Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 449 489
  • 21 563

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Onhan se aavistuksen hankalaa toteuttaa se kohdennettu mainonta. Sama lähetys kun näkyy muillakin kuin ainoastaan C More-asiakkailla tai C Moren kautta katsovilla.

Todella vaikeaa.

CMore-mainokset TeliaTV:n, Discoveryn ym. kautta pelejä katsoville. Muille vaikka muumilimsamainokset.

Saa toteuttaa.

P.S. Mihin laitan laskun konsultoinnista?
 

Tuuletin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps, änäri suomalaiset
Eikä siinä mutta kun siellä mainoskatkolla mainostetaan.. Cmorea. Enkös tästä jo maksa? Tilaanko toisen huvin vuoksi vai mikä juttu?
Tätä samaa olen nauranut ja ihmetellyt. Meneekö cmorella tosiaan niin huonosti ettei peleihin ole saatu yhtään mainostajaa. En todellakaan tiedä kenelle nämä cmoren hassuttelu mainokset on suunnattu. Ja toinen juttu. Eikö erätauolle ole saatavilla mitään järkevää ohjelmaa kuin vanhojen otteluiden koosteet? Ja miksi siihen taustalle ei esim voi laittaa kelloa mistä näkisi kuinka paljon on erätaukoa jäljellä? Hintaansa nähden aika paska palvelu.
 

finmos21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tätä samaa olen nauranut ja ihmetellyt. Meneekö cmorella tosiaan niin huonosti ettei peleihin ole saatu yhtään mainostajaa. En todellakaan tiedä kenelle nämä cmoren hassuttelu mainokset on suunnattu. Ja toinen juttu. Eikö erätauolle ole saatavilla mitään järkevää ohjelmaa kuin vanhojen otteluiden koosteet? Ja miksi siihen taustalle ei esim voi laittaa kelloa mistä näkisi kuinka paljon on erätaukoa jäljellä? Hintaansa nähden aika paska palvelu.
Toki kun maksaa palvelusta niin ei olettaisi näkevän yhtäkään mainosta...
Tuntuu, että CMore ja Liiga muutoinkin tekee kaikki nyt rimaa hipoen, vain tarvittavan, eikä mitään uutta tai kehitettävää tunnu olevan. Makasiinitarjonta on Tien Päällä tai RedBull-junnu hassuttelua ja viikossa taitaa olla vain yksi studio? Voisi erätauoilla tulla edes jotain top5-pelitilanteita.
Muistelen Neloselta joskus tulleen lauantaisin NHL-makasiiniohjelmaa, kyllä sieltä sai vaikutteita pihapeleihin. Kuinka helppoa esim. YouTubeen olisi laittaa joka kierroksen top5 maalit samana iltana? Ei nyt tarvitse tehdä edes suuria satsauksia, mutta vähän nyt yrittäisi edes panostaa tuotteeseen.
 

Tapsuttelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Todella vaikeaa.

CMore-mainokset TeliaTV:n, Discoveryn ym. kautta pelejä katsoville. Muille vaikka muumilimsamainokset.

Saa toteuttaa.

P.S. Mihin laitan laskun konsultoinnista?

No ei surkeasta ja toteuttamiskelvottomasta konsultoinnista kannata laskua laittaa mihinkään. Etuovelle kyllä saatetaan, jos ei itse osaa ulos.

Jos katselen vaikkapa Digitan asiakkaana Liigaa liiga1-liiga7 -antennikanavien kautta, tai kaapeli-TV-yhtiön asiakkaana vastaavia kanavia kaapelin kautta, tai Allenten satelliittiasiakkaana Telian liigapassilla, niin näytetäänkö mulle niitä muumilimsamainoksia vai c more-mainoksia? Miten saavat vaikkapa tuon antennisignaalin kautta tulemaan sen kohdennetun mainonnan talouskohtaisesti? Vai mistä pirusta ylipäätään tietävät, että olenko noiden lisäksi myös C More -asiakas?

Onko näissä tapauksissa digiboksissa tai telkkarissa tai jossain joku kasvojentunnistus, jotta lähetyspäässä tunnistavat asiakkuudet? Mitäs kun katselen kaverin kanssa jotain em. jakelukanavaa pitkin sitä lätkää, itsellä on C More tilattuna, mutta kaverilla ei? Jaetaan ruutu kahteen osaan, toisessa puolikkaassa pyörii muumit ja toisessa c moret? Niin, voisihan ne molemmat mainokset joka tapauksessa näyttää jaetulla ruudulla, niin osuu suuremmalla todennäköisyydellä kohderyhmään.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
No ei surkeasta ja toteuttamiskelvottomasta konsultoinnista kannata laskua laittaa mihinkään. Etuovelle kyllä saatetaan, jos ei itse osaa ulos.

Jos katselen vaikkapa Digitan asiakkaana Liigaa liiga1-liiga7 -antennikanavien kautta, tai kaapeli-TV-yhtiön asiakkaana vastaavia kanavia kaapelin kautta, tai Allenten satelliittiasiakkaana Telian liigapassilla, niin näytetäänkö mulle niitä muumilimsamainoksia vai c more-mainoksia? Miten saavat vaikkapa tuon antennisignaalin kautta tulemaan sen kohdennetun mainonnan talouskohtaisesti? Vai mistä pirusta ylipäätään tietävät, että olenko noiden lisäksi myös C More -asiakas?

Onko näissä tapauksissa digiboksissa tai telkkarissa tai jossain joku kasvojentunnistus, jotta lähetyspäässä tunnistavat asiakkuudet? Mitäs kun katselen kaverin kanssa jotain em. jakelukanavaa pitkin sitä lätkää, itsellä on C More tilattuna, mutta kaverilla ei? Jaetaan ruutu kahteen osaan, toisessa puolikkaassa pyörii muumit ja toisessa c moret? Niin, voisihan ne molemmat mainokset joka tapauksessa näyttää jaetulla ruudulla, niin osuu suuremmalla todennäköisyydellä kohderyhmään.

Vaikeaa? CMore saanee lähettää lähetystensä mainoskatkoilla mitä itse tykkää, ellei Telia ole nyt botteinensa sekoittanut jo näitäkin systeemejä (mitä en toki ihmeenä pitäisi). Eli normistriimi jakeluun operaattoreille ja muille CMore-mainoksilla vanhaan tapaan. Sitten omissa lähetyksissä muumilimsapätkät mainoskatkoille.

Extremely difficult.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, VPS
Kun katson noi vieraspelit, niin C Moren mainokset tai erätaukko lässyttely tapahtumat eivät hetkautta meikäläistä mitenkään, siinä välissä ehtii esim. käydä jääkaapilla (vrt. otteluissa käydään kioskilla) tai keittää kahvit tai silittää tai imuroida tai yleensä jotain kotiaskareita ym.
Hintaansa nähden 24,95 €/kk on halpa!
 

XO-konu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hienoa, että jotain pelejä näkyy sub:lta,mutta voi kiesus toi Mertaranta osaa olla ärsyttävä.
Saispa selostuksen pois ja pelkät pelin äänet niin jaksaisi katsoa ilman henkisiä kolhuja.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hienoa, että jotain pelejä näkyy sub:lta,mutta voi kiesus toi Mertaranta osaa olla ärsyttävä.
Tavoistani poiketen pidän telkkarissa ääniä päällä. Syystä tai toisesta Mertaranta ärsyttää huomattavasti normaalia vähemmän.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voiko joku viisaampi kertoa että miksi studio-ottelussa pitää pyörittää jotain TOP maaleja ja muita ennakkoon nauhotettuja hupailuja, ja sitten normi peleissä erätauolla pyöritetään vaan niitä Red Bull settejä loopilla? Miksei näitä TOP maaleja sunmuita pätkiä voi pyöritellä niillä erätauoilla mihin ei ole mitään sisältöä, ja studio voisi puhua pelistä kaiken mahdollisen ajan.
 

Harppuuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Islanders/Kraken ja Doro Wierer
Mertaranta on oikein hyvä nyt juuri tulosruudussa, kun haastattelee jotain ministeriä. Selostajana lähinnä tehopisteiden luettelija. Sama pätee Saukkoseen, oikein hyvä tulosruudussa, muuten paska selostaja.
 

Blur

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Seeprat
Eilen oli jo sama ongelma ja nytkin, Android luuri + Shield tai töllön oma CC. Pc:ltä sain castattya pelin näkymään.
Ja taas samaa ongelmaa. Mikähän on muuttunut kun tuo toimi aikaisemmin ihan pirun hyvin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Muutenhan nämä lähetykset toimivat minun laitteillani hyvin mutta "pieni" ongelma on. Eli minun telkkarissani lähetykset tulevat pienellä viiveellä. Esimerkiksi täällä palstallakin voidaan jo juhlistaa jotain maalia noin 30 sekuntia näemmä aiemmin kun maali näkyy vasta minun laitteissani.

Katselen liigalähetyksiä yhä vanhanaikaisesti älypuhelimellani Telia TV:n kautta ja yhdistän kuvan Chromecastilla telkkariin. Muuten lähetykset toimivat tosiaan moitteettomasti mutta tuo pieni viive ärsyttää ja tulevan kevään ratkaisupeleissä voi ärsyttää vielä enemmän jos viivettä ei saa korjattua.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Ottelukoosteet ovat edelleen välttävää tasoa. JYP-SaiPan koosteesta näkee hyvin äkkiä, ettei yhtään ylimääräistä vaivaa haluta nähdä; välillä ei ole ääni ja kuva synkassa, videotarkistusmaalissa ei näytetä tuomarin signaalia, ja koko paska loppuu viimeiseen maaliin. Ei paketoida millään voittavan joukkueen juhlinnalla tai mitään sen sellaista turhaa, vaan video päättyy. Mitä sitä turhia. Ikään kuin haluttaisiin oikein alleviivata sellaista näkökulmaa, että jääkiekossa ei ainakaan ole kyse mistään tarinallisuudesta.

Nämä ovat niitä pieniä asioita, joilla voitaisiin antaa signaalia siitä, että Liiga on katsojan ajan arvoinen tuote, mutta nääh. Miksi tehdä edes tyydyttävää, kun voi tehdä juuri ja juuri välttävää?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Muutenhan nämä lähetykset toimivat minun laitteillani hyvin mutta "pieni" ongelma on. Eli minun telkkarissani lähetykset tulevat pienellä viiveellä. Esimerkiksi täällä palstallakin voidaan jo juhlistaa jotain maalia noin 30 sekuntia näemmä aiemmin kun maali näkyy vasta minun laitteissani.

Katselen liigalähetyksiä yhä vanhanaikaisesti älypuhelimellani Telia TV:n kautta ja yhdistän kuvan Chromecastilla telkkariin. Muuten lähetykset toimivat tosiaan moitteettomasti mutta tuo pieni viive ärsyttää ja tulevan kevään ratkaisupeleissä voi ärsyttää vielä enemmän jos viivettä ei saa korjattua.
Telia TV:ssä ja muillakin netin yli tulevilla streameilla on aina se 30-60 sekunnin viive. Tosin Telia TV:ssä se oli ainakin jo silloin kolme vuotta sitten sellaista että viive saattoi vaihdella, joskus se oli sen 30 sekuntia mikä on vielä ihan normaali mutta pahimmillaan se oli monta minuuttia. Mitään korjausta tuohon ei koskaan tullut.

Chromecast on ihan toimiva ratkaisu, mutta suosittelen heittämään tuon Telia TV:n helvettiin ja tilaamaan sen palvelun suoraan C Moren kautta. Samalla tavalla voit sitäkin käyttää Chromecastin kautta telkkarissa ja se on toiminnaltaan paljon parempi.
 

Forest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Forest, Bruins
Olisi mukava (just joo, pilkun halkomista), jos pronomineja osattaisiin käyttää (esim. Kukkonen). Kuka ja joka....
 

Fireblade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Baby Beast
Onko muilla tämmöistä ongelmaa Telian TV-digiboksissa? Olisin katsonut elisen pelin tallenteen, niin se ei onnistu. Sieltä puuttuu se "katso" painike kokonaan. Mitään eilistä liigapeliä ei pysty katsomaan. UHD-lähetyksessä on tuo "katso" panike, mutta se on minulla lukon takana, koska en ole tilannut UHD:ta.
 

Mankka82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Edmonton Oilers
Telia TV:ssä ja muillakin netin yli tulevilla streameilla on aina se 30-60 sekunnin viive. Tosin Telia TV:ssä se oli ainakin jo silloin kolme vuotta sitten sellaista että viive saattoi vaihdella, joskus se oli sen 30 sekuntia mikä on vielä ihan normaali mutta pahimmillaan se oli monta minuuttia. Mitään korjausta tuohon ei koskaan tullut.

Chromecast on ihan toimiva ratkaisu, mutta suosittelen heittämään tuon Telia TV:n helvettiin ja tilaamaan sen palvelun suoraan C Moren kautta. Samalla tavalla voit sitäkin käyttää Chromecastin kautta telkkarissa ja se on toiminnaltaan paljon parempi.

Todellakin täysin eri mieltä, minulla on käytössä Telia TV jota käytän chromacastin kautta ja ei mitään ongelmia.

Samaa ei voi sanoa cmoresta, sieltä kun yrität katsoa jotain niin melkoista pätkimistä, en suosittele kellekään cmorea.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Todellakin täysin eri mieltä, minulla on käytössä Telia TV jota käytän chromacastin kautta ja ei mitään ongelmia.

Samaa ei voi sanoa cmoresta, sieltä kun yrität katsoa jotain niin melkoista pätkimistä, en suosittele kellekään cmorea.

Lähetin kyseisestä ongelmastani eli siitä viiveestä häiriöviestin Telialle. Neuvottiin kokeilemaan testaamaan lähetysten käynnistämistä TV-valikon kautta. Kuulemma tuollaisia vikoja on havaittu esiintyvän silloin kun lähetykset käynnistetään sieltä Liiga-valikon kautta josta olen useimmiten ne lähetykset käynnistänyt. Tätäkin vikaa kuulemma tutkitaan ja sitä yritetään korjata.

Eilen esiintyi sitten sellaistakin vikaa että minulla meni hermot HPK:n peliin Kärppien tehdessä kolmannen maalinsa ja suljin lähetyksen. Sen jälkeen ajattelin että voisihan sitä katsella jotain muuta peliä sitten mutta kun yritin käynnistää pelilähetyksiä sen Katso-valinnan kautta niin heitti minut vain lähetyksen alkuun, ei liveen. No, suurta motivaatiota ei ollut enää tuossa vaiheessa liigapelejä katsella mutta jos olisikin ollut niin eipä olisi ollut kiva juttu tietenkään.

Ja en kuulemma ihan hetkeen pysty vaihtamaan Teliaa liigalähetysten osalta Cmoreen koska minulla on Telian tilaus määräaikainen tällä hetkellä.

Cmorella minulla ei kyllä ole ollut koskaan mitään ongelmia lähetysten katselemisessa. Eli minulla on nyt käytössä Telian liigapassi+Cmoren koko paketti paitsi liiga niin Cmoren lähetykset näkyvät kyllä moitteetta minulla.
 

Coots

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, HPK
Katson pelit yleensä tietokoneelta ja selaimesta riippumatta pätkiminen aikaa, kun streami on ollut päällä n. 20-30min. Hetken päästä telia tv heittää errorit ja lähetys katkeaa. Refreshaan sivun siis aina kun tökkiminen alkaa ja se korjaa ongleman joksinkin aikaa. Onko muilla ollut vastaavaa ja onko tähän jotai fixiä?
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Katson pelit yleensä tietokoneelta ja selaimesta riippumatta pätkiminen aikaa, kun streami on ollut päällä n. 20-30min. Hetken päästä telia tv heittää errorit ja lähetys katkeaa. Refreshaan sivun siis aina kun tökkiminen alkaa ja se korjaa ongleman joksinkin aikaa. Onko muilla ollut vastaavaa ja onko tähän jotai fixiä?
It's a feature. Selaimen välimuisti täyttyy, refreshaaminen vapauttaa tilaa mikä auttaa taas vähäksi aikaa. Silloin joskus kun TeliaTV:ltä pelejä katsoin, oli aina sama ongelma. Silloin auttoi se, kun asensi koneelle TeliaTV-sovelluksen ja katsoi siitä. Nykyään sitä sovellusta ei taida enää olla olemassakaan. Selainversion ongelmia ei kaiketi koskaan korjattu. Cmorella ja Discoveryllä ei ole vastaavia ongelmia tullut vastaan..
 

Naakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisikohan liikaa vaadittu, että Cmore näyttäisi peleissä hidastuksia?

Nyt siis esimerkiksi maalit näytetään täydellä nopeudella 2-4 eri kuvakulmasta noin 15 sekunnin aikana (ja näissä yleensä 0-1 kuvakulmaa näyttää kiekon menevän maaliin, koska kameramiehet käyttää liikaa zoomia ja hätiköi kameran liikkeiden kanssa). Eli siis toiveena olisi oikea HIDASTUS, ei täyden nopeuden uusinta heiluvista kameroista taltioituna.

Oikeastaan voin vastata itselleni, että onhan se liikaa vaadittu. Ero Telian/Cmoren ja esim. Aiempien kausien Viaplayn Leijonien pelien ja Jokereiden kotipelien kuvaustyöhön on valtava. Huomaa, että näissä liigan kuvaustouhuissa tekemistä ei pyritä kehittämään ollenkaan, koska muuten siellä oltaisiin potkittu jo puolet kuvaajilta ja ohjaajista pihalle.

Kovat oli puheet aikanaan, kun Telia Liigan otti haltuun. Silloin sitä tyhmänä luuli, että saataisiin oikeasti laadukasta kuvaa peleistä.

Ihmettelen myös tätä, että tallenteissa kuvanlaatu on selkeästi livekuvaa huonompaa, miksi? Onko tämä joku tapa säästää, kun lasketaan tallenteiden laatua?
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Hienosti pätkäs sitte kesken kaiken Lukko-SaiPa pelin lähetys. Hyvä CMore!

Edit: nyt toimii taas.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
CMorella näköjään lähetys päättyy aina aika tarkkaan 10 minuuttia loppusummerin jälkeen, kun ei ole studio-ottelusta kyse.

Tämä siis tarkoittaa, että jälkilähetystä katsellessa pätkän kokonaiskestosta pystyy päättelemään aika paljon ottelun tapahtumista esimerkiksi mahdollisen jatkoajan suhteen. Jo ottelun alussa, mutta erityisesti jos erehtyy sen saamaan silmiinsä ottelun aikana. Esimerkiksi 2h 40 min kestävä lähetys tarkoittaa lähes varmaa varsinaisen peliajan ratkaisua (koska lähetys alkaa 15min ennen peliä ja loppuu 10min summerin jälkeen, niin itse peli tulee kestämään 2h 15min), saati jos kolmannen erän puolivälissä huomaa, että lähetystä on näköjään 25 minuuttia jäljellä. Vie tehokkaasti jännityksen ns. "maalin peleistä"

Jatkoaika ja rankkarit vievät taukoineen n. 15-20 minuuttia, joten ongelma on todellinen, vaikka lähetyksen normaalia pidempi kesto joskus voikin johtua pleksin hajoamisista tai loukkaantumisista, niin todennäköisyydet eivät ole sen puolella ja jos lähetyksen kesto on yli 3 h, niin katsoja voi odottaa jo ennen katsomisen aloittamista ottelun venyvän jatkoajalle.

Tämä tulee korostumaan pudotuspelien aikaan, jolloin jälkilähetystä katsova näkee esimerkiksi +4 tunnin otteluajasta jo ennen matsia, että peli menee varmuudella pitkälle jatkoajalle (tai tapahtuu jotain kerran elämässä tyyppistä keskeytystä)


Tämä olisi helppo korjata niin, että lähetyksen aika olisi runkosarjassa aina esim. 4 tuntia ja pudotuspeleissä 7 tuntia. Näinhän tehdään Telia-TV:n puolella, joka itselläni oli ennen käytössä. Ylijäämäaika lähetyksessä on sitten vain sitä taustakuvaa ja jälkilähetyksenä peliä katsova ei voi arvailla lähetyksen kestosta sitä, meneekö ottelu jatkoille.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös