mitään netin kautta.

Tässä ketju, jossa saa kehua tai moralisoida temutusta. Ja tietenkin saa jakaa uskomattomia löytöjään! Hyvässä ja pahassa.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Helmisen SaiPalle sympatiat
Itse olen tilannut sätkäpapereita Temusta. Hyvää tavaraa huomattavasti halvemmalla.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
En ole kertaakaan elämässäni tilannut mitään näistä Wisheistä, Temuista tai Alibabosta enkä tilaa. En tarvitse elämääni lisää tyhjänpäiväistä paskarihkamaa, joka on tuotettu orjatyöllä ja sen kuljetukseen kuluttajalle on luultavasti käytetty enemmän resursseja, kuin tuotteen valmistukseen. En ymmärrä yhtään mikä tässä halvassa krääsässä ihmisiä oikein viehättää.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
En ymmärrä yhtään mikä tässä halvassa krääsässä ihmisiä oikein viehättää.

En minäkään tuota krääsää ymmärrä, mutta näistä kaupoista saa ihan laatutavaraakin viidesosalla siitä, mitä tuote maksaisi Euroopassa. Ymmärrän oikein hyvin, että jotai pyöränrunkoja ostetaan suoraan tehtaalta 300 eurolla, jos samasta tuotteesta saa EU:n alueella maksaa 1800€.

Aikoinaan vaimo osti tuota krääsää häihimme. Kaikki kesti sen yhden päivän ja sen jälkeen oli jätettä. Semmosta ekologiaa.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Olen onnistunut nämä peittämään somefeedistäkin. Älkää stn mainostako minulle. Eli ei, en ole tilannut mitään, enkä aio. Mutta omassa tuttavapiirissäkin ne ovat enemmän naisia, jotka näitä suosii.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Millä v.. ihmeellä Temun mainoksista pääsee eroon??
En ole, enkä ikinä kuvittelekaan tilaavani sieltä koskaan mitään
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ole kertaakaan elämässäni tilannut mitään näistä Wisheistä, Temuista tai Alibabosta enkä tilaa. En tarvitse elämääni lisää tyhjänpäiväistä paskarihkamaa, joka on tuotettu orjatyöllä ja sen kuljetukseen kuluttajalle on luultavasti käytetty enemmän resursseja, kuin tuotteen valmistukseen. En ymmärrä yhtään mikä tässä halvassa krääsässä ihmisiä oikein viehättää.
En kannata Temua, koska tuo toiminta on hyvin epäilyttävää ja erittäin todennäköisesti jossain määrin rikollista, mutta tavaran laatu siellä on ehkä liiankin hyvällä tasolla. Krääsääkin toki riittää, mutta merkittäviltä osin tavara on etenkin hintaansa nähden oikeinkin laadukasta. Sehän se ongelma onkin, sillä jos tavara olisi aina paskalaatuista, niin suosio kyllä laskisi kuin lehmän häntä.

Jossain vaiheessa Temun kupla poksahtaa ihan kunnolla, mutta en ole täysin varma, että mitä sieltä sisältä paljastuu. Mitään hyvää se ei kuitenkaan ole.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Enpä ostele tuolta mitään, kuten en mistään Wishistäkään ostanut. Mainokset ovat toki jänniä kun niitä tulee sosiaalisessa mediassa vastaan ja markkinoidaan jotain mikä näyttää lasiselta pepputapilta jalkapalloaiheisena koristeena.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Temu ja muut vastaavat kasvattaa suosiotaan. Moni on puolesta ja moni vastaan - ymmärrän molempia kulmia, mutta olen sortunut temuttamaan, evillettämään, alibabattamaan - wish on kokeilematta.

Ilmiö on tavoittanut kansan syvät rivit. Yhtäkkiä huomaa eläkkeellä olevien sukulaisten tekevän tätä, joiden et edes tiennyt ostavan ylipäätään mitään netin kautta.

Tässä ketju, jossa saa kehua tai moralisoida temutusta. Ja tietenkin saa jakaa uskomattomia löytöjään! Hyvässä ja pahassa.
Hyvä ketjunavaus minusta kaikkinensa, mutta miksi löylyhuoneen puolelle?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Hyvä ketjunavaus minusta kaikkinensa, mutta miksi löylyhuoneen puolelle?
Koska kohta aletaan pohtimaan sitä miksi Kiinan valtio haluaa antaa tällaisen jutun toimia ja onko ideana tuhota eurooppalaista ja amerikkalaistan tuotantoa myymällä halvalla joskus jopa tappiolla tavaraa. Samoin mitä ne tekevät sinun datallesi siellä jos sekä Apple, että Google ovat antaneet palvelulle huomautuksia siitä miten he ovat toimineet huolimattomasti sen kanssa. Toki Apple ja Google eivät mitään enkeleitä itsekään ole tuon suhteen, mutta kuitenkin.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Temussa on varmaan tuhansia tuotteita jotka eivät ole krääsää, vaan täysin samoja tuotteita joita myydään suomalaisissakin kaupoissa jonkin tunnetun tuotemerkin alla. Hinta voi olla 90% edullisempi ja rahtivapaasti kotiin.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Hyvä ketjunavaus minusta kaikkinensa, mutta miksi löylyhuoneen puolelle?

Anteeksi! Tosiaan olet ihan oikeassa, olisi voinut olla yleisessä tai kierrätyskeskuksessa, jonne iso osa temutetuista tuotteista nopeasti päätyy.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
En käsitä, miksi kukaan länsimaalainen tuolta tilaa yhtään mitään. Toki jokainen voi vapaasti uskotella itselleen, että tuolta saa samaa tavaraa kuin merkkituotteet, mutta hinta onkin vain murto-osa niistä. No ehkä joku sattuma voi osuakin, mutta pääsääntöisesti se halpa paska on ihan vaan halpaa paskaa, jonka sisällöstä kenelläkään ei ole mitään takuita.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Millä v.. ihmeellä Temun mainoksista pääsee eroon??
En ole, enkä ikinä kuvittelekaan tilaavani sieltä koskaan mitään

En itse asiassa ole varma, kauanko tuossa klikkailussa meni, mutta puhelimen FB-sovelluksessa aikani klikkailin noita, mitä minulle saa mainostaa yms., niin kyllä nämä sieltä oikeasti katosi. Okei, nyt kun olen ajatellut asiaa kirjoittaessa tätä, niin pettääkö tuo...
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
En käsitä, miksi kukaan länsimaalainen tuolta tilaa yhtään mitään. Toki jokainen voi vapaasti uskotella itselleen, että tuolta saa samaa tavaraa kuin merkkituotteet, mutta hinta onkin vain murto-osa niistä. No ehkä joku sattuma voi osuakin, mutta pääsääntöisesti se halpa paska on ihan vaan halpaa paskaa, jonka sisällöstä kenelläkään ei ole mitään takuita.
Olen itse tilannut tuolta mm. autoon tuollaisen usb-laturin ja piuhan. Hintaa tuolle setille tuli noin 1,5 euroa. En uskotellut, että sieltä tulisi markkinoiden kärkiromua, mutta laite on kuitenkin toiminut.

Olin myös valmistautunut siihen, että tavara ei toimi.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen itse tilannut tuolta mm. autoon tuollaisen usb-laturin ja piuhan. Hintaa tuolle setille tuli noin 1,5 euroa. En uskotellut, että sieltä tulisi markkinoiden kärkiromua, mutta laite on kuitenkin toiminut.

Olin myös valmistautunut siihen, että tavara ei toimi.
Itse tilasin samaan hintaan Garminiin sopivan urheilukellon laturin piuhan. Melkein 30€ säästö jos olisin ostanut Suomesta alkuperäisen. Olisin sen maksanut mutta en tiennyt onko itse kello rikki vai se laturi. Tuolla 1,5 eurolla uskalsi testata kumpi on rikki. Taas toimii.
 

Zaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En käsitä, miksi kukaan länsimaalainen tuolta tilaa yhtään mitään.
Elinkustannusten jatkuva nousu. Ihminen jolla ihan oikeasti on rahat vähissä, mutta silti pitää saada lapsen syystakkiin uusi vetoketju ennen ilmojen viilenemistä. Temusta sen vetoketjun saa lähes ilmaiseksi, joten miksi ihmeessä sitä ei sieltä tilaisi.

Itse en ole Tumusta, enkä muista vastaavista ikinä mitään tilannut, mutta kyllä minun on aika helppo ymmärtää miksi jotkut noita käyttävät.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös