Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 450 387
  • 21 565
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, SaPko, Ivan Huml
Tämä on täysin totta. Mutta kun eletään ajassa, jossa ihmisten kuvitellaan laukkaavan kivijalkakaupoissa, ei ole juolahtanut mieleenkään, että annettaisiin asiakkaiden päättää saati edes auttaa. Mieluummin istutaan palavereissa ja viedään kyselyä eteenpäin organisaatiossa. No, onneksi ei ole salkussa Telian osakkeita.

Mistäkän löytää ko. haastattelun, jossa Telian johtoportaaseen kuuluva taivastelee moista?
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mistäkän löytää ko. haastattelun, jossa Telian johtoportaaseen kuuluva taivastelee moista?


"Koko Liiga-tuotteen kauden osalta toimitusjohtaja kertoi, että yhtiö oletti suurimman osan tilaavan Liiga-pakettinsa henkilökohtaisesti Telian liikkeissä, mutta merkittävästi suurempi osuus tekikin tilauksensa verkossa.
Tämä on helpottanut tilausten käsittelyprosessia Telian kannalta, mutta toisaalta nettiostaminen ei ole tarjonnut myyjille samanlaista mahdollisuutta myydä muita Telian tuotteita samalla kertaa."
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Ja kun sisäänheittotuote on tehty vasemmalla kädellä niin ei se luottoa herätä siirtää muitakaan palveluita saman firman piiriin.

En oikein tiedä onko tämä auennut Telian ihmisille vieläkään. Saattavat kuvitella että vaikka moni Liigan seuraajista kyrpiintyy firmaan se ei ole iso juttu, mutta kun tämä spedeily vaan jatkuu, niin melkoinen lumipallo-efekti syntyy.

Ehkä moni ei halua antaa firmansa asioita sellaisen kioskin hoitoon, joka hokee Liigaan liittyvistä jutuista toista vuotta että "kohta tulee".
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En oikein tiedä onko tämä auennut Telian ihmisille vieläkään. Saattavat kuvitella että vaikka moni Liigan seuraajista kyrpiintyy firmaan se ei ole iso juttu, mutta kun tämä spedeily vaan jatkuu, niin melkoinen lumipallo-efekti syntyy.

Ehkä moni ei halua antaa firmansa asioita sellaisen kioskin hoitoon, joka hokee Liigaan liittyvistä jutuista toista vuotta että "kohta tulee".
Omalta kohdalta täytyy sanoa että maksan mielelläni palvelusta ja tuotteista "ekstraa" silloin kun ne toimivat. Etenkin asiakaslähtöiset tuotteet ovat minulle sellaisia joista en nirsoile. Sitten jos hommat ei miellytä niin palveluntarjoaja huomaa sen. Esim. Tässä tapauksessa minulla ei ole eikä tule mitään Telian tuotteita.

Molemmissa tapauksissa myös vien viestiäni eteenpäin. Tästäkin esimerkkinä lähipiirissäni OLI Telian liittymiä jne. Eipä ole enää...
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Omalta kohdalta täytyy sanoa että maksan mielelläni palvelusta ja tuotteista "ekstraa" silloin kun ne toimivat. Etenkin asiakaslähtöiset tuotteet ovat minulle sellaisia joista en nirsoile. Sitten jos hommat ei miellytä niin palveluntarjoaja huomaa sen. Esim. Tässä tapauksessa minulla ei ole eikä tule mitään Telian tuotteita.

Molemmissa tapauksissa myös vien viestiäni eteenpäin. Tästäkin esimerkkinä lähipiirissäni OLI Telian liittymiä jne. Eipä ole enää...

Tämähän on Telian kohdallakin se suuri suunnitelma. Eli Liiga tuo mukanaan asiakkaita paitsi lisää, myös useamman palvelun tai laitteen ostajana. Se ei yksinkertaisesti toimi, kun se sisäänheittotuote jo itsessään on mitä on ja päälle esiinnytään hyvin ylimielisesti tunnistaen asiakkaan halut ja tarpeet sitä asiakasta itseäänkin paremmin.

Omakohtaisesti maksan toiselle suomalaiselle palveluntarjoajalle koko vuoden siitä hyvästä, että tuottavat kesällä suosikkilajiani katsottavaksi kattavasti ja helposti. Sovellus löytyy niin Android TV televisioon kuin Android TV boksiin, joka toisessa televisiossa kiinni. Löytyy tietysti, kun sen Play kaupasta saa helposti asennettua. Telian kohdalla ei tulisi nykyisestä palvelusta mieleenkään maksaa latin latia. Ensimmäisellä kaudella oli Liiga-passi hetken aikaa, mutta en vain pitänyt tavasta, jolla minut pakotettiin palvelua käyttämään.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Omalta kohdalta täytyy sanoa että maksan mielelläni palvelusta ja tuotteista "ekstraa" silloin kun ne toimivat. Etenkin asiakaslähtöiset tuotteet ovat minulle sellaisia joista en nirsoile. Sitten jos hommat ei miellytä niin palveluntarjoaja huomaa sen. Esim. Tässä tapauksessa minulla ei ole eikä tule mitään Telian tuotteita.

Molemmissa tapauksissa myös vien viestiäni eteenpäin. Tästäkin esimerkkinä lähipiirissäni OLI Telian liittymiä jne. Eipä ole enää...

Aivan. Itse maksan ihan mielelläni 25 €/kk Liigan katsomisesta kun saavat luvatut asiat kuntoon. Viive, äänet yms. Vaikka maksankin Liigasta, omalta osaltani Telian saldo on viimeisen vuoden aikana n. 10 k€ pakkasen puolella, johtuen muista jutuista. Ja niiden takaisin kääntäminen ei tule onnistumaan.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
@Telia viive on taas aivan kohtuuton, tehkää tälle asialle jotain. Liigavahtikin noin minuutin edellä.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Terry Broadhurst
Onko jollain sama juttu kuin minulla, että pelien katselu jälkeenpäin on jotenkin ihan hemmetin vaikeaa? Jos yrittää alkaa katsomaan peliä joka on juuri päättnyt alusta, niin se ei meinaa toimia Telian Windows-apillä, eikä Chromecastissa. Android-apillä saattaa toimia, mutta ei suostu lähettämään Chromecastiin. Livenä mitään ongelmia ei näissä vehkeissä ole.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Telian TV:n lähetys puuroutuu jatkuvasti. Katson Liigalive 360 -lähetystä, välillä menee täysin pikselimössöksi. Olen käynnistänyt lähetyksen uudelleen mutta tekee samaa. Onkohan vika pelkästään tässä yhdessä lähetyksessä vai vedetäänkö ihan arvalla taas? Pistän kohta tuon KalPan pelin pyörimään niin saas nähdä.

Käytössä on Chromecast + Telia TV -sovellus Android-tabletissa. Puhelimella mittasin netin nopeutta niin langattomasti tuli 150 megaa samalla kun tuo lähetys tuossa pyörii, eli nopeuskin on kunnossa. Niin ja joo, Viaplay oli myös testissä niin arvatkaa oliko samanlaisia ongelmia?

Ei ollut
 

Vexe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nämä lähetyksien viiveet on kasvaneet viime kaudesta eri palvelimien välillä. Selvästi osa palvelimista on bufferoinut 4-5 minuuttia, kun streamia uudelleen käynnistelemällä voi lotota noin 1-1,5min viiveen. Eihän tuota täysin sekunnilleen saa, mutta aivan järjettömän pitkiä buffereita osassa jakelupalvelimissa. Viimeisillä katselukerroilla on saanut käynnistellä streamia uudestaan 5-7 kertaa, että viive olisi edes jotenkin järkevä noin minuuttiin.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olis ihan kiva, jos selostajalla olisi edes vähän ammattiylpeyttä ja tekisi pohjatyön iltaa varten. Lukko-JYP peli on ollut selostajan osalta pelkkää miettimistä, että kukakohan pelaaja kiekkoon koski ja kukakohan sen syötti ja kukakohan sen blokkasi. Erittäin raskasta ja kiusallista.
 

Telia

Jäsen
Telian TV:n lähetys puuroutuu jatkuvasti. Katson Liigalive 360 -lähetystä, välillä menee täysin pikselimössöksi. Olen käynnistänyt lähetyksen uudelleen mutta tekee samaa. Onkohan vika pelkästään tässä yhdessä lähetyksessä vai vedetäänkö ihan arvalla taas? Pistän kohta tuon KalPan pelin pyörimään niin saas nähdä.

Käytössä on Chromecast + Telia TV -sovellus Android-tabletissa. Puhelimella mittasin netin nopeutta niin langattomasti tuli 150 megaa samalla kun tuo lähetys tuossa pyörii, eli nopeuskin on kunnossa. Niin ja joo, Viaplay oli myös testissä niin arvatkaa oliko samanlaisia ongelmia?

Ei ollut

Onko käyttämäsi ChromeCast television sisäinen vai erillinen? Tapahtuuko kuvan puuroutumista Android -tabletilla? //Henri
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onko käyttämäsi ChromeCast television sisäinen vai erillinen? Tapahtuuko kuvan puuroutumista Android -tabletilla? //Henri
Ihan erillinen toisen sukupolven Chromecast. En ole katsonut tabletilta suoraan tabletilta koska ei kiinnosta alkaa seuraamaan peliä jostain postimerkin kokoisesta näytöstä.

Eikä tämä nyt ihan oikeasti voi olla mikään laitekohtainen vika. Millään muulla suoratoistopalvelulla tätä ei tapahdu, joten hyvin äkkiä on poissulkumenetelmällä päätellä että vika ei ole omissa laitteissa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihan erillinen toisen sukupolven Chromecast. En ole katsonut tabletilta suoraan tabletilta koska ei kiinnosta alkaa seuraamaan peliä jostain postimerkin kokoisesta näytöstä.

Eikä tämä nyt ihan oikeasti voi olla mikään laitekohtainen vika. Millään muulla suoratoistopalvelulla tätä ei tapahdu, joten hyvin äkkiä on poissulkumenetelmällä päätellä että vika ei ole omissa laitteissa.
Vaikuttaa kuitenkin siltä, että valtaosalla käyttäjistä homma toimii Chromecastin kautta hyvin. Tämän vuoksi on ihan perusteltua olettaa, että käytössä oleva laitteisto tai yhteys vaikuttaa toimivuuteen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vaikuttaa kuitenkin siltä, että valtaosalla käyttäjistä homma toimii Chromecastin kautta hyvin. Tämän vuoksi on ihan perusteltua olettaa, että käytössä oleva laitteisto tai yhteys vaikuttaa toimivuuteen.
Joo, en sitten tiedä onko se vika tuossa pelkässä Liigalive 360 kanavassa. Ottelukohtainen kanava toiminut ihan ok, tosin pieni puuroutuminen tuli yhdessä vaiheessa.

Täytyy myös tarkkailla miten Neptunus käyttäytyy tuolla taivaalla, voi olla että sillä on vaikutusta toimivuuteen. Ja jos tuossa langattoman yhteyden välissä on esim. pölyhiukkasia.

EDIT:

Just ku kirjoitin niin kuvanlaatu muuttui johonkin 240p tasolle.
 

Sylfan

Jäsen
Aika paljon ihmisillä negatiivisia kokemuksia Telian palvelusta. Itse olen toisesta päästä ja pakko sanoa, ettei 18-19 kauden alun jälkeen ole ollut juuri mitään ongelmia lähetysten kanssa. Johtuuko sitten siitä, että tulee lähinnä tietokonesovellukselta siirrettyä ottelut TV:n.

Yksi asia on kuitenkin, jossa olisi omasta mielestä parantamisen varaa. Äänentaso on kovin alhainen muihin lähteisiin verrattuna. Ei suuri ongelma eikä yleensä haittaa yhtään, mutta se voisi olla hieman korkeampi. Muutamia kertoja meinannut tärykalvot räjähtää kun olen vaihtanut takaisin television puolelle volyymin ollessa säädettynä Telia TV:n tasoihin.
 

kalle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Samaa puuromössöä , pätkimistä ja kuvan pysähtelyä on täälläkin. Tilanne ei ole viime kaudesta kuin vain huonontunut, hyviä hetkiä on tällä kaudella ollut vain pieniä pätkiä. Laitekombonaatio Telian Arris box ja wifi-yhteys. Nopeustesti Elisan mittaustestillä 62/10 ja Telian vastaavalla 77/10.
Juu, piuhallakin on koitettu, ei vaikutusta. Voiko vika olla Arriksessa, olisiko mahdollista saada toista vastaavaa boxia testiin?
Niin ja yhteytenä Elisan kuitu (taloliittymä).
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Vaikuttaa kuitenkin siltä, että valtaosalla käyttäjistä homma toimii Chromecastin kautta hyvin. Tämän vuoksi on ihan perusteltua olettaa, että käytössä oleva laitteisto tai yhteys vaikuttaa toimivuuteen.
Kyllä, voihan se myös olla, että @Roger Moore n naapurin Moneypenny on väärässä asennossa ja vaatii resetoinnin sekä siirron lähemmäksi ikkunaa, jotta Bondin lätkälähetys toimii. Telia - kun kaikki on mahdollista.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Missä kello tai tilanne-grafiikka Rauman pelistä? Saiko näiden tekijät potkut yt:ssä vai onko ne lisämaksullisia palveluja?
Tätä "vain halliäänet" -ominaisuutta täytyy kyllä kehua, varsinkin kun vaihtoehtona on tämä nasaali-niko.
 

Telia

Jäsen
Ihan erillinen toisen sukupolven Chromecast. En ole katsonut tabletilta suoraan tabletilta koska ei kiinnosta alkaa seuraamaan peliä jostain postimerkin kokoisesta näytöstä.

Eikä tämä nyt ihan oikeasti voi olla mikään laitekohtainen vika. Millään muulla suoratoistopalvelulla tätä ei tapahdu, joten hyvin äkkiä on poissulkumenetelmällä päätellä että vika ei ole omissa laitteissa.

Tabletilla katsomisesta kysyin, jotta voisimme rajata onko ongelmaa jo lähetystä jakavasssa laitteessa. Oletko kokeillut jo poistaa ja asentaa uudelleen Telia TV -sovellusta?

Liiga -lähetykset tulevat puskuroimattomana, toisinkuin muut suoratoistot joten häiriöt yhteydessä näkyvät herkemmin ja selkeämmin TeliaTV -sovelluksen kautta. Kun mittaat langattoman verkon nopeutta, niin vaihteleeko nopeus mittauksen aikana, eli tuleeko ns. "sahaamista" nopeudessa? //Henri


Samaa puuromössöä , pätkimistä ja kuvan pysähtelyä on täälläkin. Tilanne ei ole viime kaudesta kuin vain huonontunut, hyviä hetkiä on tällä kaudella ollut vain pieniä pätkiä. Laitekombonaatio Telian Arris box ja wifi-yhteys. Nopeustesti Elisan mittaustestillä 62/10 ja Telian vastaavalla 77/10.
Juu, piuhallakin on koitettu, ei vaikutusta. Voiko vika olla Arriksessa, olisiko mahdollista saada toista vastaavaa boxia testiin?
Niin ja yhteytenä Elisan kuitu (taloliittymä).

Oletko kokeillut palauttaa Arris -digiboksille tehdasasetuksia? (Sivun alhaalla otsikon "Digiboksin resetoiminen" alta alkaa ohjeet) Vaikuttaako digiboksin sammuttaminen (virtajohdon poistamalla) kuvanlaatuun hetkellisestikkään? Asiasta olisi hyvä tehdä häiriöilmoitus omilta sivuilta, jos ongelma on jatkuvaa myös verkkokaapelilla. //Henri
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös