Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 479 313
  • 21 693

Strongbow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko Rauma
Tää on kyllä jännä. Mä taas en halua käyttää minkään striimintarjoajan kohdalla muuta kuin puhelin+cc yhdistelmää, jos telkkarista haluan jotain katsoa (katson joskus läppäriltä toista lähetystä ja telkkarista toista). Sen appsin pitää olla jossain ja sitä pitää päivittää. Mulla ei ole pienintäkään halua ostaa smart-tv:tä, jonka appsit happanevat kahdessa vuodessa. Nyt mulla on kaikki appsit saman käyttöliittymän takana luurissa ja niiden päivittäminen on halutessani automaattista. En tosin halua, mutta se on oma valintani. Aivan varmasti pitkällä tähtäimellä kestävin ratkaisu. Vai onko joku eri mieltä? Eri asia toki olisi, jos tv-valmistajat jollain hyvällä tahdolla onnistuisivat tekemään yhteisen standardin ja kaikki olisivat onnellisia. Tosin mulle on vieläkin aavistuksen epäselvää toi 50/60 Hz vs. 50/60 fps. Ainakin cc:llä kuva on sulavaa, kun laittoi sen 50 Hz tilaan.

Miten sulla käy kun katsot jotain ja laitat hetkeksi pauselle? Mulla sekoaa todella usein ja joutuu aloittamaan alusta. Noin ei käy TV:n appien kanssa. Enkä siis väitellyt, haluan enemmänkin tietää, että käykö noin muille.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Miten sulla käy kun katsot jotain ja laitat hetkeksi pauselle? Mulla sekoaa todella usein ja joutuu aloittamaan alusta. Noin ei käy TV:n appien kanssa. Enkä siis väitellyt, haluan enemmänkin tietää, että käykö noin muille.
Ei muistu mieleen tuollaista käytöstä. Joskus mulla katoaa kontrolli cc:hen ja se korpeaa. Striimi toimii, mutta toiminnot ei. Etenkin Viaplayn kanssa tuota tapahtuu, Eurosport tekee tuota myös. Osaselitys on ehkä se, että käytän Viaplaytä enemmän kuin muita yhteensä. Alussa se oli sääntö eikä poikkeus NHL-pelejä katsellessa, mutta silloin käytin 2,4 GHz wlania, mikä ei ole hyvä ratkaisu kerrostaloympäristössä. 5 GHz on huomattavasti vakaampi. Myös puskurointi ja pikselöinti loppuivat tuossa keikauksessa, nyt ei juuri ongelmia ole.

Vastakysymyksenä, miten näppärää on kaukosäätimellä kelaaminen? Voiko hypätä helposti erätaukojen yli tms? Pitää varmaan kutsua itsensä jollekin älytöllökaverille kylään joku päivä.
 

Goalpost

Jäsen
Tää on kyllä jännä....Sen appsin pitää olla jossain ja sitä pitää päivittää. Mulla ei ole pienintäkään halua ostaa smart-tv:tä, jonka appsit happanevat kahdessa vuodessa..
Minulla on Sonyn älytelkkari, joka aivan pian on ollut kolme vuotta käytössä. Siitä löytyy kaikki minulle tärkeät apit Teliaa lukuunottamatta. Appeja ei ole tarvinnut päivittää manuaalisesti eikä yksikään niistä ole hapantunut.

Hankin viime syksynä Teliaa varten CC Ultran, joten sen puolesta minua ei telkkarin apin puuttuminen haittaa.

CC Ultraan päädyin, koska @Telia suositteli sitä tulevien 4K lähetysten vuoksi. Nyt niitä ei CC:lle ole tulossa ja perustelut tälle ratkaisulle eivät ole uskottavia.

Telia kertoo omilla sivuillaan myös, että UHD:lla tarkoitetaan nelinkertaista tarkkuutta perinteiseen Full HD:hen verrattuna. Sehän pitää paikkansa, mutta tuota Full HD:ta Telia ei halua meille asiakkaille tarjota.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuosta kyselystä Telia laitteli pienen palkinnon ja nyt täytyy kehua Teliaa, kyllä osu ja uppos:
Nyt tulee sitten vähän isommalla tiedostokoolla. Kyselyn tulokset voi katsoa täältä:
PDF:
Kyselyn vastaukset Telia 11.7.2019.pdf
Word:
Kyselyn vastaukset Telia 11.7.2019.docx

Nyt en rehellisesti tiedä, pystyykö tuota lataamaan tuota kautta itselleen eli ihmiset, jotka haluavat ns. raakadatan kopeloitavakseen ja erilaiset Excel-gurut, jotka haluavat irrottaa otannasta jotain enemmän kuin tulokset, laitelkaa minulle ihan yksityisesti viestiä :) Asetusten pitäisi olla oikein eli katselemaan pääsee ainakin.

Lainataan omaa viestiäni, vaikka se ei suoraan aiheeseen kuulukaan. Haluan vielä näin julkisesti kiittää Telian Sometiimiä, kun täällä oltiin jonkin verran huolissaan, mitenhän ne minut ostaa, kun pieni palkinto kyselystäkin tuli. Huoli oli turha, koska Telia lähetti minulle Tuukka Mäntylän Gameworn -pelipaidan, joten oli todella mieluinen. Kiitos kaikille, jotka vastasi kyselyyn :)
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lainataan omaa viestiäni, vaikka se ei suoraan aiheeseen kuulukaan. Haluan vielä näin julkisesti kiittää Telian Sometiimiä, kun täällä oltiin jonkin verran huolissaan, mitenhän ne minut ostaa, kun pieni palkinto kyselystäkin tuli. Huoli oli turha, koska Telia lähetti minulle Tuukka Mäntylän Gameworn -pelipaidan, joten oli todella mieluinen. Kiitos kaikille, jotka vastasi kyselyyn :)
Eikös se huoli ollut ihan aiheellista ja pahimmat pelot kävivät toteen, kun sait Telialta mieluisan lahjan. Sehän tarkoittaa, että olet myyty mies ;)

Vaikka itsekin heitän negaa Telian suuntaan aika kovalla kädellä, niin ei käy kateeksi heidän asiakaspalvelijoitaan. Pyrin aina välttämään asiakaspalvelun kritisointia, mikäli kritiikki ei kohdistu nimenomaan asiakaspalvleun toimintaan. He kun eivät voi oikeastaan yhtään mitään suurimmalle osalle asioista, mitkä ovat tällä hetkellä Telian Liiga-tuotteen osalta pielessä. Toivon toki, että täällä annettu palaute löytää heidän kauttaan tiensä eteenpäin, vaikka kyse olisikin negatiivisesta palautteesta.

Pointtini siis on, että Telian Sometiimi ja asiakaspalvelijat yleisesti ansaitsevat myös ymmärrystä ja kiitosta. Vaikuttaa siltä, että he kuitenkin yrittävät ja tekevät sen minkä voivat.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pointtini siis on, että Telian Sometiimi ja asiakaspalvelijat yleisesti ansaitsevat myös ymmärrystä ja kiitosta. Vaikuttaa siltä, että he kuitenkin yrittävät ja tekevät sen minkä voivat.

Eihän nämä epäkohtia pyyhi pois :D Tältä osin minua ei vielä ole ostettu, mutta olin ihan rehellisesti äärimmäisen positiivisesti yllättynyt tuosta eleestä. En minä tuota alunperinkään lähtenyt palkintojen toivossa tekemään ja kun sitten pyydettiin yhteystietoja niin ajattelin, että eiköhän nuo mulle jonkun Preseason-passin heitä. Hommassa kesti aika kauan - melkein kaksi kuukautta, mutta en minä perään alkanut kysellä. Nyt ei kyllä haittaa tuon taivaallista, vaikka olisi kestänyt puolikin vuotta, kun noin onnistuneen eleen minulle osoittivat :) Oli kyllä todella mieleinen tapa muistaa, varsinkin, kun Game Worn -paidat ihan ilmaisia ole.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Yllättäen htlm5 ei ehdi kauden alkuun, laskutus pysyy ainoana maksuvaihtoehtona ja toukokuun laskutusta pohditaan.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Yllättäen htlm5 ei ehdi kauden alkuun, laskutus pysyy ainoana maksuvaihtoehtona ja toukokuun laskutusta pohditaan.

Heh, eli mikään ei muutu näiltä osin, vaikka aikaa on näitäkin ollut pohtia vaikka kuinka kauan. Käsittämätöntä.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Selkeä heikennys on tuo Telia All Star-paketin poistuminen. Korvaava tuote Liiga-passi UHD+Viasat jääkiekko vaatii kylkeen Telian Digiboksin ja tällä hetkellä myös Telian kaistan.

Itse olen lopettanut haikailun UHD-laadusta Liigan kohdalla, koska Telian Digiboksia en aio hankkia. Itse en usko, että Telia tuo CC Ultra:n kautta UHD-laatua sopimuskauden aikana. Asiakaspalvelijatkin puhuvat 3-4 vuodesta, toki tarkoitus on saada väkisin Telian bokseja kaupaksi.

Suurena toiveena olisi, että viive olisi saatu minimiin. CMore-sovelluksella viive oli CC:n kautta kevään MM-kisoissa todella pieni, 20-30 sek. Telia TV-sovelluksella samalla kokoonpanolla viive oli viime kaudella itsellä pahimillaan toista minuuttia, taisi olla jopa ylikin.
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Toiveena @Telia n suuntaan olisi koosteiden kehittäminen. Toivoisin, että koosteissa olisi hieman enemmän sisältöä kuin pelkät maalit. Sinne voisi joitain huipputorjuntoja/tilanteita, isompiin jäähyihin johtaneita tilanteita ja muutama taklaus olla mukana. Ajatuksena, että kooste olisi muutaman minuutin tiivis versio pelistä.
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
<mielenpahoitus>Yllättäen mitään ei ole saatu muutettua, vaan aina on kesken, testataan, suunnitellaan, selitellään. Huonoin puoli tässä on se, että mitään vaihtoehtoa ei ole, vaan kiltisti tilaan edelleen Telialta, kun muutakaan mahdollisuutta ei ole. Suurin syy on liigan, joka on myynyt oikeudet sellaiselle taholle, jolle tärkeintä ei ole tämä itse tuote, vaan myydä omaa krääsää siinä sivussa. Tämän pelleilyn takia toki varmistuu se, etten ikinä tule ostamaan myöskään Telialta mitään liittymää, tuotetta tai palvelua tämän pakollisen lätkäpassin lisäksi.</mielenpahoitus>
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
https://www.jatkoaika.com/Uutiset/Uutta-Telian-laaja-HTML5-tuki-ei-ole-valmis-Liiga-kausi-alkanee-vanhentuneella-Silverlightilla-–-Jatkossakin-ainoa-maksutapa-on-lasku/215348

Mitenkään muuten ottamatta kantaa, mutta ihan oikeastiko ette saaneet paljon palautetta hinnasta toukokuun osalta Telia? Ja pahoittelut Sometiimille, kun joutuvat tähän vastausta miettimään, mutta kun tuota kyselyä tein täällä niin siitä tuli ENITEN melkein palautetta.

Varmaan suurehko osuus palautteesta on koskenut myös hinnoittelun epäselvyyttä, ei pelkästään hintaa itsessään. Eikä Jatkoaika ole ainoa paikka jossa asiasta on parta pärissyt. Facebookissakin oli keväämmällä suosittu aihe.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Tuo valmentajamikitys on kyllä viimeinen asia johon kannattaisi panostaa. Viime kaudellakin nähtiin hetkiä, joissa
valmentaja ei sanonut yhtään mitään, koska tiesi että juuri sillä katkolla mikitetään. Täyttä huttua. Laitettaisiin nyt
nekin paukut kaukaloäänien mikitykseen.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Inhottaa suorastaan, että Telian asiakaspalvelu (ml. kaikki asiakaspalvelijat) tekee hirmuisesti töitä täällä asiakasrajapinnassa tuohon, että kommunikointi & viestintä asiakkaille olisi laadukasta. Sitten tulee joku tuotepomo haastattelussa, jonka viesti poikkeaa aivan täysin siitä viestistä, joka asiakkailla on täällä ollut. Telian Liigatuote menee eteenpäin tälläkin kaudella ja varmasti saadaan kasa parannuksia, mutta isojen pomojen kannattaisi oikeasti ottaa timeout ennen kuin puhuvat haastattelussa mitä sattuu. Siitä tulee aika ylimielinen kuva ja käy sääliksi niitä, jotka asiakasrajapinnassa sitten oikovat näitä puheita.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Tuo valmentajamikitys on kyllä viimeinen asia johon kannattaisi panostaa. Viime kaudellakin nähtiin hetkiä, joissa
valmentaja ei sanonut yhtään mitään, koska tiesi että juuri sillä katkolla mikitetään. Täyttä huttua. Laitettaisiin nyt
nekin paukut kaukaloäänien mikitykseen.

Ihan kiva ajatus kyllä noi valmitajien tai pelaajien mikit, JOS ei käy tosiaan noin kuten yllä kuvattu. Itselle ei sattunut kait yhtään peliä viime kaudelta, jossa olisi mikkejä ollut valmitajilla, tuli ihan puskista että oli käytössä edes.

Kaukalon ääniähän joskus kommentoitiin, että ovat käytössä digiboxilla ja surround-äänen yhteydessä (ehkä?). Jos tämä pitää paikkansa, niin viimeistään nyt nuo äänet pitää tuoda myös muihin vaihtoehtoihin. Tuskin kukaan maksaa niistä kaukaloäänistä boxin hintaa ekstraa, varsinkin kun tuota on markkinoitu aikaisemmin ihan yleisenä parannuksena edelliseen palveluntarjoajaan. En ole kyllä lukenut kenenkään vahvistaneen, että nuo oikeasti kuuluisivat boxillakaan sen kummemmin.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Yhtiöksi, jota voisi melkein kutsua teknologiayhtiöksi, Telia on kyllä surkuhupaisan huono teknologian kanssa. Bufferointi on täysin vieras käsite ja HTML5 on niin vaikeaa, että se onnistuu vain vanhentuneella selainpohjalla? Suuri voitto, että toimii Edgellä tuo HTML5-soitin. Harmi vaan, että ei toimi pitkään, kun Edge siirtyy Chromiumiin. Edgen Chromium-pohjaista selainta on jo itseasiassa mahdollisuus käyttää. Samaan aikaan toki lähetystä pukataan epäonnistuneesti ulos 720p50hz, koska 1080p tai paljon parempi 60hz[toimisi esim. sisäänrakennetulla cc:llä(toki tuolla on kai joku oikea syy miksi aina käytetään 50hz)] on jotenkin taas niin vaikeaa. Tuskin edes Telia tietää miksi. Toki omalla boksilla maagisesti UHD toimii kuin vettä vain, eikä mitään ongelmia.

Nyt on jo sitten sopivasti vuodessa todettu, että kyllä halua olisi saada tuo Android tv sovellus, mutta kun se on niin pirun vaikeaa. Ei se vaan ole, jos puljussa on yhtään koodaria. Toki koodareiden puute voisi selittää, miten HTML5-soitin voi olla tuon kokoiselle yritykselle jokin haaste. Mielenkiinnolla odotan, mitä tekosyitä löytyy sen jälkeen, kun Bonnier kauppa menee finaaliin. Liian monta sovellusta Android TV:llä tai sitten ne kaikki hajoaa, kun Telia koskee niihin? Noh, koska Telian teknologiapuoli on selvästi turhankin hyvä, niin tuolta puolelta onneksi vähennetään porukkaa YT-neuvotteluilla, ettei hommat vaan toimisi liian hyvin.

Samaan aikaan, kun mikään ei toimi 10 vuotta vanhoilla teknologioilla leikitellään ajatuksilla UHD:stä ja 5G:stä. Palaillaan asiaan, kun Telia siirtyy myymään jääkiekko-otteluita omien digiboksiensa sijasta.
 
Viimeksi muokattu:

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Sen verran naurettava farssi on tämä HTML5-sekoilu, että ei meinaa todeksi uskoa. Muutenkin viime kausi jäi ihan torsoksi noiden uudistusten suhteen, joten jännäksi menee, että mitä sieltä tällä kaudella tulee. Luulin joskus Ruudun olevan vähän teknisesti tönkkö, mutta sitten Telia löi kovat kortit pöytään.
 

IJR79

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Ihan kiva ajatus kyllä noi valmitajien tai pelaajien mikit, JOS ei käy tosiaan noin kuten yllä kuvattu. Itselle ei sattunut kait yhtään peliä viime kaudelta, jossa olisi mikkejä ollut valmitajilla, tuli ihan puskista että oli käytössä edes.

Kaukalon ääniähän joskus kommentoitiin, että ovat käytössä digiboxilla ja surround-äänen yhteydessä (ehkä?). Jos tämä pitää paikkansa, niin viimeistään nyt nuo äänet pitää tuoda myös muihin vaihtoehtoihin. Tuskin kukaan maksaa niistä kaukaloäänistä boxin hintaa ekstraa, varsinkin kun tuota on markkinoitu aikaisemmin ihan yleisenä parannuksena edelliseen palveluntarjoajaan. En ole kyllä lukenut kenenkään vahvistaneen, että nuo oikeasti kuuluisivat boxillakaan sen kummemmin.

Joskus loppukaudesta (pudotuspeleissä?) oli valmentajia mikitetty yksittäisissä matseissa. Ehkä Telia löi mikit valmentajien kauluksiin, kun eivät löytäneet kaukalon laitoja. Ja koko viime kauden liigaa Telian boksin kautta surround-äänillä katsoneena, mistään kaukaloäänistä ei ollut tietoakaan. Tai no, kerran kilahti tolppa yhdessä Lahden ottelussa. Taisi olla äärettömän luja lämäri tai hallissa hiljaista kuin kirkossa.
 

Telia

Jäsen
Toiveena @Telia n suuntaan olisi koosteiden kehittäminen. Toivoisin, että koosteissa olisi hieman enemmän sisältöä kuin pelkät maalit. Sinne voisi joitain huipputorjuntoja/tilanteita, isompiin jäähyihin johtaneita tilanteita ja muutama taklaus olla mukana. Ajatuksena, että kooste olisi muutaman minuutin tiivis versio pelistä.



Kiitos nostosta ja tätä olemmekin pyrkineet kehittämään. Ottelukoosteet ovat herättäneet keskustelua ja aiommekin panostaa niihin nyt enemmän. Tavoitteemme on, että ne sisältäisivät kaikki kohokohdat, eikä pelkät maalit ja jäähyt. Täältä näkee asiasta lisää: Telia TV ja Liiga - Kysy mitä vain maanantaina 10.6. klo 12-15! // Hanna
 

petete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Mikityksestä itsestään ja säädöistä ne kaukaloäänet on kiinni eikä mistään kodin "surround-vehkeistä".

Youtubesta esimerkki:


Uskallan väittää, että äänityskalusto on aika kevyttä verrattuna Teliaan ja tolpan kilahdukset yms. kuuluvat silti ihan kännykän kauittimistakin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikityksestä itsestään ja säädöistä ne kaukaloäänet on kiinni eikä mistään "surround"-vehkeistä.

Youtubesta esimerkki:


Uskallan väittää, että äänityskalusto on aika kevyttä verrattuna Teliaan ja tolpan kilahdukset yms. kuuluvat silti ihan kännykän kauittimistakin.

Aika turha lähteä tuon tasoiseen materiaaliin vertaamaan. Jos mikitys laitetaan tarpeeksi herkälle, niin Telian laitteistolla saisi samankaltaista tulosta hyvin helposti aikaiseksi. Totuus vain on, että se ei olisi kovin mukavaa kuultavaa lähetyksessä. Kun puhutaan laadukkaasta mikityksestä ja kaukaloäänistä, niin puhutaan todella paljon monimutkaisemmasta asiasta.

Enkä nyt missään nimessä puolustele Teliaa tässä ollenkaan, sillä heillä kyllä pitäisi olla laitteet tuon saavuttamiseksi käytössään. Kritisoin vain tuota videota verrokkina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös